Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:52

Ik voel me nu echt een Penny meisje van 12 maar ik vind het zo leuk dat Jolanda Adelaar mijn post geliked heeft :') <3

Ik heb ook een fjorden account en zij is altijd mijn grote idool geweest en nog steeds :D

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:55

Aah dat is toch ook leuk! :D

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:27

Xyris schreef:
Om toch even een poging te wagen tot het krijgen van beter inzicht, kan iedereen die wilt, de volgende vragen even beantwoorden? Misschien zien we een patroon, of komen mensen op nieuwe ideeën! Het doel is uiteraard het verkrijgen van meer volgers.

Effectiviteit van 0 (slecht) naar 10 (zeer effectief).
- 1x Per dag posten
- vaker dan 1x per dag posten
- minder dan 5x per week posten
- free for all pods (geen eisen)
- strenge pods (reactie + like verplicht)
- geven van reacties (random, 3+ per dag)
- regelmatig liken (10-30 per dag)
- regelmatig liken (30-100 per dag)
- nieuwe accounts volgen (CA 20+ per week)
- nieuwe accounts volgen (CA 5-20 per week)
- mentions volgers in story
- mentions niet-volgers in story

(pls vul aan).


Zal dit eens invullen, ik heb het idee dat het zo ongeveer werkt. Op dit moment, voor mij... denk ik... :') _O- Het blijft natuurlijk instagram, wat vandaag werkt kan morgen niet meer werken :D.

Gewoon doen waar je zelf plezier aan hebt lijkt me het belangrijkste ;)

Effectiviteit van 0 (slecht) naar 10 (zeer effectief).
- 1x Per dag posten. 8
- vaker dan 1x per dag posten. 0
- minder dan 5x per week posten. 5
- free for all pods (geen eisen) 5
- strenge pods (reactie + like verplicht) 8
- geven van reacties (random, 3+ per dag) 9
- regelmatig liken (10-30 per dag) 8
- regelmatig liken (30-100 per dag) 9
- nieuwe accounts volgen (CA 20+ per week) 9
- nieuwe accounts volgen (CA 5-20 per week) 7
- mentions volgers in story ?
- mentions niet-volgers in story ?

Qimm

Berichten: 15175
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:49

Ik snap de lijst niet :o

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:33

Qimm schreef:
Ik snap de lijst niet :o


Volgens mij bedoelt ze in welke mate je merkt dat de dingen helpen om je account te laten groeien.

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:38

Ik merk nergens verschil mee eerlijk gezegd _O- Al like ik nog zo veel in een week, reageer ik onder foto's, levert dat 2 volgers op :')

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:52

Sharani schreef:
Qimm schreef:
Ik snap de lijst niet :o


Volgens mij bedoelt ze in welke mate je merkt dat de dingen helpen om je account te laten groeien.


Dit inderdaad, geef de opties een cijfer :p.
Ik merk zelf ook weinig verschil, maar mijn account is dan ook klein en ik heb niet de tijd om uitgebreid te reageren (startup bedrijf en daarnaast nog een fulltime baan). Ik like wel heel veel, maar met verschillende resultaten. Dus ben benieuwd wat andere ervaren.

Alle opties worden in dit topic wel besproken, maar ik hoop dat dit lijstje een wat concreter beeld gaat geven.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:03

Xyris schreef:
Om toch even een poging te wagen tot het krijgen van beter inzicht, kan iedereen die wilt, de volgende vragen even beantwoorden? Misschien zien we een patroon, of komen mensen op nieuwe ideeën! Het doel is uiteraard het verkrijgen van meer volgers.

Effectiviteit van 0 (slecht) naar 10 (zeer effectief).
- 1x Per dag posten
- vaker dan 1x per dag posten
- minder dan 5x per week posten
- free for all pods (geen eisen)
- strenge pods (reactie + like verplicht)
- geven van reacties (random, 3+ per dag)
- regelmatig liken (10-30 per dag)
- regelmatig liken (30-100 per dag)
- nieuwe accounts volgen (CA 20+ per week)
- nieuwe accounts volgen (CA 5-20 per week)
- mentions volgers in story
- mentions niet-volgers in story

(pls vul aan).



dit merk ik:

Effectiviteit van 0 (slecht) naar 10 (zeer effectief).
- 1x Per dag posten 9
- vaker dan 1x per dag posten 0, hierdoor gaan mensen eerder ontvolgen
- minder dan 5x per week posten 9
- free for all pods (geen eisen) ? 0, geen ervaring mee maar een pod zonder 'eisen' klinkt mij alsof je gewoon net zo goed op je eigen tijdlijn op mensen kan reageren.
- strenge pods (reactie + like verplicht) 7, mensen reageren eerder als er al reacties staan en als ze terug kunnen verwachten
- geven van reacties (random, 3+ per dag) 8, hoe meer reacties je geeft, hoe vaker ze terug komen.
- regelmatig liken (10-30 per dag) 6, wordt niet altijd gezien
- regelmatig liken (30-100 per dag) 7, zelfde verhaal als bij maar 10 tot 30.
- nieuwe accounts volgen (CA 20+ per week) 6, ligt eraan. ontvolg je ze daarna ook snel weer?
- nieuwe accounts volgen (CA 5-20 per week) 6 hier dus ook hetzelfde verhaal..
- mentions volgers in story 3, volgers worden hier actiever door, je krijgt er geen nieuwe van
- mentions niet-volgers in story 0, waarom zou je precies niet volgers benoemen dan?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:32

Ik merk dat als ik zelf actief ben dat werkt beter dan als ik een paar dagen wat minder zin erin heb. Maar zo’n hele analyse weet ik niet hoor. Geen idee of dat werkt. Ik tag nooit mensen behalve als ze op de foto staan die ik plaats :')

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:46

Ik vind het taggen van mensen die niets met een foto te maken hebben super vervelend. Stuur dan altijd een berichtje of ze daarmee willen ophouden en anders ontvolg ik.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:38

Ik kan bij mijzelf of bij een andere de volgers niet zien, dan krijg ik altijd de tekst, wacht een paar minuten voordat je het opnieuw probeert.
En dat al sinds gisteravond. Dit is heel irritant, wat kun je er aan doen? Uitloggen helpt niet, app eraf gooien en opnieuw installeren ook niet.

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:11

Ik zat echt een maand lang vast op 2800 volgers, opeens de laatste dagen stromen volgers binnen. Zit nu op 2863!Hopelijk zet dit lekker door :j

Ik zal ook even het vragenlijstje invullen naar mijn mening:

Effectiviteit van 0 (slecht) naar 10 (zeer effectief).
- 1x Per dag posten. 7/8. Al doe ik het zelf niet want ik vind elke dag een post van iemand voorbij komen na een tijdje vervelend/saai vinden. Maar instagram zet hem dan wel boven in mijn feed
- vaker dan 1x per dag posten 4. Ik ontvolg vrijwel iedereen die dat doet
- minder dan 5x per week posten 8. Houdt je content interessant en 'schaars'.
- free for all pods (geen eisen) Geen idee wat 'free for all pods' betekent :') Maar pods hou ik niet zo van en je krijgt er geen oprechte reacties van, vind ik
- strenge pods (reactie + like verplicht) 0. Je hebt dan geen oprechte comments
- geven van reacties (random, 3+ per dag) 9, volgens mij zet instagram je profiel dan ook hoger in de feed.
- regelmatig liken (10-30 per dag) 9, zelfde reden al hierboven
- regelmatig liken (30-100 per dag) 6? Weet niet of instagram je dan misschien als spam aanziet
- nieuwe accounts volgen (CA 20+ per week) 5 Je krijgt misschien wat follow backs maar verder maakt het denk ik niet uit, bij mij niet in ieder geval.
- nieuwe accounts volgen (CA 5-20 per week) 7 Zolang het accounts zijn waar jij iets mee te maken hebt en ook echt iets mee gaat doen (netwerken, berichtjes sturen, comments plaatsen, blijven volgen).
- mentions volgers in story 8 als hiermee wordt bedoeld: Volgers mentionen jou in hun stories. Maar 5,5 als jij volgers in je stories gaat taggen. Zal niet heel veel uitmaken, behalve als ze jouw story dan reposten in hun eigen stories.
- mentions niet-volgers in story 0?

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:27

Wat ik ook heel irritant vind zijn privé berichten van onbekenden met 'like deze foto, want dan maak ik kans op weet ik wat'.
Die blokkeer ik meteen :=
Accounts die meer dan 1 posts per dag doen, vind ik ook het ontvingen waard.

Ik hou dan weer wel van die normale, alledaagse foto's.
Al die perfecte shoots in jurkjes zijn toch zo'n beetje hetzelfde allemaal. (Hoewel ik goed snap hoe bijzonder de foto's zijn voor degene van wie de foto's zijn hoor :) )

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:47

Oh ja echt. Dat vind ik ook zo vervelend. Of mensen die in prive berichten vragen of je hun wil liken/volgen/shoutout wil geven. :o

Ik vraag me dan soms af of het mensen echt alleen om de cijfertjes gaat. Kijk ik vind het ook leuk om te zien dat mijn account groeit. Maar als ik mensen daarvoor moet smeken of mensen alleen maar reageren/liken omdat dat ‘verplicht’ is volgens een pod zou ik dat helemaal niet leuk vinden :=

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:48

Ik vraag me eerder af bij zo’n strenge pod of je dan nog wel een leven hebt. Het lijkt me haast een fulltime baan. Heb het al druk genoeg

Qimm

Berichten: 15175
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:55

Hey ik heb een vragensticker geplaatst en ik krijg reacties :D

Zo druk als bovenstaand wil ik er ook niet mee zijn. Laatst werd er wel een story van mij gerepost door een redelijk groot account, (bijna 25k volgers) die ik getagged had in de story en daar zag ik toch wel wat reactie van. Dus ik zal niet zeggen dat ik er niets voor doe, maar er zijn grenzen :=

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:15

DewiFoto schreef:
Oh ja echt. Dat vind ik ook zo vervelend. Of mensen die in prive berichten vragen of je hun wil liken/volgen/shoutout wil geven. :o

Ik vraag me dan soms af of het mensen echt alleen om de cijfertjes gaat. Kijk ik vind het ook leuk om te zien dat mijn account groeit. Maar als ik mensen daarvoor moet smeken of mensen alleen maar reageren/liken omdat dat ‘verplicht’ is volgens een pod zou ik dat helemaal niet leuk vinden :=


Ik had laatst weer een meisje die in prive bericht stuurde of ik gratis of voor een klein prijsje haar en haar paard op de foto wilde zetten. Heb gezegd dat dat niet op aanvraag gaat. :')
Mensen worden steeds brutaler.. Vooral 'bekende' mensen zoals in dit geval denken dat ze heel veel kunnen maken.

Ik vind de groeiende cijfertjes ook leuk om te zien, maar meer als bevestiging dat mensen mijn content leuk vinden. Een bepaald aantal volgers is niet per se een doel voor mij, het is alleen leuk meegenomen.
Als iemand die ik leuk vind mee doet aan gain parties ofzo vind ik dat ook altijd een beetje jammer haha.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:29

ninaphilo schreef:
DewiFoto schreef:
Oh ja echt. Dat vind ik ook zo vervelend. Of mensen die in prive berichten vragen of je hun wil liken/volgen/shoutout wil geven. :o

Ik vraag me dan soms af of het mensen echt alleen om de cijfertjes gaat. Kijk ik vind het ook leuk om te zien dat mijn account groeit. Maar als ik mensen daarvoor moet smeken of mensen alleen maar reageren/liken omdat dat ‘verplicht’ is volgens een pod zou ik dat helemaal niet leuk vinden :=


Ik had laatst weer een meisje die in prive bericht stuurde of ik gratis of voor een klein prijsje haar en haar paard op de foto wilde zetten. Heb gezegd dat dat niet op aanvraag gaat. :')
Mensen worden steeds brutaler.. Vooral 'bekende' mensen zoals in dit geval denken dat ze heel veel kunnen maken.

Ik vind de groeiende cijfertjes ook leuk om te zien, maar meer als bevestiging dat mensen mijn content leuk vinden. Een bepaald aantal volgers is niet per se een doel voor mij, het is alleen leuk meegenomen.
Als iemand die ik leuk vind mee doet aan gain parties ofzo vind ik dat ook altijd een beetje jammer haha.



Haha ja ik wil ook wel een gratis fotoshoot van jou :+ . Maar ze worden inderdaad steeds brutaler. Ik geloof er nog steeds in dat als je leuke en goede content hebt, en je een beetje tijd steekt in goede zichtbaarheid dat je daar het grootst mee wordt.

mavantos

Berichten: 3609
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:06

Ik zie nu pas dit topic, wat leuk dat er hier ook veel mensen bezig zijn met Instagram! Ik heb sinds een paar dagen een account speciaal gewijd aan mijn paarden en vind het erg leuk om die bij te houden. Zo stalk ik de kennissen die niets met paarden hebben iets minder :'). Mijn account heet overigens @Black_on_track_!

Afgelopen dagen heb ik 2x per dag wat neer gezet, omdat het anders zo een leeg profiel is en vanaf nu zal dat 1x per één à twee dagen zijn. Ik doe wel vaak dagelijks als ik op stal ben een story maken, dat vind ik eigenlijk nog het leukste met een goede GIF erbij _O-

Edit: oh trouwens, ik merk nu al dat mijn ene paard het beter doet dan de andere... Gelukkig zijn ze voor mij gelijkwaardig :') <3

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:37

DewiFoto schreef:
Haha ja ik wil ook wel een gratis fotoshoot van jou :+ . Maar ze worden inderdaad steeds brutaler. Ik geloof er nog steeds in dat als je leuke en goede content hebt, en je een beetje tijd steekt in goede zichtbaarheid dat je daar het grootst mee wordt.


Aangezien jij een best groot account hebt, hoe zorg jij dan voor een goede zichtbaarheid? Of leuke en goede content? Want dat is denk ik toch voor iedereen anders? :D

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:02

Qua Content kijk in vooral wat mijn volgers leuk vinden. In mijn geval zijn dat voornamelijk de GoPro filmpjes. De foto’s van Chappie in het land ofzo, die trekken geen likes of volgers, dus post ik ook niet of echt maar zelden. Dit is vooral het deel van ‘leuke content’ .. goede content is ook afhankelijk van kwaliteit van het materiaal. Ik zou zelf niet zo snel een wazige foto liken.. dus daar let ik meestal goed op voordat ik iets post. Ik doe daarnaast dus niet mee aan pods / gainparty / en dat soort dingen. Al mijn volgers en likes zijn mensen die mij oprecht leuk vinden om te volgen.

Voor mijn zichtbaarheid kijk ik veel naar hashtags , posten op juiste tijdstippen en zorgen dat merken en bedrijven je reposten. Ook mijn Youtube kanaal helpt daarbij. En ik heb dan nog mijn eigen website in de lucht.

Ik denk dat de basis voor iedereen hetzelfde is. Leuk en kwalitatief goed materiaal, en goed zichtbaar = meer volgers. Wat dat materiaal dan is en wat je moet doen voor die zichtbaarheid zal idd verschillen per account.

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:00

DewiFoto schreef:
Qua Content kijk in vooral wat mijn volgers leuk vinden. In mijn geval zijn dat voornamelijk de GoPro filmpjes. De foto’s van Chappie in het land ofzo, die trekken geen likes of volgers, dus post ik ook niet of echt maar zelden. Dit is vooral het deel van ‘leuke content’ .. goede content is ook afhankelijk van kwaliteit van het materiaal. Ik zou zelf niet zo snel een wazige foto liken.. dus daar let ik meestal goed op voordat ik iets post. Ik doe daarnaast dus niet mee aan pods / gainparty / en dat soort dingen. Al mijn volgers en likes zijn mensen die mij oprecht leuk vinden om te volgen.

Voor mijn zichtbaarheid kijk ik veel naar hashtags , posten op juiste tijdstippen en zorgen dat merken en bedrijven je reposten. Ook mijn Youtube kanaal helpt daarbij. En ik heb dan nog mijn eigen website in de lucht.

Ik denk dat de basis voor iedereen hetzelfde is. Leuk en kwalitatief goed materiaal, en goed zichtbaar = meer volgers. Wat dat materiaal dan is en wat je moet doen voor die zichtbaarheid zal idd verschillen per account.


Ik volg jou met mijn prive account, inderdaad voor de GoPro filmpjes :D

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:05

Hi!

Ik meld me ook graag (weer), zag dat m'n eigen account ook in de OP staat maar daar doe ik niks bijzonders meer mee anders dan privé posts.
Heb wel een nieuwe openbare pagina gemaakt voor mijn sokken :D (zie onderschrift)
Ben recent thuis komen te zitten met diagnose reuma, mag op dit moment niet werken en heb een nieuwe hobby gevonden in sokken breien :+ dus daar post ik over, misschien niet het boeiendste ooit maar voor mij een fijne manier om m'n dagen door te komen :D

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:35

mavantos schreef:
Ik zie nu pas dit topic, wat leuk dat er hier ook veel mensen bezig zijn met Instagram! Ik heb sinds een paar dagen een account speciaal gewijd aan mijn paarden en vind het erg leuk om die bij te houden. Zo stalk ik de kennissen die niets met paarden hebben iets minder :'). Mijn account heet overigens @Black_on_track_!

Afgelopen dagen heb ik 2x per dag wat neer gezet, omdat het anders zo een leeg profiel is en vanaf nu zal dat 1x per één à twee dagen zijn. Ik doe wel vaak dagelijks als ik op stal ben een story maken, dat vind ik eigenlijk nog het leukste met een goede GIF erbij _O-

Edit: oh trouwens, ik merk nu al dat mijn ene paard het beter doet dan de andere... Gelukkig zijn ze voor mij gelijkwaardig :') <3


Dat merk ik bij mij ook wel. Ookal kan het er ook mee te maken hebben dat ik lange tijd van 1e maar sporadisch foto’s had aangezien hij niet thuis stond.

Momenteel is mijn inhoud wat meer vrachtwagen gericht. Ik kom nu veel op leuke foto waardige plaatsen en sinds ik aan het werk ben zie ik beide paarden zowiezo maar 1-2x inde week. Dus even kijken hoe ik terug aan wat kwalitatieve foto’s van beide geraak

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:48

ninaphilo schreef:
DewiFoto schreef:
Qua Content kijk in vooral wat mijn volgers leuk vinden. In mijn geval zijn dat voornamelijk de GoPro filmpjes. De foto’s van Chappie in het land ofzo, die trekken geen likes of volgers, dus post ik ook niet of echt maar zelden. Dit is vooral het deel van ‘leuke content’ .. goede content is ook afhankelijk van kwaliteit van het materiaal. Ik zou zelf niet zo snel een wazige foto liken.. dus daar let ik meestal goed op voordat ik iets post. Ik doe daarnaast dus niet mee aan pods / gainparty / en dat soort dingen. Al mijn volgers en likes zijn mensen die mij oprecht leuk vinden om te volgen.

Voor mijn zichtbaarheid kijk ik veel naar hashtags , posten op juiste tijdstippen en zorgen dat merken en bedrijven je reposten. Ook mijn Youtube kanaal helpt daarbij. En ik heb dan nog mijn eigen website in de lucht.

Ik denk dat de basis voor iedereen hetzelfde is. Leuk en kwalitatief goed materiaal, en goed zichtbaar = meer volgers. Wat dat materiaal dan is en wat je moet doen voor die zichtbaarheid zal idd verschillen per account.


Ik volg jou met mijn prive account, inderdaad voor de GoPro filmpjes :D


Ik ben ook een GoPro filmpjes fan!