Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 17:43

Als ik moet wachten tot ik het echt voel zal er weinig gebeuren :+ Maar dat is denk ik vooral omdat ik de tijd niet neen en snel kijk & like. Als ik het onderschrift even lees gaat het vaak al makkelijker om iets te zeggen. Maar nog steeds niet bij elke foto hoor, soms weet ik het gewoon niet, haha.

saskiaojan

Berichten: 7251
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:35

Ik doe mijn best... post elke dag en probeer ook elke dag wat in mijn verhaal te zetten, hang nu rond de 1575... hoop op 1600 voor 2020,
Als ik iets leuks zie probeer ik ook te reageren, vind ik ook leuk als dat bij mij gebeurd.

Sky_As

Berichten: 4744
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:54

Ik ben nu ongeveer 2 weken Instagram aan het proberen te snappen. .. kom tot nu toe niet verder dan wat foto's posten maar mijn verhaal lukt om 1 of andere reden niet echt. Iemand nog leuke tips om mijn account wat beter te maken? Zie mijn onderschrift voor mijn Instagram...

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:35

Ik reageer meestal wel als iemand een vraag stelt, en als ik iets te zeggen heb doe ik dat ook wel, maar soms is het een foto waar gewoon niet zoveel over te zeggen is. Zelf schrijf ik vaak lange captions, en ik lees de captions van anderen ook wel vaak en probeer daar op te reageren

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:49

Ik probeer altijd een korte pakkende tekst onder mijn foto te zetten met daarbij een vraag. Zodat mensen idd ook kunnen antwoorden. Ik antwoord zelf ook veel op dat soort teksten, van die elle lange verhalen krijgen ze gewoon een leuk, mooi of iets in die trant reactie. Sorry ik zit daar om fotos te kijken, niet om levens verhalen te lezen haha.

Ik vind het zelf leuk om reacties te krijgen, gewoon omdat ik het leuk vind om andere meningen te horen. En ik reageer dus zelf ook omdat ik het leuk vind om op die manier ook weer een soort van mensen te leren kennen haha. Alleen een like doe ik als ik weinig tijd of zin heb.

Qimm

Berichten: 15176
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 00:58

Ik lees de teksten maar weinig, ik reageer meestal op de foto

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 01:13

Ik ben eigenlijk wel tevreden over mijn insta, blijf nu redelijk tussen de 440-450 volgers zitten, dus dat is netjes. Mijn laatste 2 Posts zijn over de 300 likes gegaan en vorige maand had ik natuurlijk die heel erg goed scorende (minder goed gelukte) foto van Duke met 4 voetjes in een emmertje en een blik van “just shoot me now!”.

Mijn insta is een mix van 75% paarden 20% katten en 5% servies, dat geeft een leuke gemengde groep volgers en ik merk dat mijn “kattenvolgers” altijd erg enthousiast reageren op mijn paardenfoto’s. Vooral waarschijnlijk omdat Duke nogal imposant kan zijn.

Ik reageer op foto’s die me aanspreken, vaak van mensen waar ik buiten insta ook contact mee heb. Ik vind het inderdaad leuk om reacties te krijgen, dus zal iets actiever kunnen proberen te reageren op andere leuke plaatjes.

Qimm

Berichten: 15176
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 01:30

Jouw katten zijn ook echt <3

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:22

Jullie zijn goed bezig. *\o/*
Hier loopt het totaal niet. Soms denk ik “waarom nog moeite in steken”. Anderzijds is het een portfolio (en voor de katten een leuke pagina) dus waarom er dan weer stoppen. En misschien wil ik te veel. :')

Ik vind het echt tof dat die foto is uitgelicht Qimm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:25

_O- Ik heb geaccepteerd dat mijn maximale grens ongeacht het soort pagina rond de 140/ 150 ligt..

Ik reageer qua tekst zelden, like wel veel (vooral met de pagina van Binkie want die update ik regelmatig/ ben ik standaard op ingelogd)!

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:32

Shanna schreef:
_O- Ik heb geaccepteerd dat mijn maximale grens ongeacht het soort pagina rond de 140/ 150 ligt..

Ik reageer qua tekst zelden, like wel veel (vooral met de pagina van Binkie want die update ik regelmatig/ ben ik standaard op ingelogd)!

Zelfde hier, meer liken dan reageren al probeer ik wel vaker te reageren.

Qimm

Berichten: 15176
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:45

Nayomie schreef:
Jullie zijn goed bezig. *\o/*
Hier loopt het totaal niet. Soms denk ik “waarom nog moeite in steken”. Anderzijds is het een portfolio (en voor de katten een leuke pagina) dus waarom er dan weer stoppen. En misschien wil ik te veel. :')

Ik vind het echt tof dat die foto is uitgelicht Qimm!


Jaaa ik ook, helaas alleen in de story en niet in de feed. Maar ik blijf het proberen O:)

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:47

Qimm schreef:
Nayomie schreef:
Jullie zijn goed bezig. *\o/*
Hier loopt het totaal niet. Soms denk ik “waarom nog moeite in steken”. Anderzijds is het een portfolio (en voor de katten een leuke pagina) dus waarom er dan weer stoppen. En misschien wil ik te veel. :')

Ik vind het echt tof dat die foto is uitgelicht Qimm!


Jaaa ik ook, helaas alleen in de story en niet in de feed. Maar ik blijf het proberen O:)

Als ik straks meer foto’s af heb, gewoon doorspammen geheh. Heb nog behoorlijk wat foto’s die geedit moeten worden dus er zijn nog kansen _O-

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:23

Hier loopt het de laatste maanden ook pak minder, alle het blijft constant, die 15000 wil maar net niet lukken :')

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:22

Ik heb sinds kort ook een insta voor mijn paard. En min personal account is zowel gewoon ‘leuk’ als een visite kaartje voor mijn acteerwerk

paardeninsta heeft nu zo’n 96 volgers en 50 likes, en mijn persoonlijke 1010 volgers en 200 likes....

Heb ook nog een insta voor mn kat maar die doet er niet zoveel toe hahah

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:31

Tinniie schreef:
Hier loopt het de laatste maanden ook pak minder, alle het blijft constant, die 15000 wil maar net niet lukken :')


Ik kom jullie ook helemaal niet meer tegen in mijn feed -O-

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:48

Qimm schreef:
Jouw katten zijn ook echt <3


Thanks, ik moet eigenlijk vaker foto’s van ze posten, ze groeien zo snel!

Qimm

Berichten: 15176
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:50

Yes please!

mooney

Berichten: 7783
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:09

Ik heb de laatste tijd dat als er een like of comment wordt gegeven dat ik naar mijn profielscherm wordt gestuurd. Mega irritant, want hij verwijdert ook wat ik op dat moment aan het typen was.
Meer mensen die dat hebben?

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:18

mooney schreef:
Ik heb de laatste tijd dat als er een like of comment wordt gegeven dat ik naar mijn profielscherm wordt gestuurd. Mega irritant, want hij verwijdert ook wat ik op dat moment aan het typen was.
Meer mensen die dat hebben?


Ja hier heb ik ook last van, dacht al dat het aan mijn telefoon lag. ;(

Wendy15

Berichten: 11102
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:20

Ik lees graag mee voor tips om een groter bereik te krijgen :)
Heb vroeger veel getekend en ook wel in opdracht. Door omstandigheden jaren weinig mee gedaan en nu lekker wat aan het oppakken.
Ook wat actiever op Facebook en instagram met mijn tekeningen om zo hopelijk ook weer wat opdrachtjes te krijgen.
Heb nu pas 68 likes op mn pagina :')

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:05

Wendy, art is gewoon lastig met het de huidige social media. Social media is er op ingesteld dat hoe meer je post hoe meer likes en volgers je krijgt en hoe meer likes en volgers, hoe meer er volgen.

Met art val je dan buiten de boot. De gebruikers van dit soort media verwacht het beste van het beste voor het geliked wordt, terwijl social media je dwingt elke dag te posten om maar te kunnen groeien.

Ik wil niet zeggen dat het niet werkt, dat hangt af van je stijl en of je een gelukje hebt zo nu en dan (viral gaan oid) maar ik wil je wel even op het hart drukken dat vandaag de dag, tegelijk zowel kwaliteit als kwantiteit wordt verwacht. En mijn ervaring is dat het langzame kwartje (kwaliteit) beter werkt dan het snelle dubbeltje (kwantiteit) als het op art aankomt.

Kijk ook even naar sites zoals pinterest en maak daar ook mock-ups voor en post niet alleen je art. Dat wilt nog wel eens helpen! En laat alle links terugvoeren naar jouw eigen website of op zijn minst een landing page op jouw website.

Wendy15

Berichten: 11102
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:55

Het is zeker lastig. En vooral omdat het voor mij hobby is. Ik heb gewoon een baan dus hoef er niet van te leven. Daarom kan ik ook bijvoorbeeld maar 1 keer per week wat posten. En ik ben gewoon niet zo heel commercieel ingesteld of handig met die online dingen :')

Pinterest wel van gehoord maar nooit iets mee gedaan. Bedankt voor de tip ik ga eens kijken :j

Wat zijn mock ups? :o

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:07

Een mock up is een soort van product presentatie, in jouw geval kan je bijvoorbeeld jouw werk een huiskamer in editen, of op de voorkant van een boek :))

Wendy15

Berichten: 11102
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:10

Zo handig ben ik helemaal niet :') heb niet eens een computer of tablet alleen telefoon _O-