Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:57

Ik zit niet in hetzelfde schuitje, maar ik wil wel even zeggen dat ik je enorm bewonderingswaardig vind! Niet veel mensen zouden dit kunnen, zeker niet na een affaire. Ik vind het heel knap dat je je man trouw blijft, ondanks alles en dat je hem bij wilt staan. Goed ook dat je zelf hulp zoekt. Het moet op dit moment heel zwaar zijn om de verantwoordelijkheid te dragen over je gezin, financiën en je man, dus je mag jezelf echt een schouderklopje geven!

Suzanne F.

Berichten: 49275
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:38

Elisa: Wat een verhaal!

Mijn ervaring is ook dat ze niet veranderen. Een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken. Dat spreekwoord is er ook niet voor niets. Hier ook dingen meegemaakt en veel spijtbetuigingen en 'ik ga het echt anders doen, ik doe het nooit meer, je bent alles voor me'. En toch daarna gewoon weer aandacht van andere vrouwen zoeken. Dat verandert niet.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:57

elisatjj schreef:
Ze gaan er alleen maar beter van liegen.


Die ervaring heb ik ook. En je blijft achterdochtig. Want al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt 'm wel. Meestal heb je niet eens de helft van de leugens door, dus men komt er te vaak te lang mee weg en dat werkt bemoedigend voor de leugenaar...

Ik vind het bewonderenswaardig dat je door wil zetten TS, want je hebt toch een verantwoordelijkheid naar elkaar en voor je kindjes. Maar misschien moet je niet verwachten dat er geen leugens meer verteld worden. Dat is wellicht gewoon een te grote stap. Bepaal voor jezelf je grens: waarover accepteer je géén leugens? De rest laat je gaan. Bespreek het met je partner, want het kan juist ruimte geven als de lat niet te hoog ligt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:45

Ik heb een vriend gehad die ook dwangmatig loog. Heel lang niet op gereageerd, tot het plots te dichtbij kwam. Heel kort gesteld: hij woonde bij zijn zus en betaalde haar geen huur. Hij kwam telkens met smoesjes. De waarheid is dat hij niet eens werk had, hij was op een dag zonder wat te zeggen gewoon vertrokken van zijn job ... Letterlijk de deur uit gelopen. Ik werkte toen in de zaak ernaast en ze kwamen mij zelfs vragen of ik wist waar hij was...

Enfin beetje bij beetje leerde ik zijn zus beter kennen, en die was zo wanhopig want ze had geldzorgen. Op een moment kon ik niet meer verzwijgen dat hij niet werkte.

De bom is toen echt ontploft, hij was razend. Ik heb hem toen geconfronteerd met AL zijn leugens en dat ik het doorhad dat hij loog. Hij bleef alles afliegen eerst en keihard ontkennen, maar uiteindelijk brak hij en gaf hij alles toe. Tranen tranen... En veel excuses en dat hij zo bang was. Ik dacht dat het vanaf toen zou beter gaan maar er veranderde helemaal niets. Ik heb toen het contact verbroken. Ik hoor af en toe nog eens iets, en de laatste nieuwtjes waren weinig hoopgevend.

Verder wil ik je wel heel duidelijk zeggen dat een stoornis niet te genezen valt. Wel zal je man via therapie en medicijnen kunnen leren om er beter mee om te gaan, maar het gaat nooit weg. Dat is wel heel belangrijk dat je dat begrijpt, beseft en aanvaardt als je bij hem wil blijven. Er zullen sowieso terugvallen zijn en het zal nooit over zijn.

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 18:35

Bedankt iedereen, ik ga nu wel meer en meer begrijpen dat hij dus nooit helemaal beter zal worden. Dat is best even slikken.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:24

Doorgaan schreef:
We zijn in gvg getrouwd.
En ik ga zeker weten mee naar zijn afspraak. Dat wil hij zelf juist ook.
Verder gaat zijn vader ons helpen met de financiën. Dat is ook altijd zijn werk geweest.

Ik vind het heel goed van je dat je niet zomaar opgeeft. Vanuit mijn geloof ben ik heel erg voor trouwe relaties,ook als het tegenzit. Want we leven nu eenmaal op aarde waar veel problemen zijn. Dus ik wens je veel kracht en liefde toe! En houd ons maar op de hoogte hoe het verder gaat!

Samantha_01

Berichten: 314
Geregistreerd: 13-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:34

Weet je wat me het moeilijkste lijkt voor jou,TS, in de toekomst?

Om niet alles wat hij zegt te wantrouwen, en jezelf af te vragen "is dit waar of niet" en niet alles te willen controleren (daar zit jij vast niet op te wachten).

Bij mij zei mijn ex, toen ik vroeg of ik hem nu dan wel eens kon geloven: "tijd zal het leren"

En de tijd heeft mij geleerd en daarom is het nu mijn ex.

Sterkte gewenst TS!

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:59

Beste TS eigenlijk wil ik je 1 boodschap meegeven stop met dit topic, gooi het op slot en lees het nooit meer.
Bijna iedereen heeft wel een of ander vreselijk verhaal hoe slecht het wel niet afloopt maar niemand kent jou en jouw man. We hebben geen idee met z'n allen hoe of wat precies.
De enige die jou zinvolle info kan geven is de behandeld arts, spreek daarmee en stel je vragen daar.
Wil je toch een clubje zoek lotgenoten.( en ook daar vreselijke verhalen maar misschien ook goede info en hulp voor jou)
Niet iedere leugenaar is hetzelfde en niet ieder verhaal eindigt hetzelfde.

Stel voor jezelf duidelijke grenzen en blijf in gesprek met behandelaars, je man de familie enz.
Al deze horror verhalen blijven ergens in je achthoofd zitten en objectief ben je niet meer.

Ik wens je heel veel sterkte in het hele proces en blijf dicht bij jezelf en je eigen gevoel.

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 16:55

Samantha, dat klopt. En daar heb ik inderdaad al last van. En ja, de tijd zal het leren of ik het aan kan.

Rumay, je hebt enorm gelijk. Niemand kent hem en niemand kent mij. Maar het is zo fijn om even van me af te kunnen schrijven. En ik heb ook de negatieve verhalen nodig om het niet te rooskleurig in te zien. Ik moet met beide voeten op aarde blijven en ook weten dat het ook fout kan gaan. Maar ik begrijp je post en vind het fijn om te lezen. Ik moet mijn eigen pad bewandelen.

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 17:53

Helaas weer misgegaan. Hij had haar onder een andere naam nog in zijn mobiel staan en ze appten nog samen.
Ik ben het nu zat en heb hem de deur gewezen.

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:57

Heel sterk van je, TS. Een heel dikke knuffel, heb je iemand die vanavond bij je kan zijn?

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 18:04

Nee, dat niet. Maar de kindjes zijn thuis en ik red het wel.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:12

Suzanne F. schreef:
Gemeenschap van goederen is ook echt de helft van de schulden.


Oeh nee, let daar mee op! Als ze het niet bij hem kunnen halen, dan komen ze voor de volle 100% bij TS.

TS; ik wil je veel sterkte wensen. Het lijkt mij heel moeilijk, dat je op een gegeven moment gaat twijfelen, wat is waar en wat niet? Je moet je ook afvragen wat voor effect het op je kinderen zal hebben in een latere fase van hun leven. Een vader die liegt.

Intensieve therapie, medicijnen misschien levenslang. Dat is wel iets wat hij echt zelf moet willen en dus zijn eigen probleem erkennen.

Edit: ik zie nu je update. Stoer dat je hier duidelijk je grens aangeeft!

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 18:20

Maar waarom staat er dan bij duo op de site dat het niet overdraagbaar is?

Laurora

Berichten: 2647
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:20

Wat erg om te horen TS, ondanks mijn bericht hoopte ik van harte dat jou man niet zo erg zou zijn en nu in zou zien te moeten stoppen met dat gelieg.... Helaas niet dus.
Onwijs sterk van je dat je deze stap hebt genomen, maar wel ontzettend moeilijk.
Ik wil je heel veel kracht en liefde toewensen, ook voor je kindjes.
Blijf goed voor jezelf zorgen en schroom niet om hulp te vragen in je omgeving als je dat nodig hebt.

Liefs :(:)

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:29

Heftig ts. Heel veel sterkte.

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:30

Hier geen tips, maar in ieder geval ontzettend sterkte gewenst TS!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110732
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:31

Lieve TS, wat een nachtmerrie. Maar wat enorm sterk van je dat je hem de deur hebt gewezen.
Nu komt het moeilijkste: volhouden en niet toegeven aan zijn smeekbedes. Hij gaat niet veranderen. Blijf dat voor ogen houden!
Het gaat een lastige periode worden, maar uiteindelijk krijg je straks rust. Geen gelieg en gedraai meer!

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 18:39

Cayenne, dat klopt. Dat doet hij nu al. Huilen en smeken. En dat is verdorie moeilijk om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:42

Onthouden dat hij niet huilt om wat hij gedaan heeft, maar om dat hij betrapt is op zijn fouten en daar consequenties aan vast zitten.
Sterkte!

Rizette
Berichten: 4394
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:50

Huilen uit zelfmedelijden, niet van spijt, dat is wel duidelijk. Een groot kind. Neem je zelf serieus en ga er niet op in, je kent het vervolg. Weten zijn ouders ook hoe hij in elkaar steekt of krijg je hen ook tegen je nu?

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:13

Doorgaan schreef:
Maar waarom staat er dan bij duo op de site dat het niet overdraagbaar is?

Gaat het bij jullie ook echt alleen om een studieschuld?

Eigenlijk doet het er niet echt meer toe, want je hebt al actie ondernomen. Heel veel sterkte in de komende periode!

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:15

Sterkte TS! Hou vol hoor :(:)

Independant

Berichten: 244
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:24

Wat een verschrikkelijke situatie voor je TS.
Kies voor jezelf en voor je kinderen, je bent iemand waard die je trouw blijft, sterkte!

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 19:30

Bedankt voor de steun.
Zijn ouders weten hoe het zit. Ik heb ze vandaag gesproken. Ze zijn erg verdrietig maar ik krijg ze zeker niet tegen me. Ze zullen, denk ik, geen partij willen kiezen. En dat hoeft ook niet, het blijft toch hun zoon.