Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 08:45

Dan gaan ze maar een andere keer met je ex.Zijn ouders dus dan mag hij het regelen.Hij kan toch wel een paar uurtjes op nemen om naar de verjaardag van zijn vader te gaan
Als jij je schoonouders verteld dat je het niet prettig vind om de hele schoonfamilie nu onder ogen te komen dan zullen ze daar echt wel begrip voor hebben.

En je eigen gevoel opzij zetten is nu wel even klaar toch.Hoelang zet jij je eigen gevoel al opzij? Nu ga je uit elkaar en zet je nog steeds je gevoel op zij.
Je kinderen kunnen ook wel een andere keer naar opa&oma een gebakje eten.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:06

@Gilibo dat hangt af van de regeling die er is met de kinderen. Als vader ze nu niet ziet (langer dan een uurtje) i.v.m. zijn stoornis, kan ik me wel weer voorstellen dat je dat doet.

Je kan ook aan je schoonouders vragen of je op een ander moment mag komen, als je er erg tegenop ziet. Of inderdaad voorstellen dat de kinderen die dag een middagje bij je schoonouders zijn. Dan hoef jij je niet opgelaten te voelen tussen de rest van je schoonfamilie.. Het ligt er helemaal aan hoe belangrijk jij het nu vind om jezelf en je kinderen naar die verjaardag te laten gaan. En dat bedoel ik in de goede zin van het woord. Denk je dat het je kinderen het goed zou doen? En wat kan je op dit moment zelf aan?

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:04

Goed aan jezelf denken. Als jij echt denkt dat het niet goed voor is en dat je het niet trekt, dan moet je het niet doen.

Anoniem

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:10

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat niet ziet zitten. Het is nog zo vers allemaal. Misschien even een pas op de plaats maken voor jezelf. Bel je schoonouders en leg het uit. Of ze het nou begrijpen of niet, kies voor jezelf. Je hebt al jaren het onderspit gedelfd, nu is het tijd voor jou.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:45

Hele topic door gelezen en wat een wending heeft het genomen :(:)

TS ik wil je vooral heel veel sterkte wensen.
Zoek echt uit hoe je financien in elkaar steken .

Wat betreft zijn familie, denk nu eens aan jezelf, wat kan en wil jij nu en de rest moet maar wat geduld hebben :(:)

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:46

Even over de urgentie. Ik denk wel dat je ex dan diagnoses zwart op wit op papier moet hebben. Dat zou ik even uitzoeken als ik jou was.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:57

Een dapper besluit ts. Heel veel sterkte!

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 13:08

Weer eens een update, we zijn bij een scheidingsplanner geweest. Heel erg confronterend en ik heb enorm gehuild daar. Waarom? Geen idee, misschien toch de hoop ergens dat het goed zou komen, ook al is dit mijn beslissing. Het is zo dubbel. In de auto daarna zei hij tegen me dat hij eigenlijk niet wil scheiden. Dus ik was echt over mijn toeren, waarom daar nu achter komen en niet 4 maanden geleden? Hij woont nu bij ons op zolder, hij kan geen huis huren wegens geldgebrek en ik heb verder geen last van hem. Hij is weg als ik thuis ben en andersom ook.

Ik heb even wat peptalk nodig. Ik kijk steeds of hij online is op WhatsApp, geen idee dat zijn online zo'n pijn kon doen. Ik heb hem nu verwijderd.

Ik snap niet dat deze beslissing, die de mijne is, zo'n pijn doet. Gister wilde ik even op de sportclub komen kijken omdat de kinderen naar hem toe wilde. Hij verbood het me omdat 'zij' daar ook was. Ik was echt boos en hij schreeuwde naar me 'Ja, maar JIJ wilde scheiden! En wen er maar aan'. Hij heeft natuurlijk gelijk, maar jeesus, wat een klap in mijn gezicht was dat. Hij zegt dat hij geen contact meer met haar heeft maar een scene wil voorkomen. Ik weet nu wel bij mezelf dat ik veel meer afstand moet nemen. Maar het is dubbel, hij doet het ene moment heel aardig en wil dat het goedkomt en het andere moment stoot hij alles af. Wat een achtbaan...

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:17

Het is hartstikke logisch dat het pijn doet. Want jullie zijn getrouwd met de gedachte 'en 'ze leefden nog lang en gelukkig' en 'in goede en slechte dagen'. Dat is niet wat er uiteindelijk is gebeurd. Dat doet, hoe het tot een einde komt, gewoon hartstikke zeer. En als het tot een einde komt door de dood, dan heb je in elk geval afsluiting. Maar die heb je nu niet, dus het ziet er elke dag anders uit. Da's inderdaad een achtbaan. Dat wordt met verloop van tijd beter. Maar heel eerlijk, en hoe praktisch de oplossing ook is: zolang hij op zolder woont, ga je niet op het punt komen dat je definitief aan de rouwverwerking kan beginnen.

TinkerTreas

Berichten: 3721
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:27

Ik heb ook genoeg gehuild, ook al was het mijn beslissing om uit elkaar te gaan. Het is toch een rouwproces dat je volgt.
Je trouwt niet met elkaar om na een aantal weer te gaan scheiden, dus je mag er verdriet om hebben.
Hier gaat het gelukkig een stuk beter nu en mijn ex en ik gaan vriendschappelijk met elkaar om.
Maar als mijn dochter zegt dat ze papa mist, dan doet het nog wel een beetje pijn. Tenslotte heeft zij er niet om gevraagd.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:18

Dit is niet jouw beslissing,dit komt door hem. Wanneer hij niet was vreemdgegaan etc wilde jij niet scheiden. Dus lieve meid, laat hem jou geen schuldgevoel aanpraten hoor! Ik hoop toch dat het wat dat betreft sneller gaat en jullie beide een eigen leven kunnen beginnen. Hoe langer dit duurt hoe slopender en pijnlijker lijkt me.. hele dikke knuffel!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:03

Is er geen mogelijkheid dat je man bij een familielid gaat wonen tijdelijk? zijn ouders of andere familie?

Begrijp dat de situatie heel pijnlijk is en het is wel heel makkelijk om te zeggen dat jij wilt scheiden, maar de reden waarom heeft hij ook een grote schuld aan.
Als hij zich anders had gedragen waren jullie niet uit elkaar gegaan.

Maar blijf goed onthouden dat hij niet veranderd en dat je hier echt doorheen moet.
Als je bij hem terug zou gaan kom je weer in dezelfde cirkel terecht er gaat niks veranderen!

sterkte.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:06

Doorgaan schreef:
Weer eens een update, we zijn bij een scheidingsplanner geweest. Heel erg confronterend en ik heb enorm gehuild daar. Waarom? Geen idee, misschien toch de hoop ergens dat het goed zou komen, ook al is dit mijn beslissing. Het is zo dubbel. In de auto daarna zei hij tegen me dat hij eigenlijk niet wil scheiden. Dus ik was echt over mijn toeren, waarom daar nu achter komen en niet 4 maanden geleden? Hij woont nu bij ons op zolder, hij kan geen huis huren wegens geldgebrek en ik heb verder geen last van hem. Hij is weg als ik thuis ben en andersom ook.

Ik heb even wat peptalk nodig. Ik kijk steeds of hij online is op WhatsApp, geen idee dat zijn online zo'n pijn kon doen. Ik heb hem nu verwijderd.

Ik snap niet dat deze beslissing, die de mijne is, zo'n pijn doet. Gister wilde ik even op de sportclub komen kijken omdat de kinderen naar hem toe wilde. Hij verbood het me omdat 'zij' daar ook was. Ik was echt boos en hij schreeuwde naar me 'Ja, maar JIJ wilde scheiden! En wen er maar aan'. Hij heeft natuurlijk gelijk, maar jeesus, wat een klap in mijn gezicht was dat. Hij zegt dat hij geen contact meer met haar heeft maar een scene wil voorkomen. Ik weet nu wel bij mezelf dat ik veel meer afstand moet nemen. Maar het is dubbel, hij doet het ene moment heel aardig en wil dat het goedkomt en het andere moment stoot hij alles af. Wat een achtbaan...

Hij is wel weer lekker alles om aan het draaien zeg.
Ja jij wilde scheiden, door zijn vreemd gaan en leugens. Dus nee hij heeft geen gelijk.
En sta boven hem, ga en sta waar jij wilt. Hij moet zich maar schikken. Hij is degene die hier herhaaldelijk de fout in is gegaan.

Anoniem

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:47

Je hebt de juiste keuze gemaakt hoor, maar natuurlijk is het moeilijk. Dit wil je eigenlijk liever niet. Dat doet hartstikke pijn, en dat is logisch. Huilen mag.
Ik vind het heel lief van je dat jij hem uit de brand helpt, maar zolang hij nog bij je in de buurt is, blijft hij je beinvloeden. Misschien zorgt dat er ook wel voor dat je niet helemaal los kunt laten en ergens onbewust hoop houdt. Dus ik zou er nog eens goed over nadenken of je hem wel onderdak wilt blijven bieden.

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 01:13

Ik heb niet alles gelezen. Mijn excuus.

Mocht wat ik zeg voor je gevoel nergens op slaan dan mijn excuus en beschouw het dan als niet verzonden...

Ten eerste mijn respect. Ik vind je een dappere en sterke vrouw.
Ten tweede: heel veel sterkte de komende tijd.
Nu zal het allemaal heel moeilijk zijn maar jij moet nu echt voor jezelf en de kinderen kiezen.
Als je hier over een jaar op terug kijkt zul je tegen je zelf zeggen dat je je nu veel beter voelt en dat je had gewild dat je eerder die kracht had gevonden.
Geloof mij, jij en je kinderen gaan hier beter uit komen.

Als laatste:
Hij mag volgens mij al heel blij zijn dat hij op de zolder mag wonen!
Als jij ergens heen wil waar zij is en hij wil geen scène dan is dat zijn probleem!
Had hij er maar niet aan moeten beginnen.

Het gaat nu niet om wat hij wil maar wat jij wil en hij heeft er maar mee te dealen.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:44

Hoi TS hoe gaat het nu?

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 18:48

Toverbal schreef:
Hoi TS hoe gaat het nu?


Hoi allemaal,

Het gaat eigenlijk heel goed. De twijfels die ik in mijn laatste post had, zijn voor 99% verdwenen en ik sta meer dan ooit achter mijn beslissing.
Het schiet nog niet zo heel erg op, het huis komt zeer binnenkort op de markt en de mediator is druk bezig met uitwerken van de aangeleverde informatie. Maar nog geen grote knopen doorgehakt. Het kost gewoon tijd.

Mijn man heeft inmiddels een eerste diagnose van de psychiater. Een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Wat ik al wel vermoedde. De behandeling (schematherapie) laat alleen nog op zich wachten tot er plaats is, hopelijk over een maand of 3.

Maar goed, het gaat dus goed. Ik leef met hem samen in 1 huis maar we gaan onze eigen weg. Hij werkt als ik thuis ben en andersom. We hebben geen ruzie, ja soms, als hij weer niks heeft uitgevoerd op zijn vrije dag. Niks opgeruimd, geen stofzuiger door het huis, niet eens de vaatwasser ingeruimd. Zelfs de luier die mijn jongste 's nachts aan heeft, lag nog op de grond. Sta dus driedubbeldik achter mijn keuze. Ik krijg zelfs weer zin in alles. Als het nu allemaal maar eens op zou schieten....

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 18:53

Wel zegt hij steeds dat hij niet wil scheiden. Probeert vaak extra lief doen en zelfs te knuffelen. Maar ik merk dat ik zo anders naar hem kijk nu. Geen respect meer, eerder medelijden.

anjali
Berichten: 15182
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:06

Ik weet wel dat ik half Bokt over me heen krijg,maar ik vind dat als je echt getrouwd bent en zelfs kinderen hebt,dat je dan moet proberen je huwelijk te redden.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:07

anjali schreef:
Ik weet wel dat ik half Bokt over me heen krijg,maar ik vind dat als je echt getrouwd bent en zelfs kinderen hebt,dat je dan moet proberen je huwelijk te redden.


Heb je alle posts van de TS gelezen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:08

Ongepast. Dan had hij maar niet moeten liegen en op een ander zitten.

TS: top dat je je beter voelt! Wat je ook beslist of doet, jij mag je eigen keuzes maken.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:09

anjali schreef:
Ik weet wel dat ik half Bokt over me heen krijg,maar ik vind dat als je echt getrouwd bent en zelfs kinderen hebt,dat je dan moet proberen je huwelijk te redden.


Sorry? Soms gebeuren er nu eenmaal dingen waardoor je ook geen goed voorbeeld voor je kinderen kan maken... Moet je dan ongelukkig verder gaan?
Ben het met je eens dat tegenwoordig mensen snel uit elkaar gaan,maar dat is hier absoluut niet het geval.
Ik heb meer dan respect voor ts!

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:11

Ik ben ook heel erg pro huwelijk redden, zeker als er kinderen bij zijn.

Helaas zijn er ook situaties waarbij het voor de veiligheid van de kinderen en jezelf geen andere optie is dan het verlaten van je huwelijk en je partner, hoe verdrietig dat ook is voor alle partijen.

En dit is denk ik wel zo'n voorbeeld daarvan ;)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:12

Ik vind je een topper TS! Sterke vrouw :j

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:20

Anjali, denk je dat koste wat kost bij elkaar blijven voor de kinderen leidt tot een stabiel, gelukkig gezinsleven? Denk je dat kinderen niet haarfijn aanvoelen dat hun ouders eigenlijk niet meer bij elkaar zouden willen zijn? En als ze zich dat realiseren, dat ze zich ook nog eens ten onrechte schuldig gaan voelen?
Kinderen hebben recht op een stabiele thuissituatie, een warm nest; als de sfeer thuis bepaald wordt door een koude oorlog tussen hun ouders kan daarvan geen sprake zijn en dat heeft grote invloed op een kind, op diens zelfbeeld, zelfvertrouwen, kijk op relaties etc.

Ik ben benieuwd naar je argumenten vóór het 'bij elkaar blijven voor de kinderen'. Ik kan ze niet bedenken, tenzij er een bepaalde (religieuze) overtuiging aan ten grondslag ligt.