Gingers / Redheads verzamelen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:18

Ik verbrand heel snel. Heb overigens weinig sproeten, een bleke huid en groene ogen.

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:27

Ik meld me ook!

Ik heb groene ogen maar verbrand héél snel, al blijft het bruine wel steeds beter 'plakken'

Temeraire

Berichten: 3533
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:29

Hier ook rood haar. Ben er wel blij mee :)
Mensen vragen mij ook vaak of het 'echt' is. Heb het nog nooit geverfd.

Afbeelding

Ik verbrand ook heel snel.
Zo'n roodharigendag vind ik helemaal niks eerlijk gezegd.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:35

ik verbrand ook enorm snel, heb groene ogen. Probeer iedere keer de tijd in de zon op te bouwen, inmiddels ben ik niet meer schrikwekkend wit (ben wel vaker Casper genoemd nav het witte spookje). Bruin blijft alleen plakken in de vorm van sproeten.

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:43

Leuk om al die verschillende kleuren rood te zien :D Valt me ook op dat bijna iedereen best wel dik haar met iets van slag/krullen heeft.

M'n ogen zijn een beetje een mix tussen blauwgrijs en een tintje groen. Een lekker kleurrijk geheel zullen we maar zeggen :+ Mijn armen en gezicht verkleuren altijd wel vrij snel. M'n gezicht is gekleurder dan die van menig vriend en vriendin. M'n benen daarentegen zien net geen blauw en hebben ook nooit zo'n zin om een tintje donkerder te worden :') Als ik per ongeluk verbrand kleurt het daarna wel door naar 'bruin' trouwens :D Dus dat is nog iets positiefs.

Het heeft hier ook een generatie overgeslagen trouwens. Mijn opa (van moeders kant) was wel rood, maar verder ben ik de enige uit de hele familie. Aan papa's kant is het nooit eerder tot uiting gekomen voor zover ik weet. Ik blijf altijd een apart geval :+

Huni

Berichten: 267
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Eiland in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:39

JoyceLa schreef:
Wat mij is opgevallen overigens is dat de mensen met bruine ogen donkerder rood haar hebben, en de mensen met blauwe ogen wat meer peentjes rood.


Ik heb licht rood haar maar heb blauwe ogen. Dus helemaal klopt het niet :-)

jojoleinee

Berichten: 2673
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:17

DieL_Zor schreef:
Leuk om al die verschillende kleuren rood te zien :D Valt me ook op dat bijna iedereen best wel dik haar met iets van slag/krullen heeft.


Mijn zus heeft heel sluik, stijl haar, we zijn er natuurlijk in alle vormen en maten :=

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:21

ik heb slag in mijn haar, maar dun en best veel haar. Mijn kapster zei een keer, jij hebt genoeg haar op je hoofd voor 2 hoofden.

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:24

ierusju schreef:
ierusju schreef:
Maar degene die er mee zijn gepest, zijn jullie er echt om buitengesloten of alleen maar rooie bijvoorbeeld genoemd? Want dat werd (en word ik trouwens nog regelmatig) ik wel genoemd. Maar om nu te zeggen dat ik er om ben gepest kan ik niet zeggen.


Vraag me dit nog af. Ik merk wel dat volgens mij oudere generaties meer gepest is dan de jongere. Of lijkt dat maar zo?



ik ben nu 17,
ik werd er mee gepest toen ik ongv. 9 jaar was maar ook omdat ik onzettend kort haar had
in de 1 a 2de klas werd ik er echt flink mee gepest van ginger naar vuurtoren van rooie dak duif (omdat ik altijd op de bovenste verdieping van de school was) etc.

mijn broers noemen mij wel eens rooie maar daar moet ik altijd om lachen omdat het bij hun echt een grapje is :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:32

Manadeluca schreef:
ik heb slag in mijn haar, maar dun en best veel haar. Mijn kapster zei een keer, jij hebt genoeg haar op je hoofd voor 2 hoofden.


Mensen met rood haar schijnen over het algemeen veel haar te hebben. Dat zeggen mijn kappers iig altijd. Ik heb ook veel haar, heb een tijd beide zijkanten geschoren gehad en als ik het dan los droeg viel de rest er overheen en niemand die zag dat de hele zijkanten weg waren (nadeel is wel dat mijn haar ook erg zwaar is als het langer is)

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:40

Dat herken ik. Mijn vlecht moest ook in 2 delen worden afgeknipt toen ik hem doneerde, anders kon ze hem niet zo makkelijk afknippen. Iedere kapper die ooit aan mijn haar is geweest roept dat ik zo veel haar heb.
Overigens - mijn beide blonde dochters hebben ook heel erg veel en dik haar.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:12

Fenrir schreef:
Manadeluca schreef:
ik heb slag in mijn haar, maar dun en best veel haar. Mijn kapster zei een keer, jij hebt genoeg haar op je hoofd voor 2 hoofden.


Mensen met rood haar schijnen over het algemeen veel haar te hebben. Dat zeggen mijn kappers iig altijd. Ik heb ook veel haar, heb een tijd beide zijkanten geschoren gehad en als ik het dan los droeg viel de rest er overheen en niemand die zag dat de hele zijkanten weg waren (nadeel is wel dat mijn haar ook erg zwaar is als het langer is)


Roodharigen hebben gemiddeld genomen juist minder haar op hun hoofd. Een rode haar is dan wel weer dikker dan andere haarkleuren.

Ik heb dan echt extreem dun haar. Valt gelukkig niet op, omdat ik een slag in m'n haar heb. Maar als ik het vast heb dan zie je wel dat het heel dun is.

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:18

ik heb ook rood haar, maar dat is ondertussen grijs/wit aan het worden. Aangezien ik daar niet mee wil rondlopen laat ik het kleuren, maar ik vind dat gekleurd haar helemaal niet zo mooi als mijn originele kleur.
mijn huid verbrand ook snel. mijn armen kunnen wel al een beetje kleur krijgen, maar de rest is wit en blijft dat ook.
vroeger was ik helemaal niet blij met mijn haarkleur. ik was heel verlegen en de jongens vonden er niets leuker aan dan te zeggen: hé rost bloed poept goed. Ik was op dat moment helemaal niet mondig genoeg om daar op te reageren.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:44

JoyceLa schreef:
Wat mij is opgevallen overigens is dat de mensen met bruine ogen donkerder rood haar hebben, en de mensen met blauwe ogen wat meer peentjes rood.

Mijn ogen zijn blauw en mijn haar donker rood :+

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:49

Dan klopt het toch niet helemaal hahaha.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:53

ierusju schreef:
Fenrir schreef:
Mensen met rood haar schijnen over het algemeen veel haar te hebben. Dat zeggen mijn kappers iig altijd. Ik heb ook veel haar, heb een tijd beide zijkanten geschoren gehad en als ik het dan los droeg viel de rest er overheen en niemand die zag dat de hele zijkanten weg waren (nadeel is wel dat mijn haar ook erg zwaar is als het langer is)


Roodharigen hebben gemiddeld genomen juist minder haar op hun hoofd. Een rode haar is dan wel weer dikker dan andere haarkleuren.

Ik heb dan echt extreem dun haar. Valt gelukkig niet op, omdat ik een slag in m'n haar heb. Maar als ik het vast heb dan zie je wel dat het heel dun is.


Grappig alle kappers waar ik kom hebben dus juist de ervaring dat roodharigen doorgaans meer haar hebben. Of het lijkt gewoon meer als het dikker zou zijn :D

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:59

https://www.theperfectyou.nl/artikelen/ ... oodharigen

Hier staan een aantal grappige feitjes op een rij. Vond ik wel leuk om te lezen. Net als dat er dus heel weinig roodharigen met blauwe ogen zijn. Ikzelf had vroeger donker bruine ogen. Ze worden nu langzaam aan groen met een blauw-bruine tint :)

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:01

Wat ik heb begrepen hebben roodharige inderdaad minder haar, maar zijn de haren zelf dikker dan die van anderen..

Maar ook hierin verschilt het toch per persoon zo te zien :-D

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:01

ierusju schreef:
https://www.theperfectyou.nl/artikelen/ ... oodharigen

Hier staan een aantal grappige feitjes op een rij. Vond ik wel leuk om te lezen. Net als dat er dus heel weinig roodharigen met blauwe ogen zijn. Ikzelf had vroeger donker bruine ogen. Ze worden nu langzaam aan groen met een blauw-bruine tint :)


Ik kom vaker roodharige tegen met blauwe ogen dan met bruine ogen :')

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:02

Weet je dan zeker dat dat niet groen is? Want ik ken eigenlijk alleen maar roodharigen met groene ogen (mijzelf daar dan buiten gelaten).

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:06

En ik echt met blauwe ogen hahaha.

Daarnaast kan ik echt niet tegen pittig eten :-(

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:23

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding


Roodharige meldt zich. Rood met blauwe ogen. Afhankelijk van mijn gemoedstoestand kleur mijn haar, aldus moeders. Soms ben ik knaloranje, soms sober gemeleerd. In de zomer blonder met highlights in de winter koper. Ik verbrand altijd levend en kan slecht tegen warmte.

Vroeger erg gepest, maar nu denk ik; fack, ben goed opgedroogd en heb de boel wel voor mekaar :D

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:28

JoyceLa schreef:
ierusju schreef:
https://www.theperfectyou.nl/artikelen/ ... oodharigen

Hier staan een aantal grappige feitjes op een rij. Vond ik wel leuk om te lezen. Net als dat er dus heel weinig roodharigen met blauwe ogen zijn. Ikzelf had vroeger donker bruine ogen. Ze worden nu langzaam aan groen met een blauw-bruine tint :)


Ik kom vaker roodharige tegen met blauwe ogen dan met bruine ogen :')


Blauwe ogen komt volgens mij verreweg het meeste voor (zie je ook hier in het topic), iig in Nederland :j (in andere landen heb je ook meer roodharigen die donkerder zijn qua huid/ogen)
Zie het ook binnen mijn familie, de andere 2 roodharigen hebben blauwe ogen, ik ben de enige met groene.

Groen is sowieso de meest zeldzame oogkleur.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:35

Oké, ook maar een fototje dan :D

Afbeelding

Superleuk trouwens om al die verschillende tinten rood te zien in dit topic!

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:13

50 shades Ginger hahaha