Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:35

Dat twee mensen maar samenblijven in verband met de financiën komt wellicht veeeeel vaker voor dan je durft te denken.

Waarmee ik dus ook bedoel: “ik vind er eigenlijk geen reet meer aan, maar ik woon zo lekker riant”. Of de “als we uit elkaar gaan moet ik weer fulltime gaan werken en daar heb ik eigenlijk geen zin in”.

Zowel de man als de vrouw kan deze gedachtengangen hebben overigens.

fleurtjeuh
Berichten: 10338
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 20:52

Snorlex schreef:
Dat twee mensen maar samenblijven in verband met de financiën komt wellicht veeeeel vaker voor dan je durft te denken.

Waarmee ik dus ook bedoel: “ik vind er eigenlijk geen reet meer aan, maar ik woon zo lekker riant”. Of de “als we uit elkaar gaan moet ik weer fulltime gaan werken en daar heb ik eigenlijk geen zin in”.

Zowel de man als de vrouw kan deze gedachtengangen hebben overigens.

Maar deze discussie heeft toch helemaal niks meer met het onderwerp van dit topic te maken?

Dus ontopic:
Vind het spannend hier te delen, maar vl en ik zijn 'stappen' aan het zetten om eens iets te ondernemen met een ander stel.
Afgelopen weekend naar een club geweest en het daar met zn 2en erg naar ons zin gehad O:)
Maar nu zijn we toch ook wel erg nieuwsgierig naar meer

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:30

Nee wellicht niet maar werd aangehaald.

In dat opzicht heb je natuurlijk ook meer kans op “ik doe eens stiekem”...

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:42

fleurtjeuh schreef:
Dus ontopic:
Vind het spannend hier te delen, maar vl en ik zijn 'stappen' aan het zetten om eens iets te ondernemen met een ander stel.
Afgelopen weekend naar een club geweest en het daar met zn 2en erg naar ons zin gehad O:)
Maar nu zijn we toch ook wel erg nieuwsgierig naar meer

Gewoon tevoren goed praten samen en afspraken maken waar jullie beide 100% achterstaan.
En daarna gewoon eens proberen en genieten. :)

fleurtjeuh
Berichten: 10338
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 22:10

Dat doen we nu inderdaad heel veel Palmera. Maar het is moeilijk inschatten wat ok is en wat niet als je geen idee hebt hoe je je bij iets gaat voelen :P

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:02

Samen uit samen thuis. Als één zich toch niet prettig voelt mag die dat aangeven en worden de activiteiten van dat moment gestaakt om samen wat te drinken of desnoods naar huis te gaan.

De ander dient dat ten alle tijde te respecteren. :)

fleurtjeuh
Berichten: 10338
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 23:16

Die afspraak hebben we inderdaad als eerste gemaakt. Als de een niet (meer) wil, dan stopt het meteen. Hoeft geen reden gegeven te worden op dat moment, dat kan later wel.
Want dit is iets dat we samen willen proberen, dus als 1 van de 2 niet geniet dan houdt het op

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:47

En daarmee zijn jullie er al. :)

En ook al bevalt het allemaal wel, achteraf kunnen jullie beslissen of het een eenmalig iets was of voor herhaling vatbaar.
Communicatie is ook hier gewoon het toverwoord. En juist bij nieuwe dingen. ;)

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:51

fleurtjeuh schreef:
Die afspraak hebben we inderdaad als eerste gemaakt. Als de een niet (meer) wil, dan stopt het meteen. Hoeft geen reden gegeven te worden op dat moment, dat kan later wel.
Want dit is iets dat we samen willen proberen, dus als 1 van de 2 niet geniet dan houdt het op


Waarbij je natuurlijk tot op per individu verschillende hoogte best wat voor een ander over kan hebben. Gelíjk is het per definitie al niet tussen twee individuen en tussen een man en vrouw nog sterker.
Voor de slechte lezers; gelijkwaardig is niet gelijk; we zijn heel verschillend.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:35

Huertecilla schreef:
Callisto04 schreef:
De manier waarop je dit stelt is een beetje walgelijk.


Vínd jij walgelijk.

Voor de rest haal je imo weer teveel door elkaar en erbij om inhoudelijk op in te kunnen gaan.

Ik schijn slechts licht op een geïnstitutionaliseerde en maatschappelijk geaccepteerde vorm van defacto prostitutie met één vaste klant.

Heb ik verder geen mening over; is tussen de betrokken individuen. Ik hóóp dat ze er (naar elkaar) eerlijk over - en gelukkig mee zijn.

josien_m_ schreef:
Wel diegenen die daar gebruik van maken dus.


Je bedoelt de mannen die dagelijks met tegenzin naar hun werk moeten gaan om het gezin van dagelijks brood te voorzien?


Zullen we naar het onderwerp terugkeren?
Het delen van ervaringen met anders dan sexclusief?
Wie er zonder ervaring uit eerste hand principieel op tegen is, ga svp ergens anders heen; daar zijn draden te over voor.
Imo is de inbreng van Callisto op zich +:)+ want hij baseert zijn mening op een persoonlijke ervaring. Dat ik zijn imo meestal lukraak naar alle kanten grijpende relaas doorgaans niet kan volgen is wat anders.

Hmmm die vrouwen die bij hun man blijven omdat die geld binnenbrengt noem jij geïnstitutionaliseerde prostitutie. Terwijl het samenblijven zoveel redenen heeft of kan hebben licht jij daar het aspect sex in uit. Waarom wordt dat centraal gesteld? Is sex de drijfveer voor alles? En sex kan ook in het kader van een relatie zoals jij die omschrijft nog los staan van de problematiek slechte relatie. Wat is voor jou de reden dat die groep sex hebben met hun man? Wat gaat er dan verkeerd en hoe kan dat opgelost worden? Door een andere partner erbij? Verschuif je dan niet het probleem of creëer je niet gewoon een vorm van uitlaatklep of afleiding om dan verder toch gewoon in de dagelijkse realiteit te blijven?
Ik snap ook niet zo goed wat ik er bij sleur. Als je het op die manier stelt is de onderlinge sex er enkel om de man tevreden te stellen en de boel aan de gang te houden toch? Dan is sex een ruilmiddel om een situatie in stand te houden.
Mijn relaas grijpt absoluut niet naar alle kanten. Ik heb geen behoefte aan meerdere partners en wens een partner die hetzelfde wil. Ik vind het hebben van sex met anderen geen oplossing voor diepgewortelde problemen tussen partners en als die zich voordoen liever elk zijn/haar weg dan het krampachtig in stand houden van iets dat niet ok is of waar je geen genoegen mee neemt. Dus eigenlijk wens ik dat in een relatie onze sexuele wensen en verlangens overeen komen en dat geldt voor andere dingen net zo goed. Bepaalde zaken, waaronder sex, horen voor mij bij een relatie met 1 persoon, verder is er genoeg dat gedeeld kan worden met diverse mensen (hobby's, weekendjes weg, concerten, ...).
Daarnaast doet wat mij betreft ieder zijn zin, elke mens is anders, heeft een ander referentiekader en andere verwachtingen en verlangens. Dus wie poly wil, doen maar. Als mensen op de dingen die ik buiten een relatie belangrijk vind een beetje gelijklopende waarden en interesses hebben, kan dat leiden tot vriendschappen, kameraadschap of gewoon als kennis. Wie mij daartoe omwille van mijn waarden, gedragingen niet ok vind, so be it, ik denk na over wat ik wil, doe en in geloof en als het niet past dan past het niet en hoef ik ook geen bevestiging van die persoon of van heel de wereld. Mijn overtuigingen hoeft niemand over te nemen, ik zal ook geen overtuigingen zonder meer aannemen om geliefd te zijn, ieder is daar vrij in en of we dan op min of meerdere mate vriendschappelijk kunnen omgaan is zowel aan anderen als aan mij, net zoals ieder beslist hoe veel daar in kan geïnvesteerd worden.
Daar is toch niet veel in alle richtingen grijpen aan?

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:58

Callisto04 schreef:
Bepaalde zaken, waaronder sex, horen voor mij bij een relatie met 1 persoon,


Bedankt voor het helder stellen van jouw levensovertuiging.
Die respecteer ik uiteraard.
Dan heb je echter hier verder niets bij te dragen imo.; deze draad gaat over een andere.

Ik deel mijn leven met drie lieven, heb sex met alle drie; bezoek liberale clubs en ohlala feestjes met alle drie; deel sex met nóg meer.
Dat is mijn alweer pakweg 35 jaar heel positieve levensovertuiging in volledige vrijheid van alle betrokkenen. Geen huwelijkse/contractuele plichten/rechten; mijn vér boven gemiddeld aantrekkelijke, intelligente, zelfstandige, onafhankelijk partners hebben de volledig vrij wil dit met mij te delen of niet.
Oh en ik ben niet rijk; ze delen ook de kosten.
Kortom; voor de betrokkenen in míjn leven werkt het. Nee niet altijd naadloos of zonder rimpels. Verre van, doch het werkt wel en in vollédige vrijheid :)* Ik deel met oprecht geinteresseerden graag het functioneren.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:41

Hc,je hebt 3 lieven. Zou je nog steeds open staan voor meer? Of is 3 voor jou een bewuste keus? En wat als eentje niet meer wil? Ga je dan met 2 verder of is dan een 3e wel een wens? Het gaat me niet specifiek om het getal, maar als er bijv 2 mee stoppen ziet jouw leven er anders uit..

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:32

superpony schreef:
Hc,je hebt 3 lieven. Zou je nog steeds open staan voor meer? Of is 3 voor jou een bewuste keus? En wat als eentje niet meer wil? Ga je dan met 2 verder of is dan een 3e wel een wens? Het gaat me niet specifiek om het getal, maar als er bijv 2 mee stoppen ziet jouw leven er anders uit..


Het aantal is geen streven. Het gaat tenslotte om de betrokken personen, niet om hoeveel dat er zijn. Het heeft allemaal eigen, specifieke aspecten met eigen specifieke voor en tegen, inclusief zonder vast lief vlinderen.
Wat dat ermee stoppen betreft, geldt dat net zo goed van mijn kant. Ook voor mij geldt dat ik uit de som van een bepaalde relatie een positief resultaat moet krijgen.
Het ´streven´; waar we voor open staan, is één bisex dame in een duurzame driehoeksrelatie gezamelijk op de boerderij. Dat is het meest praktische, minste gedoe met de minste communicatie-stappen.

We streven naar zo duurzaam mogelijke relaties.
Zoals ik al schreef is daarbij de basis vrijwilligheid en de rest is een kwestie van aanpassen. Het hele leven is verandering. Leven is zelforganiseren op de rand van chaos.
Er zijn geen zekerheden over de toekomst dus het ´wat als´ is voor mij geen punt. Pas me wel aan als het zover is.

Krijg net weer een zorgzame whatsap van een ex.; de chiruge. Lief van haar.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:02

Oke, dat snap ik. Vraag me alleen af hoe jij het vindt als er bijv 2 de relatie verbreken en je maar 1 vrouw hebt? Niet dat meer altijd goed is, maar je zal het toch missen en weer open staan. Daarom vroeg ik me ook af of je morgen nog op 1 of 2 gek kan worden en die kunnen aansluiten?

Voel je het aan bij mensen, of heb je ook een dating app bijvoorbeeld? In mijn familie/kennissen kring werd en wordt door homo,lesbi en bi personen toch vaak via een app gezocht.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:33

superpony schreef:
Oke, dat snap ik. Vraag me alleen af hoe jij het vindt als er bijv 2 de relatie verbreken en je maar 1 vrouw hebt? Niet dat meer altijd goed is, maar je zal het toch missen en weer open staan. Daarom vroeg ik me ook af of je morgen nog op 1 of 2 gek kan worden en die kunnen aansluiten?

Voel je het aan bij mensen, of heb je ook een dating app bijvoorbeeld? In mijn familie/kennissen kring werd en wordt door homo,lesbi en bi personen toch vaak via een app gezocht.


Het is altijd spijtig als een relatie ten einde loopt.
Ik sta altijd open voor een intelligente, sprankelende vrouw. Of dat een relatie wordt hangt van veel variabelen af, waaronder heel praktisch de factor tijd. Vergeet ook de inspraak van de andere betrokkenen niet!

Ik heb geen app; vind whatsap al smart genoeg. Meer dan eigenlijk.
Sta wel op een dating site met de context, dus geen valse verwachtingen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:22

Kennen jouw liefdes elkaar trouwens en is er tussen de vrouwen ook sprake van liefde?

Ik vind zoals jij het schrijft, het heel oke allemaal. Denk dat je na zoveel jaren ook wel aanvoelt wie wat hoe. Al zou je een vrouw leuk vinden, als ze net zo stik jaloers en bezitterig/egoistisch is als ik, zou je helemaal gek worden, dus moet je toch vooraf selecteren.

Wat me eigenlijk opvalt is dat we hier moeilijk doen als modern, vrijdenkend land, waar 1 man meet meerdere vrouwen in diverse culturen heel normaal is. Even daar gelaten of de liefde oke is etc.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:13

josien_m_ schreef:
Als het om het plezier gaat, hoef je er toch geen geld voor


Toch heerlijk juist als je van je hobby je werk kunt maken! Ik kruip weer onder mijn steen.

josien_m_
Berichten: 2424
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:49

Allegra schreef:
josien_m_ schreef:
Als het om het plezier gaat, hoef je er toch geen geld voor


Toch heerlijk juist als je van je hobby je werk kunt maken! Ik kruip weer onder mijn steen.


Haha, ja daar zat ik op te wachten :) inkoppertje he?

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:21

Ik was al verbaasd dat niemand hem nog gemaakt had ;) Maar goed, er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in.

Om nog een beetje on topic te blijven; ik vind het ook behoorlijk aso van die Britse vriend, om een situatie waarbij niemand een ander iets aandoet zo openlijk te veroordelen. Ook al is het niet jouw manier kun je een ander toch gewoon in zijn waarde laten? Doe je dat niet, dan snap ik heel goed dat anderen die moeite ook niet meer voor jou doen, zeker niet als je er zelf achterbakse gewoontes op nahoudt.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:40

superpony schreef:
Kennen jouw liefdes elkaar trouwens en is er tussen de vrouwen ook sprake van liefde?

Ik vind zoals jij het schrijft, het heel oke allemaal. Denk dat je na zoveel jaren ook wel aanvoelt wie wat hoe. Al zou je een vrouw leuk vinden, als ze net zo stik jaloers en bezitterig/egoistisch is als ik, zou je helemaal gek worden, dus moet je toch vooraf selecteren.

Wat me eigenlijk opvalt is dat we hier moeilijk doen als modern, vrijdenkend land, waar 1 man meet meerdere vrouwen in diverse culturen heel normaal is. Even daar gelaten of de liefde oke is etc.


Even voor de goede orde; ik heb niet meer vrouwen .
Ten eerste zijn ze van hun heerlijke vrije zelf en ten tweede leven we niet in een bij dergelijke termen gebruikelijke gezinssamenleving.

Eveneens voor een volledig begrip; niet alle drie de huidige relaties zijn even langdurig. In de loop der decennia is er ´verloop´ geweest. Hoewel gemiddeld relatief duurzaam is het maal twee of drie maal vijfendertig jaar toch een aardig aantal.

Doorgaans kennen mijn lieven elkaar persoonlijk ja. De huidige relaties niet alle drie de andere twee. De ene prefereert afstand.
Nee geen sprake van liefdesrelatie tussen hen; ojala.

@Allegra: Vanavond als enige NLer en ondersteuner van België tussen pakweg vijftig Britten. De wraak was zoet ;) :+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 00:58

Oke, excuus. Ik ben getrouwd en zeg wel mn man en hij mn vrouw, maar dat is meer wat makkelijk en algemeen geaccepteerd is. Ook al ben ik een jaloers kreng, zijn we ook niet elkaars bezit.

Heb je weleens gekeken naar sister wives en had je daar een mening over? Is een andere situatie ook, maar zelf had ik weleens medelijden met die man. NOgmaals; alle respect en het is allemaal vrije keus, maar naast het leuk en lekker, lijkt het me zoals daar echt vooral veel gedoe.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:32

Interessant topic dit, al duizelt het me wel een beetje van de vele filosofieën. :+

Ik ben op dit moment bewust vrijgezel, geniet van mijn leven en van het feit dat ik met niemand rekening hoef te houden. Wel heb ik een paar friends with benefits zoals dat dan heet. Goede, fijne vriendschappen waarbij de benefits niet voorop staan maar een leuk extra´tje zijn. Zij weten dat ze niet de enige zijn en gaan zelf ook nog op dates met anderen. Heerlijk open, ongecompliceerd en met wederzijds respect. Ik vind deze mannen leuk maar ben niet verliefd op ze en heb ook totaal geen last van jaloerse gevoelens als ze over een date vertellen. Hoe dat zou zijn als ik wel echt verliefd zou worden? Geen idee, dat gebeurt bij mij niet zo snel.
Polyamorie zou niets voor mij zijn, dat weet ik wel. Dat lijkt me vervelend, ik krijg al drukte in mijn hoofd als ik eraan denk :') . Wie weet beland ik ooit in een mono-amoreuze relatie (met of zonder seksuele vrijheden), misschien blijft mijn leven zoals het nu is het ideale plaatje.

Ik heb ooit eens een paar afleveringen van sister wives gekeken. Op zich leken het me (zowel de vrouwen als de man) types die vol overtuiging achter hun levensstijl staan. Maar wat een gecoördineer zeg. Zoveel onderlinge relaties om te onderhouden en dan ook nog hun religie als bijkomende factor, met alle regels en verwachtingen van dien. Dan lijkt het me niet zo gek dat daar af en toe wrijving is.

Stoer Fleurtjeuh, dat jullie gaan uitproberen hoe het met anderen is. :)

fleurtjeuh
Berichten: 10338
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 09:37

Vooral heel spannend en ook wel een beetje eng hoor :P

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:04

Ik heb sister wives wel vaker gezien en moet er zelf niet aan denken. Mij veel te druk en ik ben niet geschikt.
Ik vind het wel bespottelijk dat het verboden is, mits zoals daar het vrijwillig gebeurt. Waar volwassen mensen zelf instemmen met een relatie, moet je ze vrijlaten.

Ik heb wel dubbele gevoelens over de kinderen. Het loopt daar op tv aardig goed en de kinderen hebben elkaar, zijn het gewend en lijken er geen last van te hebben.
Toch zou ik me afvragen wat verstandig is, als zoiets nog niet algemeen geaccepteerd is. Ze moeten overleven in een keiharde maatschappij.

Ik kan me echt wel voorstellen dat je voor meerdere mensen gevoelens hebt en de vrijheden en openheid daarover prettig vindt. Maar ook binnen een monogame relatie kan je je ook vrij voelen.

En hoe anders is het dan hele goede vriendschappen? Zat mannen en vrouwen die 1 of meerdere beste vrienden hebben waar ze veel mee doen en alles mee delen. Omdat daar geen romantiek en sex bij komt kijken, wordt dat goed geaccepteerd.
Ook niet altijd trouwens, want ook zat voorbeelden dat mensen vinden dat hun partner negatief beinvloed wordt door vrienden.
Maar ook dat heb ik zelfs niet en had ik het vd week nog over met manlief. Wij vertellen anderen vrij weinig over onze relatie en houden ons prive wel behoorlijk prive en bespreken eigenlijk alles met elkaar. Ik denk deels omdat wij elkaar heel jong hebben ontmoet en veel hebben meegemaakt, waardoor je ook alles van elkaar weet en elkaar kan vertrouwen zonder veroordeelt te worden of dat dingen ooit tegen je gebruikt kunnen worden.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:07

superpony schreef:
maar naast het leuk en lekker, lijkt het me zoals daar echt vooral veel gedoe.


:j alles ´in huis´ is een stuk makkelijke dus vandaar het ´streven´ naar met een bi-sex lief gedrie op de boerderij :)*

Wat betreft de kant van de extra vrouwen in mijn leven :
Gescheiden, eigen leven goed op de rails, eigen huis, eigen inkomen. Willen wel liefde, wel sex, wel kwali-tijd delen, maar hebben geen behoefte aan hun hele leven delen. Geen behoefte aan intrekken bij een man en al helemáál geen man permanent over hún vloer.
Kortom; wel de lusten, niet de lasten.
Daar bovendien helemaal geen tijd voor. Twee dagen in de week, voor de rest erg druk met hun strak georganiseerde dagelijkse leven en sociale/familie verplichtingen.

Dat maakt dan 3 x 2 dagen, dus heb ik nog een dag vrij ook :D