Als dromen uitkomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:15

ohh wat een heerlijke pony is het toch, leuk stel hoor <3

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 13:47

https://m.youtube.com/watch?v=a-iYX2PBpb0
https://m.youtube.com/watch?v=tgTmkaRzlJc

Is weer even geleden maar paarden gaan goed. Chloe is nu buiten rij paard en eigenlijk klaar om naar huis te gaan. Helaas kan Chloe nog niet naar huis want de boot naar King Island (Tasmanie) neemt op dit moment geen vee mee.

Binnenkort komt er weer een voldbloed om te hertrainen en later dit jaar nog een jonkie om zadelmak te maken.
Ik heb het erg druk gehad dus neem lekker het weekend vrij om uit te rusten. Wel zondag Twinkle naar de rijvereniging brengen maar verder lekker niks.

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:16

hihi leuk filmpje van Chloe ;) maar wat is Twinkle een leuk pony'tje <3 lekker vlot ding!

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 01:06

Ik ben heel blij met die pony. Wat een verschil ook met wie erop zit. Bonnie zet haar aan het werk en dan is het een hete pony die wil gaan. Gister zette ik Lotje erop om een rondje te wandelen en dat loopt ze naast me te sukkelen zelfs een paar stukjes draf gedaan.

Chloe wordt nu gewoon een fijn rijpaard. Ik neem haar leķker mee op verschillende routes zodat ze overal aan went voor ze naar huis gaat. Met eigenaar zal ze naar het strand gaan dat kan ik hier helaas niet oefenen maar komt vast goed.

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:41

Zo wil je ze ook hebben die pony's zeker met zo'n klein meisje erop. <3 mocht mijn dochter ooit echt willen gaan rijden wil ik ze ook zo hebben :D

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 12:42

Vandaag naar de rijvereniging geweest met Twinkle. Ze had nog nooit eerder balkjes gelopen of gesprongen dus ze waren in gedeeld in grade 5 (tot ong 40cm). Omdat dag gedeeld was met plaatselijke ponyclub was de rest van de groep dus jonge kinderen.
Twinkle rende vanmorgen de trailer in dus dat begon al goed. Zelfs na longeren daar nog steeds wel enthousiast en toch ook wel een beetje bang van de grote x crounty hindernis :) springen deed ze verrassend goed voor de eerste keer. Erg leuke dag dus. Op de terugweg hebben we Twinkle achter gelaten bij Bonnie die haar de komende 2 weken wat doorrijd voor de gymkhana. In ruil daarvoor hebben we een pony vam haar meegenomen. Onder het mom van jij voert mijn pony, ik voer jou pony.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tango, onze longee
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 19:51

Oh wat een leuk verslag! Leuke update en hoe bevalt de 'nieuwe' pony :D

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 02:25

Nieuwe pony is erg gemakkelijk al wat ouder en rustig. Eerst hebben ze even in de boxen gestaan met wat eten daarna in de wei en na een bokje was alles rustig. Helaas is ze wel kreupel dus Lotje kan haar niet rijden.

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:04

Oh jammer dat ze kreupel is, was ze dat al voor je haar te logeren kreeg?

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 10:12

Ja ze was al kreupel heeft gisteren de laatste antibiotica hier gekregen. Ik houd eigenaar dan ook op de hoogte hoe ze het doet en mochten er meer medicijnen nodig zijn geef ik dat graag. Voor nu lijkt het ok te gaan ze is niet goed in draf maar kudde accepteerd haar wel alsof ze er al maanden staat.

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:31

Nou, hopen dat ze weer beter wordt.

kally
Berichten: 5254
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:12

Hopen dat het weer goed komt en je dochter er nog een rondje op kan maken...

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 13:44

Ja weetje de pony blijft maar 2 weken dan komt Twinkle gewoon weer naar huis. Ik heb best veel voor dr betaald en natuurlijk training is belangrijk maar ik heb haar het liefst thuis. Dan kan ik zelf bepalen hoeveel en welk voer ik geef, in welke wei ze staat enz. Dus na de show/gymkhan komt ze gewoon weer thuis. In oktober is er een grote show waar ze ook aan de hand getoond word dan zien we dan wel weer of ze nog eens gaat logeren.

En Lotje kan ook op de mini rijden.
Afbeelding

ievie

Berichten: 2237
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:31

Ah wat een leuk ding die mini!

kally
Berichten: 5254
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 01:37

Die is leuk...die mini..

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 08:03

Hier is op het moment weinig te beleven. Vorige week wel van Bert afgevallen en echt stom mijn eigen schuld. We gingen veel te hard op een pad waar dat niet kon. Ik wilde de normale afslag voorbij rijden om hem nog even te laten rennen en Bert dacht last minute maar baas we moeten dit pad hebben. Hin sloeg dus af en door zijn snelheid zat hij bijna op de weipaal die daar stond (afslag is een open hek tussen 2 stukken geond). Bert maakte een sprong om die te ontwijken en daardat we zo snel gingen verloor ik mijn evenwicht en lande op de paal.
Afbeelding
Ik heb geen idee hoe ik het in een linkje kan zetten maar dit is mijn been nu bloeduitstorting is zo groot dat het niet op de foto paste :)

Verder rustig. We zijn voor de mini op zoek naar een nieuw adres. Ik kan haar niet houden en naar huis kan ze ook niet omdat de boot geen vee neemt. Chloe staat daar namelijk ook op te wachten.

Dit weekend ga ik met Bert olnaar een dressuur clinic. We vertrekken vrijdag na de lunch voor een rit van 3 uur. Bert mag dan lekker een nachtje wennen. Zaterdag hebben we 2x 30 min les en gaan we weer naar huis. Zondag start Twinkle in verschillende klassen:
Afbeelding

Omdat de buren ook gaan met een peuter en shet heb ik Lotje ook maar opgeven met de mini. Twinkle zal na al die events wel moe zijn en mogelijk is dat tegelijk met Lotje haar klassen dus dan maar de mini. Dit is waar Lotje in mee kan doen. Ik denk dat we er een paar uitkiezen.
Afbeelding
Fotos gaan uiteraard volgen na het weekend.

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:22

Wow dat is een beste blauwe plek damn, gaat het verder wel goed met je?

Verder staat er een hoop op het programma, jammer dat je de mini niet kunt houden. Maargoed Lotje heeft al een pony en 2 is ook wat overdreven :=

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 10:41

Ja voor de rest valt het eindelijk mee. Iets last van mijn rug maar dat heb ik vaker dus niet zeker of het daarvan komt. Verder wordt pijn steeds minder alleen als ik lang heb gezeten of in en uit de auto moet doet het wel zeer.

Inderdaad Lotje heeft geen 2 ponys nodig. We kunnen prima voer, smid ed betalen dat is get probleem niet. Maar ik heb graag alle paarden in het werk, dekens wisselen, staarten en manen schoon voor degenen die regelmatig mee gaan, tuig onderhouden. Dat is gewoon veel werk met een baan en een peuter. Dus wil eigenlijk terug naar 3. Bert, Twinkle en palomino (die weer hier is). Palomino hoef ik niet te rijden en is heel gemakkelijk in onderhoud. Ook is zij super als leid paard zo hoef ik niet Twinkle steeds te longeren. Ik kan dus gewoon palomino rijden op de trails en Twinkle aan de hand meenemen.

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 10:45

Zo los je het inderdaad heel handig op. En waarom is de Palo weer bij jou?

Fijn dat de pijn meevalt. ;)

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 10:50

Eigenaar zegt dat de merrie onhandelbaar is. Bijt schijnbaar en loopt niet braaf mee naar de stal. Enige wat ik kan bedenken is dat ze ongelukkig is in een stal en paddock van 5x5m zonder vriendjes. Er staat wel een arabier maar ze mogen niet bij elkaar met alle draadjes open.
Hier is ze superbraaf in de groep zelfs Lotje loopt er alleen mee aan de hand, borstelt en rijd haar.

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:27

tsja dat is vervelend voor de eigenaar, paarden zijn nou eenmaal kuddedieren...

ievie

Berichten: 2237
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:50

Jeetje wat een flinke plek! Fijn te lezen dat je verder niet veel last hebt.
Veel plezier bij de gymkhana!

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 14:36

Dank je Ievie. Zal een druk weekend worden maar ik heb er zin in.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:28

Ik heb weer bijgelezen!
Die kleine in de stal, ze verzuipt er in :')

Je bent inderdaad druk zeg! Leuk!
En die blauwe plek is enorm.. moet een harde klap geweest zijn!!

Succes het weekend!

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 00:13

Haha no no de stallen zijn 4x4 dus als je maar 88cm groot bent is dat dus eigenlijk ook een paddock :)

Was inderdaad een behoorlijke klap. Gelukkig is Bert ok die heeft al zo gemakkelijk wondjes hier en daar omdat hij wat onhandig kan zijn in de paddock.