Simpele Tips voor een Groener Leven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Simpele Tips voor een Groener Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:48

Super leuk topic dit! Ik woon nog thuis dus heel veel kan ik niet doen, maar mijn eigen spulletjes kan ik natuurlijk wel ecologisch kopen en 'maken'.

Weten jullie nog meer sites die ecologische producten verkopen? Of sites met groene tips over het zelf samenstellen van producten zoals deodorant etc?

Smekkies.nl heb ik al opeslagen :D

Janneke2

Berichten: 22870
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:09

In Amsterdam is in het groen leven lab vanaf 30 september van alles te doen rondom oa composteren.
(Zie facebook.)

palousa_boy

Berichten: 10425
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Simpele Tips voor een Groener Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:16

Onze compostbak is nog niet vol geweest in de 3 jaar dat we hem hebben :) heb er ook nog niets uit gehaald.
Het meeste spul gaat wel naar de kippen of konijnen dus er komt ook niet heen veel bij per week.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:14

Geryon schreef:
Super leuk topic dit! Ik woon nog thuis dus heel veel kan ik niet doen, maar mijn eigen spulletjes kan ik natuurlijk wel ecologisch kopen en 'maken'.

Weten jullie nog meer sites die ecologische producten verkopen? Of sites met groene tips over het zelf samenstellen van producten zoals deodorant etc?

Smekkies.nl heb ik al opeslagen :D


shopzuiver.nl is een goede :) Nog niet zo heel groot, maar superhandige dingen!

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:39

Super leuk!
Voor deo kan je ook gewoon baking soda gebruiken.
Ik zag een recept langskomen, zelf ook geprobeerd. Resultaat: veel werk, weinig effect.
Gewoon losse baking soda en klaar is Kees. Werkt ideaal voor mij.
Verder probeer ik ook veel te kijken naar de principes van Zero Waste.
Dus hebruikbare make-up doekjes, geen plastic zakjes etc etc :)

tamary

Berichten: 29221
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Simpele Tips voor een Groener Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:10

In ander topic ook al geplaatst, maar hier past het ook:
Opzetstukje voor de kraan om mist te maken van je waterstraal, net zo natte handen, maar veel minder water nodig. Project via kickstarter dat ik toevallig tegenkwam door stukje nrc gekregen voor ander artikel :
https://www.kickstarter.com/projects/62 ... =home_recs
Gewone straal kan het ding trouwens ook voor vullen flesje/pan, etc. Klinkt interessant.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:33

tamary schreef:
In ander topic ook al geplaatst, maar hier past het ook:
Opzetstukje voor de kraan om mist te maken van je waterstraal, net zo natte handen, maar veel minder water nodig. Project via kickstarter dat ik toevallig tegenkwam door stukje nrc gekregen voor ander artikel :
https://www.kickstarter.com/projects/62 ... =home_recs
Gewone straal kan het ding trouwens ook voor vullen flesje/pan, etc. Klinkt interessant.

Maar zoals ik het nu zie kan je deze nog niet kopen toch?
Jammer, ziet er goed uit!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:08

Geryon schreef:
Super leuk topic dit! Ik woon nog thuis dus heel veel kan ik niet doen, maar mijn eigen spulletjes kan ik natuurlijk wel ecologisch kopen en 'maken'.

Weten jullie nog meer sites die ecologische producten verkopen? Of sites met groene tips over het zelf samenstellen van producten zoals deodorant etc?

Smekkies.nl heb ik al opeslagen :D


Greenjump.nl

Foaly

Berichten: 4943
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:57

*bump*

Ik kwam net deze site tegen, lijkt me een leuk initiatief! En ach, die ene euro per maand kan er ook nog wel vanaf :+

http://www.kloozer.nl

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:36

Hallo,
Ik val even in dit topic omdat ik zocht naar een natuurlijke deo, of een topic erover.
Heb niet alles gelezen omdat het nogal veel pagina's zijn. Hoop dat iemand de moeite wil nemen even mee te denken.
Ik ben op zoek naar een deo, liefst om zelf te maken, maar de deo van kokosolie + bakingsoda geeft erg veel irritatie bij mij + hele vieze geur.
Alleen kokos olie heb ik ook geprobeerd, evenals alleen BS. Beide geen succes.

Nu zoek ik me rot naar een kristaldeo zonder de slechte alluminium, maar ik vertrouw deze allemaal eigenlijk niet, omdat overal de ingredienten, net wat anders genoemd worden.
De volgende lijkt wel aan mijn eisen te voldoen, al weet ik niet of ammonium sulfaat niet gewoon weer een verkapte naam is voor meuk.
http://www.detoxplein.nl/natuurlijke-de ... aluminium/

Verder hou ik echt niet van geurtjes, dus heb het liefst een zo geurloze deo.
'vroeger' gebruikte ik Sanexrollers, die oldschool huidskleurige. Was ik altijd erg blij mee, maar wil geen plastic meer kopen + de ingredienten waren ook niet goed natuurlijk.

Tips?

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Simpele Tips voor een Groener Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:27


Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:29


Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:42

Bliksem schreef:
Ik gebruik en verkoop deze chrystal deo naar volle tevredenheid:
http://smekkies.nl/winkel/Voor-jezelf/c ... -deodorant

Deze van Benecos is ook favoriet bij veel mensen, maar zitten wel meer ingrediënten in dan bovenstaande http://smekkies.nl/winkel/Voor-jezelf/b ... -aloe-vera

Helaas beide wel in verpakking. Ik heb inderdaad ook geprobeerd zelf te maken zodat het helemaal zero-waste zou zijn, maar dat werkte toch minder goed.


Dankje, van de eerste staat vooral wat er niet in zit, maar ook niet wat er wel in zit. Dat vind ik toch belangrijk om te weten, omdat het steeds blijkt dat het dan toch om een variatie van gaat...
https://www.drogist.nl/star-remedies-pu ... ouwtje.htm
deze blijft dan toch mijn voorkeur, zonder verpakking.

ps. als je kunt vertellen wat er wel in de stick zit, is het de overweging waard!

ow. ik zie dat die van mijn voorkeur 100% kaliumsulfaat is, dat is ook niet goed :(

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaliumaluin

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:38

Dankjewel! Ik las alleen dat Aluin ook niet perse goed is... zucht. Heb van de weeromstuit maar een geurloze deo bij de bio winkel gekocht. Zit ook Alum in, aluin dus. Aluin is trouwens ook gewoon te koop bij de drogist in een klein blokje met papieren verpakking. Maar begreep juist dat het niet goed is. :(

Misschien probeer ik nog een zelf te maken met een andere verhouding, of probeer ik een doosje uit van een nieuw merk waar ik even niet opkom, maar die maken het ook van kokosolie, maar daar zit bijenwas in waar ik niet zo blij mee ben.
Naja aldoende leert men.
http://www.vitaliteitsite.nl/system/cke ... 1346153323
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 08-12-16 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:41

_Nadia_ schreef:

Ziet er goed uit, en ook zonder verpakking! yeah!
Was je tevreden hiermee?
Dan ga ik die wellicht proberen als ik weer en keer in een stad met een Lush kom.

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Simpele Tips voor een Groener Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:54

Ja ik ben heel tevreden. Ik zweet overmatig (hormonaal) en heb met deze eigenlijk geen last van geurtjes ofzo. Ze hebben nog andere bars ook, hier in Engeland geloof ik net weer wat meer dan in NL, en die heb ik ook al gebruikt. Nu kies ik gewoon degene die het lekkerste ruikt.

tamary

Berichten: 29221
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Simpele Tips voor een Groener Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:33

ivm imkeren (bijen worden heel pissed kwaad van deo, en fa werkt volgens hen inderdaad 48 uur in elk geval als het ook in je kleren terecht komt). 1 koffielepel kokosolie, 1 koffielepel maizena 2-3 druppels goede essentiële olie (hier ivm bijen weer lavendel). 1e 2 door elkaar prakken met vork en vervolgens olie erdoor mengen. Maak dit in kleine hoeveelheden, want het kan bederven en je gebruikt er weinig van (elke maand nieuw maken is aan te raden). Ik doe het in een oud glazen dagcremepotje en dat zit dan misschien 1/3 vol.

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:25

tamary schreef:
ivm imkeren (bijen worden heel pissed kwaad van deo, en fa werkt volgens hen inderdaad 48 uur in elk geval als het ook in je kleren terecht komt). 1 koffielepel kokosolie, 1 koffielepel maizena 2-3 druppels goede essentiële olie (hier ivm bijen weer lavendel). 1e 2 door elkaar prakken met vork en vervolgens olie erdoor mengen. Maak dit in kleine hoeveelheden, want het kan bederven en je gebruikt er weinig van (elke maand nieuw maken is aan te raden). Ik doe het in een oud glazen dagcremepotje en dat zit dan misschien 1/3 vol.


hmm zou ik nog eens kunnen proberen, nu deed ik het met baksoda, dat gaat erg irriteren. De kokosolie gaat erg stinken bij mij.
Misschien probeer ik jouw recept nog een keertje uit. Lijkt me toch het meest ideaal, zelf maken.

Foaly

Berichten: 4943
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Simpele Tips voor een Groener Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:42

Heb voor Sinterklaas zo'n herbruikbaar broodzakje gekregen, de AH-cassière keek gisteren wel even vreemd op toen ik daarin mijn zondagse chocoladecroissantje op de band legde :+ Ja jammer dan, ik ga die croissant niet los in m'n tas stoppen en die plastic tasjes vind ik zonde :D

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:30

Foaly schreef:
Heb voor Sinterklaas zo'n herbruikbaar broodzakje gekregen, de AH-cassière keek gisteren wel even vreemd op toen ik daarin mijn zondagse chocoladecroissantje op de band legde :+ Ja jammer dan, ik ga die croissant niet los in m'n tas stoppen en die plastic tasjes vind ik zonde :D

De medewerker op de markt keek mij echt stomverbaasd aan toen ik zei: ik hoef geen plastic zakje. Zei hij heel droog? Maar waar wil je dán je spullen in hebben (alsof er geen andere mogelijkheid is) :') ik heel droog: graag in mijn eigen tas meneer. Zijn gezicht was geweldig :')

Janneke2

Berichten: 22870
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:52

Schitterend! _O-

Er is een marktkraam waar ze mij kennen, ik word vriendelijk begroet als "de mevrouw met de bakjes".
Inmiddels vertelde een van de medewerkers, zijn er meerdere klanten die zo doen. *\o/*
...en ach, het bespaart hen ook verpakkingskosten.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:17

Janneke2 schreef:
Schitterend! _O-

Er is een marktkraam waar ze mij kennen, ik word vriendelijk begroet als "de mevrouw met de bakjes".
Inmiddels vertelde een van de medewerkers, zijn er meerdere klanten die zo doen. *\o/*
...en ach, het bespaart hen ook verpakkingskosten.

Leuk zeg! Ik kom uit een klein dorpje en aan dat gezicht te zien kwam hij het iig niet vaak tegen..
krijg soms ook korting omdat ik geen zakjes nodig heb dus dat is leuk meegenomen!

Foaly

Berichten: 4943
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Simpele Tips voor een Groener Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:55

Wat doen jullie trouwens qua groen leven op het internet? Ik kwam namelijk laatst achter het bestaan van 'groene' zoekmachines die bv. een boom planten voor elke keer dat je iets opzoekt, en er is blijkbaar ook een extensie waarmee je een klein bedrag doneert aan een goed doel wanneer je een nieuw tabblad opent. Hebben jullie daar ervaringen mee?