Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:34

Klopt, die hekjes zijn terug geroepen en ikea maakt geen traphekjes meer.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:29

Was al een poosje op zoek naar een telescoop met hele specifieke eisen. Gisteren zag ik plots de telescoop staan waar ik naar op zoek was, voor ook nog een goede prijs!
Meteen bericht gestuurd, binnen 5 minuten reactie terug en gisteravond meteen opgehaald.

De verkoper had de telescoop helemaal uitgesteld zodat ik het goed kon testen en heeft me nog even geholpen met alles in de auto krijgen.
Heerlijk zulke ervaringen! :-D

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:04

Oeps probleem hier. Mn vriend heeft 10 april via marktplaats een warmte camera gekocht voor behoorlijk bedrag. Hij heeft het bedrag overgemaakt met betaalverzoek, alleen de verkoper wil maar niet leveren. Elke keer smoesjes dat ie in scheiding ligt en niet bij de camera kan, tot hij helemaal niet meer reageerde. Mn vriend heeft hiervan melding gedaan bij marktplaats zelf maar daar krijgt hij geen reactie van. Afgelopen zaterdag heb ik de verkoper via Facebook gevonden en benaderd, hij reageerde op mij wel gelukkig en heeft mijn vriend hem kunnen bellen. Verkoper beloofde de camera nu zeker echt op te sturen, maar uiteraard niets ontvangen en verkoper reageerd wederom niet meer, ik ben nu ook geblokkeerd op Facebook. Wie weet welke stappen we nu moeten ondernemen? Naam, telefoon, Facebook profiel is bekend, hij komt uit Tilburg.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:06

Adres opzoeken en daar voor de deur gaan staan?
Evt kijken of je die persoon op linkedin kan vinden en bij zijn werk voor de deur gaan staan? Mensen vinden het vaak nogal vervelend als hun werkgever erbij betrokken wordt.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:16

Hoe kom ik dan aan zn adres? Zit niet op LinkedIn helaas

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:19

Dat zou ik persoonlijk niet doen. Ik zou hem nog een keer dringend verzoeken de camera te verzenden of het bedrag terug te boeken per direct en aankondigen dat je mp en de politie bij uitblijven op de hoogte gaat brengen. Bij uitblijven van een reactie dat dan ook doen. 10 april is toch echt al een tijdje terug, wat een rotsituatie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:38

BopjeBo schreef:
Hoe kom ik dan aan zn adres? Zit niet op LinkedIn helaas


Als zijn werk op zijn profiel staat zou je iemand anders nog kunnen laten sturen dat je het daar wel op komt halen. (Zou ik ook niet doen overigens) misschien dat dat indruk maakt.. Staat er niks op zijn fb over waar hij werkt?

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:07

Mijn vriend heeft al eerder gedreigd met aangifte etc maar was verkoper niet ban onder de indruk, veel smoesjes en uiteindelijk stilte. Is zeker al lang geleden, maar ik weet dit dus pas sinds afgelopen zaterdag, vandaar ik zelf contact met verkoper gezocht heb. Hij had helaas niet genoeg info op Facebook staan, ben even kort bevriend geweest via Facebook en rondgesnuffeld maar kon niets vinden aan gegevens, totdat hij mij blok te. Heb wel Messenger gesprek waarin hij toegeeft de persoon van marktplaats te zijn en in gebreke is gebleven, en betaling is via betaalverzoek via iDEAL gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:13

BopjeBo schreef:
Mijn vriend heeft al eerder gedreigd met aangifte etc maar was verkoper niet ban onder de indruk, veel smoesjes en uiteindelijk stilte. Is zeker al lang geleden, maar ik weet dit dus pas sinds afgelopen zaterdag, vandaar ik zelf contact met verkoper gezocht heb. Hij had helaas niet genoeg info op Facebook staan, ben even kort bevriend geweest via Facebook en rondgesnuffeld maar kon niets vinden aan gegevens, totdat hij mij blok te. Heb wel Messenger gesprek waarin hij toegeeft de persoon van marktplaats te zijn en in gebreke is gebleven, en betaling is via betaalverzoek via iDEAL gegaan


Dan een printscreen maken en een bericht openbaar zetten in een groep van zijn woonplaats? Hier springt in ieder geval iedereen er bovenop als er weer eens zo'n bericht in de zoekhoek voorbij komt :')

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:16

Dan zou ik nu in ieder geval overgaan tot aangifte bij mp en politie. Geen idee of zij er iets mee doen, maar er is in principe genoeg tijd overheen gegaan om nog af te blijven wachten lijkt mij. Ik zou er niet meer vanuit gaan dat hij de camera nu nog verstuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:00

Ik had net iets raars, heb een deken op marktplaats staan. Er stond een bod van €30 en ik krijg nu van iemand anders een bod van €20. Ik dacht dat je nooit onder het bedrag van de hoogste bieder kon bieden? :?

Paardenfann4
Berichten: 1354
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:25

Aangifte kun je doen maar de politie doet er niks mee. Ik zou kijken of hij meer te koop heeft staan en via een ander mailadres daarop reageren en kijken of je zijn adres kan krijgen. Dan kun je altijd melden dat je dan en dan voor de deur staat en dat je de camera dan graag in ontvangst neemt of hij kan het geld direct terug storten. Bij mij heeft dat erg goed geholpen.

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:00

xJitskee schreef:
Ik had net iets raars, heb een deken op marktplaats staan. Er stond een bod van €30 en ik krijg nu van iemand anders een bod van €20. Ik dacht dat je nooit onder het bedrag van de hoogste bieder kon bieden? :?


Is toevallig het bod van €30 ingetrokken? Hier krijg je volgens mij geen melding van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:06

Nee, ik heb nog een keer gekeken of het niet was ingetrokken of niet alleen via PB was gestuurd, maar het bod staat er nog wel...
Even de namen weggehaald.

Afbeelding

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:13

nieuw profiel maken bij fb.. toevoegen als vriend... vervolgens ofwel op zijn fb profiel verzoeken de camera op te sturen of vrienden van hem benaderen met de printscreen erbij... heel laag, en vervelend voor de buitenstaanders die erbij betrokken worden, maar heb zo uiteindelijk zelf ook uiteindelijk mijn geld eens teruggekregen...

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:20

BopjeBo schreef:
Oeps probleem hier. Mn vriend heeft 10 april via marktplaats een warmte camera gekocht voor behoorlijk bedrag. Hij heeft het bedrag overgemaakt met betaalverzoek, alleen de verkoper wil maar niet leveren. Elke keer smoesjes dat ie in scheiding ligt en niet bij de camera kan, tot hij helemaal niet meer reageerde. Mn vriend heeft hiervan melding gedaan bij marktplaats zelf maar daar krijgt hij geen reactie van. Afgelopen zaterdag heb ik de verkoper via Facebook gevonden en benaderd, hij reageerde op mij wel gelukkig en heeft mijn vriend hem kunnen bellen. Verkoper beloofde de camera nu zeker echt op te sturen, maar uiteraard niets ontvangen en verkoper reageerd wederom niet meer, ik ben nu ook geblokkeerd op Facebook. Wie weet welke stappen we nu moeten ondernemen? Naam, telefoon, Facebook profiel is bekend, hij komt uit Tilburg.



Wij hebben een x de zus van iemand op fb gebeld. Ook langs gegaan bij zijn huis (was er niet) en foto gestuurd dat we daar waren om hem op te zoeken.
Uiteindelijk heeft hij het terug over gemaakt. Ze willen meestal niet dat je alle vrienden en fam gaat afbellen :P

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:23

Ik zou aangifte doen, je hebt lang genoeg gewacht!

Paardenfann4
Berichten: 1354
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:27

Met aangifte bereik je niets, de politie doet daar niets mee. Je kan beter zorgen dat je een adres krijgt. Meestal is alleen zeggen dat je dan en dan op dat adres langs komt om het op te halen wel voldoende om of je spullen te krijgen of je geld terug.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:44

hier super ervaring

mn moeder zocht al een poosje naar 2 salontafels van rivièra maison.
steeds erg ver uit de buurt 300km ofzo en dan maar 1.

nu bood iemand 2 aan woont 35km weg maar ze komt ze morgdn nog brengen ook wauw mn moeder heeft al hele grote doos merci klaar liggen ze hoefde ook geen geld voor de benzinekosten.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:54

SecretLIN schreef:
hier super ervaring

mn moeder zocht al een poosje naar 2 salontafels van rivièra maison.
steeds erg ver uit de buurt 300km ofzo en dan maar 1.

nu bood iemand 2 aan woont 35km weg maar ze komt ze morgdn nog brengen ook wauw mn moeder heeft al hele grote doos merci klaar liggen ze hoefde ook geen geld voor de benzinekosten.


Dat is super lief!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:23

LadyMadonna schreef:
Ik heb 15 april een ontvochtiger verkocht, is direct betaald, maar t ding staat hier nog steeds en wordt niet opgehaald :?


Inmiddels nog steeds niet opgehaald. Hij heeft nu gevraagd of ik het wil versturen. Nouja, liever niet, maar vooruit dan maar....
Dus ik dinsdag een tikkie gestuurd voor de verzendkosten, maar weer 0 reactie.....

Wat moet je hier nou mee?

Hij appte twee weken terug toen ik in Hongarije zat, en ik wil dan eigenlijk niet antwoorden dat ik een paar dagen niet thuis ben...
Binnenkort weer vakantie....
Ben er eigenlijk best klaar mee.
Zal ik gewoon zn geld terug storten?

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:25

Had ik wel gedaan. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:25

Zou ik inderdaad doen.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:10

de tafels zijn gebracht wat een service!!!



ik zou ook het geld terug storten.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:12

Ik zocht Bobby loopautootjes voor mijn kids, vd week 1 opgehaald dorp verderop en vandaag een andere in een ander dorp, beide heel netjes.
Beide ook goed gewaardeerd en van de 1e krijg kreeg ik maar 4 sterren terug zonder verbeterpunten, snap dan toch niet waarom niet gewoon 5 sterren...

Vanavond krijg ik iemand voor mijn rijlaarzen, steeds pas reactie na een dag ofzo, stroef contact dus ben benieuwd of diegene komt opdagen.