Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:42

Relaxed schreef:
Ik dacht ook meer in de categorie van prullaria voor in huis :+ die betreffende vriend heeft gewoon gelogen en misbruik van een vriend gemaakt, dat is iets heel anders.

Ik had bijvoorbeeld een vriendin die ieder jaar met zeeppakketjes aankwam, van die cadeausets.. Daar zat ook steevast een bodylotion oid on en dat gebruik ik niet. Ik had er op een bepaald moment tig flessen van staan dus die heb ik op een weggeefhoek gezet. Dat ga ik heus niet aan diegene voorleggen :')


Nee dat snap ik. Dat vind ik ook iets anders. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:36

Relaxed schreef:
Waarom dan? Als je het zelf weggeeft is een ander toch vrij om ermee te doen wat hij wil? :+ das gewoon handel voor sommigen..

Als jij aankomt met een verhaal dat een varkentje zo'n fijn huis krijgt bij jou, in een wei met allerlei andere dieren en hem vervolgens de volgende dag al op marktplaats zet, dan ben je gewoon een l*l... Mocht gratis weg voor een goed huis, tja dan vind ik dit toch niet echt netjes. :n En ja, dan had ik 'm misschien niet in goed vertrouwen weg moeten geven, maar ik vind het gewoon heel triest dat je zo'n toneelstuk maakt en zo over dingen staat te liegen. -O-

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:41

Suzanne F. schreef:
upendo schreef:
Eens met Relaxed. :)
Dat is ook de reden dat ik zelden iets weggeef wat niet enorm in de weg staat. :) Vang ik er liever geld voor dan iemand anders.


Ik vind zelf dat als je iets van een vriend/kennis krijgt, je dit niet verkoopt met het doel er veel geld voor te krijgen.
Ik ken iemand die een zeldzame oude draaitafel had, een vriend van hem had al vaker aangegeven hem zo mooi en bijzonder te vinden en hij was zeker 4 tot 5 duizend euro waard. Deze meneer heeft hem bij het verhuizen toen cadeau gedaan aan die vriend die er erg blij mee was. Om er vervolgens een jaar later achter te komen dat hij deze verkocht had.

Nou dan kunnen jullie zeggen dat dit heel normaal is, maar dan zal ik wel heiliger dan de paus zijn want ik vind dit niet kunnen. Dat doe je gewoon niet.


Zo dan, die durft! :oo

Ik heb een jaar of 3 terug van een Bokker een Rambo deken gekregen, tegen verzendkosten. Zij had de deken ooit ook gratis gekregen, paard was overleden. Ze wilde de deken op dezelfde manier wel doorgeven, op voorwaarde dat ik de deken kwijt moest ik deze ook weer door ging geven.
Geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt om die afspraak te schenden. Vond het zo'n onwijs mooi gebaar, zó waardevol!

Ik denk dat ik de deken wel helemaal afgesleten krijg. Zomaar weggeven doe ik niet, te weinig mensen om me heen die zich ook aan die afspraak zouden kunnen houden. Genoeg paarden op stal gelukkig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:52

xJitskee schreef:
Relaxed schreef:
Waarom dan? Als je het zelf weggeeft is een ander toch vrij om ermee te doen wat hij wil? :+ das gewoon handel voor sommigen..

Als jij aankomt met een verhaal dat een varkentje zo'n fijn huis krijgt bij jou, in een wei met allerlei andere dieren en hem vervolgens de volgende dag al op marktplaats zet, dan ben je gewoon een l*l... Mocht gratis weg voor een goed huis, tja dan vind ik dit toch niet echt netjes. :n En ja, dan had ik 'm misschien niet in goed vertrouwen weg moeten geven, maar ik vind het gewoon heel triest dat je zo'n toneelstuk maakt en zo over dingen staat te liegen. -O-


Zoals ik al eerder schreef, erover liegen is niet ok, maar dat is een heel ander verhaal..

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:57

Als je als vriend weet wat iets waard is en je laat uitschijnen dat hij interesse heeft, dan ga ik ervan uit dat dat om het object zelf is. Omdat ze het zelf ook graag zouden willen hebben. Niet om er geld uit te slaan.

Anageven dat je iets interessant vindt en dan gelijk doorverkopen voor de winst... dat doe je niet. Dat voelt voor mij persoonlijk als schooien/bedelen.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:37

djuulsie schreef:
studiemiep schreef:
Nou ze is op komen dagen. Maar had ipv de gevraagde 200 gram maar 100 gram mee...(had ze zogenaamd niet gezien...jaja)..


Ook flauw...



en nog flauwer dat ze mij 1 ster als beoordeling had gegeven...

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:50

Waarom dat?

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:27

tja weet ik veel, ze heeft het item wel gewoon meegekregen (en dat terwijl ze met het meest cheap ass reepje aan kwam zetten, en maar 100 gram ipv 200) (maar ik vond het ook banketstaaf om voet bij stuk te houden en ze met lege handen naar huis te sturen)
maar zo zie je maar weer... bij dit soort mensen moet je dat dus wel doen..want die slechte beoordeling krijg je toch.

iig bijzonder kinderachtig

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:29

zo hebben wij dat ook eens gehad, een prachtige meubel gratis gegeven aan een toen zeer goede vriendin, een week later komen we op visite / verjaardag bij een andere kennis, waar we nagenoeg bijna nooit kwamen en wat zien we daar onze meubelset. Na een week al doorgegeven! Ik vind dat echt niet leuk, dan had ik ze liever verkocht.Vind het ook gebrek aan fatsoen, had het even overlegd van ik vind ze toch niet leuk of het past niet zo goed, maar ga ze niet na zo'n korte termijn zonder overleg doorgeven, ook al is het gratis. Was het een half jaar verder dan was het al anders geweest.

Cowboy55
Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:59

bridgetF schreef:
zo hebben wij dat ook eens gehad, een prachtige meubel gratis gegeven aan een toen zeer goede vriendin, een week later komen we op visite / verjaardag bij een andere kennis, waar we nagenoeg bijna nooit kwamen en wat zien we daar onze meubelset. Na een week al doorgegeven! Ik vind dat echt niet leuk, dan had ik ze liever verkocht.Vind het ook gebrek aan fatsoen, had het even overlegd van ik vind ze toch niet leuk of het past niet zo goed, maar ga ze niet na zo'n korte termijn zonder overleg doorgeven, ook al is het gratis. Was het een half jaar verder dan was het al anders geweest.


Sommige mensen snappen het gewoon niet. Ons bescheiden bedrijf werkte een aantal jaar geleden mee aan een project met een wereldspeler in transport. Aan het eind kregen alle projectmedewerkers een kado van deze multinational. Een uniek produkt, gelimiteerde oplage (50 stuks) met een waarde van ca. Euro 100.

Binnen 24 uur stonden de eerste exemplaren te koop op Marktplaats....... -:(- :roll:

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:28

Ik zit even in dubio.

Een persoon wil iets kopen maar dan pas geld over maken als het binnen is. Hier ben ik niet mee in zee gegaan, ook al snap ik het wel want het gaat over een videospelletje, daarmee kan je makkelijk opgelicht worden.

Nu wordt er voorgesteld om nu 2.50 over te maken en dan bij ontvangst nog es 2.50.
Desbetreffende persoon is 1 dag actief, en ik weet even niet wat ik moet doen. Tips?

Edit: ik zou de verzendkosten betalen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:30

Als je er vrede mee hebt er mogelijk maar 2,50 voor te krijgen kan je het doen, anders alsnog niet accoord gaan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:31

No fiets way.
Ofwel betalen incl verzendkosten met T&T, ofwel ophalen, ofwel nougabollen.
Die 2.5 rest ga je nooit zien en verzendkosten zijn ook al hoger Dan wat je spelletje kost.
En dan gaan ze wss nog zeuren dat het niet is aangekomen.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:33

Als ze het niet vertrouwen, dan bestellen ze toch lekker bij bol? Dat is een winkel, jij niet.

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:39

@cobiie in principe maakt dat mij dus niet zoveel uit, maar ik zou ook de verzendkosten betalen dus ik krijg sowieso minder dan die 2,50 als ze niet betaalt.

@varekaj, Ik had dus ook gevraagd of ze het kon komen ophalen. Maar ik zie de bui al hangen want het is zon spelletje wat je niet op windows 10 kan spelen dus dan krijg ik straks 'hij doet het niet' en kan ik fluiten naar die andere 2,50. Dit staat trouwens ook wel in de adv volgensmij.. Zou ik even moeten checken.

het gaat trouwens ook maar om 5 euro. Zon groot probleem is het niet, maar ik baal er wel van. Het is al weinig geld, waarom zo moeilijk doen?

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:53

Ik zou dat lastige niet op mijn hals halen voor 5 euro. Of je betaald of niet maar bij niet zou ik het zeker niet opsturen.

Edit de verzendkosten zijn al meer dan die 5 euro waarom zou jij daar dan voor moeten opdraaien?
Ik zou het dan zelfs maar gewoon weggeven verzendkosten koper. Dan ben jij het kwijt zonder kosten.

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:07

Verzenden kan via brievenbus, dus is 2 euro ofzo, maar dan ben ik dus alles al kwijt, zeker als ik die andere 2,50 niet krijg. Heb geen zin om hier zoveel moeite voor te doen := bedankt allemaal!

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 03:34

Snap ook niet dat zij zo moeilijk doet voor 5,-. Zo'n buil kan je je er toch niet aan vallen?

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:37

Nou, ik heb ook al een mooi Marktplaats avontuurtje gehad :))
Iemand had 12kilometer verderop weidepalen te koop waar ik een lading van wilde. Gisteravond gebeld en mocht de volgende dag om 9 uur wel langs komen al. Ik ben toch vrij dus ik met de auto die kant op vanmorgen. Onderweg begon mijn auto raar te doen en gelukkig was ik er al bijna. Supermooie omgeving en meneer, een hobbyfokker, was erg vriendelijk. Echter rook mijn auto branderig en waren mijn achterbanden gloeiend heet :oo Onderweg verder niks gemerkt op wat gepiep na dus, maar bleek mijn handrem een storing te hebben en er gewoon op te zijn gegaan. Ook geen lampje gezien. Dus terwijl ik op de garagemonteur wachtte boden meneer en mevrouw mij een kopje koffie met ontbijtkoek aan en hebben we gezellig zitten kletsen :D

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:20

@Merexa: ik hoop wel dat je de verkoper 5 sterren hebt gegeven :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:32

Wat netjes vab hun Merexa

Ik zou een gratis mat ophalen, moest zsm weg. Afspraak gemaakt dat ik iets voor 14.00 uur daar zou zijn omdat ik om 14.00 uur toevallig in de buurt moest zin voor een kinderfeestje van mijn dochter
Niemand aanwezig. 15 minuten later nadat ik mijn dochter afgezet heb weer daarheen, nog steeds niemand daar. Ook geen reactie op mijn bericht

Blij dat ik toch al daar in de buurt moest zijn want dit was behoorlijk frustrerend

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:55

Alles is via de telefoon gegaan (nummer stond bij de advertentie) dus helaas kan ik geen sterren geven, anders hadden ze zeker 5 gehad! Ze hadden van iemand 3 sterren gekregen een paar maanden terug, zo sneu. Zijn echt aardige mensen.

En frustrerend inderdaad zeg, van die mat. Ben benieuwd of ze nog iets laten horen.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:56

Ik had een zonnehemel te koop staan op MP. Ik had de vraagprijs op €50 staan zodat ze er eventueel nog onder konden zitten met bieden. Gisteravond vroeg iemand wat de minimale vraagprijs was dus ik stelde €40 voor. Zijn reactie: voor €20 kom ik hem voor je ophalen. Alsof hij mij daar een dienst mee zou verlenen. :=
Enfin, mijn tegenbod was €30 met het idee dat we er dan tussen zouden zitten waarop hij weer reageerde met €25 'want dan zitten we mooi tussen de €20 en €30'. Ja vriend, zo blijven we bezig.
€30 was mijn definitieve vraagprijs, daarvoor wilden ze vanavond wel komen kijken. Dus keurig netjes op het afgesproken tijdstip stonden ze op de stoep. Even de boel laten zien en ze wilden hem wel meenemen.
En toen kwam het: "Ik heb maar €25 mee maar als ik thuis ben dan maak ik die laatste €5 wel over".
Ja doei, daar trappen wij niet in. Dus ik stelde voor dat ik hem ter plekke een Tikkie zou sturen, daar ging hij uiteindelijk toch maar mee akkoord. :=

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:23

Je minimale vp 40 euro daar nog 10 vanaf gekregen ( had ik niet gedaan, is niet voor niks mijn minimale prijs) en dan ook nog aan de deur komen met te weinig geld... de brutaliteit zeg... mooi dat het tegenwoordig kan met een tikkie.
Anders had ie mooi om kunnen draaien naar de dichtstbijzijnde pinautomaat.

pittig_ding
Berichten: 422
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Ergens op deze aardbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:25

Mijn schoonouders hadden een traphekje te koop op internet.
Volgens mijn schoonmoeder had ze hem indertijd (kleine 6 jaar geleden) gekocht bij Ikea, voor zo'n 24euro.
Die heeft ze afgelopen weekend op MP geplaatst.
Binnen een mum van tijd kreeg ze de gevraagde prijs geboden, 15euro. Diezelfde avond kwam er nog een meneer het hekje ophalen.
Ze vergat echter om de advertentie er vanaf te halen. Dus telkens bleven er mailtjes komen van mensen die het hekje wilden komen halen.

Ging ze later op Google kijken...... Bleek het traphekje volgens Ikea niet meer veilig te zijn en mocht je hem, zonder bon, komen terugbrengen en kreeg je je aankoopbedrag terug!!