Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bowo
Berichten: 2843
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 00:27

Fearn schreef:
Marocje schreef:
Hahaha, dat viel me met katten dus ook op, dat ze altijd overkruisd galopperen! En toch ziet dat er heel soepel uit..


Oh, overkruisd? Dat ken ik ook nog niet, zal t eens opzoeken!

Bij katten heb ik er nooit op gelet. Maar het is me wel opgevallen dat Simba in de Lion King overkruisd zit bij de close up in de woestijn wanneer hij terug gaat.

xSCWx
Berichten: 7078
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:53

Mijn honden galopperen gewoon “goed”. Alleen mijn teef ging overkruist galopperen toen ze last van haar lichaam kreeg, maar die ging ook telgangen ipv draven.

Hoevenkop
Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:08

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 22-07-23 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:09

Ik leer nu pas dat rozijnen eigenlijk geplette druiven zijn _O-

Rocamor

Berichten: 10994
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:11

Bij geplette druiven denk ik eerder aan wijn. Niet zozeer aan rozijnen

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:20

Het zijn gedroogde druiven, rozijnen ook <<)

Jet

Berichten: 12090
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 15:06

PineApple schreef:
Het zijn gedroogde druiven, rozijnen ook <<)


Bedoel je dat wijn gedroogde druiven zijn, of bedoel je i.p.v. rozijnen ( daar kwam Earth dus al mee ;) ) krenten }> :o ? Krenten zijn namelijk ook gedroogde druiven. https://willemwever.kro-ncrv.nl/vraag_a ... en%20heeft. .

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:50

Jet schreef:
PineApple schreef:
Het zijn gedroogde druiven, rozijnen ook <<)


Bedoel je dat wijn gedroogde druiven zijn, of bedoel je i.p.v. rozijnen ( daar kwam Earth dus al mee ;) ) krenten }> :o ? Krenten zijn namelijk ook gedroogde druiven. https://willemwever.kro-ncrv.nl/vraag_a ... en%20heeft. .

Ja sorry, ik bedoelde de krenten. Iets met hersens die stuk zijn tijdens een zwangerschap enzo :')

Jet

Berichten: 12090
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:14

Ik wist niet dat je zwanger was hoor, dat doet soms gekke dingen met een mens :D , maar ik grapte maar wat hoor, ik snapte je best wel in elk geval! Veel plezier verder met je zwangerschap, ik hoop voor je dat het wat te doen is met de hitte van de afgelopen tijd en de hitte die er weer aan schijnt te komen!

vikawiek

Berichten: 1530
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:18

Bij ons thuis eten we vaak spinazie bloeb. Vandaag kreeg ik te horen dat het helemaal geen spinazie bloeb heet maar dat anderen dat spinazie a la creme noemen. Ik heb 20 jaar lang volmondig bloeb gezegd, blijkt dat mijn ouders dat van één of andere reclame hadden en het sindsdien zo noemde

fohadie
Berichten: 4321
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:34

vikawiek schreef:
Bij ons thuis eten we vaak spinazie bloeb. Vandaag kreeg ik te horen dat het helemaal geen spinazie bloeb heet maar dat anderen dat spinazie a la creme noemen. Ik heb 20 jaar lang volmondig bloeb gezegd, blijkt dat mijn ouders dat van één of andere reclame hadden en het sindsdien zo noemde




_/-\o_ https://m.youtube.com/watch?v=UarKa5kR8KE

Wij noemden het ploep, maar het is idd bloeb. Ook mijn ouders noemen het nog steeds zo.

knollentuin
Berichten: 10409
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:16

:') :j klopt!!!
vikawiek schreef:
Bij ons thuis eten we vaak spinazie bloeb. Vandaag kreeg ik te horen dat het helemaal geen spinazie bloeb heet maar dat anderen dat spinazie a la creme noemen. Ik heb 20 jaar lang volmondig bloeb gezegd, blijkt dat mijn ouders dat van één of andere reclame hadden en het sindsdien zo noemde

Boheme

Berichten: 2115
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:18

vikawiek schreef:
Bij ons thuis eten we vaak spinazie bloeb. Vandaag kreeg ik te horen dat het helemaal geen spinazie bloeb heet maar dat anderen dat spinazie a la creme noemen. Ik heb 20 jaar lang volmondig bloeb gezegd, blijkt dat mijn ouders dat van één of andere reclame hadden en het sindsdien zo noemde




Hier al jaren ala bloeb, ook pas toen ik mijn man leerde kennen (15 jaar terug) er achter gekomen dat het anders heten.

vikawiek

Berichten: 1530
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:25

Ik ben blij dat ik niet de enige ben :')
Wat een reclame wel niet kan doen

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 05:01

Afbeelding

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:25

Ik vind het vooral raar dat er een uiterste verkoopdatum op groente en fruit staat :?
Je ziet toch vanzelf als het niet meer goed is, waarom al bij voorbaat besluiten dat het echt niet meer kan.
Dit zorgt er toch alleen maar voor dat de mensen degene met de laatste datum pakken en die daarvoor weggegooid worden ?

wendy1987

Berichten: 6977
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:48

Grappig, want ik hoorde van de week ineens iets in de super over die letters en welke dag dat was door een medewerker die een ander aan t inwerken was.

Is dat altijd al geweest? Want toen ik 10 jaar lang in de super heb gewerkt was dat mij niet bekend, we keken idd naar hpe het eruit zag.. ( das ook wel weer 10 jaar terug inmiddels)

marley93

Berichten: 6049
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:55

verootjoo schreef:
Ik vind het vooral raar dat er een uiterste verkoopdatum op groente en fruit staat :?
Je ziet toch vanzelf als het niet meer goed is, waarom al bij voorbaat besluiten dat het echt niet meer kan.
Dit zorgt er toch alleen maar voor dat de mensen degene met de laatste datum pakken en die daarvoor weggegooid worden ?


Nou wat je zegt. Ik vind de manier van noteren ook echt omslachtig. Zet dan gewoon een datum neer :')

Marjo

Berichten: 37315
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:51

Ik heb 11j bij AH gewerkt en dat was toen ook al zo inderdaad. Het zal te maken hebben met het feit dat groente nog langer bij de klant blijft liggen. Als je het dan tot het laatste moment laat liggen in de winkel, is het bij de klant eerder bedorven.

Overigens, keken wij naast de code natuurlijk ook naar de kwaliteit van het product. Het geeft je de mogelijkheid om producten af te prijzen als het op die code is.

Eigenlijk boekte ik altijd maar weinig producten met die code af, en als dat wel moest dan zag je dat vaak ook wel aan de kwaliteit.

Utixo

Berichten: 6622
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:55

Ik ben echt te lui om in de supermarkt die codes na te kijken. Het ziet er uit zoals ik het wil hebben, of niet.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:47

Help dit kwartje even vallen; worden sommige paarden echt met dubbele bitten gereden? Of zijn het alleen dubbele teugels :?

(ik weet echt niks van dressuur :') )

fleurtjeuh
Berichten: 10396
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:51

PoelieWoelie schreef:
Correct me if I'm wrong, maar worden sommige paarden echt met dubbele bitten gereden? Of zijn het alleen dubbele teugels :?

(ik weet echt niks van dressuur :') )

Dubbele bitten zijn alleen toegestaan in de hogere klasses van dressuur.
De zogenaamde stang en trens.
Vaak is deze trens vele malen dunner dan een gewone, zodat het beter past.
Maar vaak blijft het wel een hele mond vol ijzer

Anderzijds is het met sommige bitten mogelijk om met 2 paar teugels te rijden. 1 gaat vaak ter hoogte van het bit zelf en 1 gaat lager zodat er mogelijkheden zijn om een hefboomeffect te hebben om het bit sterker te laten inwerken

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:55

Ah, dankjewel voor de uitleg! Dat is inderdaad een hele mond vol :=

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:27

Ik heb net geleerd dat er in totaal maar 15 afleveringen van Mr. Bean zijn gemaakt :+

Hoevenkop
Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:34

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 05-08-23 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt