Leuke gebeurtenissen met het OV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:11

Nou als ik volgens naar mn MBO ga doenzal ik veel gebeurtenissen hebben :j

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:12


prugelpiet

Berichten: 12580
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:37

Ik heb een pesthekel aan het OV, daar kan ik niet omheen, maar laatst had ik wel een hele leuke buschauffeur :D
Ik was alleen en de bus was leeg, dus ik ging voorin zitten. Praatje gemaakt met de buschauffeur, waar ik heen ging en wat ik ging doen (Uit eten) complimentje gehad over mn jurk, verder werd ik heel vriendelijk begroet en ook heel veel plezier gewenst toen ik de bus uit ging. Humeur weer goed :)

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:56

Wel iets leuks, denk ik. Kreeg begin deze maand een mail van NS dat ik een gratis dagkaart in het weekend krijg omdat ik extra heb gereisd de afgelopen tijd. Ik krijg deze omdat ik een 40% korting in daluren kaart heb (had ik omdat ik ging studeren in Maastricht en daardoor dus een paar keer heen en weer moest om dingen te regelen). Zijn er meer mensen die zo'n dagkaartcode hebben gekregen?

Emma_Jane

Berichten: 1141
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:19

Ik reisde vroeger vaak met de trein om naar me verzorgpaardjes te gaan. Een keer werd ik gecontroleerd en vroeg ze ben je in de buurt van paarden in de geweest want ik ruik paard. Ik zei ja sorry want ik stok erg naar paard. Toen zei ze niks voor nodig, het is een heerlijke geur :D

Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 11:10

Vandaag weer iets geweldigs meegemaakt. Ik nam de bus, waarna ik erna zou overstappen op een andere bus.
Zoals gewoonlijk maak ik een praatje met de chauffeur. Kende deze ook. Zegt hij: "Jij moet naar de stad zeker?" Waarop ik zeg: "nee het andere uiteinde. Zegt hij "oh kijk dan rij je toch met mij mee? Moet toch die kant uit" :D
Stalling zit in het dorp waar die heen moest dus kon ik meerijden ipv overstappen :D

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:34

Die vonken van de bovenleiding bij ijzel hebben wel iets magisch zeg, net vuurwerk!
De trein rijdt gelukkig gewoon, en redelijk op tijd ook. :)

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:34

Foaly schreef:
Zojuist een kleuter in de tram die een beetje moeilijk deed. Moeders zat tegenover mij en zei dat kindlief maar naast mij moest gaan zitten. Quote de kleuter 'Nee, ik wil niet naast die mevrouw!'

En bedankt :+


"Da's mooi, die mevrouw wil namelijk ook niet naast jou" }:)


Die vonken zijn tof hé! Zo'n mooie kleur ook <3 :') sowieso heeft het altijd iets magisch om met de trein door van die besneeuwde/wit aangevroren landschappen te rijden vind ik altijd :j
Zoals ik nu doe dus :D

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:48

Op een 1 of andere manier gaan er altijd oudjes naast me zitten. Altijd leuk, want die kletsen altijd over van alles.

Toen ik op het mbo zat had ik altijd de zelfde conducteur in de trein (zo'n boemel treintje). En als we vertrokken begon hij altijd vrolijk:" goedemorgen hardwerkende mensen, slimme scholieren en gezellige dagjesmensen". En dan waar we stopten enzo. En dan altijd: het volgende stationnetje is...

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:06

Ik zat zondag avond in de trein naar vlissingen. Bij instappen op dordrecht hield ik die zwaaideuren vast voor een oudere man. Kleine moeite en die dingen zwaaien altijd zo heen en weer als je ze ineens loslaat.
Ik ging in een vierzits zitten en dezelfde oudere man kwam tegenover mij. Hij begon over dat het zo koud was en wisselde meteen zijn muts in voor een petje.
Vervolgens raakten we aan de praat en hij was zo aardig. Had van die twinkel/pretogen en kreeg echt het warme liefdevolle opa gevoel bij deze man. <3
Vond het zo jammer dat ik in roosendaal er uit moest.
Was helemaal vrolijk <3

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:45

OV, praat me er niet van. Ik geloof dat ik het ergernissen-topic ook goed kan vullen :')

Laatst had ik nog wel een mooi moment. De trein die ik moest hebben reed niet verder omdat er een verwarde man uit moest worden gehaald en er eerst op de politie moest worden gewacht. Nou zat ik niet bij hem in de coupé, dus kon ik - en met mij bijna iedereen - een trein later nemen. Goed, ik dus al chagrijnig, want ik had eerst mijn trein al gemist en nu dus weer een half uur vertraging en zat in een overvolle trein. Ik had nog net een zitplek weten te krijgen, precies naast een vrouw met een puppy. Die puppy is bij mij op schoot geklommen - en was volgens de vrouw helemaal niet zo dol op vreemden - en heeft tot ik moest uitstappen mijn schoot ook niet meer verlaten <3

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:32

De buschauffeur heeft vanmiddag vet snel gereden, binnendoor het station op en voor een perron gestopt zodat ik mijn aansluiting kon halen :)

Nora_lovely

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-09-16
Woonplaats: in the middle of nowhere

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:42

Ik maakte vanmiddag ook iets heel leuks mee! Ik ga elka dag met de bus naar school en kom ik dus ook dezelfde chauffeurs tegen.
Ik was 15.15 uit en kon dus de bus van 15.18 halen. (station is achter mijn school).
Toen ik het station binnenliep zag ik dat het 15.20 was maar de bus stond er nog wel.
Dus is check in, Buschauffeur:'Ik wist wel dat je nog kwam!'
Ik helemaal verrast maar mijn dag kan niet meer stuk!

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:45

Nora_lovely schreef:
Ik maakte vanmiddag ook iets heel leuks mee! Ik ga elka dag met de bus naar school en kom ik dus ook dezelfde chauffeurs tegen.
Ik was 15.15 uit en kon dus de bus van 15.18 halen. (station is achter mijn school).
Toen ik het station binnenliep zag ik dat het 15.20 was maar de bus stond er nog wel.
Dus is check in, Buschauffeur:'Ik wist wel dat je nog kwam!'
Ik helemaal verrast maar mijn dag kan niet meer stuk!

Ah dat is nog eens leuk :D

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:45

Ooh dat is zo aardig <3

Nora_lovely

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-09-16
Woonplaats: in the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:57

Ik was ook helemaal verbaasd! :):)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:35

Haha wat lief! :))
Zeker met zulk koud weer is het superfijn als je niet hoeft te wachten :j

XMandylover

Berichten: 3173
Geregistreerd: 11-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:53

Zoiets had ik ook een keer! Ik had in de zomervakantie mijn been gebroken, waardoor ik de eerste weken van school nog loopgips had en dus op krukken liep. Als ik van school naar de bushalte ga, moet ik 2 minuten een weg rechtdoor lopen waarop je in de verte de bus al kunt zien aankomen.
Ik kon met gips wel gewoon met de bus naar school, maar 1 dag was de bus 4 minuten te vroeg en de buschauffeur zag mij blijkbaar aankomen krukken, stopte midden op de weg(waar dus geen halte was) en wachtte daar op mij zodat ik de bus had gehaald *\o/* *\o/*
Verder had ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met krukken in het ov, veel mensen die wel willen opstaan en buschauffeurs die vragen hoe het met je gaat :D

theadora99

Berichten: 3634
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:04

1 keer dat de spoorweg overgang dichtzat, wij moesten naar de stad maar we hadden geen haast hoefden pas rond half 6 thuis te zijn (was een uur of 1) en we hadden broodjes meegenomen om in de stad op te eten. Maarja, de bus stond ook stil. Iedereen was uitgestapt en ging verder lopen (nog 5 minuutjes naar de stad denk ik, 10 naar het station) maar wij vonden t wel lekker warm in de bus. Alleen de chauffeur had sinds 8 uur niets gegeten, en had zijn eten niet mee, haalde altijd iets op het station. Dus we hebben onze broodjes met hem gedeeld.

En de laatste zondag van de kerstvakantie, in de trein, een omroep conducteur die even vertelde dat hij het belachelijk vond dat de trein zo kort was, dat hij het niet vond kunnen dat ze geen langere trein hadden ingezet, dat hij hoopte dat iedereen een klacht ging indienen en dat hij dat zeker ook zelf zou doen, want dit vond hij sneu voor ons. Toch lief, hij heeft denk ik wel 10 keer sorry gezegd.

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:22

Deze is van een paar jaar terug, maar is me altijd bijgebleven.

Ik stapte in een trein waar de verlichting het voor een deel niet deed. Het was laat op de avond en erg rustig, dus het gaf echt het idee van een soort spooktrein. De conducteur riep om dat iedereen die wilde in de eerste klas mocht gaan zitten, daar deed het licht het nog. Dus zo gezegd, zo gedaan en ik kwam in een coupé terecht met een jochie van een jaar of 7 en zijn moeder. Heel die coupé voor onszelf, de trein begon te rijden en na een paar keer knipperen viel ook in onze coupé het licht uit. Dat jongetje vond het he-le-maal fantastisch, een echte spooktrein! We hebben een uur lang griezelverhalen uitgewisseld en op een gegeven moment trok ik mijn jas over mijn hoofd en ritste hem tot bovenaan dicht, zodat het leek of ik geen hoofd meer had. We hebben geschaterd van het lachen. Die moeder was best serieus en zelfs zij kwam op een gegeven moment niet meer bij. Toen ze uiteindelijk uitstapten en ik alleen achterbleef in die donkere coupé kreeg ik trouwens wel echt de kriebels hahaha!

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:41

Hier ook wel een paar leuke ervaringen!
Ik zat op de trein richting een vriend, op een zomerdag dus zat in m'n tshirt en had een bandshirt van Sabaton aan. Kwam de conducteur kaartjes knippen en vroeg ie of ik ze al live had gezien en begon hij over zijn ervaringen op festivals te vertellen, super leuk!

Ook wel eens gehad, ik was onderweg naar een festival met m'n mega zak vol spullen, er waren extra bussen ingezet naar en van het festival. Ik zat helemaal alleen in de bus en zat dus ook vooraan, ging de chauffeur vragen voor welke bands ik ging en welke bands er allemaal kwamen, wat m'n lievelingsband is enzo. Hij heeft mij toen ook zo dicht mogelijk bij de ingang van het festival afgezet, ook super vriendelijk :D.

Of onderweg terug naar huis van een festival met heel de bus liedjes van Twisted Sister beginnen zingen, oh wat hou ik toch van de metalheads. De meeste zijn altijd zo vrolijk en vriendelijk.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 02:13

Ik ben inmiddels al 6 mensen in mijn trein tegen gekomen die 29 januari ook naar Sabaton in de HMH gaan Lang leve bandshirts, altijd goed voor een gezellig gesprek 8-) *\o/*

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:49

Ik zat gisteren in de trein nog even op m'n laptop te werken, zat in zo'n vierzits aan het gangpad dus had m op schoot. We moesten gisteren echter ook een expositie opbouwen en ik had dus m'n tekenmap bij me, een ding van 60x80 cm ofzo. Nou ik werd dus gecontroleerd en pakte m'n OV uit m'n jaszak, die ik vervolgens op de grond liet vallen. Toen ik bukte gleed m'n laptop bijna van m'n schoot. In m'n reflex om die tegen te houden stootte ik m'n map om :') iedereen lachen en ook de conducteur stond stiekem te grinniken. Heb in ieder geval weer wat mensen aan het lachen gemaakt (inclusief mezelf) haha :')

Nayomie
Berichten: 32787
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 10:05

Moet hier ook wel om gniffelen hoor :')

Mariska14015

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-12-15

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:40

Voor mij was dit onwijs leuk, voor veel anderen waarschijnlijk een irritatie.
Pas moest ik om half 12 met de trein. Mijn vader had 's ochtend rond 8 de trein en had al geappt dat er een storing was (koper gestolen) dus dat ik via Gouda moest i.p.v. rechtstreeks. Dit duurt ongeveer een half uurtje langer. Echter keek ik rond 10 op 9292 en zag dat de meeste treinen al gewoon hadden gereden, weliswaar met vertraging, maar dacht dat komt wel goed. Kom ik aanfietsen bij het station, staat er al een intercity. En dit betekent nooit veel goeds, want er rijden er op mijn station maar 4 in het uur, twee naar Utrecht, twee naar leiden. En ze komen aan en rijden gelijk door. Dus ik loop het perron op, check in, zie op de borden Utrecht centraal staan, dus wil de trein inlopen. Echter was de trein helemaal vol... De eerste 8 coupedeuren zaten dicht en alleen bij de laatste mocht ik nog naar binnen, en dat om half 12. Dus ik de trein in gepropt, net als een meisje achter me. Die vroeg vervolgens aan de mensen in de trein waar de trein heen reed (ik had gewoon de veronderstelling dat die naar Utrecht reed, want het stond op het bord). Zeggen alle mensen in die trein vervolgens in koor Leiden. Dus volgens hun moesten wij het maar even aan de conducteur vragen want deze trein ging toch echt naar Leiden. Precies op dat moment kwam de conducteur langs, dus ik dacht ach ik vraag het even. Die vrouw zei doodleuk Utrecht, echt je had die mensen in de trein moeten zien kijken. Dus ik en dat andere meisje wachten in de trein terwijl ieder ander uitstapt. Aangezien we het hadden gevraagd in dat tussenstuk waar we stonden, wisten mensen in de klassen zelf niet wat er was alleen dat iedereen eruit liep. Dus liepen zij er ook maar uit. We kregen vragen of de trein wel doorreed, want iedereen ging eruit. Wij doodleuk reageren met nee, maar hij gaat wel terug. Vervolgens kwam er oude vrouw pissed naar boven met de zin. Jullie denken zeker wel die doorrijdt, met een toon alsof we achterlijk waren. Ach goed iedereen was eruit en toen was de trein op 3 mensen na leeg, dus heerlijk kunnen zitten. In de trein zat echter nog iemand aan de telefoon, van wie haar wekker vanochtend om 7 uur was gegaan en ze was nog niet verder dan Alphen. Ach kan me de frustraties best begrijpen, maar leedvermaak en lachen was het wel.
Net als eergisteren, stroomstoring in A'dam, bommelding in Utrecht en geen enkele trein die reedt tussen Den Haag en Leiden. Ik had gelukkig nergens mee te maken en mijn trein heeft zo ongeveer de hele dag gewoon gereden. Voordelen waren dat ik gratis een kopje koffie kon halen en dat mijn trein er al een kwartier van te voren stond, in plaats van het normale aankomen en wegrijden. Kon dus ook lekker warm zitten wachten totdat die vertrok. Geef mij maar altijd een stroomstoring in A'dam, een bommelding in Utrecht en geen treinen tussen Den Haag en Leiden.