Leuke gebeurtenissen met het OV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:50

Blijheid schreef:
Bedenk me er nog een.
Ik stond laatst op het station op de trein te wachten. De trein komt aan, iemand stapt uit en vraagt met een verschrikte blik "Waar is het station?!?" en rende toen weg. Nog steeds geen ideeee wat hij bedoelde :+

_O- Busstation misschien? Géén idee.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:03

Wij hadden vrijdag een wel heel zonnige railcateraar die zijn hele assortiment zo ongeveer rapte :')
Echt een leuke knul was dat :))

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:16

Wat een flutdienstregeling :+ Vanmorgen al lang staan wachten omdat 3 bussen niet kwamen opdagen. Ineens staat alles ook door elkaar op de borden dus je kan niet eens zien waar jouw bus komt. En nu terug komt hij half uur te laat waardoor ik mijn trein weer mis want die gaat nu 2 min eerder. Yeahh thanks :D verder gaat het goed :D

Is btw op station Amersfoort. Daar heeft Syntus nu natuurlijk ook alle bussen over genomen waardoor die chaos vanmorgen ontstond.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:18

Ik heb een vriendin ontmoet in de trein die ik nogsteeds spreek :j

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 17:24

Joh ik reis vandaag eens níet met het OV en toch blijf ik verbonden _O-
Ik kan alle chauffeurs die deze dienst rijden en verwachtte iemand uit de bus. Chauffeur stopt voor het huis, waar ik stond om familielid op te vangen. Zegt meneer: "Sta je me altijd op te wachten als ik met deze bus ben?" :')

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:29

Oeh, gebeurtenissen genoeg hier :D

Als eerste heb ik 2 van mijn mijn vriendinnen ontmoet in de bus 2 jaar geleden, we zijn nog steeds vrienden en zien elkaar nog dagelijks :D


En gebeurtenissen die maar even waren heb ik er ook genoeg van, maar helaas weet ik niet alle meer, maar er zijn 2 die ik nog wel weet. Alhoewel die voor de mensen zelf misschien wat minder leuk waren, waren ze voor mij wel komisch :o :

- Ik zat eens in de bus, het was erg rustig toen, ik denk dat we in totaal met een man of 5-6 in de bus zaten. Schuin achter mij lag een jongen te slapen. Precies die bus kwamen ze een controle doen op vervoersbewijzen. Die controleur wist echt even niet wat hij moest doen bij die jongen, of hij hem nou wakker moest maken of niet :+ . Hij heeft hem uiteindelijk toch wakker gemaakt, want hij moest toch controleren

- Een iets langere tijd geleden, toen ik nog niet zo lang met de bus ging, zat ik op weg naar huis aan de linkerkant van de bus, dus ik kon de chauffeur niet zien. Maar pas nadat de bus weg was gereden hoorde ik ,icm met een hoop gescheld, een flink kabaal voor uit de bus komen. Blijkbaar kon de chauffeur de la van de "kassa" niet dicht krijgen. Ik denk niet dat hij door had dat de hele bus zijn gevecht met de la kon horen :')

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:59

AmyJamess schreef:
Vorig jaar na kerst was dat volgens mij. het was heel rustig in de trein. maar er lag dus een vrouw in de trein te slapen. ook echt helemaal opgekropt op het bankje, zag er heel grappig uit hoe ze daar lag :')


Ik pas ook best op een bankje hoor in de meeste treinen :) Als het rustig is, heerlijk. (Misschien was ik het wel :z Al kan ik me niet herinneren of ik vorig jaar na kerst zoiets heb gedaan?)

Ik heb mijn bushalte wel een keer gemist door echt in slaap te vallen, mijn treinstation nog nooit. Maar goed, ook wakker heb ik geregeld bushaltes gemist :)
(In de trein wel eens het omgekeerde, ik was heel erg verdiept in een boek, wetende 'bij het volgende station moet ik eruit.'
Dus de trein staat stil, ik schrik op: 'oh jee, mijn station, ik moet eruit, ik moet eruit! Snel, voor de deuren weer dicht gaan' - ik was echt heel vlug met alles pakken en de coupe uit te rennen, om vervolgens te ontdekken dat het Driebergen-Zeist was en niet Utrecht. Duurde even voordat het allemaal op z'n plek viel. Maar ik was nog niet uitgestapt, gelukkig. Dus er waren alleen een paar coupegenoten die geamuseerd opkeken toen ik weer terugkwam. Stukken beter dan een half uur moeten wachten op de volgende trein.)

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:42

amado7 schreef:
Wat een flutdienstregeling :+ Vanmorgen al lang staan wachten omdat 3 bussen niet kwamen opdagen. Ineens staat alles ook door elkaar op de borden dus je kan niet eens zien waar jouw bus komt. En nu terug komt hij half uur te laat waardoor ik mijn trein weer mis want die gaat nu 2 min eerder. Yeahh thanks :D verder gaat het goed :D

Is btw op station Amersfoort. Daar heeft Syntus nu natuurlijk ook alle bussen over genomen waardoor die chaos vanmorgen ontstond.


S'middags was het nogsteeds chaos :')
Snapte ook niet waarom alle bussen ineens een ander plekje heb gekregen, het iwas al verwarrend genoeg dat de lijnen een nieuwe naam/nummer hebben gekregen

Wat wel leuk is, is dat syntus wel nette bussen heeft die gewoon een usb laadpunt hebben. Nu nog wifi, of is dat teveel gevraagd :P

Amado
Berichten: 1341
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:30

amado7 schreef:
Wat een flutdienstregeling :+ Vanmorgen al lang staan wachten omdat 3 bussen niet kwamen opdagen. Ineens staat alles ook door elkaar op de borden dus je kan niet eens zien waar jouw bus komt. En nu terug komt hij half uur te laat waardoor ik mijn trein weer mis want die gaat nu 2 min eerder. Yeahh thanks :D verder gaat het goed :D

Is btw op station Amersfoort. Daar heeft Syntus nu natuurlijk ook alle bussen over genomen waardoor die chaos vanmorgen ontstond.


Zelfde probleem hier, ook bij Amersfoort CS. Kwam daardoor te laat op school

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:31

Amado schreef:
amado7 schreef:
Wat een flutdienstregeling :+ Vanmorgen al lang staan wachten omdat 3 bussen niet kwamen opdagen. Ineens staat alles ook door elkaar op de borden dus je kan niet eens zien waar jouw bus komt. En nu terug komt hij half uur te laat waardoor ik mijn trein weer mis want die gaat nu 2 min eerder. Yeahh thanks :D verder gaat het goed :D

Is btw op station Amersfoort. Daar heeft Syntus nu natuurlijk ook alle bussen over genomen waardoor die chaos vanmorgen ontstond.


Zelfde probleem hier, ook bij Amersfoort CS. Kwam daardoor te laat op school

Er is een apart topic voor ergernissen op het openbaar vervoer, misschien kunnen we dit soort dingen daar naartoe verhuizen? Dan kunnen we dit topic voor de positieve dingen houden, zoals in de titel staat :)

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 21:32

Amado schreef:
amado7 schreef:
Wat een flutdienstregeling :+ Vanmorgen al lang staan wachten omdat 3 bussen niet kwamen opdagen. Ineens staat alles ook door elkaar op de borden dus je kan niet eens zien waar jouw bus komt. En nu terug komt hij half uur te laat waardoor ik mijn trein weer mis want die gaat nu 2 min eerder. Yeahh thanks :D verder gaat het goed :D

Is btw op station Amersfoort. Daar heeft Syntus nu natuurlijk ook alle bussen over genomen waardoor die chaos vanmorgen ontstond.


Zelfde probleem hier, ook bij Amersfoort CS. Kwam daardoor te laat op school

Hiervoor verwijs ik jullie door naar: [LZP] Ergernissen op het openbaar vervoer :D
Edit: Wat Emma zegt dus.

Amado
Berichten: 1341
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:34

Was echt een warboel vandaag op het station met de bussen, maar had een erg leuke busschauffeur!
Ik maak graag een praatje met hen en zo kwamen we erop dat ik ruim 3 kwartier te laat op school zou komen.
Hij heeft me toen voor de deur van de school eruit gezet met een briefje erbij voor mijn school :P

Ben echt gek op het OV! Volgend jaar naar Utrecht toe, ben benieuwd wat dat met zich mee gaat brengen.

Warboel
Berichten: 14703
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:36

Ja, een warboel was het }:)

Ik was vanmiddag wel blij. In de nieuwe dienstregeling moet ik dagelijks ongeveer 15-18 minuten wachten op m'n bus. Ik kwam om 16:59 aan op het station, en omdat de bus om die tijd 4x per uur gaat ging die om 17:03 (normaal de rest van de dag om :00, onmogelijke overstap dus) gelukkig bleek dit geen onmogelijke overstap *\o/* Superfijn, toch maar weer mooi 20 minuten eerder thuis! :#

Koper

Berichten: 30339
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:42

Tijdje geleden alweer...zat in de trein en bijna op station van bestemming. Ergens temidden van weilanden staat de trein stil. Er wordt omgeroepen dat er een varkentje is losgebroken en dat het even eerst moet worden gevangen.

Toen de trein weer verder kon rijden werd er nog omgeroepen dat de geïnteresseerden het varkentje aan de rechterkant konden bekijken. Waar inderdaad twee agenten bezig waren het dier in bedwang te houden :P

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:21

Nayomie schreef:
[naam] schreef:
Wat een flutdienstregeling :+ Vanmorgen al lang staan wachten omdat 3 bussen niet kwamen opdagen. Ineens staat alles ook door elkaar op de borden dus je kan niet eens zien waar jouw bus komt. En nu terug komt hij half uur te laat waardoor ik mijn trein weer mis want die gaat nu 2 min eerder. Yeahh thanks :D verder gaat het goed :D

Is btw op station Amersfoort. Daar heeft Syntus nu natuurlijk ook alle bussen over genomen waardoor die chaos vanmorgen ontstond.


Zelfde probleem hier, ook bij Amersfoort CS. Kwam daardoor te laat op school

Hiervoor verwijs ik jullie door naar: [LZP] Ergernissen op het openbaar vervoer :D
Edit: Wat Emma zegt dus.[/quote]
Sorry! Wist niet dat dit topic er was :D

Dan nog even een leuke gebeurtenis, vond ik tenminste :D
Paar weken terug zat ik 's ochtends vroeg in de trein, tijdens de spits. Dus de conducteur iedereen complimenten geven, en op een gegeven moment wordt er ook omgeroepen dat ze zo blij zijn met iedereen , omdat iedereen zich zo goed verdeeld over het perron. Hierdoor kan de trein weer snel vertrekken :D

Badeendje

Berichten: 3940
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:20

De bus zou om 7:43 aankomen op het station vanochtend en de sprinter zou om 7:38 vertrekken, maar de sprinter had 5 minuten vertraging en de bus was 3 minuten te vroeg, dus ik kon mooi met de sprinter mee en was zo ruim op tijd voor mijn tentamen :D.

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:32

Ik ga zo voor het eerst met het nieuwe R-Net, hoop stiekem wel dat ik een van de nieuwe treinstellen heb (een Flirt in zwart-rode kleur, voor de technische liefhebbers). Dan ga ik echt blij zijn.

Verder een paar weken geleden nog in een trein, waarin ook een aantal stoere jongens zaten, met oortjes en hun capuchon helemaal over hun hoofd getrokken. Uiteindelijk een superleuk gesprek met die gasten gehad. Dus mijn vooroordelen mochten ook weer het raam uit.

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:38

Oh! Hier in Korea heb ik wifi in de bus, niet zozeer een leuke gebeurtenis, maar wel een leuke bijkomstigheid. Ook wifi in de metro trouwens :P

xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:14

Ik werd vanochtend begroet door een buschauffeur in kersttrui en met een kerstmuts op, made my day :D

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 11:26

xAlice schreef:
Ik werd vanochtend begroet door een buschauffeur in kersttrui en met een kerstmuts op, made my day :D

Ahhhh da's altijd leuk! :))

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 13:36

Vanochtend bekende op de bus. Zegt hij voor de grap tegen zijn collega: "even op lijn ** wachten. Daar moeten we op wachten"
Ik: "ja die is al geweest"
Zegt die meerijchauffeur: "wat fijn dat er zulke attente mensen zijn!"
Zegt de bekende: "oh ik wist het wel. Zij komt van die bus af" 8-)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:40

Koper schreef:
Tijdje geleden alweer...zat in de trein en bijna op station van bestemming. Ergens temidden van weilanden staat de trein stil. Er wordt omgeroepen dat er een varkentje is losgebroken en dat het even eerst moet worden gevangen.

Toen de trein weer verder kon rijden werd er nog omgeroepen dat de geïnteresseerden het varkentje aan de rechterkant konden bekijken. Waar inderdaad twee agenten bezig waren het dier in bedwang te houden :P


Daar heb ik echt zoooo'n komisch beeld bij _/-\o_

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:46

De Flirt van R-net is goedgekeurd. Hele fijne trein met wifi en stopcontacten, die heel soepel rijdt. Ben benieuwd naar de NS versie van dezelfde trein, die hebben een wat gekleurder interieur.

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:05

daffieduck83 schreef:
De Flirt van R-net is goedgekeurd. Hele fijne trein met wifi en stopcontacten, die heel soepel rijdt. Ben benieuwd naar de NS versie van dezelfde trein, die hebben een wat gekleurder interieur.

Waar zitten die stopcontacten dan? Ik vond alleen de usb aansluitingen maar!
Het is echt wel een mooie trein, straalt (vind ik) meer luxe uit.
Alleen de sos knop met groen/rode lampjes op kinderhoogte gaat nogal eens fout :')

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 10:19

Gisteren een geweldige dag gehad met de bus. Mocht zelfs nog even achter het stuur kruipen en was er een foto gemaakt :D