Leuke gebeurtenissen met het OV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:03

Afgelopen zaterdag konden we gratis met de bus als je een kerstmuts op had, was erg gezellig met iedereen kerstliedjes zingen in de bus {:)


En een paar jaar geleden stonden we onwijs lang vast met de trein en mensen hadden net hun kerstpakketten gekregen dus die maakte ze open en we hadden een feestje in de trein.

Warboel
Berichten: 14703
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:11

Oja het OV kan soms zo leuk zijn!

Ik loop inmiddels een jaar met een kruk (in het begin twee) en de reacties zijn soms zo hilarisch. Ik ben er best handig mee, kan ermee traplopen, deuren enzo is allemaal echt geen probleem. Toch wringen sommige mensen zich in onmogelijke bochten om die klapdeurtjes van de dubbeldeks treinen voor me open te houden _O-

Ook ben ik een keer de trein uit geholpen door zo'n enorm knappe conducteur dat ik de hele dag nog een beetje van slag geweest ben :')

En ik reis inmiddels nu 8 jaar dagelijks met de bus en die chauffeurs beginnen je dan ook een beetje te kennen, grappig is dat altijd. Leuke gesprekken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:48

Shadow0 schreef:
Wat dat betreft: ik stond een tijdje geleden bij de bushalte, achter ons waren een paar jongens aan het skateboarden, en er kwam een jochie van een jaar of 5? aan met zijn moeder. Die was echt helemaal gefascineerd door dat skateboarden. Uiteindelijk vroeg hij of hij een ook een stukje mocht proberen (en dat mocht), en die twee toch wel stoere oudere jongens waren zo zorgzaam.

Daarna bleek dat ze ook nog in dezelfde bus kwamen, dus kleine jongetje ging naast de grote jongen zitten, allebei een spelletje op een mobiel, en toen was het vriendschap :D

Ik ben zo'n doos dat ik echt kan huilen om dit soort dingen. Zo lief <3

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:12

Laat in avond in trein.. Iemand had zo'n bucket van kfc en kreeg niet op dus besloot uit te delen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:14

Gianti schreef:
Laat in avond in trein.. Iemand had zo'n bucket van kfc en kreeg niet op dus besloot uit te delen _O-

Dit heb ik zo vaak :') Ik koop vaak 's avonds laat op station nog een menu van de burger king omdat ik denk dat ik enorme honger heb, maar vaak zit ik dan na twee hapjes vol en dan probeer ik altijd iemand te vinden om de frietjes voor me op te eten :+

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:15

Emmaa_ schreef:
Gianti schreef:
Laat in avond in trein.. Iemand had zo'n bucket van kfc en kreeg niet op dus besloot uit te delen _O-

Dit heb ik zo vaak :') Ik koop vaak 's avonds laat op station nog een menu van de burger king omdat ik denk dat ik enorme honger heb, maar vaak zit ik dan na twee hapjes vol en dan probeer ik altijd iemand te vinden om de frietjes voor me op te eten :+


Ook heb ik nooit eerder gehad dat iemand hele coupe afging :')

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:24

Leuk Topic :D
Vorig jaar na kerst was dat volgens mij. het was heel rustig in de trein. maar er lag dus een vrouw in de trein te slapen. ook echt helemaal opgekropt op het bankje, zag er heel grappig uit hoe ze daar lag :')
Zat eerst te twijfelen of ik er een snapchat foto van zou maken maar nee toch maar netjes gebleven :Y)
Ook geen idee of ze op het eindstation uit eindelijk wakker was geworden

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:27

In het zuiden is de ns sprinter nu een Arriva stoptrein geworden. Normaal heen conducteurs en zo'n rot computerstem die omroept. Alleen heeft Geleen twee station, beide een ander traject. We komen aan in Geleen oost, maar de computer riep alleen om: 'Geleen, station Geleen', prompt hoor je de conducteur : 'oost'. Klonk wel even grappig :D

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:30

Santigo_ schreef:
In het zuiden is de ns sprinter nu een Arriva stoptrein geworden. Normaal heen conducteurs en zo'n rot computerstem die omroept. Alleen heeft Geleen twee station, beide een ander traject. We komen aan in Geleen oost, maar de computer riep alleen om: 'Geleen, station Geleen', prompt hoor je de conducteur : 'oost'. Klonk wel even grappig :D


Wij hadden een keer dat de trein gewoon een compleet ander traject omriep (is dat nederlands?:P) Dus de machinist: 'Zie je wel, vrouwen weten het niet altijd beter. Maar we zijn gewoon op station ....'. :Y)

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:32

_O- die is ook goed ja. De sprinterstem heeft wel eens 3 stations achter gelopen, zag je mensen soms verbaasd om zich heen kijken

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:41

Laatst ook zo'n vrolijke commentaar leverende conducteur: hij wist bij iedereen wel iets te vertellen. Ik heb een business card van het werk en dat werk staat op die card.
"zoooooooo dame! Jij werkt bij de TU eindhoven! Dan ben jij vast HEUL slim!"

Ik: ja inderdaad! :n

Lienepien95

Berichten: 820
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:49

De trein die ik soms heb (dezelfde als Santigo_) komt langs de manege waar mijn paard staat. Altijd erg leuk om hem dan 's ochtends op de wei te zien staan met zijn vriendjes. Vooral als je dan een klein kindje hoort zeggen 'Mamma, kijk daar..een gek koepaard!'. Dat verwijst dan naar mijn lieve tinkerknol.
Maakt mijn dag toch wel weer goed!

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:51

Sta jij bij ten eysden? Grappig, daar heeft mijn merrie even gestaan een paar jaar terug haha. Kwam er regelmatig :D

Net vroeg bíjna iedereen die de trein instapte? Waar gaat deze naartoe? Naar Heerlen? Nee naar Kerkrade. Iemand anders weer, neeee hij stopt wel gewoon in Heerlen _O-

xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:55

Ik ben gek op het ov (meestal :+), zulke leuke dingen af en toe.
Pas in de trein hier in Engeland was er een groep mensen in de verkeerde trein gestapt. De conducteur had al helemaal uitgezocht waar ze over konden stappen op de goed trein en alles en toen hij het station om riep waarbij ze uit moesten stappen deed hij nog een leuke shoutout erbij dat het groepje verdwaalde passagiers hier dus eruit moest. Ik kwam niet meer bij _O-
Denk dat de rest van de trein vrij verward was over waar dat over ging :')

Lienepien95

Berichten: 820
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:56

Santigo_ schreef:
Sta jij bij ten eysden? Grappig, daar heeft mijn merrie even gestaan een paar jaar terug haha. Kwam er regelmatig :D

Net vroeg bíjna iedereen die de trein instapte? Waar gaat deze naartoe? Naar Heerlen? Nee naar Kerkrade. Iemand anders weer, neeee hij stopt wel gewoon in Heerlen _O-


Beetje offtopic, maar ja mijn paard staat inderdaad daar. :D

Dancyy
Berichten: 2700
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:18

Ja ik houd echt van het OV! Het OV is ge-wel-dig! *\%/*

Oh nee wacht toch niet. Ik snap niet wat er grappig aan is al die nummertjes op de bussen te gaan omwisselen, vervolgens de helft van de bussen schrappen (terwijl je bus maar eens per uur komt), en dan nog even je kaart te blokkeren. Ja was heel leuk hoor. 11 uur vertrokken net thuis, terwijl ik er normaal 3 kwartier over doe :+

Maar zoals ik al zei, ik houd ervan :')

edit: maar dat is natuurlijk lekker offtopic en het verpest de gezellige sfeer hier dus ja, ook maar even positief doen, ik vond het erg aardig dat ik van alle chauffeurs vanochtend gratis mee mocht omdat mijn pas ineens was geblokkeerd <3

Zo en dan ga ik nu QBuzz bellen om te vragen waarom mijn pas is geblokkeerd.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:27

TerraHowrse schreef:
Ja ik houd echt van het OV! Het OV is ge-wel-dig! *\%/*

Oh nee wacht toch niet. Ik snap niet wat er grappig aan is al die nummertjes op de bussen te gaan omwisselen, vervolgens de helft van de bussen schrappen (terwijl je bus maar eens per uur komt), en dan nog even je kaart te blokkeren. Ja was heel leuk hoor. 11 uur vertrokken net thuis, terwijl ik er normaal 3 kwartier over doe :+

Maar zoals ik al zei, ik houd ervan :')

edit: maar dat is natuurlijk lekker offtopic en het verpest de gezellige sfeer hier dus ja, ook maar even positief doen, ik vond het erg aardig dat ik van alle chauffeurs vanochtend gratis mee mocht omdat mijn pas ineens was geblokkeerd <3

Zo en dan ga ik nu QBuzz bellen om te vragen waarom mijn pas is geblokkeerd.


Het houd je op straat he :+

Succes met je pas! Altijd erg leuk als ze het opeens niet doen... Heb je hem bij je telefoon zitten of in je broekzak?

xPabloBokt

Berichten: 9479
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:28

Ik heb net voor het eerst in een van de nieuwe bussen gezeten die vanaf gisteren in Eindhoven rijden en ik vind ze helemaal fantastisch :+

USB-aansluitingen bij elke twee stoelen, bagageruimte boven je hoofd, leeslampje en blazertje, voetsteuntjes, uitklapbare tafeltjes, meer beenruimte, je rugleuning kan een stukje achterover, opklapbare armleuningen tussen en naast de stoelen.. enorme verbetering!

Dancyy
Berichten: 2700
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:30

Nee heb hem altijd los in mijn jaszak. Heb hem net 3 maanden en er zit ook geen scheurtje in oid dus snap er niks van.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:32

xPabloBokt schreef:
Ik heb net voor het eerst in een van de nieuwe bussen gezeten die vanaf gisteren in Eindhoven rijden en ik vind ze helemaal fantastisch :+

USB-aansluitingen bij elke twee stoelen, bagageruimte boven je hoofd, leeslampje en blazertje, voetsteuntjes, uitklapbare tafeltjes, meer beenruimte, je rugleuning kan een stukje achterover, opklapbare armleuningen tussen en naast de stoelen.. enorme verbetering!


En na 5 minuten stap je weer uit :Y)

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:33

xPabloBokt schreef:
Ik heb net voor het eerst in een van de nieuwe bussen gezeten die vanaf gisteren in Eindhoven rijden en ik vind ze helemaal fantastisch :+

USB-aansluitingen bij elke twee stoelen, bagageruimte boven je hoofd, leeslampje en blazertje, voetsteuntjes, uitklapbare tafeltjes, meer beenruimte, je rugleuning kan een stukje achterover, opklapbare armleuningen tussen en naast de stoelen.. enorme verbetering!


Jaa ze zijn leuk he! Ik krijg er een beetje touringcar in busvorm idee van :')

xPabloBokt

Berichten: 9479
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:36

Santigo_ schreef:
xPabloBokt schreef:
Ik heb net voor het eerst in een van de nieuwe bussen gezeten die vanaf gisteren in Eindhoven rijden en ik vind ze helemaal fantastisch :+

USB-aansluitingen bij elke twee stoelen, bagageruimte boven je hoofd, leeslampje en blazertje, voetsteuntjes, uitklapbare tafeltjes, meer beenruimte, je rugleuning kan een stukje achterover, opklapbare armleuningen tussen en naast de stoelen.. enorme verbetering!


Jaa ze zijn leuk he! Ik krijg er een beetje touringcar in busvorm idee van :')


Ik dus ook haha!

@Leffroi scheelt dat ik deze bussen elke werkdag een goed uur van binnen mag bekijken, dus ik kan er mooi van genieten :+

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:37

xPabloBokt schreef:
Jaa ze zijn leuk he! Ik krijg er een beetje touringcar in busvorm idee van :')


Ik dus ook haha!

@Leffroi scheelt dat ik deze bussen elke werkdag een goed uur van binnen mag bekijken, dus ik kan er mooi van genieten :+[/quote]


Oef, ja dat scheelt dan wel een hele hoop inderdaad. Dan is een beetje comfort niet mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:38

Bedenk me er nog een.
Ik stond laatst op het station op de trein te wachten. De trein komt aan, iemand stapt uit en vraagt met een verschrikte blik "Waar is het station?!?" en rende toen weg. Nog steeds geen ideeee wat hij bedoelde :+

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:44

Altijd leuk als die ene treinbegeleider mee is. Hij zegt altijd zijn boodschap in volle overtuiging in 4 talen :+

Toen ik nog met de bus ging was er soms een buschauffeur die iedereen begroette met 'dag prinsesje' ect. Ook best leuk :D