Leuke gebeurtenissen met het OV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:43

Warboel schreef:
Schiphol Heerlen rijdt ie vaak ja :D zo mooi <3


Net nog gespot op Roermond van dit traject, ging zelf juist niet richting Schiphol alleen, beetje jammer hahaha

Afbeelding

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:45

Van de week had ik niet ingecheckt. Of nou ja, wel, maar bij Syntus en ik was op Hengelo, geen idee dat daar ook Syntus rijdt, ik hield mn kaart gewoon zonder te kijken voor het paaltje en liep door.
De conducteur heeft me geen boete gegeven maar ik moest er in Deventer wel uit om alsnog in te checken. Dus ik rennen... Poortjes achter, oliebol, als ik nu uitcheck schrijft ie 20 euro af en kan ik niet meer erin. Dus dan naar voren, dat waren lage poortjes. Kon ik er niet bij! Klein meisje gevraagd of zij het voor me wilde doen, nou dat lukte. Ik weer de benen uit mijn lijf rennen (kwam van de Batavierenrace, kan je nagaan hoe dat was) en sprint zo de trein in, kon zelfs op dezelfde stoel zitten die nog warm was :D (En vervolgens duurde het nog een paar minuten voor we vertrokken haha, had bijna nog een koffie kunnen halen)

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:54

Jammer dat dan steeds het oude deel naar Venlo rijdt :') Hier rijden altijd hele oude treinen.

Laatst wel in een nieuwe sprinter gezeten. Ik vond het er van binnen heel vreemd uit zien maar wel mooier en schoner (nu nog :'))

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:14

Dat zal die geweest zijn waar ik ook in zat karlii :') Alleen ging ie toen weer terug dan

Haha joy, het is gelukkig voor mij altijd het achterste deel wat nieuw is ja :=

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:09

"Dames en heren we staan even stil voor een werktrein. Ja dat werkt niet" *lacht om eigen grap*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 22:21

Ik kreeg vandaag uitleg over alke knopjes en hendeltjes in de spurt, voor we vertrokken... echt super leuk :D

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 00:10

Ik heb een keer een uitleg gekregen van het apparaatje dat conducteurs bij zich hebben. Was ook echt heel leuk! :D

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 07:47

Joy_Mennings schreef:
Jammer dat dan steeds het oude deel naar Venlo rijdt :') Hier rijden altijd hele oude treinen.

Laatst wel in een nieuwe sprinter gezeten. Ik vond het er van binnen heel vreemd uit zien maar wel mooier en schoner (nu nog :'))


Vandaag was het deel van Venlo het vernieuwde deel. Vind het een nettere trein dan de oude treinen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:32

PeerAppel schreef:
Ik heb een keer een uitleg gekregen van het apparaatje dat conducteurs bij zich hebben. Was ook echt heel leuk! :D

Ja, heb ik ook wel eens gehad... het Arrivapersoneel is daar heel leuk in :D

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:49

Over die treinen herkennen... de ns reclame klopt niet! Die met die jongen en die hond. Ze stappen eerst in een virm met 'oudere' blauwe stoelen. Die zie je vervolgens ook door het landschap rijden. En dan het laatste shot in de trein en als hij uitstapt zit hij ineens een gerenoveerde stoptrein... ik werd voor gek verklaard toen ik gister riep, he! Zie je wel die klopt niet. _O-

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:59

Nooo dat kan echt niet _O-
Heb 'm nog niet gezien :P

Gisteren moest ik naar school. Ik reis dan van Leiden naar Rotterdam Blaak dus hij stopt dan op Laan van NOI - HS - Delft - Schiedam - R'dam Centraal - Blaak.
Voor stage reis ik van Alphen a/d Rijn naar Utrecht, en die stopt dan Bodegraven - Woerden - Utrecht (daar moet ik eruit) en de trein erna Veenendaal - Ede - Arnhem.
Was dus een beetje in slaap gesukkeld gisteren in de trein naar Rotterdam... Na 2 stops dacht ik HO IK MOET ERUIT _O- Helemaal verdwaasd, wist echt even niet meer waar ik was en hoe ik in vredesnaam toch op Delft terecht gekomen was... :') Gelukkig bedacht ik me op tijd van "ohja wacht, moet naar school... niet naar stage" _O-

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:23

Santigo_ schreef:
Over die treinen herkennen... de ns reclame klopt niet! Die met die jongen en die hond. Ze stappen eerst in een virm met 'oudere' blauwe stoelen. Die zie je vervolgens ook door het landschap rijden. En dan het laatste shot in de trein en als hij uitstapt zit hij ineens een gerenoveerde stoptrein... ik werd voor gek verklaard toen ik gister riep, he! Zie je wel die klopt niet. _O-



Er is geknipt in die reclame. De man stapt nl een keer over. Dat weet ik omdat ik weet van welk station hij vertrekt en naar welk station hij gaat. Ik maak die reis ook regelmatig en dan kloppen de treinen wel.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:38

Aha! :)* dat vertellen ze er alleen niet bij :') ik zat echt van, Huh? Hoekandanou?? _O-

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:31

Herken je die treinen aan de buitenkant alleen dat die blauwe lijn naar beneden loopt ipv naar boven? Want dan zie ik m soms in amsterdam rijden.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:33

ierusju schreef:
Herken je die treinen aan de buitenkant alleen dat die blauwe lijn naar beneden loopt ipv naar boven? Want dan zie ik m soms in amsterdam rijden.

Als dat het verschil is, reis ik best regelmatig met de nieuwe := Het was me nog niet opgevallen haha

karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:35

Marrie_L schreef:
ierusju schreef:
Herken je die treinen aan de buitenkant alleen dat die blauwe lijn naar beneden loopt ipv naar boven? Want dan zie ik m soms in amsterdam rijden.

Als dat het verschil is, reis ik best regelmatig met de nieuwe := Het was me nog niet opgevallen haha


Nee hoor, hele trein is gereonnoveerd, ze zien er een stuk blinkender uit, maar ook nieuwe stoelen en alles binnen :D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:38

Wat een leuk topic, ik kan me nog een leuk moment herinneren van jaren geleden.
Ik moest een bus nemen en op station overstappen op de trein voor een belangrijk afspraak. De bus die ik moest nemen was flink verlaat dus het was spannend of ik de trein zou halen.
Ik vroeg aan de buschauffeur hoe laat hij ongeveer op het station zou aankomen omdat ik anders te laat zou komen, hij vroeg welke trein ik moest hebben en hoe laat die vertrok, dit vertelde ik hem. Hij belde de conducteur op om te vragen of de trein even kon wachten en zette me vlak bij het spoor af, ik heb hem uitgebreid bedankt en rende naar de trein.
De conducteur wachtte mij op en zei met een lach 'volgens mij moesten we op jou wachten' hij sloot na mij de deuren en de trein reed weg. Ook hem heb ik bedankt, ik kwam ondanks de eerdere vertraging op tijd op de afspraak doordat ze zo aardig waren om mij te helpen.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:40

De nieuwe treinen waar wij zo lyrisch over zijn, zijn intercity's. Er rijden ook sprinters/stoptreinen met zo'n benedenstreep, maar die bedoelen wij niet.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:23

PeerAppel schreef:
De nieuwe treinen waar wij zo lyrisch over zijn, zijn intercity's. Er rijden ook sprinters/stoptreinen met zo'n benedenstreep, maar die bedoelen wij niet.


Deze werd iig wel als intercity ingezet. Ik zag m staan op Amsterdam Sloterdijk. Maar hoe moet de neus van die trein er dan uitzien? Want ik kon alleen de buitenkant even snel zien.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:27

Afbeelding

Even een eerder geplaatste foto gepikt uit het topic. De intercity's waar wij het over hebben.

Afbeelding

En de sprinter-intercity's die al langer rondrijden en ook een benedenstreep hebben.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:28

Ik zit toevallig op dit moment in een verbouwde IC! Mooi voertuig zo zeg, heel netjes uitgevoerd :)

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:36

Ik dacht ff Huh? Heb ik nou weer die foto geplaatst _O- ik zag m weer staan in Eindhoven vanmiddag, helaas ging ie naar Schagen ipv Heerlen. En echt, er was al graffiti op gespoten _-:( zo jammer

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:59

PeerAppel schreef:
[ [url=m/f5yNoB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een eerder geplaatste foto gepikt uit het topic. De intercity's waar wij het over hebben.

[ Afbeelding ]

En de sprinter-intercity's die al langer rondrijden en ook een benedenstreep hebben.


Ik denk toch echt dat ik die bovenste heb zien rijden in amsterdam. Hij had iig niet de neus van de onderste foto.

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:22

Had daarnet een privé-coupe en de trein volgde precies de regenbui, was een mooi uitzicht.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:37

Santigo_ schreef:
Ik dacht ff Huh? Heb ik nou weer die foto geplaatst _O- ik zag m weer staan in Eindhoven vanmiddag, helaas ging ie naar Schagen ipv Heerlen. En echt, er was al graffiti op gespoten _-:( zo jammer


Die zag ik op utrecht, met blauwe graffiti erop :roll:

Vind die DDZ (vernieuwde stoptrein, onderste foto) altijd zo'n grappige neus hebben, ze lijken net een beetje scheel :')