Leuke gebeurtenissen met het OV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 11:16

Was vrijdag met vriendlief mee. Stapte een wat oudere man in, bij een halte waar mijn vriend niet hoefde te stoppen maar uit aardigheid toch gedaan omdat hij langs kwam. Dus hij stapte in en vroeg of hij een kaartje mocht kopen. Dat mocht uiteraard. Antwoord de man naar mn vriend; nou dat is aardig lieve schat

Ik vond het zo geweldig leuk he. :D Zulke mensen bestaan ook nog :))

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:40

Ik ga maar een staatslot kopen denk ik jongens, er zijn treinspotters die al weken tevergeefs op deze trein wachten en nu komt 'ie voor de 2e x voorrijden :P
En m'n vriend zit in de andere gerenoveerde _O-

Kijk hoe die glimt :oo

Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 11:54

Mooi <3

Gisteren met koningsdag zaten er leuke mensen in de bus. Vrolijk, gezellig. Zo kwamen er mensen naar voren om te vragen of ze even snel mochten plassen. Nou beter zo dan in de bus :P

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:30

1ste Paasdag zou er een omgebouwde virm tussen Roosendaal en Breda rijden. Er stonden aardig wat treinspotters in Breda die trein op te wachten. Hoorde ik bij terugkomst in Roosendaal dat die trein 's morgens rond 10 uur al kapot was gegaan :(:) _O- .

Gisteren had ik nog 2 reizigers die allebei in aanmerking kwamen voor een plaatsje in de 'niet zo helder persoon' top 20. De eerste, die wel in aanmerking kwam voor de top 3, was in Breda ingestapt en had mij daarbij begroet. Toen ik door de trein heen wandelde heeft hij me nog een keer begroet. Eenmaal in Dordrecht aangekomen staat hij verdwaasd om zich heen te kijken, komt naar me toe en vraagt naar de snelste manier om weer in Breda te komen. Hij vertelde dat hij helemaal niet met de trein weg moest, hij woont in Breda en hij had ook echt geen flauw idee waar hij nu was _O- _O- . Het aparte is dat de man verder wel helder en alert over kwam :?
Bij de 2de ging het gesprek in gebrekkig Engels maar ik zal het in het Nederlands opschrijven
Reiziger:" Gaat deze trein naar mijn huis?
Ik:" Geen idee. Waar woont u dan?
r:" Dat is het probleem, dat weet ik niet. Ergens 5 minuten hier vandaan.
Na een beetje vissen kwamen we tot de conclusie dat de beste man waarschijnlijk in Rijen woont. Maar dat wist hij eigenlijk nog niet helemaal zeker :oo _O- _O- .
Je kan maar last hebben van de ziekte van Heineken _O- _O-

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:41

Die treinspotters moeten even een dagje op Utrecht staan. Gegarandeerd beet :D vorige week zelfs 2 aan elkaar... ik vind ze wel heel mooi hoor, dat geel is zoveel mooier als dat vieze knalgeel :=
Als die gerenoveerde ook aan een oude hangt denk je echt ewwww dat geel van die oude is lelijk :')

Hahaha O wauw _O- vooral die eerste :=
"Gaat deze naar mijn huis" ook echt, fantastisch :') je had gewoon "ligt eraan waar u woont meneer" moeten zeggen ofzo haha!
Was het verder wel een beetje te doen, werken gisteren?
Lijkt me echt vreselijk, volgens mij zijn die treinen dan allemaal smerige kotsbakken of valt het mee?

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:49

Ik heb het idee dat Koningsdag net wat minder uitbundig word gevierd dan vroeger koninginnendag. Het is nu nog, grotendeels, een zooitje ongeregeld wat in de trein zit, maar ik kom wel minder noodremtrekkingen en vandalisme tegen. Nog wel een meisje gehad die onwel werd in mijn trein. Die lag op haar buik te stuiptrekken met haar ogen weg gedraaid en ze plaste daarbij ook in haar broek :(:) :(:) . Tegen de tijd dat de ambulance er was, was ze wel alweer aardig bij en geneerde ze zich rot :(:) .
Verder wel de nodige plassen gerecyclede maaginhoud tegen gekomen en in mijn laatste trein was er 1 balkon onder geplast :r >;) _-:( 8)7 |o -:(-

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:24

Ah geds dat is zielig! Dan schaam je je ook rot inderdaad -O-

Ohh wat erg! Plassen op het balkon, wat :oo
Al zou ik die kots zou ik nog erger vinden dan plas := kan daar zo slecht tegen %)

Gelukkig heb je het weer overleefd voor een jaartje! Koningsdag dan...
Wat een beesten zijn sommige mensen toch ook, vreselijk. 8)7

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:04

Toen ik een jaar of 19 was (en nog erg stoer en bijdehand) en er nog kaartjes gestempeld werden heb ik wel wat leuks meegemaakt.
Ik moest 5 x per week van Leiden naar Rijswijk reizen met de trein.

Op maandag had ik een set van 5 kaartjes gekocht voor de hele week.
Wat bleek? Je hoorde bij elke rit van te voren een kaartje af te scheuren en deze zelf te stempelen bij een stempel apparaat.

Hier was ik me niet van bewust. Ik was in de veronderstelling dat de controleur een kaartje af zou scheuren en deze zou stempelen.

Er werd gecontroleerd. Ik geef netjes mijn kaartjes aan de conducteur en hij zegt: Je krijgt van mij een boete omdat je kaartje niet gestempeld is...

Ik: Wat bedoeld u precies? Dat gaat u toch doen nu?
Nee zegt hij, dat moet jezelf doen voor je de trein in gaat.

Ik: Oh sorry was ik me niet van bewust... kunt u deze ene keer voor mij stempelen?
Hij: nee, dat kan niet, je krijgt een boete...

Ik: Please meneer, ik wist het niet. Ik heb net al die kaartjes betaald, ben geen zwart reiziger. Alstublieft geeft me geen boete...

Hij: Nee, je krijgt een boete...

Wat me bezielde weet ik niet maar ik werd boos op die man...:
'Kun je niet eens met je hand over je hart strijken en mijn kaartje stempelen?
Kick je erop mensen geld af te trochelen om 7:00 uur ' ochtends? Moet haast wel want je ziet dat ik hier 5 kaartjes hebt. Vreselijk mensen zoals jij!'

Hij schrok zich kapot van mijn reactie en stempelde vervolgens mijn kaartje... :o

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:41

Phoya schreef:
Toen ik een jaar of 19 was (en nog erg stoer en bijdehand) en er nog kaartjes gestempeld werden heb ik wel wat leuks meegemaakt.
Ik moest 5 x per week van Leiden naar Rijswijk reizen met de trein.

Op maandag had ik een set van 5 kaartjes gekocht voor de hele week.
Wat bleek? Je hoorde bij elke rit van te voren een kaartje af te scheuren en deze zelf te stempelen bij een stempel apparaat.

Hier was ik me niet van bewust. Ik was in de veronderstelling dat de controleur een kaartje af zou scheuren en deze zou stempelen.

Er werd gecontroleerd. Ik geef netjes mijn kaartjes aan de conducteur en hij zegt: Je krijgt van mij een boete omdat je kaartje niet gestempeld is...

Ik: Wat bedoeld u precies? Dat gaat u toch doen nu?
Nee zegt hij, dat moet jezelf doen voor je de trein in gaat.

Ik: Oh sorry was ik me niet van bewust... kunt u deze ene keer voor mij stempelen?
Hij: nee, dat kan niet, je krijgt een boete...

Ik: Please meneer, ik wist het niet. Ik heb net al die kaartjes betaald, ben geen zwart reiziger. Alstublieft geeft me geen boete...

Hij: Nee, je krijgt een boete...

Wat me bezielde weet ik niet maar ik werd boos op die man...:
'Kun je niet eens met je hand over je hart strijken en mijn kaartje stempelen?
Kick je erop mensen geld af te trochelen om 7:00 uur ' ochtends? Moet haast wel want je ziet dat ik hier 5 kaartjes hebt. Vreselijk mensen zoals jij!'

Hij schrok zich kapot van mijn reactie en stempelde vervolgens mijn kaartje... :o


Ik vind het niet geheel onterecht hoor, hoe je hebt gereageerd. Als hij gewoon een stempel bij had snap ik het probleem niet helemaal.. beetje biased op jongeren, lijkt het dan op.

Zoe_97

Berichten: 9452
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:04

Phoya schreef:
Toen ik een jaar of 19 was (en nog erg stoer en bijdehand) en er nog kaartjes gestempeld werden heb ik wel wat leuks meegemaakt.
Ik moest 5 x per week van Leiden naar Rijswijk reizen met de trein.

Op maandag had ik een set van 5 kaartjes gekocht voor de hele week.
Wat bleek? Je hoorde bij elke rit van te voren een kaartje af te scheuren en deze zelf te stempelen bij een stempel apparaat.

Hier was ik me niet van bewust. Ik was in de veronderstelling dat de controleur een kaartje af zou scheuren en deze zou stempelen.

Er werd gecontroleerd. Ik geef netjes mijn kaartjes aan de conducteur en hij zegt: Je krijgt van mij een boete omdat je kaartje niet gestempeld is...

Ik: Wat bedoeld u precies? Dat gaat u toch doen nu?
Nee zegt hij, dat moet jezelf doen voor je de trein in gaat.

Ik: Oh sorry was ik me niet van bewust... kunt u deze ene keer voor mij stempelen?
Hij: nee, dat kan niet, je krijgt een boete...

Ik: Please meneer, ik wist het niet. Ik heb net al die kaartjes betaald, ben geen zwart reiziger. Alstublieft geeft me geen boete...

Hij: Nee, je krijgt een boete...

Wat me bezielde weet ik niet maar ik werd boos op die man...:
'Kun je niet eens met je hand over je hart strijken en mijn kaartje stempelen?
Kick je erop mensen geld af te trochelen om 7:00 uur ' ochtends? Moet haast wel want je ziet dat ik hier 5 kaartjes hebt. Vreselijk mensen zoals jij!'

Hij schrok zich kapot van mijn reactie en stempelde vervolgens mijn kaartje... :o

Wat onbeschoft van jou... tegenwoordig als je ov-chipkaart niet is ingecheckt ben je toch ook zelf in fout

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:07

Maar dan betaal je ook niet.

Zoe_97

Berichten: 9452
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:14

Warboel schreef:
Maar dan betaal je ook niet.

Met de kaartjes ook niet. Want dan gebruik je hem volgende keer gewoon weer. De controleurs horen alle "vergeten" en "wist niet" excuses 100 keer

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:38

Bedankt voor deze heropvoeding. Jammer dat je de humor van het verhaal niet inziet maar je genoodzaakt voelt zo serieus en geïrriteerd te reageren.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:03

Phoya schreef:
Bedankt voor deze heropvoeding. Jammer dat je de humor van het verhaal niet inziet maar je genoodzaakt voelt zo serieus en geïrriteerd te reageren.


Welke humor? :+ Snap dat jij je rot voelt, maar die conducteur hoort die verhalen 100x op een dag, dus ik snap wel dat ie met een boete aan zou komen.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:12

Humor is persoonlijk, blijkt maar weer. Gelukkig maak ik me niet druk om een anekdote van een bokker van 10 jaar geleden. Lach erom or let it go. Zou ik zeggen...

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 07:03

Ik stond gisterochtend bij een bus in Amersfoort richting Leusden, daar moest ik bij een bepaalde halte uitstappen maar het haltebord deed het niet dus ik wist niet waar. Toen vroeg ik de buschauffeur welke halte dat was, en hij lachte en zei: 'ik heb geen idee, ik rijd door heel utrecht! Even voor je kijken'. Ik was vanuit twente gewoon gewend dat ze dat altijd weten, maar hier rijden wat minder bussen :P.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 07:49

badeendje schreef:
Ik stond gisterochtend bij een bus in Amersfoort richting Leusden, daar moest ik bij een bepaalde halte uitstappen maar het haltebord deed het niet dus ik wist niet waar. Toen vroeg ik de buschauffeur welke halte dat was, en hij lachte en zei: 'ik heb geen idee, ik rijd door heel utrecht! Even voor je kijken'. Ik was vanuit twente gewoon gewend dat ze dat altijd weten, maar hier rijden wat minder bussen :P.



Hahahah ja hier in Amersfoort rijden ze soms maar wat :'D

Laatst had ik dat ook, mijn paard staat in Soest waar ik regelmatig met de bus heen ga.
Bij de stoplichten hoort hij eigenlijk naar links te gaan, maar hij ging naar rechts.
Dit heb ik hem gezegd en toen zei hij: 'oh ja sorry, nieuwe busschauffeurs worden aan hun lot over gelaten. Dus ik dacht; het is koningsdag laten we een ommetje maken'

De meesten waren er niet zo blij mee maar ik kon er wel om lachen. Sommige busschauffeurs hebben geen idee waar ze allemaal heen gaan

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:36

Amersfoort is sinds kort overgenomen door syntus en veel dingen zinn veranderd dus ze zijn nog wel eens in de war haha. Laatst ook reed een bus doodleuk rechtdoor en ja de eerstvolgende 2 straten waren eenrichtingsverkeer naar de bus toe dus kon hij niet in dus hij moest draaien. Dat was een uitdaging, ja

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:20

@Phoya, jouw idee van humor zou er in 9 van de 10 keer juist voor zorgen dat je sowieso een uitstel van betaling zou krijgen ook al was de conducteur in eerste instantie nog van plan het door de vingers te zien.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:59

"Dames en heren, als u straks uitcheckt bij de poortjes, gaan deze op magische wijze voor u open" :')

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:47

Afbeelding
Ik heb hem nu ook! *\o/*

En ik geef jullie de schuld ervan dat ik op het perron stond 'jaaaa een nieuweeee' >;)

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:53

Oh waaaaar?
Ik ga woensdag weer naar Groningen en hoop heel erg dat ik hem tegenkom. :D

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:54

De nieuwe VIRM rijdt oa rond bij Den Haag en Tilburg, maar vast op nog veel meer plekken...

De eerste keer was ik zo gefascineerd (en moe) dat ik direct die trein in liep, maar ik moest eigenlijk een andere hebben. Daar kwam ik dan een station later achter :+

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:03

Traject van Schiphol-Heerlen :D

Hij is wel echt mooi hoor

Afbeelding

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:18

Schiphol Heerlen rijdt ie vaak ja :D zo mooi <3