Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:13

De dickhead actie van de buschauffeur. We kwamen op de en T splitsing en links is een meisje zo hard aan het rennen voor de bus dus ik en nog een jongen achter mij zien dat en drukken op stop zodat de bus stopt (buschauffeur had haar allang gezien) vervolgens stopt de bus, meisje is 2 meter van de deur verwijderd, buschauffeur ziet dat er niemand uit moet en hij rijd zo weg. Ze was 2 meter of nog geen eens bij de deur vandaan. Waarop de gozer achter mij roept: “wat voor gozer ben jij joh! Je kon toch eff 5 seconde wachten!”
Helemaal eens met hem natuurlijk. De bus gaat op dat stuk om het half uur. Waarom geen 5 seconde wachten echt een dick move.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:03

Wat een lieve actie dat jullie drukken voor een rennend meisje.
Zouden meer mensen moeten doen.

Ik heb weleens bericht van de planning gehad op de bus om te wachten op een vertraagde trein. Was wel op een rit waar maar 1x per uur een bus gaat. In lange streekritten heb je zo'n 5 minuten speeltijd dus heel even wachten kan best zonder hopeloos te vertragen maar veel meer tijd moet het niet kosten.

Bowo
Berichten: 2838
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:09

Dat zouden er nou meer moeten doen. De vervoerder hier blijft stug vasthouden aan de overstap van -1 minuten, terwijl er maar 1 traject ligt waar de bus op moet aansluiten (en op het eindstation zijn er teveel trajecten om te proberen ergens op aan te sluiten).
Lopen ze wel lekker inkomsten door mis, want ik en mijn zusje nemen nu dus mooi nooit meer de bus.

lor1_1984

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 03:15

Toushie schreef:
lor1_1984 schreef:
Dat Zwolle van die kl*terige k*tpaaltjes heeft waardoor ik nu €20,- saldo mis. :x
Moest twee keer uitchecken om weer in te checken (jeuj blauwnet naar ns :roll:) en bij de tweede keer uitchecken pakte hij meteen die €20,-.
Kon mooi weer opwaarderen omdat ik anders niet naar huis kan. ^)

[ [url=m/m5XH9K.png]Afbeelding[/url] ]


even contact opnemen met de klantenservice. Hoe dan. De kaart was al uitgecheckt dus een nieuwe uitcheck is registratie zonder begin punt dus word volledige instaptarief afgeschreven. verder staan op zwolle op elk perron overstap palen
Is 1x bij blauwnet ervoor houden vervolgens weer bij ns voor de overstap als je verder wilt reizen met NS.

Contact opnemen bleek niet nodig, kon gewoon via de 'uitcheck gemist' dat geld terugkrijgen.
Moet enkel ff langs een automaat om het er terug op te zetten. :)

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:56

Wat een lieve actie met dat meisje <3

Bowo
Berichten: 2838
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:05

En dan mis je je overstap omdat je trein om een of andere reden veel te lang op het vertrekstation bleef staan.

xPabloBokt

Berichten: 9484
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:11

Weet iemand wat er op station Breda aan de hand was/is? Stond er ongeveer 45min geleden en alarm ging af. Iedereen moest eruit, heb maar een taxi naar school genomen i.v.m. tentamen.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:46

Dat iemand op een scootmobiel midden in de tram in de weg gaat staan terwijl er volop plek is waar ze thuishoren

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:50

Een vrouw in de bus ging compleet door het lint tegen de chaffeur omdat hij langs een halte reed waar die vrouw uit moest. Maar deze bus stopt daar niet, daar moet je de andere lijn voor hebben.

Helemaal gillen tegen die chauffeur... Arme man :(:)

Er was pas ook een vrouw die er bij die halte uit moest, maar deze bus had.. Maar die was heel slecht ter been, dus dat vond ik ook wel zielig. Had toen aangeboden om mee te lopen terug naar de andere halte, maar toen kreeg ik een snauw naar mijn hoofd... ;(

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48583
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:56

De trein vanochtend die storing aan de deuren had en al bijna een kwartier stil stond.... dus met zn allen naar de trein aan de andere kant van het perron, die over 3 minuten zou vertrekken... om vervolgens alsnog de oorspronkelijke trein te zien vertrekken... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:03

Banjer schreef:
De trein vanochtend die storing aan de deuren had en al bijna een kwartier stil stond.... dus met zn allen naar de trein aan de andere kant van het perron, die over 3 minuten zou vertrekken... om vervolgens alsnog de oorspronkelijke trein te zien vertrekken... -O-

Wat moeten ze dan? Trein in de weg laten staan?

Even vanuit de praktijk; alle reizigers terug gaan roepen en weer in laten stappen levert nog meer vertraging op. Want niemand loopt zomaar terug.....nee je krijgt eerst van de helft van de reizigers dezelfde vraag die je moet beantwoorden.....'gaan jullie echt zeker weten als eerste'

Daarnaast is voor het personeel vaak ook niet duidelijk wie nu als eerste mag gaan. Zodra de treindienstleider beslist dat de defecte eerst weg moet dan moet je ook gaan en niet blijven staan. Zeker niet als de volgende over een paar minuutjes weer achter je aan komt.

Bowo
Berichten: 2838
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:54

Pfff, ik ben die herfstvakantie nu wel zat. Herfstvakantie, dus tijd om even het spoor aan te pakken. Helaas voor mij gaan mijn tentamens en colleges gewoon door. Dus dan mag je met de reguliere bus, vervolgens NS snelbus, dat Blauwnet stopbus, vervolgens sprinter en ben je ineens anderhalf uur in plaats van 50 minuten bezig. En het leuke is, herfstvakantie betekent dat kinderen ook vrij zijn en tijd hebben voor uitjes. Dus die zitten dan ook nog lekker te gillen in die bussen, waar je dus geen stiltecoupe hebt.
En oh ja, want is de beste plek om samen met je kind inclusief stepje te gaan staan? Nou midden voor de enige trap natuurlijk.

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:01

Dat er iemand met een jankende baby op het balkon zit in de ic, maar ik zit dus boven in de stiltecoupe te leren en hoor nog steeds een hard jankende baby ;(

Ook snap ik nooit zo goed dat er echt tientallen mensen 1 of 2 minuten voor vertrektijd aankomen, waardoor de trein standaard te laat vertrekt. Heb gewoon een beetje het fatsoen optijd te komen :o Ik snap als je soms laat komt om de trein net te halen, maar dit gaat om tientallen mensen die volgensmij een hele krappe bus pakken? Nu mis ik af en toe mijn overstap, omdat de trein dan overal op moet gaan wachten :(

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:07

Als ze een overstap hebben, hebben ze weinig keus. Ik weet niet hoe vaak die bus gaat. Als die elke 5 minuten gaat, dan hoeft de trein niet te wachten. Maar als de bus maar 1x per half uur gaat of soms nog minder vaak in landelijke gebieden, dan snap ik dat geren wel.
Ik heb zelf jarenlang half Utrecht CS over gerend. Toen gingen mijn beide treinen maar 1x per half uur en had een aansluiting van 3 minuten om van spoor 19 naar spoor 3 te komen. Meestal ging het goed. Later verbeterde de aansluiting en kwam er een kwartiersdienst toen waagde ik minder vaak de poging, maar nam ik een trein eerder of was ik iets later op mijn aankomststation.

mvdende

Berichten: 5750
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:09

elise21 schreef:
Dat er iemand met een jankende baby op het balkon zit in de ic, maar ik zit dus boven in de stiltecoupe te leren en hoor nog steeds een hard jankende baby ;(

Ook snap ik nooit zo goed dat er echt tientallen mensen 1 of 2 minuten voor vertrektijd aankomen, waardoor de trein standaard te laat vertrekt. Heb gewoon een beetje het fatsoen optijd te komen :o Ik snap als je soms laat komt om de trein net te halen, maar dit gaat om tientallen mensen die volgensmij een hele krappe bus pakken? Nu mis ik af en toe mijn overstap, omdat de trein dan overal op moet gaan wachten :(


Kan heel goed zijn dat er één bus (of juist een hele zooi bussen tegelijkertijd) is met een hele krappe overstap tijd en dat veel mensen die bus moeten hebben.

Maar leuk is het zeker niet als jij daardoor ook je overstap mist

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:18

Het is geen heel groot station, dus de bussen die er aankomen zijn gewoon uit de stad zelf. Ik ga zelf nl ook wel eens met de bus. Ze schelen vaak 10 minuten met vertrektijd, dus niet mega veel tijdverschil. Er is wel 1 vrij krappe treinoverstap, maar volgensmij is die ruimer dan dat de mensen aankomen of hij heeft altijd vertraging :') Kan het dan ook niet uitstaan dat die mensen op hun dooie gemakje aan komen lopen, maar dat is meer iets van mezelf :+
Maar als er echt voor sommige een krappe overstap is snap ik dat ze het doen hoor! Vind het alleen typisch dat de hele vroege treinen daar geen last van hebben.

Foaly

Berichten: 4951
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:10

Een supergezellige dame in de tram zonet :')

Ze moest eruit en schopte daarbij (per ongeluk) tegen de schenen van de meneer tegenover haar. Blijkbaar reageerde die meneer niet vriendelijk genoeg toen ze sorry zei (ten minste, zo verstond ik het drie rijen verderop :') ) en toen meneer beleefd doch ietwat verbaasd vroeg wat er nou helemaal aan de hand was, kreeg hij een 'val toch dood' naar z'n hoofd geslingerd en beende mevrouw verontwaardigd weg :')

Je zou denken, tokkie gedrag tot en met, maar dit was echt een keurige dame. Mantelpakje, haar in de knot, strak in de make-up en alles. Alleen zat d'r panty dus blijkbaar gigantisch verkeerd :+

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:32

Vandaag 7 uur met een jankende baby in de trein gezeten (Praag - Krakau). Geen idee hoe ik het heb volgehouden :')

xPabloBokt

Berichten: 9484
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:21

Man in de trein die echt onwijs meurt naar een mengsel van oud-oud zweet, ijzer/metaalwaren en gewoon algehele mufheid. En om de paar minuten heel irritant zijn keel schraapt. Ben eigenlijk nog niet wakker genoeg voor muziek maar heb het toch maar op gezet. Te veel prikkels zo vroeg op de morgen :')

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:55

xPabloBokt schreef:
Man in de trein die echt onwijs meurt naar een mengsel van oud-oud zweet, ijzer/metaalwaren en gewoon algehele mufheid. En om de paar minuten heel irritant zijn keel schraapt. Ben eigenlijk nog niet wakker genoeg voor muziek maar heb het toch maar op gezet. Te veel prikkels zo vroeg op de morgen :')

Getsie, dat klinkt echt heel naar, helemaal 's ochtends vroeg :')

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:12

Wanneer je smorgens in de biblebelt de eerste bus wilt pakken (die op de zaterdag sowieso pas om 9.52 gaat :? ) en hij gewoon niet komt? Volgens 9292 en ns gaat hij gewoon, volgens het bord gaat hij gewoon, maar hij komt gewoon niet? Helemaal vervelend omdat de volgende pas over een uur gaat en ik nu in de kou sta te wachten :=

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:13

pien2010 schreef:
Wanneer je smorgens in de biblebelt de eerste bus wilt pakken (die op de zaterdag sowieso pas om 9.52 gaat :? ) en hij gewoon niet komt? Volgens 9292 en ns gaat hij gewoon, volgens het bord gaat hij gewoon, maar hij komt gewoon niet? Helemaal vervelend omdat de volgende pas over een uur gaat en ik nu in de kou sta te wachten :=


Of je hebt een typfout gemaakt, of je staat een uur te vroeg bij de bushalte :')

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:15

Ladybird schreef:
pien2010 schreef:
Wanneer je smorgens in de biblebelt de eerste bus wilt pakken (die op de zaterdag sowieso pas om 9.52 gaat :? ) en hij gewoon niet komt? Volgens 9292 en ns gaat hij gewoon, volgens het bord gaat hij gewoon, maar hij komt gewoon niet? Helemaal vervelend omdat de volgende pas over een uur gaat en ik nu in de kou sta te wachten :=


Of je hebt een typfout gemaakt, of je staat een uur te vroeg bij de bushalte :')

Whoops typfout inderdaad :+

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:44

Gezellig, heel Zwolle ligt op zijn gat deze ochtend :+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48583
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:59

Vandaag zouden de treinen weer rijden op mijn traject, na een week vol werkzaamheden aan het spoor... maar ze reden niet ivm een sein- en wisselstoring -O-
Dus alsnog maar naar Sauwerd gereden met mn 45km auto en daar de trein gepakt die vanaf Delfzijl reed... :+