Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:56

Ook ik vind een hond op de stoel niet fris. Denk aan al de haren als hij of zij verhaart

LiannePuthzy

Berichten: 7004
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:58

Ik vind een hond op een stoel ook niet fris, dieren horen op de grond of op schoot

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:06

Ik zou ook niet zo blij zijn met een hond op een stoel. Zou er persoonlijk ook minimaal altijd iets van een kleedje tussen leggen, en anders inderdaad de hond bij me of op schoot.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:40

Wat is dat toch dat mensen tegenwoordig menen te moeten bellen via de speaker en nog schreeuwend in de bus ook nog. >;)

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 16:57

ik heb een kaartje moeten kopen voor mijn hond omdat zij niet in een mandje of op de grond kan (als het druk is) in principe koop ik dus een zitplek voor mijn hond.
overigens verhaard ze niet, dus ik kan echt niet zien wat daar vies aan is hoor. kijk, een of andere kwijlende, verharende hond, kan ik me voorstellen dat dat niet fris is..
enne.. heel eerlijk, ik denk dat de meeste mensen schoenen/scheten of wat er ook op die stoelen terecht komt, echt een stuk goorder is dan mijn hondje van 14 kilo die er even op ligt.. ;)
gelukkig voor jullie ga ik maar ongeveer 2x per jaar met de trein. :')

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 17:19

Je betaalt bij de trein voor de reis, niet voor een zitplaats. Ik snap dat jij het niet vies vindt, van je eigen dieren ben je nooit vies. Maar andere mensen vinden dat wel. Ben het met de rest eens dat een hond niet op de stoel hoort. Wordt overigens al beter door er gewoon een kleed oid op te leggen :j

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 18:42

Het is geen aanval hoor, maar ik vind het gewoon vies. Een hond loopt met zn poten de hele dag over de grond en vaak ook nog eens op plekken waar mensen niet staan en dat hoort imo niet op een stoel. Net als dat jij je schoenen ook niet op een stoel mag leggen.

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:55

Dimphyl schreef:
ik heb een kaartje moeten kopen voor mijn hond omdat zij niet in een mandje of op de grond kan (als het druk is) in principe koop ik dus een zitplek voor mijn hond.
overigens verhaard ze niet, dus ik kan echt niet zien wat daar vies aan is hoor. kijk, een of andere kwijlende, verharende hond, kan ik me voorstellen dat dat niet fris is..
enne.. heel eerlijk, ik denk dat de meeste mensen schoenen/scheten of wat er ook op die stoelen terecht komt, echt een stuk goorder is dan mijn hondje van 14 kilo die er even op ligt.. ;)
gelukkig voor jullie ga ik maar ongeveer 2x per jaar met de trein. :')


Je koopt geen zitplek :) Je betaalt voor de reis. Zou wat zijn als we zitplekken zouden kopen, dan zou iedereen dus in de spits kunnen zitten :j

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 01:04

Ik vraag me ook af waarom je hond meegaat in de trein? :P

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 06:34

Shaggy09 schreef:
Ik vraag me ook af waarom je hond meegaat in de trein? :P

Huh hoe bedoel je dat?
Een hond mag toch gewoon mee?

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:12

Mijn hond ligt meestal op de grond in de trein. Past net wel / net niet op schoot dus meestal koop ik geen kaartje. Soms zegt de conducteur er wat van en dan gaat hij gelijk op schoot. Maar dan ligt hij wel half op een andere stoel.

Ga voor een klein stukje niet steeds een kaartje kopen, tis trouwens op zondag einde ochtend. Na Rotterdam Centraal is de trein praktisch leeg, dan maakt het niet zoveel uit toch of hond op schoot of op de grond ligt.

Oh en waarom mijn hond mee de trein in gaat? Kan hem moeilijk van zondag tot donderdag alleen thuis laten 8)7

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 09:07

Ik ging met mijn hond altijd in het stuk voor de fietsers zitten, daar lag hij niemand in de weg en had hij zelf ook de ruimte.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:18

Ineke2 schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik vraag me ook af waarom je hond meegaat in de trein? :P

Huh hoe bedoel je dat?
Een hond mag toch gewoon mee?


Ik bedoel meer, waar ga je naartoe dat je hond per se mee moet? :D
Ik weet dat honden in de trein mogen maar vroeg me dit gewoon af.


Verder vind ik wel dat honden niet op de stoelen thuishoren, maar gewoon netjes
op de grond kunnen zitten.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:56

Shaggy09 schreef:
Ineke2 schreef:

Huh hoe bedoel je dat?
Een hond mag toch gewoon mee?


Ik bedoel meer, waar ga je naartoe dat je hond per se mee moet? :D
Ik weet dat honden in de trein mogen maar vroeg me dit gewoon af.


Verder vind ik wel dat honden niet op de stoelen thuishoren, maar gewoon netjes
op de grond kunnen zitten.

Naar familie, naar vrienden, als je een weekendje weg gaat, als je een dagje weg gaat met de hond naar het bos/meer/strand/park, etc.? :P

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:00

Aha op die manier :P
En als je geen auto hebt natuurlijk.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:26

Shaggy09 schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik vraag me ook af waarom je hond meegaat in de trein? :P

Huh hoe bedoel je dat?
Een hond mag toch gewoon mee?


Ik bedoel meer, waar ga je naartoe dat je hond per se mee moet? :D
Ik weet dat honden in de trein mogen maar vroeg me dit gewoon af.


Verder vind ik wel dat honden niet op de stoelen thuishoren, maar gewoon netjes
op de grond kunnen zitten.[/quote]

NS maakt het er zelf ook een beetje naar dat honden op de stoelen zitten. Immers een hond op schoot (die half uitsteekt en dus ook half op een stoel zit.) Reist gratis mee. Hond op de grond moet voor betaald worden.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:31

Mvdende, zo werkt de regel niet echt.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:44

Nee dat is niet zo, kleine huisdieren mogen gratis mee, op schoot of in je tas. Ze mogen geen zitplaats innemen. Dus wanneer jouw hond zo groot is dat wanneer hij bij jou op schoot zit alsnog een halve stoel in beslag neemt, valt je hond dus niet onder kleine huisdieren.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:47

Shadow0 schreef:
Mvdende, zo werkt de regel niet echt.


Meermaals te horen gekregen dat hond op schoot= gratis reizen. Er staat geen maximale afmetingen of gewicht bij. Natuurlijk is die regel er officieel voor de kleine schoothondjes en hoort een Duitse Dog bijvoorbeeld niet meer op schoot. Mijn hondje is met zn 22kg net een grensgeval.

Als ik een lang eind met de trein moet, koop ik netjes een kaartje, maar voor een stukje van net aan een uur op zondag ochtend ga ik dat dus echt niet doen!

(Trouwens, kinderen reizen gratis en nemen meer ruimte in dan een hond. Best belachelijk dat kinderen gratis zijn en je voor een hond flink moet betalen.)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:56

Haha ik wil rustig met een golden retriever op schoot zitten :D denk inderdaad niet dat, dat de bedoeling is..

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:08

Afbeelding
Hier het antwoord

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:16

mvdende schreef:
Shadow0 schreef:
Mvdende, zo werkt de regel niet echt.


Meermaals te horen gekregen dat hond op schoot= gratis reizen. Er staat geen maximale afmetingen of gewicht bij. Natuurlijk is die regel er officieel voor de kleine schoothondjes en hoort een Duitse Dog bijvoorbeeld niet meer op schoot. Mijn hondje is met zn 22kg net een grensgeval.

Als ik een lang eind met de trein moet, koop ik netjes een kaartje, maar voor een stukje van net aan een uur op zondag ochtend ga ik dat dus echt niet doen!

(Trouwens, kinderen reizen gratis en nemen meer ruimte in dan een hond. Best belachelijk dat kinderen gratis zijn en je voor een hond flink moet betalen.)


Nee, er staat geen specifieke afmeting bij. Maar er staat wel duidelijk dat de hond geen zitplaats in mag nemen. (Dus ook geen halve)

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:20

Ik vind een hond van 22 kilo nou ook niet bepaald klein

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 05:19

Shaggy09 schreef:
Ik vraag me ook af waarom je hond meegaat in de trein? :P

Zoals al gezegd :) ik heb geen auto, ging een paar dagen naar mijn moeder, dus moest van Zeeland naar Amsterdam, daar gelukkig met de auto opgehaald en verder naar friesland.

ik snap jullie punt wel hoor, zal voor volgende keer (als het weer zo rustig is, anders zit ze gewoon op schoot/grond) proberen een dekentje bij mijn tas in te proppen :D

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:37