Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:55

Riskeer je dan geen boete als je het op die manier doet?

Ik heb de trein genomen (15min) en ik ben gelukkig niet gecontroleerd en heb op het volgende station opgeladen voor de rest van mijn reis. Maar als je het op een een of andere manier legaler kan doen doe ik dat graag uiteraard.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:58

Fair schreef:
Riskeer je dan geen boete als je het op die manier doet?

Ik heb de trein genomen (15min) en ik ben gelukkig niet gecontroleerd en heb op het volgende station opgeladen voor de rest van mijn reis. Maar als je het op een een of andere manier legaler kan doen doe ik dat graag uiteraard.

De vervoerder moet toch zorgen voor werkende apparatuur? Zou het erg krom vinden als je een boete zou krijgen omdat hun de apparatuur niet in orde hebben en jij daarom niet kan opwaarderen

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:00

Ik heb het al eerder zien gebeuren dat er gewoon een boete uitgeschreven wordt. Er wordt er dan wel bij gemeld dat je bezwaar moet maken via de website om de boete kwijt te laten schelden.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:05

Fair: misschien was dat wel mijn verhaal. Heb ik inderdaad ten tijde van de treinkaartjes wel een paar keer meegemaakt inderdaad. Maar die boete is wel alle keren ook weer kwijtgescholden.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:10

Wanneer er een groepje jonge mannen in het gangpad staat en 1 daarvan continu met zijn achterwerk langs mijn arm gaat. Sta of stil of ga iets verder uit mekaar staan dat je meer ruimte hebt.

Ik voel me er onprettig door XD hoef niet aangeraakt te worden door een ander haha

Edit: en ze zijn andere reizigers aan het vleeskeuren XD
Ben echt blij dat ik er zo uit kan.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:56

Eloya schreef:
Wanneer er een groepje jonge mannen in het gangpad staat en 1 daarvan continu met zijn achterwerk langs mijn arm gaat. Sta of stil of ga iets verder uit mekaar staan dat je meer ruimte hebt.

Ik voel me er onprettig door XD hoef niet aangeraakt te worden door een ander haha

Edit: en ze zijn andere reizigers aan het vleeskeuren XD
Ben echt blij dat ik er zo uit kan.

Steek je vinger in zijn kont. :)) Als hij toch zo uitnodigend langs je heen staat te schuren..

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:27

topsylover schreef:
Eloya schreef:
Wanneer er een groepje jonge mannen in het gangpad staat en 1 daarvan continu met zijn achterwerk langs mijn arm gaat. Sta of stil of ga iets verder uit mekaar staan dat je meer ruimte hebt.

Ik voel me er onprettig door XD hoef niet aangeraakt te worden door een ander haha

Edit: en ze zijn andere reizigers aan het vleeskeuren XD
Ben echt blij dat ik er zo uit kan.

Steek je vinger in zijn kont. :)) Als hij toch zo uitnodigend langs je heen staat te schuren..


Eerder een potlood of een pen i.p.v. vinger :')

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:54

Dat de bus 5 minuten eerder weg is gereden en ik nu een afspraak in het ziekenhuis mis. Ik ging nog rennen en hij reed gewoon vrolijk weg

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:31

Ik kom er gelijk weer achter waarom ik graag in de stiltecoupe zit. Pff, maak asjeblieft wat minder lawaai en blijf met je tengels van mijn stoel af. Inmiddels rugpijn.

Werd net wakker gemaakt door de conducteur om mijn ov te controleren. Ik lag zo lekker te slapen. ;(

Caitlin_K
Berichten: 3767
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:48

Dat ik nog een bus eerder neem en het er nu toch uitziet ik nog te laat ben, dankzij alle vertragingen onderweg. Zucht.

Bowo
Berichten: 2824
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:02

Dat is altijd wel heel vervelend.

Mijn trein is ook weer lekker vertraging aan het oplopen. Gelukkig heb ik geen haast.

Weet iemand trouwens hoe je die dingen naar beneden krijgt bij van die fietsenstalling met 2 verdiepingen? Heb het uiteindelijk maar opgegeven en mn fiets ergens tussen geduwd

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:10

Bowo schreef:
Weet iemand trouwens hoe je die dingen naar beneden krijgt bij van die fietsenstalling met 2 verdiepingen? Heb het uiteindelijk maar opgegeven en mn fiets ergens tussen geduwd

Bij de fietsenstallingen met rood handvat (zoals deze) trek je eerst horizontaal aan het rode handvat zodat de gleuf waar je band in komt te liggen helemaal uitgetrokken is. Daarna kan je de kant van het handvat naar beneden duwen totaan de grond. Vervolgens zet/rij je je fiets er in en doe je dezelfde handelingen in omgekeerde volgorde :)

Bowo
Berichten: 2824
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:25

Met hoeveel brute kracht moet je hem naar beneden duwen? Ik had hem uitgetrokken maar kreeg hem niet naar beneden

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 06:33

Bowo schreef:
Met hoeveel brute kracht moet je hem naar beneden duwen? Ik had hem uitgetrokken maar kreeg hem niet naar beneden

Dan moet hij nog iets verder uitgetrokken.

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:31

Weet iemand hier toevallig of er vertraging ontstaat door de warme temperaturen deze week? Er staat nog nergens iets vermeld, maar ik weet niet hoe dat in de praktijk is.
Het is mijn eerste jaar met de trein, dus ik heb nog geen warme zomerdagen met de trein gehad :o

Ik zie er al wel tegenop om met deze temperaturen in de trein te moeten zitten. Of de airco staat hard aan of het is te warm ;(

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:41

Elise: als je een lange reis hebt is die kans aanwezig: op sommige plekken zetten de rails te ver uit. Maar volgens mij is dat vooraf moeilijk te zeggen. (Ander verkeer heeft er trouwens ook last van: er zijn meestal ook wel een paar bruggen die vast komen te zitten.)
Als het maar een korte rit is zou ik ervan uitgaan dat het wel goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:45

elise21 schreef:
Weet iemand hier toevallig of er vertraging ontstaat door de warme temperaturen deze week? Er staat nog nergens iets vermeld, maar ik weet niet hoe dat in de praktijk is.
Het is mijn eerste jaar met de trein, dus ik heb nog geen warme zomerdagen met de trein gehad :o

Ik zie er al wel tegenop om met deze temperaturen in de trein te moeten zitten. Of de airco staat hard aan of het is te warm ;(


Ja dit soort extreme hitte geeft altijd wel ergens problemen. Zowel op het spoor als met de treinstellen zelf.

Hou rekening met uitvallende en kortere treinen.

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:00

Bedankt! Dan ga ik zorgen dat ik ruim optijd wegga, want het is helaas geen kort stukje :)

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:09

Pfoe zie ook heel erg op tegen aankomende week. Elke dag 5 a 6 uur reizen. Trein, bussen en tram/ metro. Daarnaast actief werk in hete keuken.

Extra t-shirts mee maar zweet me altijd te pletter. Echt niet prettig |o

fohadie
Berichten: 4307
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:03

Je hebt met dit warme weer kans op beschadiging vh spoor en de treinen, treinen waarvan de airco het niet doet (net weer meegemaakt en nee, alle coupes hadden geen airco, ben de hele trein doorgelopen.) Maar ook kans op bermbranden waardoor de trein niet zijn maximale snelheid mag reizen. Van waar naar waar ga je?

Ik doe dus zaterdag mee aan dat treinkilometerkampioenschap, beloofd erg warm te worden en in de avond kans op (zwaar)onweer. Grote kans op vertraging en uitval van treinen in de 18u(!) Dat ik reis.

Cerosa

Berichten: 772
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:13

Treinkilometer kampioenschap? Dat klinkt boeiend, gaat het er dan om wie in 1 dag het meeste km per trein reist?

Overigens ben ik blij, ik hoef maar 10 minuten dagelijks met het OV. Helaas is dat wél beide keren in een drukke spitstrein, waar je, met deze warmte, kletsnat van het zweet uitkomt :=

fohadie
Berichten: 4307
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:36


ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:59

Dat er nog treinen bestaan die geen airco hebben |(

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:07

Sprinter tussen Wijchen en Zutphen heeft geregeld geen airco ;(

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:09

Het is te doen als we rijden, dan komt er nog wind door de raampjes. Maar als we op een station staan, is het echt niet te doen :(