Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 00:41

Femek2902 schreef:
Maar als het zo'n probleem is dat er iemand naast je komt zitten dan ga je toch niet in de spits reizen of zoek je uit waar de trein het rustigste is?
Ik werk op de trein en het zijn maar enkele treinen op een dag waar je in de uiteindes van de trein niet alleen in een tweezits kan zitten.
Op het moment dat je zelf aangeeft dat je er wel mee kan dealen op het moment dat het alternatief staan is, dan vind ik het eerlijk gezegd enigszins egoïstisch dat je dan verwacht dat iemand anders maar gaat staan/ergens anders gaat zitten. Praktisch iedereen zit liever alleen in een tweezits namelijk.


Het werkt bij mij nou eenmaal zo. Lege picknicktafel waar ineens mensen bij komen zitten, sta ik op en ga weg. Kan ik absoluut niet tegen. Ik kies er namelijk niet voor dat ze erbij komen in mijn "bubbel"

Volle picknicktafel als er een plekje is bij een uiteinde, en er is geen andere keus, dan moet ik er wel bij zitten. Ik maak dan mijn "bubbel" kleiner, maar voel me absoluut niet op mn gemak.

Dat is dus ook zo in het ov. Als ik alleen in een tweezits zit, kan ik ontspannen zitten, hoef ik niet "op hete kolen" te zitten. Komt er dan iemand bij= haalt mijn comfort compleet weg= Ik over de zeik.

Als er geen lege tweezits meer is, heb ik de keuze tussen staan wat ik zeer oncomfortabel vind, of tussen naast iemand zitten, wat ik ook oncomfortabel vind.

Juist als er een stukje relaxed reizen wordt "afgepakt" ben ik niet de vriendelijkste.

Ik snap dat iedereen liever alleen zit, maar voor mij is het dus een stukje erger. Het gevoel is ook niet helemaal te omschrijven. Maar denk aan een soort paniek ofzo.

Caitlin_K
Berichten: 3767
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 05:57

Afbeelding
:n oh oh, en de enige reis die ik kan doen is op deze manier, want ik moet dus overstappen op de bus bij een van die haltes, om om 07.00 op mijn werk te zijn. _O-

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:03

Afbeelding

Laat ik toevallig om half 12 op t station in Lelystad moeten zijn

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:10

Vriendlief heeft minder geluk. Stond net op station en kan nu omrijden via Utrecht om in Amsterdam te kunnen komen.

MoriMann

Berichten: 800
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:17

Ik zit (of sta) eigenlijk altijd op het 'balkon' in de trein. Alles liever dan dat er een vreemde naast, of eigenlijk, heel dichtbij, gaat zitten. Gelukkig hoef ik meestal maar 6 minuten in de trein te zijn. Met mijn lijf is staan ook niet heel lang prettig.

Ja, ik heb ook een auto, maar file en parkeerkosten van ruim het dubbele van de treinreis maken dat onaantrekkelijk.

Danielleeee_
Berichten: 3178
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:38

Ik heb een keer in de intercity gehad dat er echt nog veel plek was (allemaal vierzits waarvan sommige nog leeg) en dat een man per se naast mij moest zitten. Maar ook niet tegenover me in de vierzits, echt naast me. Nou goed, kan ik begrijpen als je liever vooruit reist in plaats van naar achter. Maar die man was echt heel groot en breed en ging ook nog op zijn laptop werken, dus ik zat (en nee, ik overdrijf niet) geplet tussen hem en het raam. Dat was echt niet fijn :+

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:42

Oh ik had ooit ook een man die naast me wilde zitten. Hele coupe was leeg op mij en een meisje na. Ik heb hem vriendelijk verwezen naar een andere zitplek. Gaat hij naast dat andere meisje zitten. :roll:

Ik vind overigens niet fijn als mensen naast me gaan zitten, ik hou absoluut niet van lichamelijk contact en zeker 50% raakt je aan als ze naast je zitten. Dus wanneer mogelijk zet ik de armleuning in het midden naar beneden.

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:57

oomens schreef:
Niemand zit er echt op te wachten, maar het is het ov, dus dan weet je dat daar (veel) andere mensen zijn en dat die dichtbij kunnen komen. Als je echt niet tegen het gegeven van andere mensen in je directe nabijheid kunt, dan is het openbaar vervoer niet echt de juiste keuze, en zou je beter kunnen nadenken over een eigen /individueel vervoermiddel.


Ja, want daar heeft de gemiddelde student geld voor. :roll:

Een beetje rekening houden met je medemens. Dat siert. #doeslief

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:05

Nou als ik mijn rijbewijs heb, pak ik zeker liever de auto. Ik heb zo veel vieze dingen meegemaakt in OV dat ik momenteel altijd met oortjes zit om dingen te vermijden en ontwijken.

Vorig jaar stond ik op een (eind)station en kwam ik in contact met de machinist die de route reed waar ik in zat (hij sprak me op beginstation al aan). Die ging opeens praten over mijn relatieleven. En dat als ik me ooit eenzaam voelde op die plek waar ik moest zijn, hij wel wilde langskomen. (Man van over de 50 :r ) Sindsdien draag ik oortjes en ben ik voor de buitenwereld afgesloten.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:08

Een mevrouw die me onwijs afsneed op het station maar dan wel boos word dat ik perongelijk haar schoen uit trapte :+

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:56

SindyKaya schreef:
Een mevrouw die me onwijs afsneed op het station maar dan wel boos word dat ik perongelijk haar schoen uit trapte :+


Ik zou bewust haar schoen hebben uitgetrapt :+

Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:00

mvdende schreef:
Gelukkig denken er meer mensen zo.

Voor mij is het ook erg vervelend als er iemand naast me komt zitten. Ik heb autisme en kan niet tegen aanraking van vreemden. En de stoelen zijn niet zo ruim dat er 2 mensen kunnen zitten zonder echt last van elkaar te hebben.

Iemand naast me is voor mij Dan ook alsof ik op een brandend vuur zit. Als er ook maar iets aanraking is, schiet ik zowat een meter de lucht in. Heel erg onplezierig reizen op die manier. Ik kan geen seconde ontspannen en prop mezelf altijd helemaal in het hoekje. (Wat voor sommige mensen juist weer een uitnodiging is om breder uit te gaan zitten. NEE!)

"Helaas" staat er niet op mijn voorhoofd geschreven AUTIST En dus is er veel onbegrip.


Ik zou dan kiezen voor iets wat minder spanning oplevert. Ik werk zelf met mensen met autisme, dus ik begrijp het wel. Helaas is t wel zo dat andere mensen dit niet begrijpen en hier geen rekening mee gaan houden. Overigens is het soms ook niet mogelijk met een overvolle bus of trein..

Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:01

Nayomie schreef:
Oh ik had ooit ook een man die naast me wilde zitten. Hele coupe was leeg op mij en een meisje na. Ik heb hem vriendelijk verwezen naar een andere zitplek. Gaat hij naast dat andere meisje zitten. :roll:

Ik vind overigens niet fijn als mensen naast me gaan zitten, ik hou absoluut niet van lichamelijk contact en zeker 50% raakt je aan als ze naast je zitten. Dus wanneer mogelijk zet ik de armleuning in het midden naar beneden.


Ik vind t vet irritant als iemand op Mn jas gaat zitten..

Jorex

Berichten: 9970
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:15

Ik vind het dus al vervelend als iemand naast me gaat zitten als er ook nog tweezits voorin de bus en de 5 zits achterin helemaal vrij is en hij stonk ook nog eens. Nou ik wens hem mijn verkoudheid toe }:)

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:53

LiannePuthzy schreef:
[ [url=m/TBEoD6.png]Afbeelding[/url] ]

Laat ik toevallig om half 12 op t station in Lelystad moeten zijn

Ik ben heeel blij dat Ik toevallig vandaag vrij ben :)

Net 9 dagen achter elkaar daar gereisd en straks vanaf morgen weer.

Succes iedereen

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:56

Iloveiswan schreef:
LiannePuthzy schreef:
[ [url=m/TBEoD6.png]Afbeelding[/url] ]

Laat ik toevallig om half 12 op t station in Lelystad moeten zijn

Ik ben heeel blij dat Ik toevallig vandaag vrij ben :)

Net 9 dagen achter elkaar daar gereisd en straks vanaf morgen weer.

Succes iedereen


Ik heb vrij genomen :') gingen vandaag toch niet echt iets doen op school

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:04

xPabloBokt schreef:
oomens schreef:
Niemand zit er echt op te wachten, maar het is het ov, dus dan weet je dat daar (veel) andere mensen zijn en dat die dichtbij kunnen komen. Als je echt niet tegen het gegeven van andere mensen in je directe nabijheid kunt, dan is het openbaar vervoer niet echt de juiste keuze, en zou je beter kunnen nadenken over een eigen /individueel vervoermiddel.


Ja, want daar heeft de gemiddelde student geld voor. :roll:

Een beetje rekening houden met je medemens. Dat siert. #doeslief


Niet alleen de gemiddelde student heeft geen geld voor een individueel vervoermiddel, maar ook de werkende mens heeft het geld niet liggen

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:07

mvdende schreef:
Femek2902 schreef:
Maar als het zo'n probleem is dat er iemand naast je komt zitten dan ga je toch niet in de spits reizen of zoek je uit waar de trein het rustigste is?
Ik werk op de trein en het zijn maar enkele treinen op een dag waar je in de uiteindes van de trein niet alleen in een tweezits kan zitten.
Op het moment dat je zelf aangeeft dat je er wel mee kan dealen op het moment dat het alternatief staan is, dan vind ik het eerlijk gezegd enigszins egoïstisch dat je dan verwacht dat iemand anders maar gaat staan/ergens anders gaat zitten. Praktisch iedereen zit liever alleen in een tweezits namelijk.

Als er geen lege tweezits meer is, heb ik de keuze tussen staan wat ik zeer oncomfortabel vind, of tussen naast iemand zitten, wat ik ook oncomfortabel vind.

Juist als er een stukje relaxed reizen wordt "afgepakt" ben ik niet de vriendelijkste.


Maar je word toch niet snibbig tegen medereizigers hoop ik?
Ik bedoel, ik kan niet ruiken in een spits trein dat jij het niet kan handelen als ik naast jou ga zitten.
Verder, ik snap wel dat het lastig is. Anderzijds heb ik ook zoiets van, niemand vind het prettig om samen op een tweezits te zitten of te staan.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:21

Gister werd de groep mensen in de tram die met hun telefoons zaten vergeleken door een wat ouder stel met een aantal bavianen. We waren net bavianen want die zaten ook allemaal op een bepaalde manier

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:25

Shaggy09 schreef:
Maar je word toch niet snibbig tegen medereizigers hoop ik?
Ik bedoel, ik kan niet ruiken in een spits trein dat jij het niet kan handelen als ik naast jou ga zitten.
Verder, ik snap wel dat het lastig is. Anderzijds heb ik ook zoiets van, niemand vind het prettig om samen op een tweezits te zitten of te staan.



Meestal krijgen ze een boze blik.

Nee, niemand vind het prettig maar de meesten raken er niet van over de zeik.

Ik probeer spits te mijden, maar soms wil ik ook een dagje weg en optijd bij mijn bestemming zijn. Of juist niet wachten tot na de spits om weer thuis te komen.

Gelukkig neem ik nu vaak mijn hond mee. Is niet heel groot, maar wel groot genoeg dat 4 mensen + hond onmogelijk is in een 4 zits, dus dan blijft er minimaal 1 stoel vrij. + Dat hier in Den Haag nogal wat Moslims als de dood zijn voor honden dus die komen überhaupt niet bij ons zitten :+

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:44

Shaggy09 schreef:
Maar je word toch niet snibbig tegen medereizigers hoop ik?
Ik bedoel, ik kan niet ruiken in een spits trein dat jij het niet kan handelen als ik naast jou ga zitten.
Verder, ik snap wel dat het lastig is. Anderzijds heb ik ook zoiets van, niemand vind het prettig om samen op een tweezits te zitten of te staan.

Ik moest even goed lezen, staan op een tweezits? Doen mensen dat ook al? :D

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:17

Of de SOS is kapot in deze nieuwe sprinter of iemand heeft er op gedrukt. Maar ik hoor alleen pieppiep elke seconde :=

Edit: personeel working on it

Edit2: personeel: “gaat wel weer over als we rijden”. Nou nee dus :+
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 21-05-19 13:32, in het totaal 2 keer bewerkt

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:20

mvdende schreef:
Shaggy09 schreef:
Maar je word toch niet snibbig tegen medereizigers hoop ik?
Ik bedoel, ik kan niet ruiken in een spits trein dat jij het niet kan handelen als ik naast jou ga zitten.
Verder, ik snap wel dat het lastig is. Anderzijds heb ik ook zoiets van, niemand vind het prettig om samen op een tweezits te zitten of te staan.



Meestal krijgen ze een boze blik.

Nee, niemand vind het prettig maar de meesten raken er niet van over de zeik.

Ik probeer spits te mijden, maar soms wil ik ook een dagje weg en optijd bij mijn bestemming zijn. Of juist niet wachten tot na de spits om weer thuis te komen.

Gelukkig neem ik nu vaak mijn hond mee. Is niet heel groot, maar wel groot genoeg dat 4 mensen + hond onmogelijk is in een 4 zits, dus dan blijft er minimaal 1 stoel vrij. + Dat hier in Den Haag nogal wat Moslims als de dood zijn voor honden dus die komen überhaupt niet bij ons zitten :+
is hier ook in de metro , neem je hond mee en er is genoeg ruimte om te zitten , vliegen allemaal weg

Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 16:10

Werden flesjes drinken uitgedeeld op het station. Man werd helemaal pissig, omdat hij geen dop meekreeg. Hij wilde de dop zo uit handen trekken. Doe normaal, je hoeft het niet aan te nemen he 8)7

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:06

SindyKaya schreef:
Shaggy09 schreef:
Maar je word toch niet snibbig tegen medereizigers hoop ik?
Ik bedoel, ik kan niet ruiken in een spits trein dat jij het niet kan handelen als ik naast jou ga zitten.
Verder, ik snap wel dat het lastig is. Anderzijds heb ik ook zoiets van, niemand vind het prettig om samen op een tweezits te zitten of te staan.

Ik moest even goed lezen, staan op een tweezits? Doen mensen dat ook al? :D


:') :') Ik lees het nu.
Ik bedoelde staan in de bus/trein uiteraard :P