Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:47

Ik krijg van school ook allemaal meldingen en mails dat verplichte dingen en tentamens niet meer doorgaan. En of we zo snel mogelijk willen doorgeven of we wel of niet komen. Nou doei, ik ben een dagje vrij :=

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:48

Mijn school heeft uberhaupt nog niet verteld wat ze die dag willen. :+ Maar ik kan er komen, of ik moet 120km fietsen :')

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:08

Wegens lichamelijke problemen kan ik ook niet gaan fietsen maar ik weet nual dat stage me dat gaat verplichten..

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:11

SavannahNx schreef:
Wegens lichamelijke problemen kan ik ook niet gaan fietsen maar ik weet nual dat stage me dat gaat verplichten..

Anders een andere dag inhalen?

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:15

ierusju schreef:
Ik krijg van school ook allemaal meldingen en mails dat verplichte dingen en tentamens niet meer doorgaan. En of we zo snel mogelijk willen doorgeven of we wel of niet komen. Nou doei, ik ben een dagje vrij :=

netjes van school , en ook wel handig voor ze anders gaat iedereen zich ziek melden en moeten ze alsnog
herkansingen gaan plannen

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:17

dipstaartje schreef:
oh als ik al die ergenissen lees ben ik zo blij met mijn scooter en auto voor de deur. daarbij kost het ons een vermogen om met 4 mensen met ov te gaan en is de auto meestal vele malen goedkoper.


Euhm, 17.50 kun je met het hele spul heel de dag met de bus door heel Gelderland en Overijssel. Daar kan geen auto of scooter tegenop. In sommige steden ben je dat aan je parkeerkaartje al kwijt.

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:19

Anne_GTI schreef:
dipstaartje schreef:
oh als ik al die ergenissen lees ben ik zo blij met mijn scooter en auto voor de deur. daarbij kost het ons een vermogen om met 4 mensen met ov te gaan en is de auto meestal vele malen goedkoper.


Euhm, 17.50 kun je met het hele spul heel de dag met de bus door heel Gelderland en Overijssel. Daar kan geen auto of scooter tegenop. In sommige steden ben je dat aan je parkeerkaartje al kwijt.

maar daar wonen we niet, daarbij zijn mijn kids 16 en 17 jaar oud .

in rotterdam is ov gewoon duur als ik naar de stad moet ben ik vanaf 2 personen voor 2 uur goedkoper uit met parkeren in de parkeer garage dan met ov. met de scooter is het helemaal een stuk goed koper. woon in een buiten wijk van rotterdam

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:34

17,50 is een meermanskaart, geen kinderkaartje.

Bij elke vervoerder zijn er verschillende kortingen waar veel verstokte automobilisten niet van op de hoogte zijn.

Snuffel maar eens rond op www.ervaarhetov.nl en verbaas je...

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:40

ben absoluut geen verstokte automobilist , ga zelf hier af en toe met de metro als ik in de stad moet zijn, maar pak liever de scooter ben ik ook sneller. scooter is dan ook vele malen goedkoper, ik tank 6 euro per week en ben met ov 3 euro kwijt enkele reis naar de stad , dan is de keus snel gemaakt, naar mijn vrijwilligers werk 10 minuten met de scooter 45 minuten met ov. en heel leuk die site die je geeft voor mensen die in flevoland , gelderland of overrijsel wonen , maar in de randstad heb je er niets aan.

Jorex

Berichten: 10011
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:38

Dinsdagmiddag is mijn middag van vissen voeren, dus ik heb wel een probleem, want ik moet dan naar het Zernike om die dieren voer te geven..

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:51

ierusju schreef:
Ik krijg van school ook allemaal meldingen en mails dat verplichte dingen en tentamens niet meer doorgaan. En of we zo snel mogelijk willen doorgeven of we wel of niet komen. Nou doei, ik ben een dagje vrij :=

Ha, laat maar. Inholland geeft geen les meer, maar mijn opleiding moet weer zijn eigen zin doen. Nou ik kom niet, doei :=

LiannePuthzy

Berichten: 7006
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:04

Ik neem aankomende dinsdag gewoon vrij, of school wil of niet (zal me niets verbazen als ze dit zeggen: jullie wisten dit ver van te voren dus jullie konden ander vervoer regelen)

Vanmorgen stond de trein 20 min stil, werd alleen niets omgeroepen, na een kwartier stond er op de site van ns dat er een defecte trein was

Cerosa

Berichten: 776
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:41

Waar ik mij dagelijks aan irriteer in het OV zijn mensen die weigeren de zitplek voor hun tas op te geven. Ze maken het graag zo onaantrekkelijk mogelijk er te gaan zitten. Ik ga dan, heel banketstaaf, expres daar zitten :Y)

Of mensen die de hele roltrap 'bezet' houden door mooi in het midden te staan, zodat er net niet iemand langs kan lopen met haast

mvdende

Berichten: 5754
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:07

Ladonna1 schreef:
Waar ik mij dagelijks aan irriteer in het OV zijn mensen die weigeren de zitplek voor hun tas op te geven. Ze maken het graag zo onaantrekkelijk mogelijk er te gaan zitten. Ik ga dan, heel banketstaaf, expres daar zitten :Y)



Ook als er elders plek zat is?

Want dan vind ik jou een nog grotere aso!

Kijk, is het druk? Ala maar anders kan je van mij echt een snauw krijgen.

Sommige mensen blokken met hun tas af als stukje zelfbescherming, die vinden reizen met het ov al spannend genoeg. Om dan ook nog hutje mutje te moeten zitten is hun grootste nachtmerrie. Als ze het dan met hun tas kunnen laten zien dat ze liever niemand naast zich hebben....

Is het druk en is er nergens anders plek meer, zal ik wel mn tas weg halen, maar zijn er meerdere lege stoelen, dan doe ik afblokken met mijn tas. Of tegenwoordig met mijn hond, dat "schrikt" vaak genoeg mensen af. Maar Skip kan niet altijd mee want hij heeft geen hulphond licentie.

LiannePuthzy

Berichten: 7006
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:17

mvdende schreef:
Ladonna1 schreef:
Waar ik mij dagelijks aan irriteer in het OV zijn mensen die weigeren de zitplek voor hun tas op te geven. Ze maken het graag zo onaantrekkelijk mogelijk er te gaan zitten. Ik ga dan, heel banketstaaf, expres daar zitten :Y)



Ook als er elders plek zat is?

Want dan vind ik jou een nog grotere aso!

Kijk, is het druk? Ala maar anders kan je van mij echt een snauw krijgen.

Sommige mensen blokken met hun tas af als stukje zelfbescherming, die vinden reizen met het ov al spannend genoeg. Om dan ook nog hutje mutje te moeten zitten is hun grootste nachtmerrie. Als ze het dan met hun tas kunnen laten zien dat ze liever niemand naast zich hebben....

Is het druk en is er nergens anders plek meer, zal ik wel mn tas weg halen, maar zijn er meerdere lege stoelen, dan doe ik afblokken met mijn tas. Of tegenwoordig met mijn hond, dat "schrikt" vaak genoeg mensen af. Maar Skip kan niet altijd mee want hij heeft geen hulphond licentie.


_/-\o_ ik heb vaak mijn tas naast me (uiteraard in een volle trein zit tas op schoot) omdat ik indd het niet heel prettig vind als er een bepaald soort type man(onverzorgd, bepaalde blik, drank op ect) naast me gaat zitten

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:21

mvdende schreef:
Ladonna1 schreef:
Waar ik mij dagelijks aan irriteer in het OV zijn mensen die weigeren de zitplek voor hun tas op te geven. Ze maken het graag zo onaantrekkelijk mogelijk er te gaan zitten. Ik ga dan, heel banketstaaf, expres daar zitten :Y)



Ook als er elders plek zat is?

Want dan vind ik jou een nog grotere aso!

Kijk, is het druk? Ala maar anders kan je van mij echt een snauw krijgen.

Sommige mensen blokken met hun tas af als stukje zelfbescherming, die vinden reizen met het ov al spannend genoeg. Om dan ook nog hutje mutje te moeten zitten is hun grootste nachtmerrie. Als ze het dan met hun tas kunnen laten zien dat ze liever niemand naast zich hebben....

Is het druk en is er nergens anders plek meer, zal ik wel mn tas weg halen, maar zijn er meerdere lege stoelen, dan doe ik afblokken met mijn tas. Of tegenwoordig met mijn hond, dat "schrikt" vaak genoeg mensen af. Maar Skip kan niet altijd mee want hij heeft geen hulphond licentie.

Amen!
Vaak als iemand vraagt als ze naast me mogen zitten terwijl er nog zat plek is dan verplaats ik van plek.
Als het kan, wil ik echt niemand naast me. Niet om die persoon zichzelf maar het stukje zelfbescherming :)

Cerosa

Berichten: 776
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:26

Als er elders plek is natuurlijk niet. Dat mensen het doen om een plekje voor zichzelf te hebben kan ik absoluut ook inkomen!
Als het rustig is, zit ik zelf natuurlijk ook het liefst op een rustig plekje, dan ga ik geen mensen lastigvallen, absoluut niet :o Het gaat mij om de drukke spitstreinen waar elke vierkante meter bezet wordt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:26

Same here.
Ik voel me ook best wel opgelaten als de bus helemaal vol zit en ik naast iemand moet gaan zitten.
Ik vind het zelf niet prettig en heb altijd het gevoel dat de persoon naast wie ik ga zitten er ook niet op zit te wachten _O-

mvdende

Berichten: 5754
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:37

Gelukkig denken er meer mensen zo.

Voor mij is het ook erg vervelend als er iemand naast me komt zitten. Ik heb autisme en kan niet tegen aanraking van vreemden. En de stoelen zijn niet zo ruim dat er 2 mensen kunnen zitten zonder echt last van elkaar te hebben.

Iemand naast me is voor mij Dan ook alsof ik op een brandend vuur zit. Als er ook maar iets aanraking is, schiet ik zowat een meter de lucht in. Heel erg onplezierig reizen op die manier. Ik kan geen seconde ontspannen en prop mezelf altijd helemaal in het hoekje. (Wat voor sommige mensen juist weer een uitnodiging is om breder uit te gaan zitten. NEE!)

"Helaas" staat er niet op mijn voorhoofd geschreven AUTIST En dus is er veel onbegrip.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:38

mvdende schreef:
"Helaas" staat er niet op mijn voorhoofd geschreven AUTIST En dus is er veel onbegrip.


Puur uit interesse, hoe uit zich dat dan?
Zeg je dan ook tegen mensen dat ze niet naast je mogen gaan zitten?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:42

Niemand zit er echt op te wachten, maar het is het ov, dus dan weet je dat daar (veel) andere mensen zijn en dat die dichtbij kunnen komen. Als je echt niet tegen het gegeven van andere mensen in je directe nabijheid kunt, dan is het openbaar vervoer niet echt de juiste keuze, en zou je beter kunnen nadenken over een eigen /individueel vervoermiddel.

mvdende

Berichten: 5754
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:49

Ik doe wel mn best om naast mij te gaan zitten zo onaantrekkelijk mogelijk te maken door niet direct mn tas weg te halen, maar pas na vragen. Verder ontkom je er niet heel erg aan als je in de spits reist. Dan is het in het hoekje zitten en op je tanden bijten en hopen dat je stoelgenoot snel uit gaat stappen. Als iemand zn jas open heeft en die tegen mij aankomt, dan duw ik de jas weg of zeg er iets van.

Het is bij mij vooral erg als ik al zit en er komt iemand erbij zitten. Kom ik als "laatste" binnen dan kan ik er beter mee dealen, ik moet dan zelf de keuze maken tussen staan en iets meer ruimte of zitten. En aangezien ik ook een pest heb aan staan, ga ik vaak wel zitten. Maar ik probeer dan wel zo te zitten dat ik zo min mogelijk contact maak met mn stoelgenoot.

Ik heb helaas het budget niet voor een eigen auto. Heb wel een elektrische fiets, maar daar ga je natuurlijk niet mee naar de andere kant van Nederland in een paar uur.

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:14

Je hebt voor slechtziende mensen een button met de tekst dat ze slechtziend zijn. Zelfde geld ook voor de slechthorenden. Zou wel een oplossing kunnen zijn voor mensen met autisme. Dan is er wel veel meer begrip

Jorex

Berichten: 10011
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:21

Ik heb er ook een hekel aan als mensen naast me komen zitten, vooral als er achterin nog wel plek is. Nu ben ik ook gezegend met wagenziekte als ik niet ergens in het midden zit, dus ik zit wel op een favoriet plekje. Met dat ik als er iemand naast me komt zitten, ik me vroeger altijd helemaal opfokte over hoe ik die persoon moest vragen of ik eruit mag. Nu niet meer, want ik durf eindelijk met mensen te praten. Maar dat was eerst echt lastig.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 00:04

Maar als het zo'n probleem is dat er iemand naast je komt zitten dan ga je toch niet in de spits reizen of zoek je uit waar de trein het rustigste is?
Ik werk op de trein en het zijn maar enkele treinen op een dag waar je in de uiteindes van de trein niet alleen in een tweezits kan zitten.
Op het moment dat je zelf aangeeft dat je er wel mee kan dealen op het moment dat het alternatief staan is, dan vind ik het eerlijk gezegd enigszins egoïstisch dat je dan verwacht dat iemand anders maar gaat staan/ergens anders gaat zitten. Praktisch iedereen zit liever alleen in een tweezits namelijk.