Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:57

purny schreef:
Nu is het maar een buskaartje maar wat is het volgende? De asielzoekers staan bekend als dat ze overal schijt aan hebben en lopen te stelen in de winkels. Omdat ze weten dat ze dit gewoon kunnen blijven doen. Dus wat is het volgende? Wat mij betreft enkeltje thuisland

Zolang je dan maar wel consequent over 'die asielzoekers' blijft spreken, zodat het niet kan lijken alsof je het ook hebt over degenen die wel oprecht gevlucht zijn voor oorlog en geweld, naar beste vermogen meewerken aan hun procedures en zich hier niet bewust misdragen.

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:14

oomens schreef:
purny schreef:
Nu is het maar een buskaartje maar wat is het volgende? De asielzoekers staan bekend als dat ze overal schijt aan hebben en lopen te stelen in de winkels. Omdat ze weten dat ze dit gewoon kunnen blijven doen. Dus wat is het volgende? Wat mij betreft enkeltje thuisland

Zolang je dan maar wel consequent over 'die asielzoekers' blijft spreken, zodat het niet kan lijken alsof je het ook hebt over degenen die wel oprecht gevlucht zijn voor oorlog en geweld, naar beste vermogen meewerken aan hun procedures en zich hier niet bewust misdragen.

Zolang je je gedraagd mag je blijven totdat het veilig is in land van herkomst. Zodat er weer anderen kunnen komen waar het niet veilig is. Maar als je je misdraagt dan moet je gewoon terug.
De Nederlandse regering en de burgers doen hun best om je op te vangen en dan ga je je zo gedragen... onbegrijpelijk

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:17

Ja leuk Purny, maar jij zegt letterlijk 'de asielzoekers' die overal schijt aan hebben, waarmee je impliceert dat alle asielzoekers zich misdragen. Dat is natuurlijk gewoon lariekoek, de overgrote groep (en dan heb ik het percentueel over een grotere groep dan de Nederlandse samenleving) houdt zich aan de regels.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:33

Shadow0 schreef:
Inoterry: ik vind niet dat iemand het recht heeft. Maar ik heb liever dat er een situatie is die agressie vermindert dan een die de situatie alleen maar verder escaleert.
Mijn reactie over de situatie waar ze vandaan komen is niet om agressie goed te praten, maar wel om het 'maar dan krijgen ze goedkopere kaartjes dan wij' te relativeren. Dat vind ik namelijk niet erg, en ik geloof niet dat we jaloers hoeven te zijn op dat soort voordeeltjes. Het is maar een buskaartje. Als er met een iets betaalbaarder buskaartje een boel frustratie voorkomen kan worden, dan graag. Dat is fijner voor de chauffeurs en fijner voor de omstanders en naar alle waarschijnlijkheid aanzienlijk goedkoper.


Maar ik denk niet dat jaloers zijn het goede woord is. Ik ben niet jaloers op iemand die in een verschrikkelijke toestand zit maar korting krijgt op de bus. Niemand zo denk ik?

Ik vind alleen de manier waarop erg frappant.
Er zijn hier Nederlanders die amper geld hebben voor de bus. (Sowieso is het belachelijk duur, ook voor iemand met een wat royaler inkomen)
Maar de overheid/gemeente/wie over dat soort zaken gaan zullen het eerder duurder maken dan goedkoper, terwijl we het OV tegenwoordig juist moeten blijven verbeteren en stimuleren.

Maar wanneer een stel azc'ers de boel op stelten zetten kan het ineens met een vingerknip, een goedkoper buskaartje.

Ik vind het sowieso verschrikkelijk dat er figuren bestaan die zo respectloos kunnen zijn tegenover een buschauffeur die waarschijnlijk met lood in zijn schoenen iedere dag die bus instapt..
Om dan nog maar te zwijgen over dat het gasten zijn in ons land.

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:40

Emmaa_ schreef:
Ja leuk Purny, maar jij zegt letterlijk 'de asielzoekers' die overal schijt aan hebben, waarmee je impliceert dat alle asielzoekers zich misdragen. Dat is natuurlijk gewoon lariekoek, de overgrote groep (en dan heb ik het percentueel over een grotere groep dan de Nederlandse samenleving) houdt zich aan de regels.


Dit is hoe de politiek ook discussieert. Hameren op 1 lettertje dat al dan niet bewust werd weggelaten en zo de hele essentie van wat gezegd werd reduceren tot een discussie over 1 woord. :D

Shadow0

Berichten: 43540
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:57

Shaggy09 schreef:
Er zijn hier Nederlanders die amper geld hebben voor de bus.


Ja, maar het is niet het een of het ander. We hebben een maatschappij die prima kan zorgen voor fatsoenlijk en betaalbaar vervoer voor iedereen, zowel de mensen in een asielzoekerscentrum als mensen met lagere inkomens, als voor mensen met een hoger inkomen, maar men (zeker ook politici) gebruiken dit soort dingen om het tegen elkaar uit te spelen.

Alleen, dan zouden er dingen moeten gebeuren als bv Shell belasting laten betalen, en dat geld inzetten voor verbeteringen van het OV. Er was ook iets met subsidies op dure electrische auto's. Dat kan wel veranderd worden, maar de bereidheid bij dit kabinet is er niet echt. (En dan is de frustratie die ontstaat over dit soort dingen voor hen wel lekker handig: liever dat er mensen verontwaardigd raken over 'waarom mogen zij wel goedkope kaartjes voor de bus en wij niet' zodat het vooral niet gaat over de vraag of de subsidie op auto's wel recht doet aan wat wij willen. En of we niet eens moeten kijken naar wat grote bedrijven (niet) betalen aan energiebelasting enzo.)

Citaat:
Maar wanneer een stel azc'ers de boel op stelten zetten kan het ineens met een vingerknip, een goedkoper buskaartje.


Sowieso niet met een vingerknip. Dit is volgens mij al heel lang een issue, en de problemen en ook deze aanpak zijn er niet zomaar gekomen.

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:00

Emmaa_ schreef:
Ja leuk Purny, maar jij zegt letterlijk 'de asielzoekers' die overal schijt aan hebben, waarmee je impliceert dat alle asielzoekers zich misdragen. Dat is natuurlijk gewoon lariekoek, de overgrote groep (en dan heb ik het percentueel over een grotere groep dan de Nederlandse samenleving) houdt zich aan de regels.

Dat bedoel ik niet. Het is maar hoe je het leest. Het gaat over de groep die overlast geeft. Niet over de groep die zich netjes aan de regels houdt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:31

Shadow nu haal je hele andere zaken erbij en je reageert op 1 regel uit mijn post.
Je geeft het zelf aan: er kan wat gedaan worden aan het OV, we hebben daar namelijk het budget en de middelen voor. (Of we kunnen dat iig vrijmaken) maar dat gebeurd niet. Maar wanneer er een stel herrieschoppers uit Verweggistan bezig zijn kan dat wel? Of hoelang heeft dat dan geduurd volgens jou?

Ik heb helemaal niks met politici die de maatschappij nog verder uit elkaar wilt rukken maar dit soort zaken zijn gewoon ontzettend krom. Je vraagt er bijna om denk ik soms.


Ik vind dat gewoon de omgekeerde wereld maargoed.

friendly
Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:09

En dit is nog ontopic? In zekere zin misschien wel maar de discussie is imo een eigen topic waard en laat her hier aan ergernissen over.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:26

Shadow0 schreef:
Inoterry: ik vind niet dat iemand het recht heeft. Maar ik heb liever dat er een situatie is die agressie vermindert dan een die de situatie alleen maar verder escaleert.
Mijn reactie over de situatie waar ze vandaan komen is niet om agressie goed te praten, maar wel om het 'maar dan krijgen ze goedkopere kaartjes dan wij' te relativeren. Dat vind ik namelijk niet erg, en ik geloof niet dat we jaloers hoeven te zijn op dat soort voordeeltjes. Het is maar een buskaartje. Als er met een iets betaalbaarder buskaartje een boel frustratie voorkomen kan worden, dan graag. Dat is fijner voor de chauffeurs en fijner voor de omstanders en naar alle waarschijnlijkheid aanzienlijk goedkoper.


Ik waag te betwijlen of deze maatregel de agressie echt gaat verminderen. Asielzoekers krijgen in een AZC al meteen te horen dat je in Nederland voor het OV moet betalen en als ze echt ergens naartoe moeten krijgen ze een OV dagkaart. Als het een reis is voor hun eigen plezier moeten ze er dus voor betalen. En dat willen ze dus niet.
@Friendly, voor mij is deze discussie erg on topic omdat ik gisteren weer iemand uit een veilig land in mijn trein had die het er niet mee eens was dat hij van mij een uitstel kreeg. En het was een flinke reis die hij nog laat op de avond wilde maken. En als je dan kort daarvoor iemand hebt moeten schrijven die van haar bewindvoerder maar geen potje voor noodgevallen krijgt en door dat uitstel van betaling dus eigenlijk dieper in de oliebol komt, en die zichzelf daar nog verontschuldigd dat ik er extra werk aan heb is die asielzoeker in dit verhaal voor mij een enorme bron van ergernis. De reizigers om ons heen wekten ook de indruk dat de houding van die man hun reisgenot niet bevorderde.

friendly
Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:48

Ja maar dan is dat de ergernis. Daar is niks mis mee. Maar nu wordt er een hele discussie over gevoerd en dat vind ik wel off-topic. Het is niet meer een paar berichtjes en weer andere ergernissen.

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:29

Oke ik houd niet van zeiken op de NS maar ik móet even mijn gal spuwen. Ik word er zo schijtziek van dat op mijn traject élke week problemen zijn. Echt nog geen enkele week zonder, vaak zelfs meerdere keren per week gedonder. En als het nu kwam door springers.. maar nee, constant kapot materieel. Onderhoud NS zijn treinen niet meer ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:02

Chiren schreef:
Oke ik houd niet van zeiken op de NS maar ik móet even mijn gal spuwen. Ik word er zo schijtziek van dat op mijn traject élke week problemen zijn. Echt nog geen enkele week zonder, vaak zelfs meerdere keren per week gedonder. En als het nu kwam door springers.. maar nee, constant kapot materieel. Onderhoud NS zijn treinen niet meer ofzo?

Welk traject?

Danielleeee_
Berichten: 3186
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:02

Wanneer je je geld terug probeert te claimen bij meer dan 30 minuten vertraging en de NS beweert dat er geen vertraging was :+ Nee, ik was voor mijn lol een halfuur/uur later thuis :')

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 23:21

Vandaag 3 luid pratende Oostblokkers in de stiltecoupé :\ Een medereiziger had al 2 keer netjes in het Engels uitgelegd dat het een stiltecoupé is en dat je daar stil moet zijn. Beide keren beterschap beloven maar na 10 seconden weer verder gaan |o Vervolgens komt er een conducteur binnen om de vervoersbewijzen te controleren en hij zegt er ook niks van terwijl de beste mannen nog steeds luid zitten te praten, zelfs met bier in de handen :\

Bowo
Berichten: 2843
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:46

Zitten praten in de stiltecoupe. Oke, vandaag niet zo'n probleem, ik ben niet met iets belangrijks bezig. Maar om dan ook nog filmpjes af te gaan spelen, dat gaat me toch wel wat te ver. Dus maar even gezegd dat het een stiltecoupe is. Zijn ze wel gestopt met de filmpjes, maar niet praten is nog steeds vrij lastig

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 00:05

Ergernis van de dag; een bus die hortend en stotend optrekt met de snelheid van een schildpad.

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:42

De wandelende asbak die naast me ging zitten. Gatverdamme, hoe kan je zo heftig naar sigaretten ruiken. En vervolgens zit hij ook heel ranzig continue zn neus op te halen, te smerig!

xPabloBokt

Berichten: 9510
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:58

Ik had iemand die brood ging zitten eten. Prima. Maar vervolgens uitgebreid zijn vingers ging aflikken, zijn tanden ermee ging poetsen en dat vervolgens afveegde aan zijn broek.. doe dat lekker thuis :\

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:31

xPabloBokt schreef:
Ik had iemand die brood ging zitten eten. Prima. Maar vervolgens uitgebreid zijn vingers ging aflikken, zijn tanden ermee ging poetsen en dat vervolgens afveegde aan zijn broek.. doe dat lekker thuis :


Ik ga stuk, dit klinkt zo ranzig, hoe kun je zo zijn? :') :') :r

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:07

Nou waar ik me aan irriteer is mensen met honden die hun hond in de bus niet bij zich houden.. normaal vind ik t niet erg vies te worden, maar wel als ik een belangrijke afspraak heb voor Mn studie.

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:34

oh als ik al die ergenissen lees ben ik zo blij met mijn scooter en auto voor de deur. daarbij kost het ons een vermogen om met 4 mensen met ov te gaan en is de auto meestal vele malen goedkoper.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:56

dipstaartje schreef:
oh als ik al die ergenissen lees ben ik zo blij met mijn scooter en auto voor de deur. daarbij kost het ons een vermogen om met 4 mensen met ov te gaan en is de auto meestal vele malen goedkoper.

Gefeliciteerd +:)+

Ik weet niet of iedereen er ondertussen al van op de hoogte is, maar bij deze: volgende week dinsdag (28 mei) is er weer een OV staking, trein en heel veel bussen zullen niet rijden -O-
https://www.ad.nl/binnenland/openbaar-vervoer-zo-goed-als-plat-op-28-mei~a6962bac/

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:23

Ja, ik wist het maar weer vergeten. Thanks voor de reminder, dat wordt thuisblijven :=

Iloveiswan

Berichten: 3323
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:56

Heb zelf ook een dagje vrij dan. Ga het niet proberen _O-