Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:49

Het ov op dit moment tussen Amsterdam cs en Amsterdam noord/gemeente waterland. Water in metro tunnel gestroomd, totenmet zaterdag geen metro’s vanaf noord naar cs, pendeldienst is waardeloos, ik geloof 1 bus per 1 vertrekkende metro (je hoeft geen wiskundige te zijn om uit te rekenen dat niet al die mensen in de bus passen) en natuurlijk het streekvervoer wat niet meer naar cs kan rijden.
Pond van cs naar Buiksloterweg kan ook niet varen :+
https://www.at5.nl/artikelen/224465/ov- ... rt-gehaald

Bowo
Berichten: 2822
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 00:08

2 hele 'stoere' meiden die mij gaan lopen irriteren omdat ik zeg dat ze een stiltecoupe zitten. Dan heb je aan mij de verkeerde, ik ga echt niet wijken of het maar over me heen laten komen. Maar helaas, nergens een conducteur te vinden om ze uit te trein te schoppen. En ik denk dat andere reizigers bekogelen met flessen daar toch wel reden voor zou zijn. Ik had echt gehoopte dat dat stel asociale trutten gestraft zou worden

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 00:20

Je kan whatsappen voor overlast ;)

Bowo
Berichten: 2822
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 13:38

Vergeten er bij te zetten, maar het was geen NS trein naar een blauwnet trein. Die hebben helaas minder service wat dat betreft (wat die 2 ook dondersgoed wisten)

DemiSisa

Berichten: 1036
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 15:12

Pfff, wat een gedrag :/

Vraagje aan de buschauffeurs op bokt? :) Gisteren stapte ik in een harmonicabus, waarbij de buschauffeur alleen de achterste 2 deuren open deed. Eerst dacht ik dat de voorste 2 misschien defect waren, maar bij een volgende halte deed ze die, toen iemand last minute aan kwam rennen voor de bus, wel de voorste deur open. Voor de rest bleef ze telkens naar de achterste 2 deuren wijzen. Met uitstappen op het hoofdstation wel gewoon alle deuren open. Ben wel benieuwd of daar een reden voor kan zijn?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8342
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 16:01

Is meestal de drukte, mensen weigeren vaak op een normale manier naar achter door te lopen dus dan is het taktiek om eerst de achterkant te vullen en daarna pas de voorkant. Of de chauffeur had het koud, kan ook prima.

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 16:51

Muiz schreef:
Is meestal de drukte, mensen weigeren vaak op een normale manier naar achter door te lopen dus dan is het taktiek om eerst de achterkant te vullen en daarna pas de voorkant. Of de chauffeur had het koud, kan ook prima.

Ja dat zie je echt veel vaak, mensen die al bij het incheckpaaltje in het midden gaan staan, terwijl er zat zitplekken naast mensen zijn (soms waarbij je moet vragen of een tas weg kan, ik haal hem als het druk is altijd weg, maar er komt vaak niemand)

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 17:19

Kairos schreef:
Muiz schreef:
Is meestal de drukte, mensen weigeren vaak op een normale manier naar achter door te lopen dus dan is het taktiek om eerst de achterkant te vullen en daarna pas de voorkant. Of de chauffeur had het koud, kan ook prima.

Ja dat zie je echt veel vaak, mensen die al bij het incheckpaaltje in het midden gaan staan, terwijl er zat zitplekken naast mensen zijn (soms waarbij je moet vragen of een tas weg kan, ik haal hem als het druk is altijd weg, maar er komt vaak niemand)


En dan kijken de meeste ook nog schaapachtig als de chauffeur omroept om verder naar achter te lopen

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 17:38

Ja, dat snap ik ook nooit helemaal. Alle chauffeurs die dan gewoon de bus stil zetten en omroepen 'ik heb geen haast, ik ben al op mijn werk': +:)+ Dat is helemaal terecht.

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:37

Bij de beruchte deltionbus gooi ik de voordeur ook niet open op het station. Ik krijg ze anders niet achter de streep. Dan zie ik rechts niets van het verkeer dus gaan we dan niet van de plek.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:38

Wanneer mensen zitten te videobellen zonder oortjes in.
Altijd fijn om andermans gesprekken te kunnen horen, al is het vaak in een buitenlandse taal

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:23

purny schreef:
Wanneer mensen zitten te videobellen zonder oortjes in.
Altijd fijn om andermans gesprekken te kunnen horen, al is het vaak in een buitenlandse taal


Daar heb ik de bus al eens voor stil gezet. Ik heb haar verzocht om onmiddellijk het gesprek te beëindigen of de bus te verlaten omdat het mij ontzettend irriteerde.

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:39

Anne_GTI schreef:
purny schreef:
Wanneer mensen zitten te videobellen zonder oortjes in.
Altijd fijn om andermans gesprekken te kunnen horen, al is het vaak in een buitenlandse taal


Daar heb ik de bus al eens voor stil gezet. Ik heb haar verzocht om onmiddellijk het gesprek te beëindigen of de bus te verlaten omdat het mij ontzettend irriteerde.

Ook een keer een chauffeur gehad die inderdaad weigerde te vertrekken omdat iemand op luidspreker aan het bellen was, diegene hing meteen op

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:43

Vorige week had ik zomaar een trein te pakken waar het óveral, in de hele trein (sprinter Zwolle - Leeuwarden) naar stront rook %) :r Een conducteur ging met de jas voor zijn gezicht polshoogte nemen en kwam kokhalzend weer terug %)

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:57

Het is spits, het sneeuwt 3 vlokken, de trein waar je inzit heeft lange tijd stilgestaan en komt met 20 minuten vertraging op het volgende station aan waar t perron zwart is van de mensen. Wat doe je dan?

Juist, alsof je neus bloed je houdt je tasje lekker op de stoel naast je, wacht tot mensen vragen of ze daar mogen zitten, de pak je langzaam maar zuchtend je spulletjes in, terwijl de mensen massa dus opstroopt omdat men niet door kan lopen omdat we op jou zuchtende actie moeten wachten.

Mensen, er is gewoon een bagage rek bovenin, je tas IS niet heilig en sorteer een beetje voor o bepaalde situaties. Wat een dom volk zijn de meeste toch ook....

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:36

De gvb bus die de verkeerde kant op ging (Houthavens ipv Sloterdijk) terwijl ik toch echt in het juiste nummer zat :')

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 08:32

Zojuist in de bus kwam er een meneer binnen en nam plaats naast een nogal aparte vrouw.
De vrouw was het er schijnbaar niet mee eens en wrong zich in alle staten om van die man weg te komen.
Zonder maar 1 woord te zeggen..

Het was nogal een aparte situatie

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:15

Vervoerders die van A naar B extra metro’s inzetten, maar ‘s middags geen extra voertuigen van B naar A doen :') en vervolgens je aansluiting missen, omdat hierdoor op B hele drukke, vertraagde metro’s zijn, pff…

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 19:30

Vorige week een vrouw die, toen ik m'n trein moest halen, met vouwfiets en al zichzelf voor het enige werkende poortje parkeerde om daar pas haar OV te gaan zoeken :')
Had dit gedrag kunnen verwachten van iemand met een vouwfiets.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 20:22

De ena laatste trein op vrijdagavond. Was zowat de enigste in Roosendaal, maar tegen dat we bij Rotterdam waren werd het proppen..... byby slaap...

Niet elke trein heeft bagage vakken boven, vervolgens dus mensen pissig dat ik met een volledige skiuitrusting reis. Dan ga je maar ergens anders zitten! Maar men moest en zou mijn spullen aan de kant zetten en op z'n kop leggen ipv dat het gewoon bij mij in de 4zits kon blijven staan.... tis niet mijn schuld dat er in sommige treinen gewoon 0.0 ruimte is voor baggage!


What the hell doet iedereen om 00:45 nog in een trein!?


Ik had deze keer niet m'n grootste koffer bij me, maar als ik die wél mee heb, heb ik standaard ruzie met medereizigers.... die koffer past gewoon echt echt in geen één van de bagage vakken en óók niet onder en/of tussen de stoelen: gewoon simpelweg te groot. Dus die staat altijd in een 4zit, want zelfs voor tussen normale stoelen is ie te groot }> wordt vaak niet in dank afgenomen....

Was vorig jaar ook erg puzzelen in de Nightjet: 6 persoons zitcoupe en ik had én m'n skitas én die koffer én een 70L backpack bij me (winterkleding, skischoenen, helm enz neemt nogal wat ruimte in)

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 21:21

Dan ga je op het balkon zitten met je bagage.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:18

Jolien87 schreef:
Dan ga je op het balkon zitten met je bagage.


Zelfs dáár zit je nog regelmatig mensen in de weg.

En het balkon is niet zo plezierig zitten: stinkt vaak door het toilet, koud en klapstoeltjes ipv normale stoelen. Prima voor een stukje van max 15 minuten, maar ik ga daar onder geen beding 3 uur zitten. Sorry.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:21

Ik geef Jolien gelijk. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje asociaal om met je hele sportuitrusting plekken bezet te houden. Deze mensen hebben waarschijnlijk een lange werkdag gehad en dan wil je wel gewoon even zitten, niet dat er iemand zit met zijn vakantie-uitrusting.
Als ik op vakantie ga ga ik altijd op het balkon zitten met mijn koffers. Dat ik mij de laatste keer als een haring in een ton erlangs moest wurmen omdat er geen treinverkeer mogelijk was tussen bepaalde stations is jammer.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 23:38

Niet elke balkon heeft toilet. Tis even fe juiste zoeken, maar ik word ook echt bloedchaggie als er mensen een 4sits in beslag nemen voor bagage. Snap dat echt niet. Daar zijn die balkons voor. Desnoods stapel je daar alles op en ga je zelf in de coupé zitten als je niet op z'n klapstoel wilt. :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 23:41

Ik heb gisteren een dienst meegelopen als HC. Maar heb verschillende keren m'n nek gebroken over koffers die in de weg staan. Gelukkig de meeste netjes op het balkon :)
Een paar met de koffer helemaal tegen zich aan getrokken in de coupé.

Ga zelf misschien in september met de trein naar het vliegveld. Maar blijf netjes op het balkon :) scheelt voor de rest :)