Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:23

Fijn dat je wel thuis mag / kan werken :) en beterschap :(:)

fohadie
Berichten: 4316
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:43

Beterschap idd. Ik snap ook heel goed dat het balen is. Ik baal zelf ok altijd van de werkzaamheden aan het spoor.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 00:19

Muiz schreef:
Ja inderdaad! En uiteraard het jaarlijkse gedoe van mensen die dat niet doorhebben. Én van chauffeurs die doen alsof ze van niks weten |o


Euhm, wij chauffeurs worden volledig in het diepe gegooid en weten vaak net zoveel als de reiziger.... of nog minder... ik ben een halve rit aan het stoeien geweest om de instellingen van mijn stoel voor elkaar te krijgen in een voor mij nieuwe bus. Hier en daar een stoepje meegepakt want volledig nieuwe route. Uiteindelijk met een kwartier vertraging aankomst op een volledig onbekend station. Morgen nieuwe ronden, nieuwe kansen...

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8367
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 01:06

Ik weet hoe het werkt Anne, we hebben lang onder dezelfde vlag gereden :D

Maar als ik nu van een andere chauffeur te horen krijg dat ik 'vast file had want ik ben zo veel te laat' terwijl ik keurig op tijd binnen kom rollen dan vraag ik me wel eens af of collega's echt onder een steen leven of hoe dat werkt :')

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 02:46

Ik heb me vandaag echt afgevraagd wat we in godsnaam aan het doen waren.... wat een puinhoop. 4 uur stond er voor lijnverkenning gepland. Dat werd een rondje Zeewolde in de mist. Er zouden instructievideo's komen van alle lijnen. Er zijn er 4...

Collega's die op een nieuwe stalling terecht komen worden nergens wegwijs gemaakt. Geen inlogcodes, SVL onbereikbaar, geen pleinwacht, panto up bussen maar geen laadmogelijkheid. Dieselbussen zonder brandstof in de tank. Gasbussen die in Verweggistan getankt moeten worden door iemand maar niemand weet wie. 2 verschillende soorten software voor de navigate en hoe het werkt moet je ter plekke maar uitvinden.

Routes niet gepijld dus zoek het maar uit...
6 bussen tekort bij de uitruk terwijl dat gisteren al bekend was. Bussen niet voldoende opgeladen om überhaupt mee te gaan rijden...

Maar om toch positief te eindigen; we hebben eindelijk nieuwe koffiemachines met fatsoenlijke koffie.

Kairos
Berichten: 2736
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:24

Anne_GTI schreef:
Ik heb me vandaag echt afgevraagd wat we in godsnaam aan het doen waren.... wat een puinhoop. 4 uur stond er voor lijnverkenning gepland. Dat werd een rondje Zeewolde in de mist. Er zouden instructievideo's komen van alle lijnen. Er zijn er 4...

Collega's die op een nieuwe stalling terecht komen worden nergens wegwijs gemaakt. Geen inlogcodes, SVL onbereikbaar, geen pleinwacht, panto up bussen maar geen laadmogelijkheid. Dieselbussen zonder brandstof in de tank. Gasbussen die in Verweggistan getankt moeten worden door iemand maar niemand weet wie. 2 verschillende soorten software voor de navigate en hoe het werkt moet je ter plekke maar uitvinden.

Routes niet gepijld dus zoek het maar uit...
6 bussen tekort bij de uitruk terwijl dat gisteren al bekend was. Bussen niet voldoende opgeladen om überhaupt mee te gaan rijden...

Maar om toch positief te eindigen; we hebben eindelijk nieuwe koffiemachines met fatsoenlijke koffie.

Ik denk altijd als dezelfde vervoerder wint zoals bij mij, waarom moeten ze altijd dingen veranderen die gewoon werken :’) Of waar nog voldoende verbeterruimte is, lees: werf personeel en ga eerst even zorgen dat de bussen die vorige concessie al niet reden gaan rijden, ipv bepaalde lijnen op te hogen, terwijl op sommige lijnen niet eens de basis rijdt :') Nee, dan bedenken ze wel weer extra routes of hebben ze de logistiek niet op orde.

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:05

Dat komt omdat de opdrachtgever (provincie) iets anders wil met het OV. De bedrijven doen alles om aan de opdracht te komen en springen dus door elke hoepel die de provincie ze voor hout
Momenteel geilen de provincies op overstaphubs belbussen en deeltaxi's dat is volgens hen sneller en goedkoper dat het de passagiers uit het OV jaagt is bijzaak

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:16

Die belbussen! Ik wil echt nog een keer uitvinden hoe ze werken, maar ondertussen ken ik niemand die dat wel weet. Ik heb ook de provincie gevraagd of ze al resultaten hadden van die belbussen, maar toen waren er nog geen betrouwbare cijfers vanwege corona. Ondertussen weten heel veel mensen volgens mij niet wat je ermee kunt.

En in Zwolle hebben ze een aantal bussen vervangen door belbussen, maar ook nog zo dat de halte niet eens in de buurt is van je bestemming. Als je dan een belbus creeert, zorg dan dat die weer op kleinere haltes kan rijden.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 01:01

Shadow0 schreef:
Die belbussen! Ik wil echt nog een keer uitvinden hoe ze werken, maar ondertussen ken ik niemand die dat wel weet. Ik heb ook de provincie gevraagd of ze al resultaten hadden van die belbussen, maar toen waren er nog geen betrouwbare cijfers vanwege corona. Ondertussen weten heel veel mensen volgens mij niet wat je ermee kunt.

En in Zwolle hebben ze een aantal bussen vervangen door belbussen, maar ook nog zo dat de halte niet eens in de buurt is van je bestemming. Als je dan een belbus creeert, zorg dan dat die weer op kleinere haltes kan rijden.


Je moet gewoon een nummer bellen, minimaal een uur van te voren, dan vertel je aan die mensen welke dag, wanneer, hoelaat en welke lijnnummer je moet, dan komt er een taxibusje aanrijden en kun je daarbij mee. Zo werkt dat bij ons in elk geval

edit: Bij ons rijden ze precies dezelfde route als de normale bussen. En sommige ook wel als kleine diensten.

Avalanche

Berichten: 16287
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 07:24

Ja dat vind ik echt vreselijk. Als ik met OV reis wil ik gewoon een trein of bus of metro kunnen pakken. Zonder van tevoren te bellen.

Dus...... ik pak de auto wel.

Flubberboot

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 21:39

Even een ergenis die anderen met mij waarschijnlijk delen: bellen in de stiltecoupé… Kinderen zijn ook irritant in de stiltecoupé maar die hebben zelf vaak het besef niet en probeer een kind maar rustig te krijgen. Maar als volwassen persoon gewoon een heel gesprek in de stiltecoupé houden vind ik aso… Er is een reden dat ik in de stiltecoupé ga zitten en dat heeft geen zin als mensen toch luid gaan zijn.


Moest ik even kwijt O:)

LiannePuthzy

Berichten: 7005
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 22:12

Flubberboot schreef:
Even een ergenis die anderen met mij waarschijnlijk delen: bellen in de stiltecoupé… Kinderen zijn ook irritant in de stiltecoupé maar die hebben zelf vaak het besef niet en probeer een kind maar rustig te krijgen. Maar als volwassen persoon gewoon een heel gesprek in de stiltecoupé houden vind ik aso… Er is een reden dat ik in de stiltecoupé ga zitten en dat heeft geen zin als mensen toch luid gaan zijn.


Moest ik even kwijt O:)

_/-\o_
Gewoon niet met kinderen in de stilte coupé gaan zitten

Flubberboot

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 22:36

En ophangen of doorlopen. Niet zitten. Het stond iig in de trein waar ik in zat duidelijk genoeg aangegeven... Het was ook geen kort gesprek, nee gewoon de volle 30 minuten...

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 12:52

Ik ben dus zo iemand die daar wat van zegd. :')

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 17:51

Er rijden vaker treinen op mijn traject, super fijn.
Wat minder fijn was, dat ik met mijn kruk al een half uur als haring in een ton mocht staan :')

Avalanche

Berichten: 16287
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 20:54

Op een zondag, joh? Belachelijk......

Eloya

Berichten: 5208
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 00:52

Dat het zo duur is :( en er zo weinig acties met treinkaartjes meer zijn...

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:18

:D geen echte ergernis maar wel heel grappig...

Ik sta samen met mijn passagiers te wachten op de bus die op de halte gezet zou moeten worden door een collega. Ongeveer 3 minuten voor de vertrektijd nog geen bus dus ik maar eens op zoek. En inderdaad; bus staat ergens met de deuren dicht verstopt. Afijn, ik stap in en cross Verstappenstyle richting halte. La Source hairpin wordt vakkundig buiten-binnen-buiten genomen... naja, bij binnen hoor ik ineen kaboem in de bus. Lag er nog iemand te slapen op de achterbank.... die was in 1 klap wakker.... ik schrok me een hoedje want ik dacht dat de bus leeg was...

:')

x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:27

Anne ik ga helemaal stuk :D

fohadie
Berichten: 4316
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 00:13

Haha, wat grappig, Anne! Ik zie het zo voor me.

Ooit was er een topic met leuke momenten in het openbaar vervoer ipv ergernissen, maar ik kan em even niet zo snel vinden.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 00:18

Hahaha :D Voor beide een oeps momentje :D

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:28

x_Jeanine_x schreef:
Anne ik ga helemaal stuk :D


Lukt je niet met een trein.. :Y)

Kairos
Berichten: 2736
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:37

fohadie schreef:
Haha, wat grappig, Anne! Ik zie het zo voor me.

Ooit was er een topic met leuke momenten in het openbaar vervoer ipv ergernissen, maar ik kan em even niet zo snel vinden.

Gevonden: [LZP] Leuke gebeurtenissen met het OV

fohadie
Berichten: 4316
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:51

Top, dank je.

x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:32

Anne_GTI schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Anne ik ga helemaal stuk :D


Lukt je niet met een trein.. :Y)


'Te hard' door de wissels.... sommige mag je met een X snelheid doorheen en kan je beter met 10/20km per uur lager nemen :D