Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:59

:Y) Die 206 op tv Gelderland was ik... haha, zag die camera staan en zat echt van euh, mot dit...

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:30

Bij ons rijden ook twee elektrische bussen maar dat zijn vdl's dus die zitten prima ze zijn alleen altijd stuk

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:31

Ik snap de stakingen hoor.
't Is toch te zot voor woorden dat je zoveel last hebt van je lijf na een dag werken :=

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 23:12

Vandaag staak ik maar morgen heb ik weer een dienst van 8.33 (dat is kort tegenwoordig) met amper tijd om naar het toilet te gaan, op een type bus waarvan ik nu al weet dat ik verga van de pijn.
En niet te vergeten brood mee want dat kan ik achter het stuur opeten, ik rij altijd laat en eet alleen warm als ik vrij ben.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:02

Voor de buschauffeurs in dit topic:
Gefeliciteerd met jullie (voorlopige) nieuwe cao!

blackstar

Berichten: 3192
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:00

Thanks!!

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 20:11

Ik hoop alleen voor Anne dat het gezeik met die bussen een keer verholpen is. En dat de werkgevers een keer gaan luisteren.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:56

Gisteren een grote ergernis. Normaal gesproken rijdt de trein van Vlissingen naar Amsterdam. Nu ivm dat ongeluk rijdt deze tot Den Haag NOI. Of tenminste dat dacht ik...... Afbeelding

Dat doet de trein dus ook.... door de weeks. In het weekend rijdt deze trein ineens niet verder dan Rotterdam -:(- wat betekent dat je vanaf Schiedam ineens extra moet overstappen en dat is echt niet tof met je handen vol baggage en een hond die niet van drukte houdt terwijl je hartstikke moe bent ook....uur later thuis dan gepland.

En volgend weekend waarschijnlijk wéér....

Snap echt niet dat ze door de week de treinen wél door laten rijden tot NOI en dat dàt in het weekend ineens niet meer kan....de trein is al ontzettend duur, dan mag je toch verwachten dat ze proberen de beste service te leveren en niet dat ze in het weekend de kantjes ervanaf lopen..

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:00

Goh, iets met een treinongeluk? :+

Ik denk niet dat ze dat doen om jou dwars te zitten hoor :(:)

Overigens is de trein zo duur niet. Alleen mensen vergeten in de vergelijking met de auto wegenbelasting en verzekeringen altijd mee te tellen :+

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:11

Avalanche schreef:
Goh, iets met een treinongeluk? :+

Ik denk niet dat ze dat doen om jou dwars te zitten hoor :(:)

Overigens is de trein zo duur niet. Alleen mensen vergeten in de vergelijking met de auto wegenbelasting en verzekeringen altijd mee te tellen :+


Dat zeg ik toch: door het ongeluk rijden de treinen door de week niet verder dan Den Haag NOI. Logisch en daar heb ik het niet over.

Wél dat Diezelfde trein die ma-vrij nog door rijdt naar Den Haag, in het weekend ineens niet verder rijdt dan Rotterdam. Terwijl er tussen Rotterdam en Den Haag géén verstoringen zijn op het spoor!

Sterker nog: er reden verschillende treinen Wél gewoon tussen Rotterdam en Den Haag, alleen de ic Amsterdam-Vlissingen reed niet door naar Den Haag, terwijl deze trein dat ma-vrij Wél gewoon doet! Dàt is een ergernis, want als de trein gewoon net zoals door de week tot aan Den Haag had gereden, had ik gewoon in Schiedam in kunnen stappen. Tussen Schiedam en Rotterdam is namelijk niets aan de hand op het spoor.

Het zal wel een bezuiniging maatregel zijn dat de trein in het weekend stopt in Rotterdam ipv in Den Haag.... en daar baal ik van, betaal genoeg!

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:12

Als je hond niet van drukte houd dan zou ik hem al helemaal niet meenemen in het ov en een andere optie zoeken. Je hebt immers een auto.. dan zou ik met de grote aantallen bagage mooi de auto pakken.

Die tarieven van de treinen zijn ook zo vaag... Ik betaalde eens voor 3 minuten gebruik 2.50 van Den haag Laan van NOI naar Den haag HS.
Van Den haag centraal naar Delft 2.90 enkele reis... voor 11 minuten

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:16

Je betaalt niet voor de tijd (dan zou de IC Direct tussen Schiphol en R'dam goedkoper zijn dan een normale IC), maar per tariefeenheid en die is weer gekoppeld aan de afstand volgens mij.

Ik denk dat het maken van een alternatieve treindienstregeling een fikse uitdaging is en dat dit de beste optie was met 1) het beschikbare personeel en 2) het beschikbare materieel.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:24

purny schreef:
Als je hond niet van drukte houd dan zou ik hem al helemaal niet meenemen in het ov en een andere optie zoeken. Je hebt immers een auto.. dan zou ik met de grote aantallen bagage mooi de auto pakken.

Die tarieven van de treinen zijn ook zo vaag... Ik betaalde eens voor 3 minuten gebruik 2.50 van Den haag Laan van NOI naar Den haag HS.
Van Den haag centraal naar Delft 2.90 enkele reis... voor 11 minuten


Auto is kaduk, die ga ik straks naar de garage brengen (kleine stukjes gaat prima, maar langere stukken snelweg gaat niet) en ik had dit weekend een evenement in Vlaardingen, dus moest ik met het ov.

In de trein zitten gaat trouwens prima, maar een bagger druk Rotterdam Centraal vind de hond wat minder, zeker omdat het alweer een tijdje geleden was, straks zodra het echt lente wordt weer 2x per maand met de trein weekendjes weg en dan went Skip er altijd weer aan.


Tis gewoon een ergernis dat ik extra moest overstappen terwijl ik me had ingesteld op één trein naar huis. En dat ze de treinen door de week dus wél door laten rijden maar het weekend is niet belangrijk ofzo...

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:27

Er zijn zoveel trajecten waar treinen in het weekend anders/minder rijden. Niks vreemds aan.
Hier rijd er het hele weekend de helft door naar Eindhoven, letterlijk. Doordeweeks zijn dat er 4, in het weekend 2.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:41

mvdende schreef:
purny schreef:
Als je hond niet van drukte houd dan zou ik hem al helemaal niet meenemen in het ov en een andere optie zoeken. Je hebt immers een auto.. dan zou ik met de grote aantallen bagage mooi de auto pakken.

Die tarieven van de treinen zijn ook zo vaag... Ik betaalde eens voor 3 minuten gebruik 2.50 van Den haag Laan van NOI naar Den haag HS.
Van Den haag centraal naar Delft 2.90 enkele reis... voor 11 minuten


Auto is kaduk, die ga ik straks naar de garage brengen (kleine stukjes gaat prima, maar langere stukken snelweg gaat niet) en ik had dit weekend een evenement in Vlaardingen, dus moest ik met het ov.

In de trein zitten gaat trouwens prima, maar een bagger druk Rotterdam Centraal vind de hond wat minder, zeker omdat het alweer een tijdje geleden was, straks zodra het echt lente wordt weer 2x per maand met de trein weekendjes weg en dan went Skip er altijd weer aan.


Tis gewoon een ergernis dat ik extra moest overstappen terwijl ik me had ingesteld op één trein naar huis. En dat ze de treinen door de week dus wél door laten rijden maar het weekend is niet belangrijk ofzo...

Laan van NOI ligt vlakbij een aantal kantoorcomplexen. En die zijn in het weekend dicht.
En er rijden 4 trams naar Laan van NOI dus ik snap wel waarom ze het in het weekend niet doortrekken.
Maar hopelijk is er snel weer treinverkeer mogelijk.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:51

Maar er staat toch in de app in het weekend wat anders dan doordeweeks? Of bij jou niet? Dus je kon het van te voren weten en daarop kiezen om wel of niet te gaan. Over welk traject hebben we het nu wat je ging doen? Bergen op zoom naar ??

Ik snap je ergernis wel dat het vervelend is dat sommige treinen doordeweeks wel gaan en in het weekend niet. Dat is in Haarlem ook zo. Hier is dat omdat er doordeweeks meer studenten en forensen rijden, in het weekend gaan er een stuk minder mensen, dus moet je helaas vaker overstappen.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:02

fohadie schreef:
Maar er staat toch in de app in het weekend wat anders dan doordeweeks? Of bij jou niet? Dus je kon het van te voren weten en daarop kiezen om wel of niet te gaan. Over welk traject hebben we het nu wat je ging doen? Bergen op zoom naar ??

Ik snap je ergernis wel dat het vervelend is dat sommige treinen doordeweeks wel gaan en in het weekend niet. Dat is in Haarlem ook zo. Hier is dat omdat er doordeweeks meer studenten en forensen rijden, in het weekend gaan er een stuk minder mensen, dus moet je helaas vaker overstappen.



Het is een standaard lijn, die altijd hetzelfde rijdt. Geen moment nagedacht dat deze lijn anders zou gaan rijden dan normaal, behalve het stuk tussen Den Haag en Haarlem. Zeker omdat er tussen Rotterdam en Den Haag niets aan de hand is.

Omdat ik weet hoe de lijn rijdt, ook geen moment eraan gedacht in de planner te kijken, is normaal ook niet nodig.

Traject Vlissingen Amsterdam. Ik moest van Schiedam naar Bergen op zoom.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:11

Traject Schiedam naar Bergen op Zoom rijd de trein gewoon hoor... Net opgezocht in de app. Ook 0 keer overstappen.

Foaly

Berichten: 4943
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:18

Ik weet ook hoe de lijn Den Haag-Groningen rijdt, maar ik kijk voor vertrek toch altijd nog even op de reisplanner. Je weet immers maar nooit. Er kan altijd iets gebeurd zijn, of er zijn werkzaamheden, of wat dan ook, het is een beetje naïef om te denken dat een trein altijd wel zal rijden zoals hij dat normaal ook doet.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:40

mvdende schreef:
fohadie schreef:
Maar er staat toch in de app in het weekend wat anders dan doordeweeks? Of bij jou niet? Dus je kon het van te voren weten en daarop kiezen om wel of niet te gaan. Over welk traject hebben we het nu wat je ging doen? Bergen op zoom naar ??

Ik snap je ergernis wel dat het vervelend is dat sommige treinen doordeweeks wel gaan en in het weekend niet. Dat is in Haarlem ook zo. Hier is dat omdat er doordeweeks meer studenten en forensen rijden, in het weekend gaan er een stuk minder mensen, dus moet je helaas vaker overstappen.



Het is een standaard lijn, die altijd hetzelfde rijdt. Geen moment nagedacht dat deze lijn anders zou gaan rijden dan normaal, behalve het stuk tussen Den Haag en Haarlem. Zeker omdat er tussen Rotterdam en Den Haag niets aan de hand is.

Omdat ik weet hoe de lijn rijdt, ook geen moment eraan gedacht in de planner te kijken, is normaal ook niet nodig.

Traject Vlissingen Amsterdam. Ik moest van Schiedam naar Bergen op zoom.


Ja, dat is dan niet slim. Vanwege werkzaamheden of verstoring elders kunnen de treinen altijd anders rijden. Voor vertrek de app raadplegen voorkomt de meeste verrassingen. Tenzij er last minute iets gebeurt.

Purney, als je nu in de app kijkt wel ja. Maar afgelopen weekend was het al bekend dat de trein Vlissingen-Amsterdam niet op Schiedam stopte. Maar niet verder ging dan Rotterdam. En wat er nu in de app staat, bied nog geen garantie dat het dan ook zaterdag nog zo is. Er kan altijd iets gebeuren waardoor de treinen anders rijden.


Edit: hij rijdt helemaal niet altijd hetzelfde, er zijn een hoop werkzaamheden op deze lijn.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:44

De 2200-serie rijdt gewoon tussen de Laan en Vlissingen hoor? Tenzij ik hem laat opheffen dit weekend }:)

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:16

topsylover schreef:
De 2200-serie rijdt gewoon tussen de Laan en Vlissingen hoor? Tenzij ik hem laat opheffen dit weekend }:)


Gisteren dus niet....

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:22

mvdende schreef:
topsylover schreef:
De 2200-serie rijdt gewoon tussen de Laan en Vlissingen hoor? Tenzij ik hem laat opheffen dit weekend }:)


Gisteren dus niet....

Nee, gisteren was het 2e Paasdag en reden we volgens de zondagdienstregeling, zoals altijd op feestdagen.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:43

Ook zaterdag ging hij niet rechtstreeks.

Bowo
Berichten: 2836
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:38

Aaaaah, waarom gaat iemand in de stiltecoupe zo hard op kauwgom smakken dat ik het door mijn oortjes heen hoor. Waarom zijn mensen zo compleet onbewust van de geluiden die ze maken.