Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:33

In de bus bij Syntus Utrecht niet in ieder geval, maar wel leuk!

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:04

maaike5581 schreef:
Wel even een aanvulling op de verplichting van het thuis brengen.

Dit geldt alleen in de gevallen waarvan de NS "schuld" heeft.
Daarmee bedoel ik dat je je laatste aansluiting niet kan halen door een vertraging vanuit NS.
Niet als de persoon zelf of een andere vervoerder te laat is voor de aansluiting die gehaald moet worden.


Das logisch :-)

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:30

Ik heb op Utrecht een keer een taxi gekregen omdat we onze laatste overstap wel zouden kunnen halen, maar onze halte in Houten was vervallen (door een auto ongeluk was het afgesloten) en we dan 30 min door het 'bos' zouden moeten lopen. Dit aangegeven en de mensen waren super lief. "Tuurlijk gaan we twee jonge meiden niet zo lang laten lopen. Dat zou ik mijn eigen dochter ook niet laten doen." Was echt onwijs goed geregeld :D

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:24

Rijdt het wel of niet? Storing tussen Utrecht en DB, sprinters zouden niet rijden, maar in de planner staat de sprinter wel aangegeven...

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:18

Wat een pech! Besloten om de ic naar Den Bosch te nemen en terug met de sprinter gebeurd er een aanrijdingen tussen Geldermalsen en DB. IC rijdt niet verder, manlief was niet blij met het OV!

@vjestagirl: mss kan jij het uitleggen als het mag. Waarom rijden sommige wel en sommige niet?
Vanaf Geldermalsen is er geen dubbel spoor.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:55

Vanaf geldermalsen kan je ook linksaf naar Tiel ;) . Is de aanrijding tussen geldermalsen en den bosch dan kan de stoptrein utrecht-tiel wel gewoon rijden.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:39

Gloa schreef:
Vanaf geldermalsen kan je ook linksaf naar Tiel ;) . Is de aanrijding tussen geldermalsen en den bosch dan kan de stoptrein utrecht-tiel wel gewoon rijden.


Weet ik maar dit is de intercity en niet de stoptrein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:29

Maar wie zegt dat die treinen wel gereden hebben? De app zit er met verstoringen regelmatig naast.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:34

Gloa schreef:
Maar wie zegt dat die treinen wel gereden hebben? De app zit er met verstoringen regelmatig naast.


Daar gaat het niet om. Ik vraag alleen waarom die treinen wel zouden rijden. Mijn inziens is het niet logisch dat als er een aanrijding is sommige treinen wel kunnen rijden.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:39

Dat ik examentraining moet geven op zaterdag en zondag, in hartje utrecht en dat dit blijkbaar crisis is met het OV. Om er op tijd te kunnen zijn (voor 8.30) moet ik om 3 uur de nachtbus nemen blijkbaar :') Terwijl het door de week echt een halfuurtje is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:41

Die treinen zullen ook niet rijden. Maar blijkbaar zijn ze in de systemen nog niet volledig doorgevoerd als opgeheven. Gebeurd wel vaker dat dit soort dingen wel in de app staan.

Maar als je dan die specifieke rit aanklikt staat er wel de verstoring en tekst dat er geen treinen rijden.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:44

theadora99 schreef:
Dat ik examentraining moet geven op zaterdag en zondag, in hartje utrecht en dat dit blijkbaar crisis is met het OV. Om er op tijd te kunnen zijn (voor 8.30) moet ik om 3 uur de nachtbus nemen blijkbaar :') Terwijl het door de week echt een halfuurtje is.


Kan je niet een OV fiets pakken als je in het centrum moet zijn?

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 22:03

Muiz schreef:
theadora99 schreef:
Dat ik examentraining moet geven op zaterdag en zondag, in hartje utrecht en dat dit blijkbaar crisis is met het OV. Om er op tijd te kunnen zijn (voor 8.30) moet ik om 3 uur de nachtbus nemen blijkbaar :') Terwijl het door de week echt een halfuurtje is.


Kan je niet een OV fiets pakken als je in het centrum moet zijn?

Oh dat zou ik nog wel kunnen doen idd! Slim. Alleen nog even kijken of ik dan vanaf thuis op het station kom :')

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:09

Vjestagirl schreef:
maaike5581 schreef:
Wel even een aanvulling op de verplichting van het thuis brengen.

Dit geldt alleen in de gevallen waarvan de NS "schuld" heeft.
Daarmee bedoel ik dat je je laatste aansluiting niet kan halen door een vertraging vanuit NS.
Niet als de persoon zelf of een andere vervoerder te laat is voor de aansluiting die gehaald moet worden.


Das logisch :-)


Niet voor iedereen kan ik je vertellen uit ervaring :j

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:36

Klopt, die treinen hebben ook niet gereden. Het opheffen van treinen is mensenwerk, en veel gebeurd handmatig. Dus het kan zijn dat de ene trein er langer in blijft staan dan de ander. Maar bij een aanrijding met een persoon mag er niets langs.

Overigens was ik aan de kant van Den Bosch/ Eindhoven heel druk bezig om te zorgen dat de rest wel bleef rijden.

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:50

Vjestagirl schreef:
Hilli schreef:
Nou ja, thuis... op het station waar je moet wezen of de gemeentegrens is mijn ervaring.


Nee, thuis. Als je geen andere manier meer hebt om thuis te komen. Stel dat de laatste trein vertraging heeft en jij mist daardoor de laatste bus: dan moet de NS zorgen dat je op je eindbestemming komt.


Jammer dat ik dat niet eerder wist :+

Ik ben eens uit de trein gezet doordat deze niet goed functioneerde o.i.d. Toen ik (en een heleboel andere passagiers) uit waren gestapt, en verbaasd waren waarom de andere coupƩs niet leegstroomden, gingen de deuren dicht en reed te trein weg. Uit Amsterdam. Ik woon in Drenthe.

Sta je dan met je goede gedrag. Van Amsterdam nog naar Utrecht getreind, maar nergens een betaalbaar hotel te vinden. We hebben dus de hele nacht overal een beetje rondgehangen en met de trein heen en weer gegaan, van Amsterdam naar Utrecht en weer terug, tot we om 8 uur 's ochtends eindelijk naar huis konden. -O-

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 01:16

:) ik heb weleens passagiers naar huis gebracht met koffers enz. Stonden na een vakantie op het station en de laatste reguliere bus was al weg. Heb ze onderweg richting garage maar meegenomen. Kon die mensen daar niet laten staan. Vond het sneu, ze waren al de hele dag aan het reizen.

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:10

Dit is echt de slechtste dag om een storing tussen Almere-Lelystad te krijgen. Ik voorzie sardientjeswerk in de bus zometeen :')

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:20

Ga je eerste klas reizen om gezeik te voorkomen, krijg je alsnog ruzie met je buurman. :') Meneer was boos dat ik er niet uit ging nadat hij voor me was opgestaan. (Ik deed alleen mijn jas aan en we moesten nog ruim 5 minuten tot aan Zwolle. Ik ben toch niet gek dat ik zo lang op de trap ga staan 8)7 )

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:32

topsylover schreef:
Ga je eerste klas reizen om gezeik te voorkomen, krijg je alsnog ruzie met je buurman. :') Meneer was boos dat ik er niet uit ging nadat hij voor me was opgestaan. (Ik deed alleen mijn jas aan en we moesten nog ruim 5 minuten tot aan Zwolle. Ik ben toch niet gek dat ik zo lang op de trap ga staan 8)7 )


1st World Problems.....wat een luxe voor meneer dat hij zich daarover kan opwinden. Moet een gelukkige man zijn met een probleemloos leven.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:21

Na anderhalfuur gelukkig eindelijk geƫvacueerd uit de kapotte trein. Hopelijk na 2 uur stilstaan straks weer rijden.
En we rijden!!!

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:50

En nu mis ik ook precies twee overstappen waardoor ik halfuur op twee stations moet wachten. En dus nog een uur later aankom op bestemming

Reis van kleine twee uur duurt zo 5 uur :(.

Gelukkig hoefde ik niet iets perse te halen, maar dit is mij ook wel weer een erg lange vertraging

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:55

Reis je op saldo? Want ik heb m'n geld van dinsdagavond teruggevraagd, had uiteindelijk anderhalf uur vertraging :+

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:06

Ja reis met korting zal het wel terugvragen helaas loopt dat niet verderop als je vertraging verder op loopt haha

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:55

Sterkte Pabie. Altijd erg vervelend zo,n lange vertraging en zo lang in een kapotte trein zitten. Hoop dat je toch snel op je plaats van bestemming komt.