Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:32

Je kan toch niet een heel vliegveld plat gooien om iets toch al onmogelijks voor elkaar te krijgen?

1000en mensen van over de hele wereld in de oliebol helpen omdat wij hier niet 2 jaar langer willen werken?

Want als er op Schiphol een vlucht uit valt, heeft dat over de hele wereld gevolgen, want die kist die 's morgens op Schiphol hoort te landen, die moet er een paar uur later weer uit naar bijvoorbeeld LAX, en een paar uur na de landing in Amerika moet die kist er weer uit naar RIO......

Dus met een staking waarbij Schiphol plat komt te liggen, tref je ook mensen in RIO in hun Portemonnee/ in de problemen.

Dat wij Nederlanders ff een dag in de problemen komen, is al erg genoeg.

Maar staak lekker verder, die pensioen leeftijd gaat echt niet omlaag: dat is nl niet te betalen doordat er nu veel babyboomers met pensioen gaan. Wees blij als er niet gekort hoeft te worden. En Nee, van mij krijgen de pensioenfondsen géén cent! Ik acht de kans nl 100% dat ik dat geld nooit meer terug zie.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 28-05-19 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:35

mvdende schreef:
Je kan toch niet een heel vliegveld plat gooien om iets toch al onmogelijks voor elkaar te krijgen?

1000en mensen van over de hele wereld in de oliebol helpen omdat wij hier niet 2 jaar langer willen werken?

Want als er op Schiphol een vlucht uit valt, heeft dat over de hele wereld gevolgen, want die kist die 's morgens op Schiphol hoort te landen, die moet er een paar uur later weer uit naar bijvoorbeeld LAX, en een paar uur na de landing in Amerika moet die kist er weer uit naar RIO......

Dus met een staking waarbij Schiphol plat komt te liggen, tref je ook mensen in RIO in hun Portemonnee/ in de problemen.


Er zijn mensen die dat alleen nog maar boeiender vinden omdat ze dan (in hun beleving) maximaal effect bereiken.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:37

Ik vind het niet normaal dat die leeftijd zo omhoog geschroefd wordt. Hoe wil je de staat dan bereiken? Een lieve brief opstellen met de vraag of ze héél misschien er iets aan zouden willen doen, alleen als ze dat zelf ook willen?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:45

Je zou het kabinet moeten pakken. Niet de burgers die er niks mee te maken willen hebben.
Blokkeer desnoods het binnenhof en het plein. Maar nu worden er meer mensen getroffen dan daadwerkelijk nodig is.
Ik weet gewoon dat ik langer door moet werken. Dat hou je gewoon niet tegen.
Ik heb straks als ik m'n pensioen haal 55 jaar gewerkt.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:47

Nayomie schreef:
Ik vind het niet normaal dat die leeftijd zo omhoog geschroefd wordt. Hoe wil je de staat dan bereiken? Een lieve brief opstellen met de vraag of ze héél misschien er iets aan zouden willen doen, alleen als ze dat zelf ook willen?


Voorlopig gaat de leeftijd naar 67 jaar 3 maanden. Natuurlijk is het balen voor de mensen die nu 60+ zijn, maar vind jij het een houdbare situatie dan? Waar moet het geld vandaan komen om iedereen de komende 65 jaar met 65 pensioen te geven? En daarna is er weer een nieuwe generatie die ook wel graag met 65 met pensioen wil....

Ik ben 25 en zal dus nog zn 45 jaar moeten werken. Over 45 jaar bestaat "pensioen" misschien helemaal niet meer..... + Dat de kans dat je komt te overlijden voor de pensioen leeftijd ook steeds groter wordt, Met de hart en vaatziekten en kanker

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:48

Het gaat er ook niet om welke mensen je ermee "pakt" maar om het signaal dat er wordt afgegeven: het is menens. En de werknemers zijn bereid om heel ver te gaan, zo wordt nu duidelijk gemaakt.

Maar ik ben het erover eens dat er wel een grens zit aan welke mensen je hiermee treft, zo vind ik het ook prima dat Schiphol wel bereikbaar blijft.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:50

Ik weet gewoon dat ik mijn pensioen niet eens ga halen.
Dat wil niet zeggen dat de staking voor niks gaat zijn. Een signaal afgeven dat je het er niet mee eens bent is stap 1. Dat er daardoor veel mensen getroffen worden die er niks mee te maken hebben is nou juist het middel om veel mensen strijdvaardiger te maken of wakker te schudden. In NL word in mijn ogen veel te weinig gedemonstreerd of gestaakt.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:52

Dat snap ik, nu wordt het wel een politiek punt i.p.v. ov ergernis denk ik. Desalniettemin, er zijn landen in de EU met een hele andere regeling en dat werkt ook. Dan moet Nederland dat ook kunnen of minder geld pompen naar het buitenland.

Purny, ik snap dat het voor mensen vervelend is. Absoluut, zeker mee eens. Maar het gaat anderen ook aan toch? Laten we eerlijk zijn, nu komt het bij veel meer mensen ter sprake dan wanneer ze het Binnenhof blokkeren.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:53

Ineke2 schreef:
Ik weet gewoon dat ik mijn pensioen niet eens ga halen.
Dat wil niet zeggen dat de staking voor niks gaat zijn. Een signaal afgeven dat je het er niet mee eens bent is stap 1. Dat er daardoor veel mensen getroffen worden die er niks mee te maken hebben is nou juist het middel om veel mensen strijdvaardiger te maken of wakker te schudden. In NL word in mijn ogen veel te weinig gedemonstreerd of gestaakt.


Je kunt je ook afvragen in hoeverre de huidige generatie werknemers nog zullen gaan genieten van hun pensioen. Maar laten "we" het dan doen voor de generaties die nog komen gaan.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:58

En voor hetzelfde geld gaat de regeling over 35 jaar weer helemaal de andere kant op als de babyboomers ‘uitsterven’ (nog liever niet aan denken, wil mn ouders nog wel even houden!)

Dan is pensioen opbouwen / eerder stoppen allicht weer makkelijker.

Ik heb vandaag makkelijk praten want ben op vakantie en heb nergens mee te maken maar ik steun de stakers maar snap ook de niet stakers. :j

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:59

purny schreef:
Je zou het kabinet moeten pakken. Niet de burgers die er niks mee te maken willen hebben.
Blokkeer desnoods het binnenhof en het plein. Maar nu worden er meer mensen getroffen dan daadwerkelijk nodig is.
Ik weet gewoon dat ik langer door moet werken. Dat hou je gewoon niet tegen.
Ik heb straks als ik m'n pensioen haal 55 jaar gewerkt.

Uhh het punt is juist dat iedereen ermee te maken heeft.

Fijn dat jij een job hebt die langer doorwerken mogelijk maakt. Ik en vele anderen hebben deze niet.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:06

Jolien87 schreef:
Ineke2 schreef:
Ik weet gewoon dat ik mijn pensioen niet eens ga halen.
Dat wil niet zeggen dat de staking voor niks gaat zijn. Een signaal afgeven dat je het er niet mee eens bent is stap 1. Dat er daardoor veel mensen getroffen worden die er niks mee te maken hebben is nou juist het middel om veel mensen strijdvaardiger te maken of wakker te schudden. In NL word in mijn ogen veel te weinig gedemonstreerd of gestaakt.


Je kunt je ook afvragen in hoeverre de huidige generatie werknemers nog zullen gaan genieten van hun pensioen. Maar laten "we" het dan doen voor de generaties die nog komen gaan.


De generaties die nog komen gaan, zullen waarschijnlijk alleen in de geschiedenis boeken lezen dat er ooit een "werkende" pensioen voorziening was. Die vallen waarschijnlijk in een hele andere regeling.

Juist de 50+ van nu heb ik medelijden mee. Deze mensen hebben al die jaren gewerkt en geld afgestaan en zien dat geld steeds meer verdampen.

Maar ik acht het juist onrealistisch dat mijn generatie en de 1 a 2 generaties onder mij ook nog deze pensioen regelingen gaan ervaren.

Mijn generatie, zeg alles onder de 30 van nu, heeft natuurlijk nog weinig tot niets aan pensioen opgebouwd en een compleet nieuw gestel voor deze generatie en de toekomstige generaties zou ik dan ook niet vreemd vinden.

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:07

Hanafubuki schreef:
En voor hetzelfde geld gaat de regeling over 35 jaar weer helemaal de andere kant op als de babyboomers ‘uitsterven’ (nog liever niet aan denken, wil mn ouders nog wel even houden!)

Dan is pensioen opbouwen / eerder stoppen allicht weer makkelijker.

Ik heb vandaag makkelijk praten want ben op vakantie en heb nergens mee te maken maar ik steun de stakers maar snap ook de niet stakers. :j


Over 35 jaar is het voor mijn generatie te laat dan zijn we allemaal dood of bijna dood(gewerkt)
Net ingeschreven als staker. En ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door het aantal stakers op onze stalling _/-\o_
Er wordt ook niet uitgereden gelukkig, de werkwilligen krijgen andere werkzaamheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:28

De klagers vergeten dat wij ook staken voor hun pensioen!

2 jaar langer doorwerken? Wie hou je voor de gek? Ik ben 33.....met de plannen van de overheid zou ik tot mn 73ste moeten werken. Dan heb ik 57 jaar gewerkt.

Geen geld? In de pensioenpotten zit ruim 1400 MILJARD! De indexering van de tegoeden wordt bewust laag gehouden (de laagste in europa!) terwijl de werkelijke rendementen veel hoger zijn. Waar blijft dat verschil aan de strijkstok hangen???

We worden ouder? En wat is de kwliteit van leven dan nog? Even in mijn directe omgeving; schoonmoeder 72 gestorven aan k. Schoonvader 73 met hartkwaal en niet meer mobiel. Oma van 72 met alzheimer en kan niet meer voor zichzelf zorgen.

En de mensen die zelf een oude dag voorziening treffen door extra te sparen of snel hun huis aflossen. Stop daar ook maar mee want als je met je EIGEN vermogen eerder wil stoppen met werken dan wordt je fiscaal keihard genaaid en extra zwaar belast.

Vertel mij nu maar eens waarom we niet moeten staken......

Vergrijzing is een nonargument met de reserves die nu in de potten zitten. Bevolking is altijd onderhevig aan verandering. Die reserves zijn er juist voor om dat soort schommelingen op te vangen tot er een nieuwe balans ontstaat of een omslagpunt.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:53

Nayomie schreef:
Dat snap ik, nu wordt het wel een politiek punt i.p.v. ov ergernis denk ik. Desalniettemin, er zijn landen in de EU met een hele andere regeling en dat werkt ook. Dan moet Nederland dat ook kunnen of minder geld pompen naar het buitenland.

Purny, ik snap dat het voor mensen vervelend is. Absoluut, zeker mee eens. Maar het gaat anderen ook aan toch? Laten we eerlijk zijn, nu komt het bij veel meer mensen ter sprake dan wanneer ze het Binnenhof blokkeren.

Maar laten we ook eerlijk zijn. Nu worden mensen op extra kosten gejaagd die sommige niet eens hebben. Is dat eerlijk dan?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:22

purny schreef:
Nayomie schreef:
Dat snap ik, nu wordt het wel een politiek punt i.p.v. ov ergernis denk ik. Desalniettemin, er zijn landen in de EU met een hele andere regeling en dat werkt ook. Dan moet Nederland dat ook kunnen of minder geld pompen naar het buitenland.

Purny, ik snap dat het voor mensen vervelend is. Absoluut, zeker mee eens. Maar het gaat anderen ook aan toch? Laten we eerlijk zijn, nu komt het bij veel meer mensen ter sprake dan wanneer ze het Binnenhof blokkeren.

Maar laten we ook eerlijk zijn. Nu worden mensen op extra kosten gejaagd die sommige niet eens hebben. Is dat eerlijk dan?

Het scheelt dat er over het algemeen door groot aantal bedrijven er wel goed mee om gaan. Denk aan thuiswerken, faciliteiten beschikbaar stellen, vrije dag. En laten we vooral niet vergeten dat gros deel nog steeds met de auto gaat.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:03

Dat moment dat je erachter komt dat je tussen de metro en perron in past %) #)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:03

Gianti schreef:
Dat moment dat je erachter komt dat je tussen de metro en perron in past %) #)

Oei niks ernstigs aan overgehouden?

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:11

Gianti schreef:
Dat moment dat je erachter komt dat je tussen de metro en perron in past %) #)

Zo hé, dat lijkt me schrikken :oo Hoe is dat gebeurd?

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:21


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:19


Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:58

Het is zo te zien erg interessant dat er een station geopend is. Nieuwszenders zijn erbij :))
Station staat er overigens al heel lang maar nog nooit in gebruik geweest. Nu is die op proef in gebruik.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:19

Lekker op een gepakt tijdens de spits. Iets wat ik dus echt niet mis nu ik eigenlijk overal op de fiets heen kan :')

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:32

Seinstoring tussen purmerend en amsterdam sloterdijk ergens, dus ben nu 30 minuten te laat op school

LiannePuthzy

Berichten: 6994
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:00

Mensen die niet stil zijn in de stilte coupe -:(- de Arabisch sprekende kan ik mij nog voorstellen als ze alleen Arabisch kunnen lezen en spreken, maar ook Nederlands sprekende :x