Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seb8iaan

Berichten: 1833
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 13:21

Ja dat klopt inderdaad. Dit is om het voor mensen die in andere provincies wonen ook leuk te maken om mee te doen. Anders blijft de bokaal telkens in hetzelfde gebied. En voor de fanatieke zoekers zou dat geen probleem moeten zijn :) .

Als de bokaal alle 12 provincies heeft aangedaan (1 ronde) dan begint het weer van voor af aan en mag de bokaal in alle provincies verstopt worden.

Maar alle regels hierover staan duidelijk in de OP ;)

Seb8iaan

Berichten: 1833
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 13:23

Fearlien schreef:
Wat als je hem gevonden hebt maar niet (meteen) de gelegenheid om hem te verstoppen? Weer terug leggen en niks zeggen?


Je hebt er twee weken de tijd voor om hem weer opnieuw te verstoppen. Dus dat moet voldoende zijn om een locatie en moment te vinden +:)+

de BB wordt binnen 2 weken na het vinden opnieuw verstopt en er wordt een nieuw topic op het forum voor geopend.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:26

Haha ik vind t echt ontzettend leuk idee

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:27

Seb8iaan schreef:
Ja dat klopt inderdaad. Dit is om het voor mensen die in andere provincies wonen ook leuk te maken om mee te doen. Anders blijft de bokaal telkens in hetzelfde gebied. En voor de fanatieke zoekers zou dat geen probleem moeten zijn :) .

Als de bokaal alle 12 provincies heeft aangedaan (1 ronde) dan begint het weer van voor af aan en mag de bokaal in alle provincies verstopt worden.

Maar alle regels hierover staan duidelijk in de OP ;)


Eigenlijk best apart. Want je probeert het voor iedereen haalbaar te maken door telkens een andere provincie te nemen maar bokkers die niet makkelijk kunnen reizen kunnen dan sowieso al niet meedoen omdat hij in een andere provincie verstopt moet worden?

Ik snap de verdeling wel maar is dat niet op te lossen want zoals je het nu zegt lijk je een hele grote groep bokkers uit te sluiten en wordt het weer een soort feestje voor de volwassen makkelijk reizende bokker?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:32

Sowieso trouwens heeft niet iedere bokker denk ik tijd om binnen die tijd vragen te beantwoorden enzo. Is het geen optie dat de vinder de bb door kan sturen naar een nieuwe verstopper in een andere provincie die dat wel zie zitten zeg maar? :)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:38

wat een ontzettend leuk idee :D
als die hier in de buurt is ga ik zeker een poging wagen

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:40

Ontzettend leuk idee!
Als hij in de buurt is, ga ik wel een poging wagen!

Seb8iaan

Berichten: 1833
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 13:40

Ik heb exact dit zelfde idee eerder op een ander forum gespeeld, waar de genoemde bezwaren nooit een probleem waren. Ik neem aan dat mensen die willen deelnemen en het leuk vinden, ook bereid zijn om het spel na het vinden te continueren. Het is natuurlijk een spel voor en door bokkers, dus ik hoop niet dat men alleen mee doet voor zichzelf om hem vervolgens te laten verstoffen in de kast.
En ik begrijp dat er altijd redenen kunnen zijn zodat bepaalde mensen niet mee kunnen/willen doen. Maar hoe je de regels ook vorm geeft, je sluit altijd wel iemand uit.
Mijn ervaring leert dat de regels zoals ze in de OP staan duidelijk zijn en in de meeste gevallen prima te handhaven zijn.
Het is niet de intentie op mensen buiten te sluiten, in tegendeel zelfs. Maar het in 100% van de gevallen voorkomen, is helaas onmogelijk.

Desondanks hoop ik dat er een ruime groep mensen interesse hebben om mee te doen en hier ook plezier aan beleven. Want daar is het uiteindelijk voor bedoeld. En een zoeker kan obv de aanwijzingen en antwoorden op vragen zelf besluiten om die ene editie mee te doen, of wellicht tot een volgende plek te wachten. Het is natuurlijk geen noodzaak om iedere editie van de partij te zijn :)

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:40

Oh leuk! Kom maar gelderland!

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:46

Ik volg! Gaaf idee,lijkt inderdaad wat op geocoacing alleen dit is moeilijker lijkt mij. :)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:03

maar moet de bokaal dan weer in een andere provincie verstopt worden? is een andere plaats niet genoeg?

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:05

Wat een leuk idee!!! Ik doe mee!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:11

Leuk idee!
Ik ben benieuwd naar de uitvoering.
In een provincie 1 mini plekje kunnen vinden aan de hand van wat raadsels en vragen lijkt me erg onmogelijk, maar de ervaring zal het leren :)).
Ik snap wel dat de bokaal daarna in een andere provincie verstopt moet worden. Het is niet leuk voor mensen, als deze steeds in dezelfde provincie blijft.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:29

Het gaat mij erom dat je als vinder in deze constructie verplicht ook verstopper moet worden. En dat als je dus niet aan de hoge eisen kunt voldoen die aan een verstopper worden gesteld je dus nu ook niet mee kunt doen met zoeken.

Ik heb het absoluut niet over thuis in de kast laten verstoffen. Maar zijn zo te zien zat mensen die lol zouden hebben in het verstoppen en bijhouden zonder hem eerst zelf te vinden. Dus snap niet goed waarom je hem als vinder niet aan zo iemand zou mogen doorgeven?

Enige optie is dan dus vinden en netjes terug leggen waardoor je wel de lol van de goodies mist.


Ben jij eigenlijk een geocacher Sebastiaan?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:45

Leuk idee! Als de bokaal een keer in de prov. Groningen is doe ik zeker mee! :D

Mandydb

Berichten: 768
Geregistreerd: 18-02-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:49

Wat leuk! Ik doe zeker mee :D

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:55

Wat gaaf, leuk bedacht! Als hij in de buurt is zal ik zeker een poging gaan doen!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:11

Leuk!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:27

Ik begrijp het idee van andere provincies, anders blijft hij steeds in een regio. Maar ik kan begrijpen dat dat voor veel mensen niet haalbaar is.

Als het pakketje bijvoorbeeld in friesland gevonden word en alleen limburg is nog niet geweest, dan mag de bokker uit friesland een heel stuk gaan reizen.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:07

Zijn teamleden uitgesloten van deelname?

Seb8iaan

Berichten: 1833
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 17:12

Ik zie geen enkele reden waarom teamleden uitgesloten zouden zijn van deelname. Het is iets vanuit de community zelf en teamleden weten niets meer dan de andere gebruikers.

Er is alleen 1 teamlid welke niet mee mag doen tijdens de eerste editie, maar dat komt omdat zij te dicht bij me staat om niet te kunnen weten waar de bokaal ligt ;)

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:13

Leuk!!

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:15

Ik wil me graag als verstopper melden voor (Zuid-)Limburg, erg leuk idee en ik weet wel een paar leuke plekjes. :D

Fearlien

Berichten: 1696
Geregistreerd: 26-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:17

Seb8iaan schreef:
Ik zie geen enkele reden waarom teamleden uitgesloten zouden zijn van deelname. Het is iets vanuit de community zelf en teamleden weten niets meer dan de andere gebruikers.

Er is alleen 1 teamlid welke niet mee mag doen tijdens de eerste editie, maar dat komt omdat zij te dicht bij me staat om niet te kunnen weten waar de bokaal ligt ;)

Je vriendin. <<) :')

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:17

Wat gaaf! Mocht hij een beetje bij mij in de buurt zijn dan ga ik zeker een zoekpoging doen. Ik ga het volgen!