tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:24

Aahw RedPassion, sterkte :(:) Het leeggetrokken gevoel qua energie en het nergens plezier in hebben is heel herkenbaar hoor, daar kom je doorheen, echt. Maar dat heeft tijd nodig, tijd voor het verdriet :(:)
Het is helemaal oke dat je nu even niet plezier haalt uit de dingen die je normaal wel plezier geven, dat komt vanzelf weer. Heel goed om wel een ritme vast te houden, bij mij heeft yoga heel veel gedaan.


Zoals MB ookal zegt is het na de eerste periode wel goed en leerzaam om te gaan kijken waar dit weg komt, want als je iedere keer op ''foute'' mannen valt dan zit daar wel een patroon in. Dit komt regelmatig weg bij iets wat er gebeurd is in je jeugd, of een bepaalde situatie.
Zo zit er bij mij een deel verlatingsangst in: ik heb mijn vader sinds mijn +/- 13e al niet meer gezien en hij heeft nooit echt moeite gedaan om het contact te herstellen. Waardoor ik nu diegene was in de relatie met mijn ex die alles staande probeerde te houden en hem bij me probeerde te houden, tevergeefs naturlijk.
Als je van lezen houd kan ik je ''Verslaafd aan liefde'' van Jan Geurtz aanraden.

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 06:57

@RedPassion :(:) ik vind dat gevoel van een 'gat in je hart' zo'n heftig gevoel. Mijn ex is mijn eerste en enige liefde, maar het gevoel, pffff... Nadat ik allebei mijn ouders heb verloren, dacht ik wel te weten wat verdriet was, en dat weet ik ook wel (want jasses, wat mis ik hen nu meer dan ooit), maar dit... het is slopend. Heel veel sterkte met alles een plekje geven.

Ik probeer vooral door te gaan. De ballen in de lucht te houden en te genieten van kleine dingen. Hoor nu de vogels fluiten, vroeg in de ochtend. De lente komt er aan. Uiteindelijk wordt alles beter, het heeft alleen tijd nodig.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37328
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 08:17

:(:) Voor iedereen die zich nu zo ellendig voelt. Wat een narigheid en verdriet weer. Wat doen mensen elkaar toch aan. -O-

Maar wat Robijntje ook zegt hoe ellendig je je ook voelt. Probeer een mini leuk iets per dag te vinden. Hoe klein ook, al is het een vogel die fluit. Het kan net het verschil maken in hoe je je verdriet kan verwerken.

En geloof me ooit ga je je weer lekker in je vel voelen. Dan ga je helder zien wat je hebt achter gelaten. :j En kijk je vol vertrouwen de toekomst in. Ook al gaat dat nog een tijdje duren het komt wel ooit. :(:) en tot die tijd doorgaan met ademhalen, volhouden en jezelf bij elkaar rapen weer.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:05

Ik had het topic al weer een tijdje ontstipt vanaf ik merkte dat ik er geen nood meer aan had, dus ben ook niet echt meer op de hoogte van jullie allemaal. Sorry daarvoor, maar kan het toch even gebruiken om mijn hart hier te luchten aangezien ik me ongelofelijk kl*te voel nu. Hoewel mijn ex en ik intussen nog niet zo heel lang uit elkaar zijn (5 maanden) had ik sinds enkele weken terug contact met mijn allereerste vriendje van toen ik 16 jaar was, wij zijn 2 jaar samen geweest.

We hadden afgesproken om open kaart te spelen en het gewoon nog een keer te proberen, vroeger liep alles mis vanwege de jonge leeftijd, jaloezie en ik die nog in het middelbaar zat terwijl hij al was gaan studeren. Ik had al redelijk snel terug vlinders en hij liet me weten het ook wel echt oprecht te menen, of toch liet hij het zo uitblijken. Maar we liepen al redelijk snel tegen een probleem aan; tijdsgebrek en de afstand. Maar hij liet me weten het wel gewoon te willen proberen en zien waar we uitkwamen. De laatste dagen merkte ik echter dat hij met moeite reageerde op mijn berichtjes, dus ik heb hier iets van gezegd en ja hoor... Hij ziet het toch niet echt zitten, hij heeft al voorgenomen dat het niets gaat worden vanwege het tijdsgebrek maar hij had me zaterdag nog helemaal iets anders verteld dus het kwam voor mij nogal onverwachts.

Hij vroeg wel om nog een keer af te spreken en elkaar nog regelmatig te zien als vrienden, dit heb ik vriendelijk afgeslagen. Heb echt voorgenomen om te doen wat voor mij gezond is en ik weet dat ik ongelofelijk veel van deze persoon hield, dus ik daar nooit gewoon 'vrienden' mee kan zijn. En hij weet dat ook maar al te goed, dus heb een beetje het gevoel dat hij mij op reserven wil houden voor wanneer hij klaar is voor een relatie en daar doe ik niet aan mee. Ik voel me er wel echt poedersuiker over, dacht echt dat het deze keer anders ging zijn en met hem had ik altijd al het 'soulmate' gevoel... -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110821
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:08

Ai, dat is helemaal kl*te, zeker als je bij hem ook een soort van soulmate gevoel hebt.
Sterkte meid :(:) *schuift reep chocolade toe*

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:31

Cayenne schreef:
Ai, dat is helemaal kl*te, zeker als je bij hem ook een soort van soulmate gevoel hebt.
Sterkte meid :(:) *schuift reep chocolade toe*

Dankjewel :(:)
Dat soulmate gevoel heb ik eigenlijk ook nooit bij iemand anders gehad buiten hem. Waarom heb je dan een andere relatie gehad zou je denken, maar dat was echt wel omdat ik er vrede mee had gesloten dat ik zoiets geen 2x ging vinden. Hij vertelde me zaterdag namelijk dat hij op mij 'gewacht' heeft tot ik terug single was omdat hij wel wist dat het niet ging blijven duren, hij heeft ook geen andere relaties meer gehad na mij. En nu dit. Dan voelt het toch echt wel alsof er serieus met mijn voeten is gespeeld, hoewel ik zijn onzekerheid wel snap. Het probleem was er en we waren ons er beide bewust van, maar dat hij zo snel zou opgeven had ik niet verwacht...

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:38

Jeetje, CalipsoLover... dat is rot. :(:) Die opvlammende hoop en dan je voeten die onder je lijf worden weg gemaaid, dat is vreselijk. Sterkte.

Elisa2

Berichten: 37615
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:03

CalipsoLover schreef:
Cayenne schreef:
Ai, dat is helemaal kl*te, zeker als je bij hem ook een soort van soulmate gevoel hebt.
Sterkte meid :(:) *schuift reep chocolade toe*

Dankjewel :(:)
Dat soulmate gevoel heb ik eigenlijk ook nooit bij iemand anders gehad buiten hem. Waarom heb je dan een andere relatie gehad zou je denken, maar dat was echt wel omdat ik er vrede mee had gesloten dat ik zoiets geen 2x ging vinden. Hij vertelde me zaterdag namelijk dat hij op mij 'gewacht' heeft tot ik terug single was omdat hij wel wist dat het niet ging blijven duren, hij heeft ook geen andere relaties meer gehad na mij. En nu dit. Dan voelt het toch echt wel alsof er serieus met mijn voeten is gespeeld, hoewel ik zijn onzekerheid wel snap. Het probleem was er en we waren ons er beide bewust van, maar dat hij zo snel zou opgeven had ik niet verwacht...


Als hij dit allemaal zegt maar wat anders laat zien dan vraag ik me af of er geen bindingsangst oid aan ten onder ligt? hoeft natuurlijk niet.
Ik vind in ieder geval dat je sterk voor jezelf kiest, ik snap hoe rot het is. Heel veel sterkte!

En aan iedereen heel veel sterkte die het nodig heeft, wat een rotverhalen komen er voorbij.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:02

Bindingsangst dacht ik ook al een beetje, daar had hij vroeger geen last van maar weet wel dat hij heel snel afknapt als het even tegen zit, vooral met andere meiden dan en denk dat dat ook de reden is dat hij geen andere relaties meer gehad heeft na mij. Hoewel hij dan wel weer contact wil blijven houden, ik wil gewoon niet dat hij van beide walletjes gaat eten want dat zou hij wel durven en dat ga ik mezelf ook niet aan doen.

Heb intussen wel nog een appje gestuurd dat hij niks meer van me hoeft te verwachten en ik geen contact meer wil maar daar heeft hij (nog) niet op geantwoord. Hij vroeg me gisteren aan de telefoon nog of ik er even over wou nadenken en hem nog iets wou laten weten. Heb ook nog een paar dingen gezegd die wel op m'n lever lagen, maar gisteren aan de telefoon was ik gewoon zo verdoofd dat ik het toen niet kon/wou zeggen. Hoewel onze romance niet lang geduurd heeft voelt het wel poedersuiker, ik had intussen mijn huis al terug voor hem opengesteld en hij had mijn moeder ook weer ontmoet. Moet ik dat ook nog gaan uitleggen...

Dikke knuffel aan iedereen die het nodig heeft :(:)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:34

Ah wat zuur CalipsoLover :(:)


Voor de mensen waarvan de ex al weer snel een nieuwe relatie had: mijn gedachten gaan hier vaak over, heel irritant. Ik heb het gelukkig door maar soms word ik wakker en denk ik er direct al aan. Niet echt wat ik wil natuurlijk dus probeer het ook wel los te laten maar soms is het er gewoon.
Hoe gaan jullie daar mee om?

Het is dus absoluut niet dat ik hem terug wil maar juist zie dat hij vaak niet goed voor me is geweest, maar dat ik dan niet snap hoe hij zo snel weer een relatie kan hebben. En soms neemt onzekerheid het over en denk ik dan dat zijn nieuwe vriendin vast leuker is. Ugh.

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:41

Mijn ex had ook al snel een ander. Dat bevestigde voor mij alleen maar dat mijn gevoel juist zat. Ik had een tijdje in onze relatie het gevoel en vermoeden dat er iets tussen zijn collega en hem was. Hij ontkende dit altijd en ik was het jaloerse kreng. Maar ik had toch mooi gelijk. Voor mij bevestigde het vooral dat mn gevoel juist zat. Wat ik wel moeilijk vond how hij de hele afwikkeling deed van ons uit elkaar gaan en dat heeft wel iets met mij gedaan. En de gedachte dat hij gewoon doorging vond ik wel lastig. En nu na 4 jaar denk ik vooral. Dit alles heeft mij sterker gemaakt en dat is waar het om draait.

Hutcherson

Berichten: 7434
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:02

Daar is een simpele reden voor: rebound.
daMannen hebben meestal minder last van een break up en krijgen de pijn van het gemis pas later. Vrouwen hebben eigenlijk vrijwel direct een gebroken hart en zij klaar met mannen/relaties. Willen zichzelf niet direct weer emotioneel blootgeven aan een nieuwe man met het risico weer gekwetst te worden.

Je hoort zelden een man mopperen: 'ben helemaal klaar met vrouwen, ik begin er niet meer aan'. En juist heel veel vrouwen mopperen wel over mannen :').
Tegen de tijd dat de vrouw over een break up heen is, dus echt geen gevoelens meer heeft en verder wil gaan met leven.. Pas dan krijgt een man de klap.
Soms is het overigens anders maar dat iemand na een relatie gelijk een nieuwe relatie heeft of neemt zegt voor mij dat hij 1. Niet goed alleen kan zijn, 2. Dat hij de pijn van de break up niet wil voelen 3. Hij gewoon een sukkel is.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:14

Olympia: dat heb ik gelukkig ook wel, hoe vaak ik niet voor gek ben verklaard of er werd gedaan dat ik veel van hem verwachte.. uiteindelijk waren het gewoon dingen die je mag verwachten binnen een relatie.
Maar vooral dat hij inderdaad eigenlijk maanden zijn echte gevoelens heeft verzwegen en we in die periode nog wel bijzondere dingen hebben gedaan waardoor ik het niet had verwacht maakt het ook wel moeilijk. En inderdaad de afhandeling, hij heeft echt wel gemene dingen gezegd ook tijdens het uitmaken, en daarna zich echt niet respectvol opgesteld tegen mij.

Hutcherson: ja ik hoopte eerst ook een rebound maar ik denk dat het best wel serieus is(inmiddels hebben ze dan ook al bijna een halfjaar iets).. voor mij was het ook erg lang geleden dat hij een serieuze relatie had. Maar goed waarschijnlijk voelt dit wel lekker voor hem, dat hij het idee mag houden dat het allemaal aan mij lag en niet in hemzelf zit :+
Kan me dan zo niet voorstellen dat dat nu anders gaat, maar tegelijkertijd wil ik me dat ook niet hoeven afvragen omdat ik er niks mee te maken heb.

haha ik heb zelf niet van ugh mannen daar begin ik niet meer aan, maar wel dat ik eerst mijn eigen dingen wil verbeteren voor ik er überhaupt weer voor open sta :)
Laatst bijgewerkt door Air op 11-03-20 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:17

Hutcherson schreef:
Daar is een simpele reden voor: rebound.
daMannen hebben meestal minder last van een break up en krijgen de pijn van het gemis pas later. Vrouwen hebben eigenlijk vrijwel direct een gebroken hart en zij klaar met mannen/relaties. Willen zichzelf niet direct weer emotioneel blootgeven aan een nieuwe man met het risico weer gekwetst te worden.

Je hoort zelden een man mopperen: 'ben helemaal klaar met vrouwen, ik begin er niet meer aan'. En juist heel veel vrouwen mopperen wel over mannen :').
Tegen de tijd dat de vrouw over een break up heen is, dus echt geen gevoelens meer heeft en verder wil gaan met leven.. Pas dan krijgt een man de klap.
Soms is het overigens anders maar dat iemand na een relatie gelijk een nieuwe relatie heeft of neemt zegt voor mij dat hij 1. Niet goed alleen kan zijn, 2. Dat hij de pijn van de break up niet wil voelen 3. Hij gewoon een sukkel is.


Ik lees al een tijdje mee en heb het hele topic doorgelezen. Het heft mij enorm geholpen overigens dank daarvoor dames *\o/*

Maar vind dit hierboven wel echt grappig. Klopt als een bus in ieder geval wat de vrouw betreft voor een man kan ik niet spreken natuurlijk. :D

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:20

Joh, sorry dat ik kom binnenvallen maar imo heeft dat niks met man/vrouw te maken. Ik had ook binnen een paar maanden nadat ik mijn relatie van 4 jaar had verbroken een nieuwe relatie, dat was gewoon omdat het in mijn hoofd eigenlijk al maanden voordat ik het uit maakte over was en ik er dus vrij snel overheen was.

Vooral dat laatste stukje vind ik een behoorlijke aanname :+

Natuurlijk is het niet leuk om te zien, maar het zijn heel grof gezegd jouw zaken niet meer.

Hutcherson

Berichten: 7434
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:27

Dat is vooralsnog niet eerlijk van jou, dat je je relatie eigenlijk al had afgesloten voordat je het uitmaakte. Niet netjes en imo aan het lijntje houden van. Als je er klaar mee bent, kap het dan gewoon af. als je echt al zover bent dat jij al aan het verwerken bent en de ander niet.... dan lijkt het echt alsof je het leed voor jezelf aan het verzachten bent voordat je daadwerkelijk de knoop doorhakt.
Wist jouw expartner wel dat je er klaar mee was en dat je dit tijdens de relatie al aan het verwerken was? dat het van jou uit eigenlijk geen kans van slagen meer had?

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:37

Nee, soms zijn dingen ook niet helemaal eerlijk en niet zo zwart-wit en dat is achteraf gezien natuurlijk altijd makkelijk praten.

Ik had al een jaar gezegd dat ik twijfels had, wilde het niet zomaar weggooien, hij wilde het zo graag nog proberen en dat wilde ik voor hem dan ook wel doen. Achteraf gezien was het voor mij inderdaad al langere tijd wel over ja. Maar ja, dat is op het moment zelf niet per se makkelijk te herkennen en ik wilde hem niet kwetsen. Ik was het niet bewust aan het afsluiten, zat er zelf heel erg mee, maar onbewust ben je al veel verder dan de ander op het moment dat je het uitmaakt. Voor mij was het toen vooral een opluchting.

Vind daarom ook wel dat hier soms iets te zwart-wit gedacht wordt. Het is van beide kanten echt niet makkelijk en soms handel je dan niet zo handig, maar ook voor degene die het uitmaakt is het gewoon een hele vervelende en lastige situatie.

Hutcherson

Berichten: 7434
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:19

Maar zwart-wit denken is logisch toch? dat dat hier gebeurt. er is niemand anders dan jij alleen die in jouw schoenen staat en die kan voelen wat jij voelde op die momenten.
Maar als zwart-wit denken niet meer mag, dan kunnen ze de websites met fora sluiten.
Het is altijd een mening en altijd zonder context.
Wil niet zeggen dat ik je niet begrijp of dat je het fout gedaan hebt.
Wat jij deed: dus dat het niet altijd man/vrouw gerelateerd is omdat jij een andere ervaring hebt, dan is mijn visie ook zwart-wit geinterpreteerd door jou. Jij ziet staan dat mannen ALTIJD makkelijker door een break up gaan en de pijn pas later voelen en dat vrouwen ALTIJD eerst pijn hebben en daarna door kunnen emt hun leven. Maar dat staat er niet en is ook absoluut niet waar. Het komt vaak voor, maar zeker niet alle mannen hebben schijt aan breakups en zoeken een nieuw slachtoffer...
soms is het andersom, zoals in jouw geval en dan was het alsnog niet kloppend omdat jij al verder was met je verwerking. Valt ook weer wat voor te zeggen maar das een andere discussie en denk ik geen hele eerlijke aangezien niemand weet hoe jij je voelde.. ook al heeft iemand hetzelfde meegemaakt.

Urbanus

Berichten: 44958
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:26

Misschien iets genuanceerder leren denken? Zwart-wit denken is niet normaal maar bekrompen.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:40

MarcoBorsato schreef:
Misschien iets genuanceerder leren denken? Zwart-wit denken is niet normaal maar bekrompen.

Ben ik het ook mee eens...

capopjekop

Berichten: 30681
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:47

Niemand weet wat ze voelde idd. Maar we kunnen ons wel inleven en snappen dat je niet bij de eerste twijfel de handdoek in de ring gooit en je het toch wil proberen. Als het dan niet lukt is het in zo'n geval niet gek dat de gene die er klaar mee was relatief snel weer verder gaat. Voelt wel erg zuur voor de ander.

lor1_1984

Berichten: 12068
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:40

Hier was er ook al ff twijfel, in eerste instantie vanuit mijn ex maar die was/is depressief.
Later vanuit mij en na een paar voorvallen ging er een knop om bij mij, ik heb het nog wel even laten bezinken om overhaaste beslissingen te voorkomen.
Overigens is er over gecommuniceerd vanaf dat zij begon te twijfelen en we zijn ook goed uit elkaar gegaan.

Ik heb ook anders meegemaakt; dat de ander blijkbaar al langer twijfelde, niets liet merken en me vervolgens (voor mij vanuit het niets) dumpte.
Daar ben ik goed ziek van geweest en ik heb me er zó genaaid door gevoeld. %)

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:52

Toen het uitging met mijn ex 4-5 maanden geleden heb ik daar wel geteld 2-3 weken echt vanaf gezien, en ging het daarna stukken beter. Hoor of zie hem nu niet meer, en mis hem ook niet. Ik had het ook in mijn hoofd al veel langer afgesloten. De laatste voorvallen waren voor mij ook wel echt een knop die omgedraaid werd en dat maakte het voor mij een pak makkelijker om het af te sluiten. Moest hij nu weten dat ik al met iemand anders gedate heb, en dan zeker mijn allereerste vriendje (waar hij altijd erg jaloers op was), zou hij ook over de rooie gaan. Maar waarom? Hij heeft daar toch helemaal geen zaken mee, zeker niet als er al dingen een hele tijd mis gingen.

Urbanus

Berichten: 44958
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 00:43

Hutcherson schreef:
Dat is vooralsnog niet eerlijk van jou, dat je je relatie eigenlijk al had afgesloten voordat je het uitmaakte. Niet netjes en imo aan het lijntje houden van. Als je er klaar mee bent, kap het dan gewoon af. als je echt al zover bent dat jij al aan het verwerken bent en de ander niet.... dan lijkt het echt alsof je het leed voor jezelf aan het verzachten bent voordat je daadwerkelijk de knoop doorhakt.
Wist jouw expartner wel dat je er klaar mee was en dat je dit tijdens de relatie al aan het verwerken was? dat het van jou uit eigenlijk geen kans van slagen meer had?


Sowieso, dit doet iedereen die het uitmaakt toch? Wat is daar niet eerlijk aan?

Raar verhaal.

Hutcherson

Berichten: 7434
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 02:06

Wat doet iedereen die het uitmaakt?