tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:37

Bah bah, op netflix worden nu alleen maar van die kleffe romatische films toegevoegd. Nu hou ik daar nooit van maar al dat valentijn gedoe wat voorbij komt word ik wel een beetje gek van nu. Laat mij lekker bevrijdingsdag vieren in mijn rust. :Y)

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:43

naomiiiii schreef:
Bah bah, op netflix worden nu alleen maar van die kleffe romatische films toegevoegd. Nu hou ik daar nooit van maar al dat valentijn gedoe wat voorbij komt word ik wel een beetje gek van nu. Laat mij lekker bevrijdingsdag vieren in mijn rust. :Y)

Hahahah herkenbaar :))

Maar: Sabrina staat er ook weer op. Niet zo klef enzo. Of dan toch maar Ares kijken.

Air: Dat klinkt alsof de roze wolk al goed is verdwenen zo. :))

blubblabhoi: gemixte signalen kun je weinig mee. Mijn ervaring met kerels is dat het vaak wel of niet is en niet half half. Half half wordt uiteindelijk toch alleen maar ellende. Of de timing is compleet verkeerd. Dat kan ook.

Hier eind volgende maand nog weer een therapiesessie. Ik ben lekker bezig, maar ja, het steekt soms nog wel. En dat mag ook. Maar focus heeft vooral lekker op mijzelf gezeten en ik merk dat ik wat losser begin te worden.

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:04

blubblabhoi schreef:
Ohja, toevoeging: Wat ik bedoel met gemixte signalen: Vorige keer dat ik hem zag vertelde hij uit het niets dat hij een aanzoek plande voor onze vakantie naar Thailand (oktober), maar dit heeft niet doorgezet omdat hij het niet durfde, omdat hij geen klik meer voelt. >;) Dit heeft echt m'n hart gebroken.


-O- Y;( Dat had hij je beter helemaal niet verteld. Wat moet je daar nu mee. Verder vind ik dat je goed bezig bent: je eigen leven leiden. Soms ook fijn om de rest (het piekeren) even te laten voor wat het is. Een adempauze.
Precies.. Het gevoel alleen al dat ik er zo dicht bij was, om het zo maar te zeggen. Nog even een trap na.. -O-

Hij is gister uit het niets langsgekomen. Ik dacht dat dit het einde was, maar hij wilde weten hoe het met me ging. We hebben kort een half uurtje gepraat. Hij komt dinsdagavond weer langs, om te praten.


Ik lees mee, allereerste: sterkte, wat een rottige situatie! is relatie therapie geen optie voor jullie? of zou dat teveel worden alles bij elkaar?

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:35

Gisteravond ging wat moeizamer dan zaterdagavond. Hij leek heel erg moe, het was al wat later en hij had geslapen. Grootste verrassing: hij komt vanavond weer! Lijkt al enig verbetering. Van drie weken geen contact naar drie keer in een halve week.

Relatietherapie zou ik zeker willen proberen, maar hier is hij nog lang niet aan toe. Hij zou het ook niet kunnen. Zover ik hem begrepen heb gister gaat hij bij de psycholoog eerst aan de slag met z’n angststoornis en daarna met z’n depressie. Daarna vermoed ik dan pas de relatie.

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:08

Ik snap het, hij heeft eerst zelf het ea om te verwerken. Hopelijk helpt dat voldoende waardoor relatietherapie ook niet meer nodig is. Fijn in ieder geval dat er enige verbetering lijkt te zijn!

miereneter

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-05-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 08:33

@Winged: Klinkt echt alsof je goed bezig bent! En af en toe een minder moment hoort erbij, dat slijt wel.

@blublabhoi: Misschien zit ik er helemaal naast, maar uit je laatste berichten lijkt het alsof je helemaal afhankelijk bent van hem: hoeveel contact hij wil, hoe het gesprek gaat. Herkenbaar hoor, maar zou daar wel een beetje mee uitkijken. Nu hangen je ups en downs van hem af, terwijl je natuurlijk liever wilt dat jijzelf in de hand hebt hoe het met je gaat. Helemaal los van de vraag of je wel of niet op hem wacht. (Dat gezegd zijnde: hoe dan ook fijn dat het contact beter gaat.)

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:29

miereneter schreef:
@Winged: Klinkt echt alsof je goed bezig bent! En af en toe een minder moment hoort erbij, dat slijt wel.

@blublabhoi: Misschien zit ik er helemaal naast, maar uit je laatste berichten lijkt het alsof je helemaal afhankelijk bent van hem: hoeveel contact hij wil, hoe het gesprek gaat. Herkenbaar hoor, maar zou daar wel een beetje mee uitkijken. Nu hangen je ups en downs van hem af, terwijl je natuurlijk liever wilt dat jijzelf in de hand hebt hoe het met je gaat. Helemaal los van de vraag of je wel of niet op hem wacht. (Dat gezegd zijnde: hoe dan ook fijn dat het contact beter gaat.)

Klopt wel enigzins hoor, merk zelf ook dat mijn emoties enigszins afhankelijk zijn van hem. Vorige week voelde ik me namelijk super goed. Waarschijnlijk omdat ik wist waar ik aan toe was, nu voel ik me een stuk minder goed en dat komt weer omdat ik wederom weer in onzekerheid ben gevallen. Ik vind het ook niet raar dat m'n emoties zo heen en weer gaan, mijn leven heeft immers voor letterlijk bijna de helft uit hem bestaan, dus ik heb daar vrede mee. Toch is het echt al zo veel meer stabieler dan een maand geleden. _/-\o_

Verder privé gaat het wel erg goed. Ik ben lekker aan het ondernemen waar ik veel energie uit haal en m'n studie heb ik ook hopelijk afgerond. Ik doe nu veel meer met familie en vrienden, ik maak meer tijd voor ze vrij. Ik voel me een stuk onafhankelijker van hem maar ik blijf slechte dagen houden. Ook andere uitschieters zoals gister: gister had ik een 'ik-ben-er-klaar-mee'-dag, dat is nu al weer wat rustiger.

Om de situatie nog iets ingewikkelder te maken, onze derde afspraak vorige week is niet doorgegaan omdat zijn vader een hartaanval heeft gehad. Het gaat nu weer goed met z'n vader, maar van mijn (ex-)vriend heb ik sindsdien niks meer gehoord. Ik baal dat het nu zo is ingezakt, maar ik vind het ook begrijpelijk dat z'n aandacht nu even naar z'n vader gaat. Hopelijk pakt hij het wel snel weer op, het was gelukkig allemaal nog niet ingewikkeld genoeg. 8)7

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 00:06

Maar maak je het zelf ook niet ingewikkelder? Juist omdat hij nu aangeeft geen relatie te willen en jij hoop blijft houden?

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 01:21

Ik ben een stille meelezer hier maar ik zou persoonlijk ook vooral voor de rust voor jezelf hier echt een eind aan maken. Dit verhaal kan heel heel lang gaan duren anders...

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:21

M’n vriend zegt dat we nog een relatie hebben. De acties zijn er alleen niet naar.. Daarbij hebben we geregistreerd partnerschap en ook samen een koophuis, dus helaas is het niet zo makkelijk om maar bij hem weg te gaan. Toch denk ik dat jullie gelijk hebben. Ik denk dat ik mezelf tot na het weekend geef en dat ik dan besluit of ik de knoop ga doorhakken.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:41

Vind jij dit een relatie? Als dat antwoord nee is, zouden jullie eens een goed gesprek moeten voeren over verwachtingen.

En een koophuis en een geregistreerd partnerschap, het is niet leuk om dat wellicht op te geven, maar nog altijd beter dan jezelf verliezen in deze situatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:59

blubblabhoi schreef:
M’n vriend zegt dat we nog een relatie hebben. De acties zijn er alleen niet naar.. Daarbij hebben we geregistreerd partnerschap en ook samen een koophuis, dus helaas is het niet zo makkelijk om maar bij hem weg te gaan. Toch denk ik dat jullie gelijk hebben. Ik denk dat ik mezelf tot na het weekend geef en dat ik dan besluit of ik de knoop ga doorhakken.


Hij is jou vriend omdat hij dat zegt? Waar sta jij dan in dit verhaal? De wachtende vriendin die haar relatie laat afhangen van wat een andere zegt? Meid, ik snap dat hij het moeilijk heeft maar jij bent meer waard dan dit. Als hij jou nodig heeft dan komt hij langs om daarna weer niets te laten horen. Dat is niet fair. Ik snap dat jij hem wilt steunen maar laat dit niet ten koste van jou zelf gaan. Dat jij de eerste bent die hij laat vallen als het moeilijk/slecht gaat zegt, in mijn ogen, genoeg. Sorry voor mijn, misschien, harde mening.

Overigens had mijn vriend ook een koophuis met zijn ex. Op een paar maand was alles netjes geregeld zonder al te veel stress. Voor een huis moet je niet samen blijven...

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:30

Sorry zeggen hoeft niet, ik waardeer je mening :)
Ik heb het ook nodig om dit te horen, ik weet van mezelf dat ik veel te lief ben.

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:44

Al die valentijnsberichten van stelletjes doen me stom genoeg wel wat ofzo.

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:09

Hier ook wel. Afgelopen jaren kreeg ik altijd wel wat liefs van mijn ex op valentijn.
Voel me dit jaar eigenlijk wel een beetje eenzaam.
Sowieso heb ik sinds ik alleen ben dat ik me 's avonds sneller eenzaam voel.
Maar nu toch een beetje meer dan anders, terwijl ik normaal gesproken echt niets met valentijn heb.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:50

@AmyJamess: Als je je eenzaam voelt, m'n inbox staat altijd open. Ik worstel zelf ook met eenzaamheid op het moment...

Ik ben bang dat er gisteravond nu echt een eind is gekomen aan de relatie. ;(

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:45

Knuffels! Mijn inbox staat ook altijd open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:47

blubblabhoi schreef:
@AmyJamess: Als je je eenzaam voelt, m'n inbox staat altijd open. Ik worstel zelf ook met eenzaamheid op het moment...

Ik ben bang dat er gisteravond nu echt een eind is gekomen aan de relatie. ;(


Als je even alles wilt afschrijven, mag je altijd pb’en.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:09

Mijne staat ook open :)

Hier een dagje 'hoezo valentijn' en aardig 'strijdbaar' in alles mbt dat hele liefdesgedoe :+ Ik merk dat ik echt in de fase terecht kom van lekker casual dingen doen en gewoon geen gedrama. Ik ben zo drama-moe dat ik er erg nonchalant van aan het worden ben. Misschien ook maar goed zo.
(ja, zit nog steeds wel ergens met hem in mijn hoofd, maar ja... ik accepteer het maar en zodra ik dat doe dan laat ik het ook weer los ofzo. Verwarrend, maar wel beter voor mij.)

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:25

Ik heb overal last van, maar niet van Valentijnsdag. Vind het echt overtrokken commercieel gedoe :'). Ik vierde het ook niet toen ik een vriend had.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:44

blubblabhoi schreef:
@AmyJamess: Als je je eenzaam voelt, m'n inbox staat altijd open. Ik worstel zelf ook met eenzaamheid op het moment...

Ik ben bang dat er gisteravond nu echt een eind is gekomen aan de relatie. ;(



:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:01

Valentijn? Heet vanaf nu bevrijdingsdag hier. :))

Vind al die stelletjes foto's en kleffe berichten wel ongeloofelijk irritant maar dat vond ik altijd al. Ik vierde inderdaad ook nooit valentijn toen ik wel een vriend had.

Ik heb geen last meer van liefdesverdriet kan ik eigenlijk wel zeggen. Ik heb er meer last van dat ik mannen weer heel erg begin te wantrouwen. Krijg ook wel af en toe berichten van mannen met een vriendin, waar ik dan niet op reageer, maar als mijn vriend zulke dingen zou sturen naar andere was het klaar. Dan denk ik dus alleen maar van "ben benieuwd hoeveel ik wel niet ben belazerd door mijn exen zonder dat ik het weet". Vooral omdat het ook wel mannen zijn waarbij je het echt niet verwacht zeg maar. Dus zit momenteel in een 'hoef-eigenlijk-nooit-meer-een-relatie-fase'.

Verder gaat het hier goed dus. Ik geniet echt enorm van vrijgezel zijn, kan alles doen en laten wat ik wil. :D Vind het echt heerlijk en neem het er ook wel van.

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 06:46

Hier vannacht echt een rotdroom gehad & ik droom altijd al zo realistisch.. werd gewoon opnieuw met liefdesverdriet wakker, echt naar. :+

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:13

Ik ben zo blij dat mijn dromen wat afgenomen zijn :')
Gosh de eerste weken droomde ik elke nacht dat we weer bij elkaar kwamen :\

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:09

Vervelend zijn zulke dromen. Naar dat je dat met jezelf kan doen zeg maar. Hier laatst ook weer gedroomd over mijn ex. Relatie is nu 2 jaar voorbij en ik ga volgende week samenwonen met mijn huidige vriend. Mijn ex had al heel rap een nieuwe vriendin en is ondertussen ook al getrouwd. Droomde dat we elkaar tegen kwamen en dat we oprecht blij voor elkaar waren dat we nu gelukkig zijn met onze partners. Dat was wel een mooie droom.