tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:25

Ja gewoon een beetje kletsen, maar ik sta daar neutraal in :) Ik ben met andere dingen bezig, haha. Mag vanaf de week van 13 januari aan het revalidatietraject beginnen dus daar gaat straks veel energie in zitten.

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:59

Vandaag weer bij mijn ex langs geweest (op een of andere manier vind ik het nog raar om ex te zeggen ipv vriend) om spullen en post op te halen.
Dit keer ben ik met een goed gevoel weg gegaan. Hij was goed te pas, en begon alweer grapjes te maken. Dit doet me eigenlijk wel goed en betekend voor mij dat hij langzaam het een plekje kan geven en geeft me hoop dat we misschien toch nog gewoon verder kunnen als vrienden.
Daarnaast heeft hij een nieuwe baan gevonden en ben daarvoor heel blij voor hem.

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:37

Tussen de tranen door probeer ik wat te typen.
Mijn vriend en ik zijn bijna 9 jaar samen. Hij was 18 en ik 17 en zaten bij elkaar op de middelbare school. We zijn elkaars eerste lange relatie, voor mijn vriend zelf de enige. Wij zijn ook elkaars enige bedpartners.
5 jaar geleden hebben een korte pauze gehad van 2 a 3 maanden omdat we wat uit elkaar gegroeid waren; beide aan het studeren, hij op een lange stage in een andere stad. We zijn toen weer bij elkaar gekomen en toen dacht ik wij zijn meant to be voor elkaar. Zo dacht hij het ook. Jaren ging het goed, hij heeft zelfs een half jaar in het buitenland gewoond wat goed ging.
Maarja ik zou hier nu niet typen als alles nog steeds goed zou gaan. Vanavond kwam het hoge woord eruit, na maanden al gevraagd te hebben wat er nou steeds was. Hij was zichzelf niet maar gooide het steeds op z’n werk.
Hij heeft ernstige twijfels en verlangt naar hoe het zou zijn met een ander meisje maar ook in een andere relatie. Hij denkt dat hij nooit die twijfels kwijt raakt als hij nooit eens met een ander relatie zou hebben. Dus het komt er op neer dat we uit elkaar gaan, of dat het een soort time out is. Ik weet het allemaal niet meer. Ik voel honderdduizenden dingen, ben ontzettend verdrietig want hij was de jongen waarmee ik oud ging worden. Maar ik wil geen relatie met iemand die twijfels heeft over de relatie.
Hij gaat morgen eerst naar z’n ouders voor onbepaalde tijd. Kunnen we beide rustig nadenken of dit echt is wat we willen en hoe we het dan met het koophuis, auto’s etc gaan doen.
Ik ben echt kapot en niet gedacht dat ik zo verdrietig zou zijn... waarom ik schrijf? Geen idee, het lucht wat op en dit is de eerste 5 minuten dat ik niet gehuild heb sinds vanavond.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:41

Ochjeetje dat is heftig. Een hele dikke knuffel vanuit hier!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:51

Ach nee... Ik weet niet wat ik moet zeggen om je beter te laten voelen... Wat een klote situatie! :(:) Dikke knuf!

Mer1980

Berichten: 18864
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:56

Oh jeetje Mijke, wat vreselijk, je kan hier ook echt helemaal niets aan doen, maar hij ook niet. Neem veel Ben & Jerry's huil de ogen uit je kop, ik hoop dat je een goede vriendin hebt die gewoon een beetje bij je kan zijn om je te helpen. Het slijt echt waar, het krijgt een plekje ook al is dit nu nog echt heel ver weg.

miereneter

Berichten: 2552
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:56

Mijkee_ schreef:
Ik ben echt kapot en niet gedacht dat ik zo verdrietig zou zijn... waarom ik schrijf? Geen idee, het lucht wat op en dit is de eerste 5 minuten dat ik niet gehuild heb sinds vanavond.


Y;( Knuffel Mijkee_, wat ontzettend verdrietig.

Ik zit ook net vier dagen in volle relatiecrisis, acht jaar samen. Heb het gevoel dat de grond onder mijn voeten verdwenen is. Natuurlijk ben je verdrietig. Het is nog zo vers. Zoiets heeft heel, heel veel tijd nodig. De tranen, het gemis... ik kijk er zelf als een berg tegenop maar ik wéét ook dat het beter wordt. Het slijt. En blijf zeker schrijven als het oplucht!

Gaan jullie nog praten? Of zou relatietherapie een optie zijn? Zodat hij misschien helderder kan krijgen waar precies zijn twijfels liggen?

Je bent niet alleen. Af en toe slaat me de paniek om de oren, maar hele kuddes mensen hebben dit verdriet vóór ons overleefd en wij kunnen dat ook!

Mer1980

Berichten: 18864
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:02

Jij ook veel sterkte Miereneter, mijn tekst geldt uiteraard ook voor jou :(:)

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:03

miereneter schreef:
Mijkee_ schreef:
Ik ben echt kapot en niet gedacht dat ik zo verdrietig zou zijn... waarom ik schrijf? Geen idee, het lucht wat op en dit is de eerste 5 minuten dat ik niet gehuild heb sinds vanavond.


Y;( Knuffel Mijkee_, wat ontzettend verdrietig.

Ik zit ook net vier dagen in volle relatiecrisis, acht jaar samen. Heb het gevoel dat de grond onder mijn voeten verdwenen is. Natuurlijk ben je verdrietig. Het is nog zo vers. Zoiets heeft heel, heel veel tijd nodig. De tranen, het gemis... ik kijk er zelf als een berg tegenop maar ik wéét ook dat het beter wordt. Het slijt. En blijf zeker schrijven als het oplucht!

Gaan jullie nog praten? Of zou relatietherapie een optie zijn? Zodat hij misschien helderder kan krijgen waar precies zijn twijfels liggen?

Je bent niet alleen. Af en toe slaat me de paniek om de oren, maar hele kuddes mensen hebben dit verdriet vóór ons overleefd en wij kunnen dat ook!



Het wordt vast weer beter. de laatste maanden waren ook soms echt niet leuk want hij kon/wou het niet vertellen maar hij liet wel voelen dat het niet goed zat. Hij is met kerst en oud&nieuw 2 weken naar Zwitserland geweest om ski les te geven maar ik heb toen nauwelijks wat van hem gehoord en als ik dan vroeg of ie zin had om naar huis te komen, was het antwoord nee. Dat voelt echt zo ontzettend poedersuiker.

Ik heb hem voorgesteld om met iemand te praten, hetzij goede vrienden, een coach of een therapeut maar dat ziet hij nu allemaal niet zitten. En daar ben ik wel boos om omdat het voelt alsof hij de 9 jaar zo weg gooit.

Gelukkig heel veel lieve vriendinnen, morgen blijft er eentje slapen zodat ik niet helemaal alleen ben als hij naar z’n ouders gaat.

Wat vervelend voor jou ook... :(:)

Dankjewel voor de rest van de berichtjes, doet me goed :(:)

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:10

Ahh mijke en miereneter, das echt niet fijn!
En inderdaad jullie zijn niet alleen

miereneter

Berichten: 2552
Geregistreerd: 25-05-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:24

Fijn dat er iemand komt slapen, het zal wel helpen om niet alleen te zijn op zo'n moment. Houd vol!

Dank voor de lieve woorden van de rest. Ben 'blij' met dit topic op zo'n moment (al had ik natuurlijk iedereen de break-ups bespaard willen zien blijven).

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:25

Ah Mijke en miereneter... :(:) Zo niet leuk. En wat je kan doen: niks. Ja, heel hard huilen, lief voor jezelf zijn en afleiding zoeken. We all know the feels. En ja, damn it hurts like hell.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:04

Ik kruip weer even van onder mijn steen, maar hier gaat het tamelijk goed. Ik begin terug weer wat onafhankelijker te worden en voel me sterk en zelfzeker.

Ik vind het ontzettend sneu dat andere zich zo slecht voelen. Heel veel sterkte aan jullie en een dikke virtuele knuffel :(:)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:22

Een hele grote knuffel vanaf hier :(:) Na zo'n lange tijd ben je zo verbonden met iemand dat het leven zonder diegene lastig voor te stellen is, maar dat zal langzaam normaler worden, tijd en het verdriet er laten zijn :(:)

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 07:44

Mijke & miereneter, wat onwijs k#t :( hele dikke knuffel. Zulke lange relaties zijn zo moeilijk te verwerken, je bent echt in elkaars systeem gebrand als een gewoonte. Maar ook dat kan slijten, geef het tijd :(:)

@CalipsoLover; fijn, dat zijn al stappen in de goede richting! <3

Ik merk nog steeds echt dat ik hém mis, niet gewoon een persoon. Liep gisteren door een mooi gebied met vriendin, maar had zo graag met hem daar gelopen. Ik ga een onwijs gave reis maken, alleen, maar had het zo graag willen delen. Met wie ik ook knuffel of kroel, praat of dans.. mijn hoofd is nog bij hem.
We hebben nu geen contact, ik vind dat echt heel lastig. Maar het zal wel voor het beste zijn, hij zal het ook wel zo willen of moeten. Zit zelf nog zo in de fase van “blijven wachten of doorgaan”, “zeg nog alles wat je zou willen zeggen of zo houden; er is al genoeg gezegd”.. Ben echt op zoek naar antwoorden in een doolhof van gedachten, maar het leven gaat al zo hard & ik zou nu moeten genieten. En dat hoop ik op reis ook echt wel te kunnen gaan doen!

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:22

Een quote die ik jaren terug op mijn tijdlijn heb geplaatst. Kwam uit de serie Teen Wolf :)

Citaat:
"Sweetheart, let me tell you something no teenager ever believes, but I swear to you is the absolute truth. You fall in love more than once. It'll happen again. And it'll be just as amazing and as extraordinary as the first time. And maybe just as painful. But it will happen again, I promise. And until then... be your own anchor."

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:59

Ik moet eerlijk bekennen dat al mijn relaties nooit zo "sprookjesachtig" aanvoelde als mijn eerste. :o

Maar verliefd word je zeker! :D

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:04

Wat een verdrietige verhalen weer. Sterkte ermee! :(:) Heel vervelend, maar inderdaad even focussen op jezelf en vooral proberen leuke dingen te doen.

Hier is het nu 3 weken uit tussen mij en mijn ex. Helemaal geen contact meer mee. Met nieuwjaar had ik nog wel verwacht dat hij me gelukkig nieuwjaar zou wensen. Zelfs dat kwam er niet meer vanaf. Toen heb ik zelf nog maar een berichtje gestuurd.

Met kerst heb ik het er wel even moeilijk mee gehad uiteraard, maar ik moet zeggen dat ik me best goed voel!! :D Ik ben sinds kort begonnen met mijn nieuwe baan en het bevalt goed. ik kijk eigenlijk gewoon positief terug op onze relatie en heb zin om weer verder te gaan met mijn leven. Wie weet wat 2020 me brengt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:43

Ik kijk totaal niet positief terug op mijn relatie. :') Maar voel me beter dan ooit. Iedereen zegt het ook. Ik ben veel relaxter, aardiger en zie er beter uit.

Ben dus ook weer met jongens aan het praten zoals ik eerder hier al zei maar pff. Wat zitten er een stel domme heikneuters tussen zeg. Vanaf de eerste 5 berichten al kusjes en hartjes sturen, zodra je 10 minuten niet terug appt gewoon weer opnieuw appen de hele tijd, niet weten van ophouden en je al claimen. Bah bah. :+

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:07

Aargh heb hier weer een periode dat ik teveel gedachten heb over hem heb en de relatie, zoveel frustratie waar ik niets mee kan. En natuurlijk voornamelijk als ik wil slapen dus lekker korte nachtjes. :z
Moest ook huilen omdat ik zijn zus mis :') Ze was zo lief en zorgzaam.

Zag zijn nieuwe net zo verliefd naar hem kijken.. arme meid. If you only knew. Verliefdheid is in die zin nog erger dan liefde, dan heb je nog meer een roze bril. Of hij kan bij haar wel opeens zijn betere zelf zijn.

Elinex: jammer dat er dan zelfs geen gelukkig nieuwjaar vanaf kan, hier ook niet. In zijn vriendenapp heb ik wel iedereen even gelukkig nieuwjaar gewenst, maar van hem niks terug hoor.
Denk dat ook daar vooral de gedachten door komen.. hij weet mijn verleden(even in het kort: geen contact meer met mijn vader sinds 12/13e, heeft nooit echt moeite gedaan om mij weer in zijn leven te krijgen), dus dan is het zo zuur dat hij mij gewoon op dezelfde manier heeft laten vallen, althans zo voelt dat.
Weet dat het vaak zo gaat tussen exen hoor, maar vind dat zo onwijs raar eigenlijk. (oke in gevallen van vreemdgaan oid. is het logisch natuurlijk). Waarom zou je zo naar omgaan met iemand waar je zo hecht mee bent geweest?

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:21

Air: nou inderdaad precies dat. Hij zei toen we elkaar voor het laatst zagen dat hij me nog wel eens zou appen. Ook zag hij hoeveel verdriet ik er toen van had. Dan zou je toch op zijn minst na de feestdagen even kunnen vragen hoe het gaat. Zou ik in ieder geval wel doen. Ach iemands ware aard komt zo wel naar boven.
En dan ook nog op instagram een foto met zijn vrienden met de tekst ' het waren weer hele leuke feestdagen!'. Terwijl ik kapot was van het verdriet, omdat we niet meer samen waren met de feestdagen :')
Eigenlijk daarna is het bij mij wel grotendeels opgehouden met het verdriet. Dat is het voordeel dan weer haha

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:45

Ik begrijp jullie gevoel en ik heb mij ook vreselijk gevoeld omdat er 'ineens' iets uit mijn leven weg was. Nou zal dat ook een stukje te maken hebben met dingen die ik meegemaakt heb waardoor ik er wellicht zwaarder aan til, maar dat terzijde. Aan de andere kant is dat wel dé manier om ergens helemaal mee te kappen.

Juist door het continu contact hebben, aanwakkeren van gesprekken, wakker je ook gevoelens aan die eigenlijk stop gezet moeten worden. Ik loop ook weer tegen die lamp aan, je zou denken dat je het een keer leert :')

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:07

Hier gewoon alle contact afgekapt. Kwam hem tegen op kerstavond. Vriendin van mij is voor zijn neus gaan staan en hij heeft zich omgedraaid. Toen ik naar huis ging uit de kroeg kwam ik hem nog weer tegen. Wel een blik gewisseld... Maargoed.. Hij heeft toen nog met een vriendin van mij gepraat toen ik al thuis was. Hij was nog in de overweging om mij een berichtje te sturen, zij heeft het hem - gelukkig - afgeraden.

Ergens wil ik wel contact, maar ik weet ook dat nu contact hebben zo slecht voor mij is. Kan ik mij beter richten op dingen die mij wél blij maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:38

Maar waarom willen jullie een 'gelukkig nieuwjaar' van je ex? Ik hoef dat van iedereen behalve van mijn exen. Ik bedank ervoor. :+

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:51

Ligt eraan hoe je uit elkaar bent gegaan. Hier helaas een “andere kijk” (ik weet nog niet of ik kinderen wil, hij wilt ze wel) op de toekomst, maar wel echt nog liefde voor elkaar. Dus dan wens je elkaar toch gewoon het beste toe :j