tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:56

Of je herpakt jezelf en stopt met iedere keer in de slachtofferrol te kruipen. Iedereen hier probeert je iedere keer te helpen maar enigste wat jij doet is boos worden of slachtoffer spelen.

Je kan ook eens iets aannemen van iemand. Je komt hier de hele tijd je gevoelens delen etc maar je wilt echt niets aannemen van niemand niet. Hou daarmee op, doe volwassen en bekijk dingen ook eens anders. Is nog nooit iemand slechter van geworden.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:57

Wat weten wij er nou van.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:58

xDenies schreef:
Wat weten wij er nou van.

Helemaal niks. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:59

:')

Zertab

Berichten: 12341
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:02

MarlindeRooz schreef:
xDenies schreef:
Wat weten wij er nou van.

Helemaal niks. :))


Toevallig niet nee :)

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:05

Zertab schreef:
Toevallig niet nee :)


Oh je denkt dat wij nog nooit een vriendje (of vriendinnetje) hebben gehad en een gebroken hart? Dan wil ik nog wel even een boekje voor je open doen hoor. Wel heel bijzonder om dat te denken en op die manier te formuleren.

Zertab

Berichten: 12341
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:07

Nee dat niet. Maar niet wat ik heb meegemaakt of wat ik heb geprobeerd om het te verwerken.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:09

Zertab schreef:
Nee dat niet. Maar niet wat ik heb meegemaakt of wat ik heb geprobeerd om het te verwerken.


Nee precies hetzelfde wat jij hebt meegemaakt vast niet. Dat is iets tussen jou en die persoon. Maar dat wilt niet zeggen dat wij niet allemaal weten hoe het is en sommige hier hebben het wellicht zelfs wel erger meegemaakt. (niet dat er een stempel op moet, maar hee, kop op). Met je kont in de krib gooien wordt het ook niet beter :)

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:10

xDenies schreef:
Zertab schreef:
Nee, sta er op dit moment ook niet meer voor open. Heb het helemaal gehad.


Dus dit is dan alweer foetsie? :P
Neem even wat rust, adem in en adem uit. Maar wees eerlijk tegen jezelf en tegen andere want het gaat nu van links naar rechts - en heel hard weer terug.


@Zertab: Dit is echt heel goedbedoeld advies. Mensen doen niet 'naar' om je voor het blok te zetten. Ademen, chill, relax. Het is voor jezelf toch ook niet fijn als je zo hard heen en weer stuitert? Soms is de wereld even stom en dan kan je je slachtoffer voelen, of je kan kijken wat wèl lukt. Ik ben zelf compleet ingestort na een vervelende break-up, maar dat was voor mij wel aanleiding om hulp te zoeken om mezelf wat liever te gaan vinden en mezelf meer geluk te gunnen. Dat ging me alleen echt niet lukken, terwijl ik eigenwijs genoeg was om mezelf dat wel wijs te maken.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:14

Zertab schreef:
Nee dat niet. Maar niet wat ik heb meegemaakt of wat ik heb geprobeerd om het te verwerken.

Maar je bent over je ex heen dus ik zie geen problemen.

Zertab

Berichten: 12341
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:15

MarlindeRooz schreef:
Zertab schreef:
Nee dat niet. Maar niet wat ik heb meegemaakt of wat ik heb geprobeerd om het te verwerken.

Maar je bent over je ex heen dus ik zie geen problemen.


Omdat dit niet over mijn ex gaat.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:21

Hint niet naar dingen om het vervolgens als een slachtoffer rol over jezelf te trekken dat je niet met dingen om kan gaan. Als je deze week een date hebt en daar niks voor voelt: Maak dit duidelijk naar de ander toe. Anders houd je iemand (wellicht onbedoeld) aan het lijntje. Als jij niet op dit moment open staat voor contact (wat ik uit je posts sterk lees), wees dan nu ook eerlijk naar jezelf en doe dat soort dingen niet. Neem een stap terug, evalueer, accepteer en relativeer.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:56

Ik zou gewoon eerst alles verwerken en zorgen dat je gelukkig bent in je eentje. En dat kun jij! *\o/*

Zertab

Berichten: 12341
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:59

Wat is dat? Gelukkig zijn?

:')

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:28

Dat klinkt wel erg verdrietig... :(:)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:44

Voer eens een gesprek met iemand die in een depressie zit zou ik zeggen. Hoewel ook zelfmedelijden je beste vriend kan zijn natuurlijk.

Zertab

Berichten: 12341
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:52

MarlindeRooz schreef:
Voer eens een gesprek met iemand die in een depressie zit zou ik zeggen. Hoewel ook zelfmedelijden je beste vriend kan zijn natuurlijk.


Ben je klaar? Ik weet waarover ik praat.

Zertab

Berichten: 12341
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:52

Ik heb mijn date afgezegd met die jongen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:53

Stoer hoor. Ben jij ook klaar, zoals je al twee keer hebt gezegd in dit topic?

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:54

Even aardig doen. Iedereen heeft het een beetje moeilijk in dit topic en uit dat op zijn eigen manier. Niks persoonlijks. Let it go :) Liefde blijft een lastig iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:59

Sheran schreef:
Even aardig doen. Iedereen heeft het een beetje moeilijk in dit topic en uit dat op zijn eigen manier. Niks persoonlijks. Let it go :) Liefde blijft een lastig iets.


Maar als iedereen je al meerdere keren heeft proberen te helpen, en je iedere keer opnieuw goed (bedoelt) advies blijft geven en het enigste wat jij doet is zeggen dat het niet waar is en in de slachtofferrol kruipen; sorry maar het is een keertje klaar. Dit gaat niet meer over break-up verdriet dit is veel dieper liggend, kun je wel heel duidelijk zien aan haar reacties in dit topic.
Ga alsjeblieft praten met een psycholoog oid als wij toch niets goed kunnen doen. Ook fijner voor jezelf want zoals je merkt word het er niet gezelliger op.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:03

Zertab schreef:
Wat is dat? Gelukkig zijn?

:')


Gelukkig zijn is voor iedereen een ander begrip en als dit verder gaat dan het uit een relatie komen (zoals je zelf aan geeft) dan is dit in mijn ogen niet de plek waar jij 'geholpen' kunt worden. Geluk is iets wat je zelf 'kiest'. Ik loop al 11 maanden met pijn door een auto-ongeluk en een paar maanden geleden dat ik er ook ontzettend doorheen. Dat heeft geen reet met een jongen of dergelijke te maken. Los van het feit dat ik nu aan haal heb ik het er hier verder niet over omdat dit niet de plek is. Ik krijg straks hulp om daar mee om te gaan en het lijkt me heel verstandig dat als jij op deze manier in het leven staat, je ook op zoek gaat naar iemand waar je even mee kan praten. Dat is niet omdat je gek bent, dat is niet omdat je raar bent, maar gewoon omdat je dat even nodig hebt.

In ieder geval heb je voor mijn gevoel wel voldoende aandacht gehad (zo voelt het voor mij een beetje) en ga ik het hier bij laten. Ik hoop dat je nog een keer terug kunt lezen op onze berichten en denkt, 'goh, zo verkeerde bedoelde ze het dus niet'.

Succes Zertab.

hagelslag
Berichten: 9169
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 07:39

Oh wauw, mijn ex heeft ineens een sms naar mn vrachtautotelefoon gestuurd _O- met hallo mari alles goed?
Nou sorry kerel. Zo echt niet dat ik ga reageren op jou
Sws zo heet ik niet.... Maar schijnbaar heeft het 5 maanden geduurd voordat ie contact wou opnemen met mij.
Vermoedelijk heeft hij zn 5de been in genoeg doosjes gestopt _O-
Oke rondom kerst heeft hij n bedrijf vaak 2 weken dicht. Dus vermoedelijk heeft hij nagedacht. Maar ehh no stik erin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 08:38

Mannen... :')

Waarom gebruikt hij niet jouw naam dan? In de hoop dat je reageert met dat je niet zo heet?

hagelslag
Berichten: 9169
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:00

Ik heb echt zo geen idee waarom hij mari schrijft.
Sws ik heet annemarie.
Sodemieterop met mari......
Maar ik ga gewoon helemaal niet reageren. Is toch echt het beste