tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:01

MarlindeRooz schreef:
Positief bekijken: van liefdesverdriet viel ik enorm af. _O-


Ik ben in 2 weken 5 kilo afgevallen nu... Komt denk ik even door alles bij mekaar. Zal grotendeels ook stress zijn.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:08

Ik was de eerste anderhalf week ook 4 kilo kwijt, had echt geen eetlust := Dat kwam beetje bij beetje terug toen vriendinnen tony's repen hadden gegeven :')


Gister met een vriendin heel veel besproken van de relatie en hoe ik veel te veel heb gepikt, hoe er vanuit zijn kant geen tot weinig compassie was, zelfs troost kreeg ik vaak niet (gewoon genegeerd worden als ik moest huilen, als we dan in bed lagen ging hij gewoon slapen), en hoe heftig dat eigenlijk allemaal is geweest. Dus zit veel met die emoties en nu zit hij vandaag ook nog dichtbij :roll: (ja we zijn collega's, gelukkig alleen op de woensdag en de eerste periode konden we elkaar ontwijken)
Zoveel boosheid en verdriet.. ugh.

Ik kan dan echt even niet mijn lieve zelf zijn, teveel wrok. Will echt op een gegeven moment wel weer oke met om hem kunnen gaan maar pfoeh.. ik heb nog genoeg te verwerken.

hagelslag
Berichten: 9068
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:34

Erg herkenbaar het stukje huilen en niet getroost worden etc.
Dat doet echt heel veel pijn

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:36

Ja en uiteindelijk is het dan toch zo'n kleine moeite om even een troostknuffel te geven, niks speciaals nodig. Dat hoort ook gewoon te gebeuren in een gezonde relatie.
Erge is dat ik denk dat hij veel totaal niet door heeft, want als je weet dat je aan jezelf moet werken kan ik me niet voorstellen dat je binnen twee maanden weer iets met een ander al begint. Als die oliebol niet binnen 3 jaar gefixt kan worden dan zeker niet in 2 maanden :+ Vind het dan vooral sneu voor de volgenden :o

hagelslag
Berichten: 9068
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:45

Vooral het woordje gezonde relatie.

Toen ik 2 jaar geleden mijn veulen verkocht was het al veel moeite dat hij meeging/reed.
Want ik wist dat het echt niet makkelijk was.
Hij kon alleen maar zeggen ja nou, boris zou niet groot genoeg voor mij worden dus ja dat is wel beter zo.
Ja ik heb straks als hij 3 jaar is geen tijd om hem in te rijden.

Ehm halloooo het is mijn veulen? Jij hoeft hem niet in te rijden....

Ik heb toen dus gewoon geen knuffel gehad alleen volgens hem logische woorden. Want ja hij hij hij.....


Ohhh voor zover ik weet is mijn ex nu met erg veel meiden aan het rollebollen. Maar dat deed hij tijdens de relatie ook al

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 11:21

Emotionele afstandelijkheid.. ik ga er zo hard voor waken dat ik daar niet weer in terechtkom, mezelf genoeg waard blijf vinden om te weet dat ik zoveel meer mag verwachten. Want ik weet dat ik het allemaal wegkomt bij te weinig eigenwaarde.. denken dat ik niet meer verdiende/waard was dan dat :o

hagelslag
Berichten: 9068
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:06

Air schreef:
Emotionele afstandelijkheid.. ik ga er zo hard voor waken dat ik daar niet weer in terechtkom, mezelf genoeg waard blijf vinden om te weet dat ik zoveel meer mag verwachten. Want ik weet dat ik het allemaal wegkomt bij te weinig eigenwaarde.. denken dat ik niet meer verdiende/waard was dan dat :o



Precies!!!
Hier bezig met een huis te kopen zodat ik zelf een stabiel thuis heb.
En dan maar weer verder zien!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:55

Nou, heb hier even wat extra's te verwerken.. werd van het begin als familie opgenomen in zijn gezin, moeder had ook nog aangegeven dat ik nog langs moest komen en zelfs afgesproken dat dat nog zou gebeuren... Had eerder aangegeven dat ik er nog niet aan toe was en dat was oke.. en nu vraag ik haar om iets af te spreken, en blijk ik niet meer welkom.

Aangezien ze soms meer als familie voelden als mijn eigen familie is dit heel pijnlijk... Had dit ook evht niet verwacht...

hagelslag
Berichten: 9068
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:58

Auwtsch.
Maar opstaan en weer verder gaan!

Zegt niet dat het erg veel pijn doet natuurlijk

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:05

Ja het brengt me wel even stappen terug, eigenwaarde enzo en wat er in mijn verleden gebeurt is.

Iedere keer denk ik dat er niet nog een klap kan komen door de relatiebreuk.. en dan is er wel weer iets. #)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:46

Wat naar Air, heeft ze ook een reden gegeven? Afscheid nemen van ex-schoonfamilie vind ik ook altijd zo'n lastig onderwerp. Heb nu meerdere relaties verbroken maar eigenlijk bij niemand echt nog een contactmoment gehad met de schoonfamilie erna. Behalve bij mijn laatste relatie, daar heb ik de tante nog even een bedankje gestuurd toen ik weer terug naar Nederland verhuisde, maar dat was grotendeels ook omdat we enkele maanden bij hun hadden gewoond.

Mocht mijn huidige relatie uitgaan zou ik zeker even een appje doen naar zijn moeder, zo'n schat van een mens is dat.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 17:04

Nee niet echt een duidelijke reden, maar van jullie zijn al een tijdje uit elkaar(nouja.. 3 maand na 3 jaar..) en jullie moeten ieder jullie eigen weg gaan.
Uh ja.. dat doen we ook..
Weet ook niet of ik er überhaupt op moet/kan reageren..

Ik krijg bijna het idee dat ex iets heeft verteld waardoor ze me opeens niet meer mogen ofzo.

Nouja.. zijn moeder was dus ook zo'n schat.. dacht ik.. erg verwarrend dit.

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:04

@Air wat vervelend zeg :(:)
Uiteindelijk kiezen ze toch altijd de kant van hun kind.
Grote kans dat hij bepaalde dingen tegen ze heeft gezegd waardoor er nu zo wordt gereageerd.

hagelslag
Berichten: 9068
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:44

Ik heb nog wel een x geappt met de moeder van mijn ex.
We hadden ooit al eens met elkaar gesproken en toen zei ze nog, ja ik heb medelijden met elke vriendin van thorsten(zo heete mn ex).
Dus toen ging er al een lampje een beetje branden.maar nuja het licht scheen nog niet hard genoeg.

Toen ca 1 maand nadat het uit was appte ze 1x en toen wou ze dus eigenlijk "zeuren" dat thorsten weer eens ruzie had met zijn vader.
Ik had echt zoiets, hee zoek het maar uit. Als het je stoort moet je er iets aan doen.

(zijn vader heeft een eigen bedrijf en mijn ex had een eigen bedrijf. Ze werken "samen" maar dat functioneerd absoluut niet)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 21:17

Dat is ook wel een beetje gek, daar kan je toch ook niets mee :=

Uiteindelijk snap ik nu wel waarom hijzelf afspraken soms ook niet nakwam. :+

hagelslag
Berichten: 9068
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 21:31

Air schreef:
Dat is ook wel een beetje gek, daar kan je toch ook niets mee :=

Uiteindelijk snap ik nu wel waarom hijzelf afspraken soms ook niet nakwam. :+


Hoe bedoel je de laatste zin?

En nee daar kan je echt niks mee. Ik heb ook echt mijn best gedaan om niet een mening te vormen over hun familieproblemen.
Natuurlijk heb ik wel alles aangehoord en gezien en had ik mijn mening.
Maar mijn ik heb altijd gezegd dat hij qua zakelijk of familie niet naar mijn mening moet luisteren.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 21:58

Oh sorry zie dat het nu een beetje vaag is, ik bedoel over mijn ex :')

hagelslag
Berichten: 9068
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 22:07

Ik dacht al.
Maar eh ja naderhand worden sommige dingen duidelijk

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:48

Ik mag me hier denk ik ook terug gaan melden. Eind mei meldde ik me hier al, maar niet veel later kwamen mijn vriend en ik terug bij elkaar. Ik had toen misschien al beter naar bokt moeten luisteren om dat niet te doen. Ik las wel nog stil mee.

Mijn vriend en ik zijn nu een week op vakantie en dit is toch helemaal anders uitgedraaid dan we dachten. We hebben sinds enkele maanden een lange afstandsrelatie. Hij is nu even alleen gaan wandelen zodat ik in ons appartementje alleen kan zijn. We hebben deze vakantie ontzettend veel ruzie gehad en ik heb gewoon gemerkt dat het op is. Hij is meermaals over mijn grenzen heen gegaan terwijl ik luid en duidelijk zei dat het genoeg was. Zijn reactie daarop was voor mij echt de druppel. Hij dringt zich de hele relatie al enorm op, en dat is ook de reden geweest waarom we de eerste keer uit elkaar gegaan zijn. Ik merk dat ik leeggezogen wordt en mijn eigen belangen voor hem aan de kant moet schuiven. Hij wil altijd meer en ik voldoe daar niet aan. Deze vakantie brak hij me dan ook constant af met wat ik allemaal te kort schiet, om dan 2 minuten later terug te krabbelen en te zeggen hoe fantastisch ik ben. Hij moet me dan ook constant overtuigen dat onze relatie alles is wat het moet zijn en we zo geweldig zijn samen. De dingen die hij soms doet en zegt zijn zo fout, hij heeft daar lijkt het soms ook totaal geen besef van. Ik ben moe en uitgeput en voel me zo leeg en misbruikt... Dinsdagavond vliegen we dus terug naar huis, en ik weet soms niet of ik de schijn nog zo lang ga vol houden.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:10

Och wat naar.. Echt super poedersuiker timing ook zo met je vakantie.. :(:) Heel veel sterkte.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:58

CalipsoLover schreef:
Ik mag me hier denk ik ook terug gaan melden. Eind mei meldde ik me hier al, maar niet veel later kwamen mijn vriend en ik terug bij elkaar. Ik had toen misschien al beter naar bokt moeten luisteren om dat niet te doen. Ik las wel nog stil mee.

Mijn vriend en ik zijn nu een week op vakantie en dit is toch helemaal anders uitgedraaid dan we dachten. We hebben sinds enkele maanden een lange afstandsrelatie. Hij is nu even alleen gaan wandelen zodat ik in ons appartementje alleen kan zijn. We hebben deze vakantie ontzettend veel ruzie gehad en ik heb gewoon gemerkt dat het op is. Hij is meermaals over mijn grenzen heen gegaan terwijl ik luid en duidelijk zei dat het genoeg was. Zijn reactie daarop was voor mij echt de druppel. Hij dringt zich de hele relatie al enorm op, en dat is ook de reden geweest waarom we de eerste keer uit elkaar gegaan zijn. Ik merk dat ik leeggezogen wordt en mijn eigen belangen voor hem aan de kant moet schuiven. Hij wil altijd meer en ik voldoe daar niet aan. Deze vakantie brak hij me dan ook constant af met wat ik allemaal te kort schiet, om dan 2 minuten later terug te krabbelen en te zeggen hoe fantastisch ik ben. Hij moet me dan ook constant overtuigen dat onze relatie alles is wat het moet zijn en we zo geweldig zijn samen. De dingen die hij soms doet en zegt zijn zo fout, hij heeft daar lijkt het soms ook totaal geen besef van. Ik ben moe en uitgeput en voel me zo leeg en misbruikt... Dinsdagavond vliegen we dus terug naar huis, en ik weet soms niet of ik de schijn nog zo lang ga vol houden.


Pff dat is niet niks.. Ik ben ook terug gekomen bij mijn vriend en dat is wel goed gelopen afgezien van andere adviezen je hoeft jezelf dus ook echt niet te verwijten dat je beter naar mensen had moeten luisteren. Als het op dat moment goed voelt om bij elkaar te komen is daar niks fouts aan. Wel denk ik aan je post te lezen dat je er zelf beter van zou worden als de relatie beëindigd wordt. Kan alleen maar zeggen heel veel sterkte met deze rot situatie :(:)

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:19

De bom is intussen gebarsten. Ik heb hem echt wel kunnen duidelijk maken dat het niet meer goed komt aangezien hij zoals ik verwachtte weer alles begon op te noemen van wat er wel goed gaat tussen ons, dat het niet altijd slecht is en ik wel goed genoeg ben voor hem. Ik heb aan mijn moeder gevraagd om te kijken voor een vlucht eventueel vanavond of morgen, maar heb zelf al eens gekeken en ze zijn echt ontzettend duur. Deze vakantie kan niet snel genoeg voorbij zijn.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:21

Heel erg veel sterkte nogmaals, wat een poedersuiker situatie zo.. Hoop dat je snel terug naar huis kan. Anders eventueel kijken of je accommodatie nog een kamer over heeft? Zodat je in ieder geval niet samen hoeft te slapen?

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:54

Calipsolover ik zou inderdaad een eigen kamer zoeken voor de komende 3 nachten. Is vast goedkoper dan een vlucht. En lekker alleen je vakantie afmaken. Heb je misschien ook even de tijd om alles op een rijtje te zetten. Ga leuke dingen doen nu je er toch bent, zonder hem.

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:59

Dankjewel iedereen voor de steun en tips! Hij is intussen ook wat gekalmeerd. Denk dat we inderdaad nu gewoon dingen apart gaan doen.