tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:59

Ik heb een brief geschreven waar eigenlijk alles in staat wat ik mijn ex (klinkt zo raar) zou willen zeggen. Ik twijfel alleen al een paar weken of ik hem zal voorlezen. Als ik hem zie lukt het me steeds niet echt om alles goed onder woorden te brengen of ik vergeet de helft.

We gaan in augustus nog 10 dagen op vakantie samen (plus 4 vrienden) en zitten dan ook met de hele groep in 1 appartement (ja, we durven wel :') ). Heb liever dat ik voor die tijd gewoon alles gezegd heb wat er op mijn hart ligt zodat we het er daar niet meer over hoeven te hebben. Merk dat ik nu vastloop omdat ik dingen waar ik me schuldig over voel niet goed heb uitgesproken. Misschien helpt het mij met afsluiten. Maarja ergens twijfel ik er een beetje over.

emr

Berichten: 1482
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 16:09

Kan je de brief niet laten lezen aan je ex, indien je je daar prettig bij voelt en eventueel op het moment dat jullie samen zijn? Heftig van die vakantie! Wel “tof” dat je dat gewoon doet. Ik zou het niet kunnen.

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 17:47

emr schreef:
Kan je de brief niet laten lezen aan je ex, indien je je daar prettig bij voelt en eventueel op het moment dat jullie samen zijn? Heftig van die vakantie! Wel “tof” dat je dat gewoon doet. Ik zou het niet kunnen.

Precies wat ik wilde zeggen.

Hier afgelopen weekend een dipje gehad, toch nog door het zien vorige week gok ik. Maar inmiddels weer wat beter, maar goed ook want morgenavond ga ik naar de foute party en daar is hij meestal ook als ehbo dus de kans dat we elkaar dan echt zien is aanwezig.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:47

Callisto04 schreef:
Misschien is dat persoonlijk, maar voor mij is niet willen verder doen met iemand waar je van houdt vreemd. Ik zou dat zelf niet kunnen, als je van iemand houdt probeer je toch tenminste?


Dat is ook hoe ik erover denk, als hij me echt zo graag ziet waarom wil hij het dan niet proberen?
Vorige week kreeg ik dan 2x een berichtje van hem, vroeg hij om me nog eens te kunnen zien, ik heb hem toen wat afgewimpeld en zijn laatste bericht niet meer beantwoord. Nou stuurt hij al weer een week niks meer en denk ik 'fiets, waarom heb ik niet meteen ingestemd om hem te zien' Aan de andere kant is het misschien best zo.
Eigenlijk ben ik op een punt gekomen dat het voor mij niet meer hoeft. Ik denk dat ik iemand verdien die er echt samen iets van wil maken, en niet iemand die steeds opnieuw twijfelt. Dat betekent toch dat hij er niet van overtuigd is dat we een toekomst hebben samen? Hoe graag ik hem ook zie, ik wil niet samen zijn met iemand die er niet van overtuigd is dat hij met mij wil samen zijn.

CalipsoLover, moeilijke situatie zeg :\ Lief dat je er voor hem wil zijn, ik denk dat het belangrijk zal zijn om duidelijk aan te geven wat voor jou wel en niet kan.

Finnens, dan heb je vast nog wel regelmatig contact met je ex? Dat lijkt me best moeilijk. De brief die je geschreven hebt, staan daar dingen in die voor hem duidelijkheid brengen of gaat het vooral over jouw gevoelens bij de situatie? Ik zou hem waarschijnlijk liever door hem laten lezen dan zelf voor te lezen, maar als je het zelf doet kan je er natuurlijk wel wat meer gevoel in leggen.

Mandarijn, probeer toch van je avond te genieten ;)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 04:21

Nou, een week geleden was het dus “uit” gegaan. Omdat ik volgens hem te veel op verhalen uitging van collega’s en vrienden die tegen mij dingen over hem zeiden die niet in de haak waren. Hij wilde rust voor een maand en daarna verder gaan. Ik kon hem niet met rust laten, en op werk zagen we elkaar ook. Ik hou van je zei ik dan en hij zei het terug. Het ging redelijk ondanks dat ik hem soms niet de rust gaf die hij wilde. Ik bleef vaak appen omdat we iedere dag samen waren en ik niet wilde dat dit kapot was. Vandaag kreeg ik weer een appje dat mijn nu ex zelf had gezegd dat ie een nieuwe meid had. Hij had nachtdienst tot half 3 en ik ben dus naar werk gegaan en toen die naar buiten kwam verhaal gehaald. Het was niet waar. Ik wilde zijn gesprekken zien en met niemand had ie een gesprek gehad. Waar t vandaan kwam wist ie niet. Ik zei sorry voor deze actie en ik geef je 2 weken rust echte rust. Oke zei die. Ik ging naar huis en toen ik thuis was kreeg ik een appje: “nu ben je echt te ver gegaan, sorry maar voor mij is het een punt en geen komma meer. Wij komen niet meer samen.” Huilend en schreeuwend aan de telefoon gezeten, smekend om een kans, ik weet dat ik weer een ander geloofde boven hem maar ik was in zo’n onzekere week dat ik niet meer wist wat of wie ik moest geloven en ging uit van het appje van de collega wat letterlijk mijn mannelijke beste vriend is. Hij wilt niet meer en ik heb het verpest. Hij zei dat ie nog door wilde en dat ie dat wilde besluiten totdat ik dit deed. Ik heb het verpest.. Waarom moest ik dit nou weer doen.. Ik werd gewoon gek toen ik dat appje las. Omdat ie zei dus een maand rust te willen en verder niets te doen. Ik vroeg hem zich te verplaatsen in mij, “nee zoiets gestoords zou ik nooit doen.” Ik vroeg hem waarom ie het net niet in mijn gezicht zei. “Omdat ik te flabbergasted was dat je er stond midden in de nacht..” ik heb het verpest. Dat is het enige waar ik op uit kom in mijn hoofd. Ik hield zielsveel van die jongen. En ja ik heb en had ernstige vertrouwingsproblemen en daar werd ie gek van. Ik geloofde sneller een ander boven hem, omdat ie vroeger 3 relaties in 1 maand had en dat normaal was. Hij is ontzettend knap en charmant, ja ik vond het moeilijk hem te vertrouwen. Deze week was zo emotioneel en ik heb ingezien dat ik hem heb weggeduwd terwijl ik hem bij me wilde trekken. Ik heb het verkloot. Ik had een kans. En die kans heb ik vergooid door wederom weer gestoord te doen. Op dat moment logisch voor mij. Maar niet de beste keuze. Mijn hart is echt gebroken en ik kan niet meer huilen. Ontslag moet ik denk ik maar nemen nu.. Vandaag nog tegen elkaar gezegd dat we van elkaar houden op werk en dat ik hem met rust ging laten. Wie ik moet geloven weet ik nog steeds niet. Ik ben gebroken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 05:04

Oei moeilijk verhaal. Je had hem idd zijn rust moeten gunnen. Ik ben bang dat je hem met je acties nu alleen maar verder hebt weg geduwd.
Weet je ook waarom je hem geen rust kon geven?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 10:31

Cayenne schreef:
Oei moeilijk verhaal. Je had hem idd zijn rust moeten gunnen. Ik ben bang dat je hem met je acties nu alleen maar verder hebt weg geduwd.
Weet je ook waarom je hem geen rust kon geven?


Ja dat zegt hij ook.. en dat besef ik me ook. Ja omdat ik gewoon soms wilde zeggen dat ik van hem hou en omdat ik niet wilde uit elkaar zijn. Alles was weggehaald foto’s en alles letterlijk. En het voelde ze niet goed. Ik kon hem gewoon niet met rust laten omdat ik gewoon van hem hou ofzo. Ik appte alleen maar dat ik van hem hield en hem wilde zien en praten. En door gister toen ik dat hoorde werd ik gewoon helemaal hysterisch. Ik wilde duidelijkheid. En dan maakt ie het via app uit als ik thuis kom...

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:04

Ik moet zeggen dat ik hem wel snap in dit verhaal. Hij wou gewoon even de tijd hebben om rustig na te denken maar wat krijgt hij? Een hysterische ex. Misschien een harde les voor nu.... :(:) Veel sterkte in ieder geval!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:07

Mijn ex deed dit ook, en dat zorgde er alleen maar voor dat ik meer achter mijn besluit ging staan. :=

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:18

Beetje water en vuur in hoe jullie er, zeker op dit moment, instaan. Enige dat je kan doen denk ik is het voorlopig laten rusten, hoe moeilijk en jammer dat ook is.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:22

Eline, voor jou is dat duidelijk en een prioriteit, niet iedereen kijkt er zo naar. Sommige mensen hebben er een andere kijk op en soms komen er ook zaken bij die het moeilijk maken en is houden van iemand niet genoeg. Het is gewoon moeilijk, wat is houden van iemand en hoe diep gaat dat, hoeveel heb je er voor over om er iets van te maken. Dat is voor iedereen anders, ik loop er ook genoeg tegenaan. Alleen, je kan jezelf op dat vlak niet helemaal veranderen (of dat willen, het moet voor jou goed voelen), maar dat is hetzelfde voor iemand anders. Als je er heel anders in staat kan je enkel accepteren dat het anders is of als het je ongelukkig maakt stoppen (ook met het willen samen zijn). Maar is allemaal makkelijk gezegd.

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:26

Savannah , heftig en ik hoop dat je in de toekomst gaat beseffen dat je door jouw gedrag mensen van je afstoot. Klinkt hard misschien maar ik snap je ex volkomen , ook dat hij het via de app ( niet netjes) uit maakt want die hysterie had hij waarschijnlijk wel verwacht. Ga aan jezelf werken want dit zal bij een volgende relatie wederom een breekpunt kunnen zijn. Wat een vriend ook doet of zegt, je zal altijd de confrontatie aangaan wanneer iets je wantrouwen opwekt. En niets is killender in een relatie dan een alles controlerende wantrouwende partner.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:00

Klopt. Dit heb ik me ook heel goed beseft en dit was in mijn vorige relatie ook een probleem. Echter wel van 2 kanten. Daardoor was de breuk makkelijker, omdat we beide wisten dat het niet ging. Dit komt volledig van zijn kant en heb me de afgelopen week ook goed beseft dat het bij mij ligt en heel vervelend kan zijn voor hem. Echter moet k wel altijd in mijn achterhoofd houden dat 3 meisjes in 1 maand normaal was voor hem en dat ik ook mede daardoor wantrouwend ben geweest. Ik snap dat ik hem hiermee heb weggeduwd. Ik moet het alleen nog accepteren. Ik zou werkelijk de wereld voor hem over hebben en ik begrijp dag ik hierin echt zou moeten veranderen. Nu is niet de tijd voor ons. Ik kan het niet. Maar alsnog blijft de waarheid in het midden zweven.. De ene kant van de vriendinnen zeggen dat het waar is en hij al een nieuw meisje heeft want zo is hij nou eenmaal, de andere kant zegt, wanneer je hem rust geeft en hij ook echt van jou houd zal hij weer komen. Maar vooral het stukje met rust laten moet ik echt doen. En dat heb ik niet gedaan. Ik vind het vreselijk. Mijn moeder is precies zo, en heeft daardoor wel 500 vriendjes gehad die het niet trokken. Zij is mij x1000 en ik heb het helaas van haar. Het is zo dubbel omdat ik hem bij mij wil houden doe ik juist dingen die hem wegduwen. Echt de horror en ik weet niet eens of ik in staat ben erin te kunnen veranderen. Thanks voor jullie berichten al zijn ze hard en twijfelde ik om te reageren.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:19

Maar waarom moet je in jou achterhoofd houden dat 3 meiden in een maand normaal zijn voor hem? Dat maakt toch niet uit als het gedaan is? Als hij zo snel een ander wilt is dat zijn keuze. Je weet toch ook dat je met dergelijke acties zoals hysterisch op zijn/jullie werk aankomen midden in de nacht jij jullie job in gevaar brengt? Verwijder zijn nummer, blokkeer hem overal en laat het even rusten.

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:32

Jammer dat je zo’n voorbeeld hebt maar je bent al wantrouwend de relatie ingegaan en imo kan het dan gewoon nooit iets worden.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:50

Ja ik kwam niet hysterisch aan op werk, ik was thuis nogal hysterisch geworden maar hebben gewoon rustig gepraat. Zaak was gesloten, dus niemand heeft er iets van meegekregen op die manier. Ik moet het idd gaan accepteren en loslaten.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:21

Iemand die om half 3 's nachts iemand opwacht op het werk vind ik ook niet echt een 'rustige' actie.

Verwijder hem gewoon overal op zodat je zelf ook geen contact meer kan zoeken. Denk dat dat het beste is.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:22

Neverland schreef:
Iemand die om half 3 's nachts iemand opwacht op het werk vind ik ook niet echt een 'rustige' actie.

Verwijder hem gewoon overal op zodat je zelf ook geen contact meer kan zoeken. Denk dat dat het beste is.


Dat zeg ik ook niet maar t is niet dat ik heb staan schreeuwen en schelden enzovoorts. Gewoon rustig gesprek.
Jup heb ik gedaan.

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:29

Ik vind het best wel zorgelijk gedrag dat in de buurt van stalken komt. Je respecteert zijn wensen en grenzen totaal niet, maar dringt jezelf op en dat werkt averechts. Je kan liefde niet afdwingen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:51

Het klinkt ook wel wat als stalkerig of obsessief gedrag. Als dit je echt in relaties beperkt zou ik toch eens nadenken om misschien hulp te gaan zoeken zodat je beter met dit soort dingen kunt omgaan.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:08

Hoe gaan jullie om met boosheid? Ik merk dat ik echt nog heel veel boos ben om wat mij aangedaan is...

Zeker omdat hij denkt dat hij mij terug kan krijgen. Hij ging mij namelijk vorige week appen/mailen/bellen. Maar ik heb hem genegeerd en nu is het stil... gelukkig! Maar ik blijf echt nog heel boos.

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:10

Maar wat voel je dan wat je is aangedaan? Voor zover ik je berichten over hem en familie heb gelezen mag je ze dankbaar zijn.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:10

Loslaten. Het heeft geen nut om er boos over te blijven, want je kan de situatie niet veranderen. Dat hielp bij mij heel erg.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:15

Ja dat lukt dus niet helemaal... misschien met de tijd.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:35

Ik denk dat je moet proberen het wat mij is aangedaan los te laten. Het is niet leuk wat er gebeurd is, maar ik denk dat je zelf ook ergens wel weet dat zo doorgaan geen gezonde relatie was geweest.