tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:36

Klinkt erg als iemand die enorm in de knoop zit met zichzelf (niet jij maar je ex), en op de een of andere manier nog niet klaar is voor serieuze en zelfs volwassen dingen. En dat is best oké, maar natuurlijk niet leuk want ze heeft jou wel degelijk ermee gekwetst en heeft jou meegetrokken in haar twijfels. Kan je haar op de een of andere manier toch nog niet nog een keer spreken, gewoon om voor jezelf dingetjes op een rijtje te kunnen zetten? Gewoon zelf lekker doen waar je zin in hebt voor de rest, al zou ik niet de snel aan iets nieuws beginnen. Maar als je de juiste tegen komt, dan moet je er gewoon voor gaan.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:31

Misschien ergens in september, ooit zal ze wel terug komen werken vermoedelijk. Ik denk dat je gelijk hebt ivm dat in de knoop zitten. Op basis van wat ze mij vertelde ivm haar verleden (de periode tss haar 18 en 36 vooral) denk ik dat dat al heel die tijd zo is. Alleen denk ik dat daardoor een gesprek weinig zin gaat hebben. Ik ken wel meer mensen die in de knoop zitten en mijn ervaring is dat ze vaak dingen in bepaalde kaders proberen te stoppen om ze voor zichzelf hanteerbaar te maken. Na maanden over iets een mening vormen op die manier. Alleen geloof ik daar niet zo in, ik denk niet dat je dan nog oprecht bent, maar probeert een rationele uitleg te fabriceren om er zelf mee om te kunnen gaan. Om maar een stom voorbeeld te geven vroeg ze na een maand ongeveer wie er van mijn fb profiel foto was afgeknipt. 3 collega's dus. Dan zei ze dat ze graag een foto van ons wou waar ze niet kon afgeknipt worden en dat ze dan wel benieuwd was naar de reacties als ik die zou posten. Uiteindelijk zegt ze dan later dat ze dat nooit kan gezegd hebben want dat ze niks op facebook wil. Terwijl ik wel een goed geheugen heb en er toen zelf niet echt in meeging omdat ik niet te snel wou gaan in alles. En zo waren er veel dingen waar ze eerst zelf snel in wou gaan en dan achteraf terugkrabbelde of zelfs ontkende dat ze zoiets had gezegd. Er zijn nog andere vreemde dingen, waar ik op het moment zelf niet bij stilstond, maar dat is mss wat te vergaand om te delen. Het lastige is gewoon dat je zo dingen moeilijk op een rijtje krijgt, want ik denk niet dat er ooit echte antwoorden zullen komen. Ik zou bv niet tegen iemand kunnen zeggen ik zie je graag om dan boem pats zonder over aanwezige moeilijkheden of zo te praten er een eind aan te maken. Als je iemand graag ziet dan praat je toch over wat er moeilijk is of wat het moeilijk maakt? Dan gooi je dat toch niet zomaar weg. Enige dat ik ooit hoorde was burn-out die haar energie wegnam. Maar ze had amper werk (ze was pas bij ons begonnen en de collega's die haar moesten helpen inwerken hadden amper tijd) en ik hielp haar zoveel ik kon om bv dagen dat we elkaar konden zien thuis te werken samen en haar dan te helpen en te vertroetelen zodat het werken aangenamer was. Zodat ze zo lang mogelijk kon slapen, haar eten klaarstond, ze tussendoor kon rusten en het werk dat ze had toch gedaan geraakte. Als ze alleen thuis werkte zat ze 8u naar haar scherm te staren zonder dat ze iets gedaan kreeg. Ik begrijp het allemaal gewoon niet en denk dus echt niet dat er ooit oprechte uitleg zal komen. En toch houdt het mij bezig. Ik begrijp het zelf niet, zou gewoon er een streep moeten onder trekken en doorgaan, maar het lukt niet. Relatie met de mama van mijn kinderen en de andere heb ik zelf beëindigt omdat ik mij er niet meer goed in voelde, wist dat ik alleszins alles had geprobeerd om het te doen werken. Als het dan niet lukt is dat iets waar je mee verder kan, dan weet je wat er scheelt, fout loopt en dat het op die manier voor mij niet werkt, dan kan je afsluiten. Maar dit is zo vreemd, onwezenlijk.
Bedankt voor de moeite om het te lezen en te reageren!

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:58

Nogmaals, het klinkt alsof zij enorm met zichzelf in de knoop ligt en niet goed weet wat ze wil. Ze lijkt in mijn ogen op basis van je verhaal zelfs wat bipolair. Dan wel en dan niet. Dan dit en dan dat. Ik denk dat je haar dan beter kwijt dan rijk bent, je bent een vader met kinderen (ik hoop dat dit niet grof over komt, want zo bedoel ik het zeker niet) maar het is dan toch echt niet meer de tijd om zo van die puber relaties te hebben met iemand die nog niet eens weet wat ze s'avonds wil eten ? (bij wijze van spreken)
Je moet voor jezelf gaan uitmaken waar je naartoe wil vanaf hier, wil je dat het nog iets wordt of gewoon even duidelijkheid? Neem dan contact op. Wil je het loslaten? Werk dan aan je mindset (natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook) maar schrijf de dingen op, neem tijd voor jezelf en zet een paar dingen op een rij. Doe dingen die je altijd al eens wou doen en zoek afleiding. Maar blijven hangen in de gedachte van 'het had echt iets kunnen worden' brengt jou niet verder.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:15

Bedankt voor de lieve reacties!

Ik reed zonet naar huis en zag hem in tegengestelde richting rijden met zijn motorfiets... Hij woont niet bij me in de buurt dus hoeft daar in principe niet te komen, tenzij hij mij kwam opzoeken of hoopte om me te zien. Ik had pas gezien dat hij het was omdat hij me groette. Ik schrok enorm en zat meteen weer te janken in mijn auto, maar ik ben niet gestopt en heb hem ook geen berichtje gestuurd.
Hij wou ermee ophouden, hield blijkbaar niet genoeg van me om er toch voor te willen gaan :( Het kwetst me dat hij toch nog aan me denkt en in mijn buurt komt rondrijden, maar dat hij dan niet de moeite neemt om zelf even een berichtje te doen of even te stoppen. Enerzijds bevestigt het dat hij me niet zomaar ineens vergeten is, anderzijds maakt het me verdrietig dat hij zomaar langs me kan rijden zonder me te willen zien :/

Neverland :') :') :')

CalipsoLover, bedankt :) Het is inderdaad niet makkelijk om hem met rust te laten maar ik ben bang dat de pijn weer helemaal opnieuw begint als we toch weer contact hebben

Calipso04, wat een moeilijke situatie :o Ze klinkt inderdaad als iemand die enorm in de knoop ligt met zichzelf.
Ik denk dat we soms moeten leren aanvaarden dat we niet op al onze vragen een antwoord zullen krijgen, proberen om die antwoorden te krijgen werkt meestal omgekeerd en roept juist nog meer vragen op. Vaak hebben zij zelf ook geen antwoorden op onze vragen, of toch zeker geen antwoorden die wij willen horen of die ons zouden kunnen helpen.

Op zoek gaan naar iemand anders als je nog met je gedachten bij je vorige relatie zit is niet altijd een goed idee, misschien ook niet helemaal eerlijk tegenover de persoon met wie je gaat daten. Maar anderzijds kan het wel even je gedachten verzetten :)
5 dagen nadat mijn relatie stuk liep werd ik door vriendinnen op speeddating gestuurd, ik vond het moeilijk om dat zo snel al te doen maar was nadien wel blij dat ik geweest was. Al was het maar om even de bevestiging te krijgen dat er nog mannen genoeg zijn die interesse hebben en dat ik vast wel eens iemand vind die bij me past.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:32

Eline, misschien moest hij er toevallig voor een andere reden zijn? Het kan natuurlijk.
Wel rot dat je hem uitgerekend moet tegen komen!

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:52

Waarom reed hij daar juist Eline? Het kan inderdaad dat hij je misschien wou tegen komen, maar het lijkt me wat vreemd om te denken dat hij daar voor jou is als hij geen contact heeft opgenomen. Ik zou mezelf geen valse hoop geven op die manier.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:13

Eline, vreemd dat hij in je buurt rondrijdt zonder iets te laten horen en er anders niet hoeft te zijn. Misschien beetje een vorm van verwerking of misschien was er toch een reden om daar te zijn?

Calipsolover, wat je zei komt niet grof over, mijn kinderen zijn idd wel een factor in alles. Dan vooral dat ze niet mogen lijden onder wat er op dat vlak speelt. Maar dat is niet het geval en dat ga ik steeds goed proberen te bewaken.

Wat je zegt zoals puber relaties, waar wil je naartoe, wil je het loslaten, ... zijn wel de zaken die ik mij zelf ook afvraag. Er zijn ook niet speciaal zaken die ik altijd al eens wou doen, ik doe gewoon wat ik graag doe (heb eigenlijk een relatief makkelijk leventje met veel vrije tijd), eender hoe of wat op gebied van relatie. Natuurlijk zijn er nog wel dingen om een keer van te dromen (bv een paar maandjes rondreizen in de VS), maar die staan of vallen niet met een relatie. Eerder met verantwoordelijkheden en de portefeuille haha. Je hebt gelijk dat er in blijven hangen mij niet helpt, maar mss is moeite met het los te laten ook wel een reden om zelf geen contact te zoeken. Soms begrijp ik niet waarom ik dat niet wil, want je hebt gelijk, het is wat puberaal op die manier en hoe kan je zo vertrouwen hebben dat het ooit anders zou worden. Maar toch.


Jij had examens zeker? Wel knap hoe je het allemaal aanpakt eigenlijk, is inspiratie om er zelf wat rationeler in te staan, al is het andere uiterste, het emotionele/passionele hetgeen jij niet echt voelde in je relatie dus ja... Alleszins nog veel succes!

Winged

Berichten: 33036
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:23

Callisto: Veel is al gezegd en daar ga ik eigenlijk wel in mee. Ik denk dat je inderdaad moet loslaten (lástig!) en dat je daar veel gelukkiger van gaat worden.

Eline: Vreemd... Hij heeft bij jou in de buurt verder helemaal niks?

Hier het jaarlijkse 'ik wil op vakantie maar ik heb niemand om mee te gaan... Dus ik moet wéér alleen en dat vind ik vet poedersuiker', gevoel. Ik wéét dat ik echt wel weer een toffe vakantie ga krijgen. Mooie verhalen tegenkom en prachtige ervaringen op ga doen. Maar tóch. Voel me best alleen -O-

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:26

Ik begrijp je gevoel Winged. Maar kan uit ervaring zeggen dat een paar weken alleen op reis je echt goed doet. iig die weken dat je weg bent. Haha
Je ontmoet zoveel mensen dat t soms gewoon heerlijk is om een paar dagen echt alleen te zijn.
Ik merkte dat als ik weg was er praktisch niet mee bezig was iig.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:30

Of met een singlereis gaan?? :) Dan ben je toch niet alleen op vakantie en leer je ook leuke mensen kennen!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:02

Waarom ík persoonlijk liever alleen ga ipv met een singlereis is dat ik geen zin heb om waardevolle vakantiedagen door te brengen net mensen die me niet passen. En je weet nooit waar je mee terecht komt.
Als je alleen reist heb je zoveel aanspraak. Er zijn zoveel mensen alleen op reis.
Klikt het, gezellig. Doe je dingen samen. Klikt het niet. Next!
Heb echt super leuke mensen ontmoet en waardevolle herinneringen met ze.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:05

Needje schreef:
Waarom ík persoonlijk liever alleen ga ipv met een singlereis is dat ik geen zin heb om waardevolle vakantiedagen door te brengen net mensen die me niet passen. En je weet nooit waar je mee terecht komt.
Als je alleen reist heb je zoveel aanspraak. Er zijn zoveel mensen alleen op reis.
Klikt het, gezellig. Doe je dingen samen. Klikt het niet. Next!
Heb echt super leuke mensen ontmoet en waardevolle herinneringen met ze.


Maar dan moet je wel de persoon zijn om alleen te gaan :)
Ik moet er persoonlijk niet aan denken, en vind zelf een single reis echt een uitkomst

Winged

Berichten: 33036
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:05

Ik heb zowel singlereizen (in april nog 1 naar Jordanië) gedaan als alleen gereisd. Het is alleen vaak die periode er net voor dat ik echt denk 'waaaaaarom weer alleeeeen'. Het bevalt me beide wel. Alleen een singlereis is in verhouding zo duur....

Inmiddels wel een erg prettige tickets gevonden naar Mexico... Andere optie is vliegen op Singapore en dan Maleisië intrekken. Of optie 3: Vliegen naar Tallinn en dan met het ov terug. Keuzes...

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:07

Reismaatje zoeken??? :D
Heb ik ook aan zitten denken maar ik ga nu in november met een single reis naar Nepal :j

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:10

Volgens mij is er een fb groep reismaatje gezocht

Winged

Berichten: 33036
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:15

Jaa... Mijn laatste reismaatje-poging was roadtrip door Frankrijk met een vriendin.

Desbetreffende vriendin is nu per ongeluk zwanger :=
Kerel in kwestie kent ze een maand.. Ongelukje

Ach, ik kom vanzelf mensen tegen.. In een groepsreis kun je mensen met wie het niet klikt wel ontwijken, maar als je met 2 personen bent en het klikt niet... Dan is het toch net wat anders.

Ik ga even een cursus spaans zoeken denk ik. Vind eigenlijk dat ik het gewoon moet doen :=

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:30

Moedig, gaan! Mexico is ook wel een leuke bestemming!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:31

That’s the spirit!!

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:36

Ik ben vorig jaar mee geweest met een singlesreis.
Wist niet zo goed wat ik ervan moest denken maar ben toch gegaan.

Heb uiteindelijk echt een superleuke week gehad.
Je bent ook helemaal niet verplicht om constant bij de rest te zitten.
Dacht dat ik veel alleen wilde doen maar uiteindelijk zat ik best veel met de andere mensen.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:40

Winged schreef:
Jaa... Mijn laatste reismaatje-poging was roadtrip door Frankrijk met een vriendin.

Desbetreffende vriendin is nu per ongeluk zwanger :=
Kerel in kwestie kent ze een maand.. Ongelukje

Ach, ik kom vanzelf mensen tegen.. In een groepsreis kun je mensen met wie het niet klikt wel ontwijken, maar als je met 2 personen bent en het klikt niet... Dan is het toch net wat anders.

Ik ga even een cursus spaans zoeken denk ik. Vind eigenlijk dat ik het gewoon moet doen :=


Ik zeg doen!! :D

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:57

Callisto: Verstandig dat je je kinderen nu gewoon op de eerste plek wil zetten, daar kan je enkel goeds mee doen. Idd denk ik toch dat je beter alles moet leren loslaten. Natuurlijk wel lastig, en misschien moet je dingen zoeken die je enkel kan doen/beter kan doen als je single bent, en binnen je portefeuille en tijd passen? Maak een soort van bucketlist?

Ik had inderdaad examens, sinds vorige week klaar. Of ze goed gaan zijn is iets anders, dat hoor ik pas 28 juni en ik ga er niet te hard op hopen want had er niet zo'n goed gevoel bij. Ben intussen wel audities aan het doen voor een televisieserie. Zit in de voorlaatste ronde en ben er enorm enthousiast over, hoor donderdag of ik naar de finale mag. Ik heb ook sinds een week voor de break up een nieuwe raskat genomen, en daar haal ik ook zoveel plezier uit. Heb een tweede hond maar in een katten verpakking. Met mijn ex heb ik heel goede gesprekken, maar het blijft enorm dubbel. Vrijdag hadden we nog afgesproken en dat was weer ontzettend gezellig. Nu houden we het vooral op niet te veel van stapel lopen en gewoon heel goed communiceren over wat er allemaal mis was in de relatie. De aantrekkingskracht is dan echt wel mijn grootste dingetje, daardoor denk ik ook niet dat het terug goed zou komen...

Alleen reizen heb ik helaas nog geen ervaring. Ik heb door de jaren heen enorm veel reizen gedaan, maar ik heb een heel goede reiscompagnon: mijn moeder. Het is altijd ontzettend leuk met haar erbij.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:31

Ik zal een keer nadenken ivm die bucket list . Niet gemakkelijk. Ik hou gewoon van simpele dingen. Met vrienden plezier maken, gaan eten, sporten, wat gaan drinken, … Maar ik ga er een keer bewust over proberen nadenken.
Kindjes staan altijd op 1 natuurlijk, is gewoon iets dat niet ter discussie kan staan, ze zijn er en als dat niet past voor iemand, alle respect, maar dan is er gewoon niks mogelijk. Met de mama lukt het ook goed om bij een feestje of zo een keer een dagje om te wisselen of zo en de kinderen zelf zijn daar ook flex in, ze voelen zich overal thuis.
Examens wat afwachten dus, hopelijk allemaal positief, zeker als het iets is dat je graag doet. Die televisieserie is wel spannend, zien we je binnenkort op tv . Wel benieuwd voor welke serie je kandidaat bent, al kijk ik eigenlijk weinig tv dus kan het goed zijn dat ik die serie niet ken haha.
Ivm je ex, lastig he. Het gezellig hebben maar niet echt aantrekkingskracht. Is dan vooral vriendschappelijk zou ik denken, zo is het ook begonnen dacht ik. Maar ja, wat bracht je er dan toe om toch een relatie te starten? En evolueert een relatie niet sowieso vaak in die richting? Want ja, er wordt wel eens gezegd dat na 2 jaar de woeste aantrekkingskracht toch verdwijnt. Ik weet het niet hoor, ben wel een keer 18 jaar samen geweest maar had daar toen niet zo’n last van. Die aantrekkingskracht ging dan wel wat op en neer, maar ik denk dat als je in een relatie gelooft en investeert het wel kan om telkens opnieuw een beetje verliefd te worden en die aantrekkingskracht nieuw leven in te blazen. Maar top dat je er zo mee omgaat en rustig uitzoekt welke richting het uitgaat.

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:31

Zojuist is de bom hier toch weer ontploft, hoewel het de goede kant uitging.

Ex en ik hebben in totaal 2x afgesproken sinds het gedaan was maar hadden wel dagelijks via de app contact en belde ook regelmatig met elkaar. Dit ging eigenlijk heel goed. Vrijdag hadden we echt een hele leuke dag samen gehad, we zijn samen uit geweest en hebben samen gegeten en hij is uiteindelijk ook bij mij blijven slapen, maar er is niets gebeurd buiten een kus. Ik voelde dan toch stilaan weer vlinders komen, maar na een paar dagen lijken die weer te verdwijnen. Ook vanaf het dan lichamelijk wordt slaag ik dicht. Mijn lichaam zegt echt gewoon neen terwijl mijn hoofd ja zegt. Vandaag kwam hij me dan helpen met iets, en kwamen er een paar dingen grover uit dan bedoeld. Zijn conclusie was daaruit dat het echt nooit meer iets ging worden en hij is al huilend naar huis gegaan. Ik heb hem gebeld en proberen sms'en maar zonder succes. Zit nu echt met mijn vingers te draaien, want ik heb nog nooit meegemaakt dat ik het echt oprecht niet weet. Wij klikken zoooo onwijs goed, zijn twee handen op een buik, maar toch vraag ik me af of ik echt verliefd op hem ben. Of ben ik er dan gewoon te veel mee bezig en denk ik te veel na? (dat is wat hij zegt) Ik weet het allemaal echt voor geen meter meer... Help...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:35

Als ik jou was zou ik voorlopig even een maandje afstand houden en geen contact meer nemen.
Laat het even bezinken.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:44

In jou ogen is het: Er is niets gebeurt buiten een kus. In zijn ogen zal hem dit waarschijnlijk weer heel veel hoop gegeven hebben. Door contact te blijven houden vrees ik dat hij ook de tijd niet krijgt om de break up te verwerken. Ik zou afstand nemen, enkele weken 0 contact en dan kun je nog verder kijken.