tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:22

Callipsolover, als je het toen niet meer had geprobeerd had je je misschien nog lang afgevraagd of dat toch niet beter was geweest. Nu heb je, vooral voor jezelf dan, duidelijkheid en weet je ook dat je alles hebt geprobeerd, kan je daar geen spijt van hebben. Spijtig dat het niet lukte en ook dat je dat op vakantie moet vaststellen, maar nog een paar dagen en je kan naar huis voor een frisse start. Veel sterkte de komende tijd!

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:29

Poeh wat een rot situatie zo op vakantie! En wat hiervoor al gezegd werd, verwijt jezelf niet dat je niet naar anderen hebt geluisterd. Soms is advies van anderen goed en soms niet, net als je eigen gevoel. Bij mij is het vaak zo dat anderen wel eens gelijk hebben, maar dat ik gelukkiger word als ik naar mijn eigen gevoel luister. Anyway, ik begrijp dat je dus geen eerdere vlucht kan boeken? Een andere kamer dan? Ik zou het persoonlijk wel nog even rustig houden. Je zult toch samen terug moeten vliegen denk ik? Het is nog maar heel even dus doe rustig aan!

Ik zit in mijn eigen studiootje! Heeeeerlijk. :D Ex heeft wel echt veel geholpen dus daar ben ik hem heel dankbaar voor. Had hij ook niet hoeven doen natuurlijk. Ik verwacht morgen klaar te zijn met alles uitpakken en inruimen. Ik ben in ieder geval momenteel super blij. :D

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:46

Sterkte Callipsolover :(:) Ik hoop dat jullie er nog even wat van kunnen maken..

Wat fijn Naomi! Lekker je eigen plekje :)


Kwam dit nummer tegen, vind hem erg mooi en treffend.

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:47

Pff het dringt allemaal nog niet goed door denk ik. Hij heeft zijn moeder gebeld en die is helemaal beginnen flippen, zei dat hij de eerste vlucht naar huis moest nemen en mij hier alleen laten en dat hij heel boos op mij moest zijn aangezien ik er een punt achter gezet heb op vakantie. (Alsof je zoiets opzettelijk doet?) Dit was zogezegd heel egoïstisch van mij en hij moest maar aan zichzelf denken. Ik vind dit ook echt een steek van zijn familie naar mij toe, aangezien ik wel echt hen heel graag had en omgekeerd dacht ik dat ook. Mijn moeder heeft uiteindelijk naar mijn ex gebeld en gezegd dat het geen paniek voetbal moet worden, we gewoon naast elkaar nog een paar dagen moeten tanden bijten en niet doen alsof de wereld vergaat waar ik het mee eens ben. Gelukkig is hij nog redelijk en heeft ook gezegd dat we dit gewoon even moeten uitzitten aangezien de vluchten +400 euro extra zijn per persoon. We hebben er deze avond dan ook nog goed over kunnen praten en de conclusie is ook dat hij ook wel beseft dat we geen match zijn. Dit worden nog een moeilijke 3 dagen maar hopelijk voelen we ons beide snel beter.

Wat goed en lief van je ex dat je je eigen plek hebt Naomi! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:52

Lekker zelf dingen gaan ondernemen, als je daar behoefte aan hebt tenminste!

Schoonfamilies.. tja. Ik denk dat dat ook onder andere een reden is dat ik uit mekaar ben met mijn ex. Ik en zijn familie matchen totaal niet. Nu ook nog steeds niet. Normaal likete ze alles binnen 3 minuten op facebook maar mijn eigen huisje post is niet geliked, heb geen appje niets gehad. Afijn, ik heb een bos bloemen gegeven aan de vader en moeder van mn ex en de rest niets mee gedaan. Hebben ook nooit wat voor mij gedaan of een goed woord over mij gesproken dus ja. :Y) Ik merk wel dat mijn ex en ik beide rustiger zijn in onze koppies. Misschien omdat ik daar niet meer woon? Je zit natuurlijk enorm op elkaars lip en er waren meer dan 300 irritaties..

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 23:59

Ik denk dat het daardoor nu ook pas is ontploft, op vakantie zit je ook op elkaars lip en alle frustraties hebben zich geuit. Had het gewoon helemaal niet verwacht dat het zo ging gaan en ik zie hem ook oprecht nog graag maar weet ook dat het gewoon nooit gaat lukken tussen ons. Met zijn familie heb ik altijd een goede klik gehad, maar dit vind ik wel heel smerig. Vooral dat hij me gewoon maar moet achter laten in een onbekende stad 2 uur vliegen van huis. Het is duidelijk dat zij geen dochters hebben. En dat sloeg daarnet ook even in; plots vond hij het ook echt heel raar dat mijn moeder niet wil dat ik alleen ‘s nachts van een feestje naar huis fiets. Uh ja sorry, wacht maar tot je zelf een dochter hebt.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:31

Ik denk even dat beide families zich er even niet mee moeten bemoeien.

Er zijn zat meisjes die alleen op vakantie gaan dus zo gek vind ik die opmerking niet. Kan me best voorstellen dat ik ook not amused zou zijn als mijn zoon me op belt en verteld dat zijn vriendin het heeft uitgemaakt op vakantie. Misschien kijk je er nu te heftig naar... Ga lekker je eigen ding doen en zorg dat je je eigen kamer krijgt. Alles komt goed..... :(:)

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:04

Wat een rotsituatie Callipsolover.. het is nu echt bijna dinsdag, nog even doorzetten en het zo goed mogelijk proberen te houden. Vervelend dat de schoonfamilie zo reageert, maar zij horen ook alleen maar 1 kant van het verhaal. Probeer bij jezelf te blijven, jij weet hoe het voor jou zit en dat is het belangrijkste.
Sterkte nog even!

Wat fijn Naomi, ook dat je ex zo behulpzaam is geweest. Lekker settelen en tot rust komen nu, het is je gegund!

Ik ga vandaag weer een hele hoop verhuizen en hoop over een paar dagen ook definitief op mn eigen plekje te zitten. Het gaat over t algemeen best goed, maar ik ben wel wat gestrest. Verhuizen, tentamens, werk en stage en vorige week wat kwakkelen met mn gezondheid. Ik merk wel dat het allemaal nét iets teveel is. Maar het is nu even volhouden en dan hopelijk snel weer wat meer rust.

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:33

Aangezien we een air b&b hebben is een andere kamer boeken niet zo evident. We zijn dus gewoon in hetzelfde appartement gebleven en hebben ook de activiteiten samen voort gezet. Dit ging eigenlijk heel goed op 1 ruzie na. Alle frustraties en gedachten zijn er uit, waardoor de spanning wel weg is maar de sfeer is wel vreemd. Gelukkig morgen naar huis, ik ben alleen bang dat hij heel snel terug contact gaat zoeken vanaf we thuis zijn.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:34

Waarvoor moet je daarvoor bang zijn? Heb je daar geen behoefte aan dan blokkeer je toch gewoon alles?

Rooompie

Berichten: 432
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Bleiswijk

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 01:26

Hoi Allen,

Geen idee of ik zomaar in kan vallen. Vroeger zat ik veel op bokt, jaren (misschien wel 10?) geleden. Nu zelden, vanwege het drukke leven en nauwelijks internet tijd.
Afgelopen jaar is zo'n heftig jaar geweest, dat ik er op de 1 of andere manier weer behoefte aan heb om het van mij af te schrijven...
De mensen en familie om mij heen zijn er zoveel bij betrokken dat ik het liefst gewoon van mij af schrijf zonder dat iemand mij persoonlijk goed kent. Ik hoop dat het daar de goede plek voor is, anders zoek ik gewoon een ander topic op!
Na een 10 jarige relatie heb ik geen andere keus meer gehad dan mijn vriend te moeten verlaten, en nu dus kapot van liefdesverdriet. Kan me geen ergere pijn voorstellen!
Gelukkig heb ik veel afleiding en stik van het werk, maar ik voel dat hierin verstoppen niet goed is.
Maar soms is met bekende praten niet altijd wat je wil... Wellicht helpt het om met mensen met dezelfde ervaringen te kunnen kletsen :)

Als ik daarvoor fout zit, let me know :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:27

Wat vervelend Rooompie, wat is de rede dat het uit is gegaan?

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:45

Neverland schreef:
Waarvoor moet je daarvoor bang zijn? Heb je daar geen behoefte aan dan blokkeer je toch gewoon alles?

Goh, vooral omdat ik hem daarmee kwets denk ik.
Rooompie schreef:
Hoi Allen,

Geen idee of ik zomaar in kan vallen. Vroeger zat ik veel op bokt, jaren (misschien wel 10?) geleden. Nu zelden, vanwege het drukke leven en nauwelijks internet tijd.
Afgelopen jaar is zo'n heftig jaar geweest, dat ik er op de 1 of andere manier weer behoefte aan heb om het van mij af te schrijven...
De mensen en familie om mij heen zijn er zoveel bij betrokken dat ik het liefst gewoon van mij af schrijf zonder dat iemand mij persoonlijk goed kent. Ik hoop dat het daar de goede plek voor is, anders zoek ik gewoon een ander topic op!
Na een 10 jarige relatie heb ik geen andere keus meer gehad dan mijn vriend te moeten verlaten, en nu dus kapot van liefdesverdriet. Kan me geen ergere pijn voorstellen!
Gelukkig heb ik veel afleiding en stik van het werk, maar ik voel dat hierin verstoppen niet goed is.
Maar soms is met bekende praten niet altijd wat je wil... Wellicht helpt het om met mensen met dezelfde ervaringen te kunnen kletsen :)

Als ik daarvoor fout zit, let me know :)

Ik denk dat je zeker in het juiste topic bent. Heel veel sterkte en wat poedersuiker dat het is uitgegaan. Misschien, aangezien je lijkt echt nood hebt aan een heldere objectieve blik misschien een idee om eens te gaan praten met een psycholoog?

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 00:13

Ein-de-lijk thuis! Wil toch alles nog even van me af schrijven. Ik vind het allemaal nog wat onrealistisch wat er gebeurt is en hoe het gelopen is, aangezien we beide dit echt niet zagen aankomen. Dat doet me dan soms ook twijfelen of ik geen overhaaste beslissingen gemaakt heb. Al voelt het niet alsof ik überhaupt een beslissing gemaakt heb, het gebeurde gewoon. De afgelopen 3 dagen gingen nog verbazingwekkend goed, misschien omdat alle frustraties er uit zijn en alles wat gezegd moest worden ook gezegd geweest is. Op een paar keren na natuurlijk; hij kon van de ene stemming naar de andere switchen. Het ene moment besefte hij heel goed wat hij allemaal gedaan had niet oke was en toonde hij ook veel spijt en begrip. Het andere moment kon hij me dan weer enorm schuldig laten voelen met allerlei verwijten zoals dat ik hem dump op vakantie en ik nooit duidelijk communiceer en mijn “nee’s” niet helder genoeg waren. Ik heb ook helemaal niet het gevoel dat ik hem gedumpt heb, je maakt toch ruzie met z’n tweeën? Hij was ook constant degene die bleef doordrammen met allerlei vragen en opmerkingen zoals “is het nu gedaan? Waarom heb ik het gevoel dat onze relatie nu al voorbij is?” Etc. Ja als ik die vraag 5x op 10min krijg dan knap ik na een tijd ook. En nu voelt het wel alsof ik degene ben die alle schuld op zich moet nemen, want ik ben degene die er een punt achter gezet heeft. Wat ik ook heel frustrerend vind is dat we samen toch een hechte vriendenkring hadden, die ik, aangezien die vrienden bijna allemaal langst zijn kant kwamen, ook vaarwel moet zeggen. En dan ook nog zijn familie die er zo onvolwassen en gemeen met het nieuws zijn omgegaan. Ik weet dat ik me dat niet zo erg mag aantrekken, maar ik kwam wel graag bij hem thuis en vond zijn broers/ouders ook altijd heel fijne mensen. Maar wat zijn moeder nu allemaal over mij zegt is gewoon marginaal gedrag van haar. Gelukkig voel ik tot nu toe nog niet zoveel verdriet, al denk ik wel dat dat nog moet komen...

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:40

Zal niet makkelijk zijn en ook niet direct veel makkelijker worden als het zo loopt, zorg voor genoeg mensen om je heen waarbij je gewoon jezelf kan zijn. De nee's die niet helder genoeg zijn volgens hem, verwijten, zijn familie die erop springt, je schuldig voelen en twijfelen of het niet overhaast is. Zijn toch wel dingen die aan je vreten en het je moeilijk kunnen maken. Probeer vooral voor jezelf te zorgen nu, je verliest een stukje van jezelf als je na een lange relatie uit elkaar gaat want je bouwt samen iets op, zelfs een stukje identiteit. Zoals met vrienden, schoonfamilie, ... Maar je loopt alweer tegen hetzelfde aan en het is duidelijk dat het niet zomaar op te lossen is. Veel moed en sterkte!

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:47

Callisto04 schreef:
Zal niet makkelijk zijn en ook niet direct veel makkelijker worden als het zo loopt, zorg voor genoeg mensen om je heen waarbij je gewoon jezelf kan zijn. De nee's die niet helder genoeg zijn volgens hem, verwijten, zijn familie die erop springt, je schuldig voelen en twijfelen of het niet overhaast is. Zijn toch wel dingen die aan je vreten en het je moeilijk kunnen maken. Probeer vooral voor jezelf te zorgen nu, je verliest een stukje van jezelf als je na een lange relatie uit elkaar gaat want je bouwt samen iets op, zelfs een stukje identiteit. Zoals met vrienden, schoonfamilie, ... Maar je loopt alweer tegen hetzelfde aan en het is duidelijk dat het niet zomaar op te lossen is. Veel moed en sterkte!

Dankjewel, die woorden geven me veel steun :(:)

BigOne
Berichten: 38352
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 10:47

Calipsolover, ik hoop dat je inziet dat je twijfels ontstaan door zijn gedrag , aantrekken en afstoten. Dat is geen liefde dat is controle en kleineren en daar ben je veel te waardevol voor, laat gaan , zie het als een les en ervaring die vaak mooie maar ook zeker mindere kanten had en ga door!’

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:06

Het maakt zelfs niet uit door wie de twijfels ontstaan, het werkt niet, het heeft weinig zin om te wijzen in ene of andere richting, daar win je niks mee. Het is wel zo dat Calipsolover heel veel energie in de relatie heeft gestopt, veel van zichzelf heeft gegeven en gevraagd. Dat is aan de ene kant heel mooi, aan de andere kant maakt het dit waarschijnlijk des te moeilijker want het toont heel veel engagement.

BigOne
Berichten: 38352
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:14

Callisto04 schreef:
Het maakt zelfs niet uit door wie de twijfels ontstaan, het werkt niet, het heeft weinig zin om te wijzen in ene of andere richting, daar win je niks mee. Het is wel zo dat Calipsolover heel veel energie in de relatie heeft gestopt, veel van zichzelf heeft gegeven en gevraagd. Dat is aan de ene kant heel mooi, aan de andere kant maakt het dit waarschijnlijk des te moeilijker want het toont heel veel engagement.

Klopt helemaal, was ook bedoelt als steun, juist omdat zij er zoveel in heeft geinvesteerd is het belangrijk om te beseffen dat wat je ook had gedaan dit niet werkte. En dat ze zichzelf geen verwijten moet maken of gaan twijfelen of het wel de goede beslissing was.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:17

En neem goed de tijd om het te verwerken... Het is voor mij nu 7 maanden geleden. En ik heb nog steeds soms een dikke huilbui of de neiging hem te bellen. Wat niet kan want alles is geblokkeerd en verwijderd. :P

Zeker nu ik alleen op een trip ben gegaan die we eigenlijk samen zouden doen... Tja dat is moeilijk en pijnlijk kan ik je vertellen. Dat had ik goed onderschat. Ben blij straks weer thuis te zijn en mijn eigen ritueel weer op te pakken. :)

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:39

Tijd ga ik sowieso nemen. Je weet nooit wat er op je pad komt maar ik zie mezelf niet snel terug een relatie aangaan. Ik heb echt me-time nodig. Dat ik écht geprobeerd heb kan ik wel zeggen. En ja hij heeft er ook veel in geïnvesteerd, maar we passen gewoon niet goed bij elkaar. De liefde die hij wil en verwacht kan ik hem niet geven.

hagelslag
Berichten: 9084
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:43

Ik geloof dat mijn onderbewustzijn bezig is met het verwerken van de relatie met mijn ex.
Heb vanacht over hem gedroomt.
We waren weer "samen" ofnuja ik zag hem voor het eerst sinds weken ofzo in zijn woning.
Ik zou daar blijven slapen.
En ineens kreeg ik weer het gevoel dat ik mij in allerlei bochten moeat wringen om hem te aanbidden/alles te doen zodat hij mij leuk vond.
En toen ineens bedacht ik mij, nee dit wil ik niet ben in mijn droom opgestaan en ben de woning uitgerent en toen ben ik wakker geworden.

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:33

hagelslag schreef:
Ik geloof dat mijn onderbewustzijn bezig is met het verwerken van de relatie met mijn ex.
Heb vanacht over hem gedroomt.
We waren weer "samen" ofnuja ik zag hem voor het eerst sinds weken ofzo in zijn woning.
Ik zou daar blijven slapen.
En ineens kreeg ik weer het gevoel dat ik mij in allerlei bochten moeat wringen om hem te aanbidden/alles te doen zodat hij mij leuk vond.
En toen ineens bedacht ik mij, nee dit wil ik niet ben in mijn droom opgestaan en ben de woning uitgerent en toen ben ik wakker geworden.

Dromen over je ex is normaal denk ik. Heb het ook meermaals gehad over vorige exen, zowel in het verwerkingsproces als daarna. Soms kon me dat wel eens van mijn theewater brengen. Maar ik denk wel echt dat het inderdaad een deel van het proces is. Wel goed dat de droom eindigde in zo'n positief symbolische actie. Hoe voel je je verder?

Hier gaat het wel bagger. Ik voel me ontzettend poedersuiker en loop ook constant op m'n tenen. We wonen beide in dezelfde stad en ben constant bezorgd dat ik hem of een van zijn vrienden ga tegen komen. Het is niet dat ik de hele tijd loop te huilen of zo. Zo ben ik niet. Maar het knaagt wel en dingen die mij normaal niet zouden raken, raken me nu wel heel hard. Gelukkig wel veel vrienden rond me heen die me steunen en ook bereid zijn om met me te praten, dat voelt ook wel heel fijn.

hagelslag
Berichten: 9084
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 18:43

Ik heb dus ook vanmorgen tijdens het rijden er voor over nagedacht.
En ik was super blij dat ik ook in mijn droom hard weggerent ben. Voor mij een teken dat mijn onderbewustzijn bezig is met het te verwerken.

Opzich gaat het verder wel aardig, ik heb er meer moeite mee dat mijn hond recent is overleden ipv relatie ten einde gegaan is.

Ik kan ondertussen af en toe weer flink lol trappen en domme dingen zeggen op het werk en dat maakt het wel een stuk fijner.
Ik merk ook dat ik algemeen stabieler ben geworden en niet meer probeer om mijzelf in allerlei bochten te wringen.


Is dat niet vervelend om in de zelfde stad te wonen?
Ik moet trouwens wel zeggen dat het gedrag van jou ex wel een beetje bekend voor komt. Het ja touwtrekken met je gevoelens meningen etc. Dat is zo vervelend

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:16

Hij woont nu in Duitsland voor zijn werk op 6 uur hier vandaan, maar als hij dan hier is is de kans inderdaad groot dat ik hem tegen kom. De stad waarin we wonen heeft maar 2-3 leuke plekken om iets te gaan drinken etc. En hij zit daar meestal ook met zijn vrienden, wat het wel lastiger maakt ja. Ik heb het ontzettend lastig met het hele getrek en gesleur van emotie en meningen de afgelopen vakantie. Ik heb ook het gevoel dat iedereen zijn kant van het verhaal verkiest, wat ook maar deels de waarheid is.

Heel veel sterkte met je hond! Maar wel heel goed dat je je stilaan beter voelt!