Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 07:36

Nee was er ook niet alleen kon ze bijna niet meer lopen en verdomde ze het om in een rolstoel te gaan zitten en vaak zie je wel bij die oudere mensen dat ze lichamelijk ook niet meer zijn wat het moet zijn.
En als ze dan nog zo eigenwijs zijn dat ze het wel zelf kunnen dan doe je over 500 meter ongeveer een uur want ja ze wilde zich niet laten kennen...
Dan ging je naar de winkels toen en bijna iedere etalage werd uitgebreid bekeken want na 30 meter was ze alweer moe en moest ze even bijkomen maar wilde dat dan niet zeggen....
Ik moest daar wel om lachen want dan ging ze uitgebreid de etalage van C&A bekijken terwijl daar maar 1 paspop in stond _O-


Als ze bv 3 dagen naar mijn ouders ging gebeurde er wel eens ongelukjes en dat zou je niet willen als je er een week mee op stap ben.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 07:39

leuk te lezen dat je het allerbeste met je vader voor hebt. Voor nu een fijne vakantie en hopelijk zul je steeds vaker vakantieverhalen van je vader horen.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 07:54

Mooi verhaal om helemaal blij van te worden. Veel plezier met je vader en alle geluk gewenst.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 09:01

Nog een dag. Ik heb er zin in maar het knaagt toch dat ik manlief en honden ruim een week niet zie. Dat is dan weer minder helaas. Maar ja stokbrood met ham, mjam. Deel van de bagage is al klaargelegd. De camper is door mijn vader nagelopen al. Hij worstelt nog met camperplaats app op zojn smartfoon (hij heeft er wel een ik niet :+ ) maar wij hebben zelf het bijbehorende boek met kaarten dat scheelt weer. Al kun je daarop de plaatsen soms niet handig vinden.

Parapenten is helaas niet doorgegaan, de wind was te onvoorspelbaar en te hard op 200 meter hoogte.

En mijn vader heeft zijn eerste onofficiele afspraakje gehad. :)) nadat ze samen haar schuur hadden opgeruimd en ze het spul naar de tweedehands winkel wilde brengen bleek deze uiteraard dicht op hemelvaartdag. Toen zijn ze maar doorgereden naar een plaatsje aan de maas waar hij vaak met mijn moeder heenging voor een wandelingetje en wat drinken. Daarna is ze kennelijk mee naar huis gegaan om een 3D film te gaan kijken. :D (Ja mijn vader loopt voorop in de gadgets daarin, hij heeft zelf ook een 3D filmcamera gemaakt ook).

Ik belde toen ze daar was en aan de stem te horen klinkt ze erg relaxed en wijs. Maar logisch ook als je yoga les hebt gegeven en je man beroepsmilitair was. Ik begrijp dat ze het over heel veel dingen hebben gehad en afspraken gemaakt over wat wel en wat niet in een relatie nu gewenst is. Heb hem daarmee ook lopen pesten trouwens }:) . En ze hebben hand in hand gelopen en dat voelde goed.

Dus ..... <3

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:17

karuna schreef:
En mijn vader heeft zijn eerste onofficiele afspraakje gehad. :)) nadat ze samen haar schuur hadden opgeruimd en ze het spul naar de tweedehands winkel wilde brengen bleek deze uiteraard dicht op hemelvaartdag. Toen zijn ze maar doorgereden naar een plaatsje aan de maas waar hij vaak met mijn moeder heenging voor een wandelingetje en wat drinken. Daarna is ze kennelijk mee naar huis gegaan om een 3D film te gaan kijken. :D (Ja mijn vader loopt voorop in de gadgets daarin, hij heeft zelf ook een 3D filmcamera gemaakt ook).

Ik belde toen ze daar was en aan de stem te horen klinkt ze erg relaxed en wijs. Maar logisch ook als je yoga les hebt gegeven en je man beroepsmilitair was. Ik begrijp dat ze het over heel veel dingen hebben gehad en afspraken gemaakt over wat wel en wat niet in een relatie nu gewenst is. Heb hem daarmee ook lopen pesten trouwens }:) . En ze hebben hand in hand gelopen en dat voelde goed.

Dus ..... <3


Wat heb je een hippe vader zeg, veel hipper dan mijn man!
Moest zo lachen om dat stukje wat ik onderstreept heb! Geweldig gewoon!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 09:18

Veel moderner ook dan wij zijn hoor. :+ als er iets nieuws op de markt komt staat hij bijna voorop om het te testen. Hihi

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:29

Wat een heerlijk topic! <3 Fijn voor je vader dat hij zichzelf weer heeft gevonden! En misschien een nieuwe liefde! <3

Mijn oma is 91,5 :)) en al 20 jaar weduwe. Zij heef ook wat vriendjes gehad na het overlijden van mijn opa, waarvan de ene relatie is stukgelopen en de volgende man inmiddels helaas is overleden. Daarna ontmoette ze op het station toevallig een mevrouw die bij haar in de flat woont waar ze heel erg veel mee gemeen bleek te hebben. Dat is nu haar beste dinnetje. Elke dag doen ze dingen samen en zetten ze de stad op stelten. :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 10:12

91,5 en de stad onveilig maken, waar gaat he heen met de oudere van tegenwoordig. Hangouderen zouden weggejaagd moeten worden. :')

Trouwens verse informatie, hihi de mevrouw van de gym is niet 82 maar 85 blijkt gistermiddag. :+ ergens is er iets niet goed gegaan geloof ik hij dacht dat ze van 33 was maar ze is van 30 dus wordt dit jaar alweer 86. Maakte mijn vader trouwens niks uit, hij wilde toch geen tweeling meer maken. _O- .

En hij is lekker aan het prutsen met de camper, als vanouds wat rommelen ermee, hordeur aangepakt. Het kreng liet steeds los maar dat is inmiddels met een nieuwe alu plaat opgelost weer. Dat gerommel ermee heeft hij gemist. En we weten nu dat hij in 2009 voor het laatst echt op vakantie is geweest ermee met mijn moeder. Daarna nog een keer een hotel maar dat was eigenlijk al niet meer te doen. Hij is zowat zenuwachtig ervoor.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:27

Wat een heerlijk topic. Je schrijft zo leuk over je vader die aan zijn tweede jeugd begint. Fijn dat hij nog zo fit en vitaal is en dat jij lekker met hem op vakantie gaat. Veel plezier!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:34

Echt super dat je dit met je vader gaat ondernemen! En ook super mooi hoeveel je je vader gunt op deze leeftijd, petje af!! Veel plezier samen op vakantie!

Anoniem

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:38

Ik ben echt gewoon fan van jouw vader! *\o/*

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:56

Wat een mooi verhaal! _/-\o_

Natuurlijk gecondoleerd met je moeder.

Respect voor je vader die alles gewoon weer oppakt en dus zelfs een 'nieuwe liefde' heeft gevonden. Echt heeel gaaf. Zou zo leuk zijn als die 2 oudjes nog veel plezier van elkaar kunnen beleven.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:51

Heel veel plezier samen!! Klinkt of jullie een prachtige tijd tegemoet gaan nog, zowel de vakantie als daarna!

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:57

Ohh dit wil ik volgen. Vind het zo leuk dat een man op leeftijd nog zo vitaal is. En ook leuk dat jullie samen met de camper weggaan.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:59

Heel veel plezier op vakantie!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 20:23

Gaat wel lukken. Hij heeft al drie keer gebeld vandaag over dingen die mee moeten. :D Normaal is het routine voor hem maar die is duidelijk zoek. Daarnaast heeft helaas mijn zus een keer de hele camperinhoud verplaatst waardoor hij en ook wij niks meer kunnen terugvinden. De kamer hier ziet er nu uit als een bomexplosie. Er staat van alles dat ik niet moet vergeten en die al bellend zijn klaargelegd. :')

En dan morgen eind middag op weg voor het eerste stukje vast. Stop waarschijnlijk Bergen op Zoom of de Kalmthoutse heide. Daarna door naar omgeving Grand Fort Philippe. Aan de kust in Frankrijk nord pas de Calais. Daar een of twee dagen blijven, dan door naar Mont St Michel kust Normandie/Bretagne. En daar een of twee dagen blijven en dan door Bretagne in, de uitstekende punt. En weer terug op dezelfde of iets andere route.

Alles wel onder voorbehoud omdat ik goed moet inschatten of mijn vader nog handig genoeg is met camper rijden. En hij zelf ook denkt dat het goed gaat, anders blijven we in Nederland of Belgie wat rondhobbelen. En vanaf morgenavond heerlijk internetloos voor een ruime week. Boekje lezen of luisteren, mijn kleurboeken en potloden liggen al klaar. Kaarten liggen in de camper, en eens kijken of ik mijn vader zo gek krijg een spelletje mens erger je niet te laten doen. Hihi

Het enige dat de boel nog in de war kan schoppen is mijn peetoom, het enige nog levende broertje van mijn vader. Die is helaas terminaal met oa prostaatkanker, |( en is er heel slecht aan toe. Mijn vader is er gisterochtend nog even langsgeweest en ziet het erg somber in. Als die komt te overlijden dit weekend kan het zijn dat we terugmoeten voor de begrafenis.

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:02

Dit is echt voorpret. ..
Fijn dat jullie samen zo kunnen genieten

Uhhh. . Internetloos. .. nergens daar wifi
We willen natuurlijk updates. .. veel te leuk dit.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 21:07

Wifi genoeg denk ik. Maar mijn telefoon kan bellen en sms en :+ . Heerlijk rustig gewoon. Mijn paps heeft wel een smartfoon maar was niet van plan die te gaan gebruiken. Na de vakantie is vroeg genoeg :))

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:12

Mooi topic! Fijne vakantie samen!

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:23

Heerlijk topic dit. :) Geniet van de vakantie.

LLennox

Berichten: 234
Geregistreerd: 12-11-11

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:30

Wat een mooi verhaal. Volgens mij heb je een fantastische vader. Fijne vakantie voor jullie beide toegewenst!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:32

Wat een leuk topic dit, en wat is je vader hip! Veel reisplezier!

Mijn oma is nu 85 en ook weduwe. Mijn vriend en ik hebben elkaar via Relatieplanet leren kennen en oma heeft zich ook ingeschreven. Er staan nog best wat oudere heren op. Ze kwam er zelfs een aantal van 90+ tegen! 'Maar die hoef ik niet hoor kind. Ik ben daar nog veel te jong voor' _O-

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:36

super de voorpret, laat de vakantie net zo mooi voor je vader (en reisgenoot) uitpakken. Helaas zul je je vader dan wellicht weer vaker moeten missen. Maar dat zou zo mooi zijn.

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:47

Dit is by far m'n favoriete topic op bokt :D

Onwijs veel respect voor jou, je zus en natuurlijk je vader. Ik kan alleen maar hopen dat ik op die leeftijd nog zo in het leven sta :j
Een hele fijne vakantie gewenst!

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:19

Wat een heerlijk topic, ik word er helemaal warm van! :D

Geniet van de vakantie, ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie niet voortijdig terug hoeven.