Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:57

Het is aan..... +:)+ <3 *\o/*

Wat ontzettend schattig!
(pinkt een klein traantje weg)

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:59

Heel mooi dit!

Het leven is mooi!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:15

Wat een leuk nieuws over je vader. Gefeliciteerd!

(En jij ook gefeliciteerd met je nieuwe scoot, ook al is de aanleiding heel verdrietig.)

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:31

Ah wat lief. ..

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:40

Wat Super fijn dat je vader weer de draai gevonden heeft, tevens met jullie instelling als dochters mag je trots op zijn! Je eigen verdriet op zij zetten voor het geluk van jullie vader, prachtig!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 18:13

Ondanks de kl ote situatie en het gebrek aan zekerheid hier zijn we voorzichtig toch een nieuwe vakantie aan het plannen. Alleen dit keer met de honden mee. We moeten even uitpuzzelen hoe we dat kunnen doen zonder dat mijn vader gek wordt. Ik ben er aan gewend de camper met zelfs drie honden geen probleem alleen mijn vader niet met twee. Kan zijn dat de tent meegaat en ik s nachts in de tent slaap met de fikjes. Alleen dan wordt het camping ipv camperplaats. Is waarschijnlijk lange termijn omdat ik eerst hier iets moet regelen voor de paarden onverwachts.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 12:40

Zo weer even een zwengel omhoog. Mijn zus is dinsdag getrouwd, ik kon er helaas niet bijzijn door omstandigheden wat ik heel erg verdrietig vind maar heb via de telefoon een minitoespraakje gehouden.

En ik heb vanmorgen een foto van de mevrouw gehad, :D zo totaal anders als mijn moeder in alles. Maar ziet er erg vriendelijk uit :j . Gister was mijn vader iets aan het vertellen over haar en toen had hij het over maar meisje toch <3 . Zo lief, gister middag is ze weer op visite geweest.

Hopelijk kunnen we komende week een paar dagen weg, alleen hangt dat af van mijn oude tinker op dit moment. Of ik die veilig achter kan later. -O- dat hoop ik zondag te kunnen inschatten of dat verantwoord is of niet,

jokari

Berichten: 8764
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:42

wat een fijne update over je vader, karuna.

en :(:) voor het missen van de trouw van je zus en je oude tinker. Ik hoop dat die goed genoeg is zodat jij op vakantie kan gaan met je vader.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 18:49

En weer terug van vakantie, maar weer eerder dan gepland. -O- dit keer de enorme warmte die me niet goed viel, de laatste plaats zou vol in de zon zijn met een binnentemperatuur die tijdens het rijden al op 30 graden zat met airco. Dus vanmiddag besloten door te rijden. Mijn paps is ook weer thuis inmiddels. De rest volgt nog.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:54

Zo hehe eindelijk tijd voor een update. Ons idee was richting Sedan of Charleville meziere en daar blijven staan. Alleen de eerste dag in Coo gestaan in ons uppie in de schaduw gelukkig. Heerlijk rustig maar mochten er maar 1 nacht staan. Daarna door naar Bouillon waar een pracht van een camperplek was gemaakt aan de rivier de semois.

Omdat het zo bloedheet was heb ik snel mijn badpak aangetrokken, hoedje opgezet en ben in de rivier gedoken. Nu ja figuurlijk dan, er stond 40 cm water in of zo :') . Maar een platte rots benen tegen de stroming in en het was heerlijk lekker fris. :j

Alleen binnen een paar minuten werd ik gebeten, tenminste zo voelde het. Op mijn rug, mijn benen later mijn armen en nek ook. :oo :x ok help wat is dat. Tot ik zag wat er aan me aan het knabbelen was _O- afijn een gratis docter fish total body behandeling. *\o/* een heleboel wilde forelletjes vonden het nodig mijn huid te reinigen. Een erg komisch gevoel wat wel een mooi zacht velletje opleverde trouwens.

Hoor ik opeens wat op de kant, staat mijn vader daar in zijn zwembroek en filmcamera me te filmen. Kuch >;) . Zet hij de camera draaiend op de kant en scharrelt ook het water in. Was toen wel even een oud mannetje trouwens. De bodem was vrij glad op de rotsen en hij liep best onzeker. En in zwembroek zie je pas hoe gerimpelt hij is en hoe wit zijn borsthaar. Maar ach op je 81 e op de kont in een snelstromende rivier liggen. Hoeveel doen hem dat na.

Helaas mochten we daar ook maar een nachtje staan. Dus de dag erop weer vertrokken, we hadden een camping op het oog aan een meertje net in Frankrijk alleen niet gehaald. Een mooie maar smalle weg door de natuur. De eerste camping waren ze bezig met bomen kappen helaas. Wel mooi aan het water maar een grote ravage. Onderweg naar de volgende plaats op een weg verboden voor 3500 kg en meer. Mooi langs de rivier, komt ons een vrachtwagen met bak tegemoed die gewoon doorramt en bonk, pats ons raakt en doorrijd. -:(- .

Geen plek om te stoppen en moeten doorrijden een stuk tot we konden kijken wat er aan de hand was. Heel veel geluk gehad en alleen een hoogtezijlicht geraakt. Hoe dat heeft kunnen gebeuren geen idee omdat het lichtje nog geen 4 cm uitstak op een meter van de acherkant af. Maar veel geluk hebben dus. De camping daar was geen plek dus even gelunchd aan de maas in de brandende zon en een camper die opliep naar 37 graden. %) . Boodschappen gedaan en toen op naar Charleville meziere naar de camping.

Voor mij een bekende omdat we daar eerder waren geweest en de laatste keer de beheerder goed heeft geholpen met een zwaar ontstoken kies. Ze herkende me nog :oo dat is best erg na twee jaar trouwens. Maar een mooie schaduwplek aan het kanaal gekregen. En daar twee dagen niet vanaf geweest. Vooral gepuft in de warmte, een korte wandeling gemaakt met mooi uitzicht over de stad.

En vrijdag onderweg naar huis dus besloten eerder door te rijden. Ik had zoveel last van de warmte wat voor mij abnormaal is. Bleek dat ik een longontsteking en bronchitis gemist had. Vandaar dat ik het donderdag met 36 graden koud had. :roll: koorts gewoon dus. Daarvan ben ik nog herstellende trouwens.

Maar ons uitstekend vermaakt weer, lampje is gemaakt al. En mijn vader is lastig te bereiken alleen nu dan wel onmogelijk uitgebreid te spreken. Of hij zit bij zijn nu toch wel vriendin of zij zit bij hem. :))

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:08

Wat stoer zeg.
Ik heb een oma en opa van die leeftijd. Paar jaar ouder.
tot vorig jaar nog met de caravan op pad geweest.
Maar de laatste jaren viel op dat ze angstiger werden met rijden in het buitenland.
en ook werden ze minder flexibel.
Campingplek voldeed al snel niet aan de eisen.
en doortrekken zat er eigenlijk ook niet meer in.
wat bijzonder dat je vader nog zo fit is!

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:59

Wat leuk! Klinkt als een mooie week!
Erg mooi om te lezen hoe je vader geniet!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 21:21

Even een heel grote zwengel omhoog.

En ja die oude van me doet het nog steeds zoals hij zelf zegt. :D Ja hij is sinds de laatste update weer twee keer bijna dood geweest -O- maar hoe hij het doet geen idee hij krabbelt steeds weer overeind. :+

En ja het is nog steeds soort van aan :)) hij heeft het drukker dan ooit, maar loopt ook best wel wat te kwakkelen met zijn gezondheid. Nieren en blaas blijven regelmatig problemen geven helaas, wat een keer ook bijna fataal is geweest ivm bloedvergiftiging. De tweede keer was weer hart ellende. Zijn hoofd is soms wat vager maar dat lijkt gekoppeld aan blaasontstekingen.

Maar nu hij filmt nog steeds, heeft zijn eigen koortje opgericht waar ze bij dementen en ouderen zingen in tehuizen. Hij bakt in het tehuis waar mijn moeder heeft gezeten eens per twee weken koekjes en taarten samen met de dementerende bewoners. Doet regelmatig mee met bakwedstrijden. Tussen de oude dames als enige heer en wint regelmatig prijzen.

Hij helpt soms in de tuin hier mee, binnenkort gaan we mijn accu van de bus verwisselen. Hij prutst thuis met plantjes, maakt zelf sambal van eigen gekweekte pepertjes.

Vandaag is ie met mijn zus bij een bakcursus geweest en deze foto s kreeg ik net toegestuurd, zeg nou zelf, ik zie een heeL gelukkig baasje dat nog lang niet klaar is met zijn leven op 85,5 jarige leeftijd. <3

Afbeelding

Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 21:57

Wat fijn! Die taart ziet er goed uit zeg!!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:16

Wat leuk om te lezen! Vast geen straf om een vader te hebben die zo goed kan bakken :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 22:20

Na ja een nadeel wel. :P Al dat lekkers en ik kan er vooral naar kijken -O- dankzij mijn voedselallergie mag ik de meeste dingen niet hebben. En hij woont een best eindje verderop, waardoor ik er minder dan komen dan me lief is helaas,

Maar hij wordt ook steeds handiger in allergeen vrije baksels en is een meester in het maken van gevulde koeken die ik mag hebben :Y) en zijn rijstevlaaien zijn heel erg mjammie ook.

Hij bakt best veel voor mensen in de omgeving, verjaardagstaarten en zo, gewoon omdat het kan en hij er lol aan beleefd. Geef ik door ik kom, zelfs als dat een uur van te voren is. Dan kom ik daar en is het of net klaar of draait nog rondjes in de oven. En ga ik met een zak vol lekkers weer naar huis.

Gv is een grage afnemer van zijn baksels ook, hij mag ze wel hebben :')

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:02

Wat een leuke update zeg :D Ik kende het topic niet, maar heb het deels doorgelezen. Fijn dat hij nog zo bij de tijd is op zo'n mooie leeftijd :) Geweldig ook dat hij zo ondernemend is en zijn eigen koor heeft opgericht. Klinkt als een hele toffe meneer :D

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:19

Wat ontzettend leuk dat jouw vader nog zo kwiek is en van alles onderneemt!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 23:22

O ja ik had nog best wat vakantie fotos van latere reisjes nog. We zijn best vaak weggeweest samen. En pas geleden is hij met zijn eigen camper met mijn zus en naar nieuwe liefde weggeweest. Zij heeft na het overlijden van haar man een campertje gekocht ook. En zij heeft sinds kort ook een leuke man gevonden weer.

Maar zo maar wat fotos van onze uitstapjes, sinterklaas, klussen bij mij en met zijn jongere zusjes :D en ja ik heb toestemming de fotos te plaatsen :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 00:26

Is toch prachtig dat je zo oud mag worden <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 21:17

Even een update, net weer terug van weekend weg met zijn camper en mijn papa. Kon het er no tussenfrommelen bij mijn en zijn afspraken. Hij wilde eens goed buiten zijn normale gaan. Nou dat is gelukt. :))

Ik heb gereden en de bestemming was Valkenburg. En als planning de kerstmarkt in een van de grotten, rondje valkenburg wandelen (voor zover het mij lukt, ben natuurlijk geen goede loper :P ) en eventueel thermae 2000. :D

Maar kerstmarkt valkenburg in de fluweelgrot. Paps was ooit een keer geweest daar 55 jaar geleden. :P Rondje valkenburg heel langzaam gekeuteld is gehaald, ik was de snelheidsbeperking, :') .

Maar gister hoe ver buiten je normale kun je gaan als 85 jarige, thermae 2000. Zwembroek moest van ver komen, eerst in de gewone baden gezwommen, gedobberd, eerste keer whirlpool voor mijn paps ook. Drijfsessie gedaan, wat gegeten en toen, paps durf je daar achter dat scherm mee met me om te proberen.

Eeh wat zit daar, nou de sauna, stoombaden maar je moet wel bloot. Denk denk ach ja waarom niet. :j

Eerst zwembroek uit, badjas krampachtig aangehouden. Ja mijn paps is preuts in tegenstelling tot mij. Begonnen met een stoombad, dat is niet te warm, je ziet geen blote lijven en met pacemaker zeker veilig. Ging best ok, lage temperatuur en niet meer dan een ronde. Afkoelen is een ding, geen zin in, ik heb het niet warm. Maar ja moet toch. Dat was gelukt.

Vervolgens, er was een klankschaal opgieting, overlegt met de sauna meester. Ja is eerste keer, hij heeft een pacemaker zou het kunnen. Ja als je in die koelere hoek gaat kan dat wel. Dus ja hoor meteen ook een opgieting gedaan he. _O- Hihi Het is iets dat ie echt nog nooit heeft gedaan. Afkoelen weer niet echt veel gedaan. Daarna is hij gaan liggen pitten en ik nog rondje sauna gedaan.

Hij was na afloop moe, ontspannen en erg voldaan. Beviel hem wel, wat hem verbaasde hee niemand loopt overduidelijk in zijn blote piemel rond. :') Nu is het daar extra laagdrempelig met vooral omgeslagen handdoeken. Maar voor een erg preutse schaamtevolle oude man. Petje af. *\o/*

Kortom een geslaagd weekens al ben ik compleet afgedraaid kapot moe en overprikkeld (iets met zelf aardig over mijn grens zijn) en het flink slechtere gehoor van mijn paps. Was een hoog wat zeg je gehalte. Maar poe zijn geheugen wordt wel slecht hoor. -O-

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:34

Ik kan me door je verhaal helemaal voorstellen hoe vermoeiend dit uitje moet zijn geweest, om meerdere redenen. Maar jullie hebben het toch maar mooi gedaan! Gaaf dat je vader op zijn leeftijd hier nog voor open staat.

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:55

Klinkt als een superleuk weekend Karuna. Vind t zo knap hoe jou paps nog steeds zoveel onderneemt, van jou ook trouwens met al je mankementen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 22:04

Ik betaal ook wel de prijs nu hoor -O- ruim 400 km gereden vrijdag erg druk op de weg, vanmorgen dikke mist. En kerstmarkt natuurlijk erg druk en met rolstoel half lopen half rollen. Camping is een ahum pittige toegangsweg bergop. :P Maar omdat ik met kerst en oud en nieuw niet hier ben nu gedaan. Was voor mij echt lang genoeg,

Morgen een gelukje, vond nog een verlopen? Sauna bon die ik kon gebruiken, denk actie verlengd. morgen ga ik in de buurt nog een dagje sauna meepakken en energie opdoen, oppas van hondjes wilde ze graag nog een dagje hebben. _/-\o_ Zonder de oppas was het weekend niet mogelijk geweest ook.

Maar mijn paps is moe en voldaan. En hij was ook verreweg de oudste daar hoor, kreeg veel duimpjes omhoog van mensen dat hij op zijn leeftijd daar nog rondscharrelde.

Al valt wel op dat er niet veel, zeg maar geen vlees meer op de botten zit. Hij is echt mager, fanatiek aan het lijnen waar niemand hem vanaf kan praten. Heb hem goed gevoederd met gezond maar zeker voldoende voedsel dit weekend. :Y)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 10:17

Even een enorme schop omhoog.

Mijn papa heeft gister zijn 89e verjaardag gevierd en is nog steeds actief en in redelijke gezondheid. Wat extra mankementen hier en daar maar hee dat mag wel op deze leeftijd. Maar zijn geheugen is wonderwel weer aanridg verbeterd. Hij is nog fit genoeg om mee te doen met onderzoeken bij het radboud bij mensen op hogere leeftijd en krijgt hij hopelijk volgende week een experimenteel gehoordapparaat in zijn volledig dove oor dat het opgevangen geluid doorspeelt naar de andere kant. Dus laat die oude man maar scharrelen. :))

Eerst even een foto van de jarige job gister. Met mijn schuurdeur in wording die hij gaat maken.

Afbeelding

Afgelopen weekend (vonden wij een minder goed plan maar ja volwassen dus je kunt er niks tegen doen :+ ) is hij zelf teruggereden (en heen ook uiteraard) vanuit noord Frankrijk met zijn auto. Ipv meerijden met mij of iemand anders.

Want hij (wij) zijn al een tijdje aan de voorzichtige klus in een oude boerderij daar waar hij met graagte meehelpt waar kan. Fysiek soms iets lastiger maar hij is bij tijd en wijle fitter dan ikzelf. Meest van de tijd heen en terug in de camper waardoor we heel wat tijd samen doorbrengen. Waardevolle tijd ook zolang het kan.

Ik ben blij dat hij deze stap nog meemaakt. Zovaak zijn we samen op huizenjacht geweest over de grens. En op het moment dat je het niet meer verwacht loop je alsnog ergens tegen aan. Een deel van de huizen deze jacht heeft hij ook meegekeken. Deels van de bezichtigingen niet, maar wat het uiteindelijk is geworden is bij ook bij de eerste bezichtiging geweest. Waar ik zelf nog eerst dacht mooi maar is het niet een maatje te groot. Was dit echt het allereerste huis waarvan hij razend enthausiast werd ondanks de bezwaren. Het lijkt ook in veel dingen op zijn eerste klusboerderij toen ik 2 was.

Hij is dus met soms iets te veel :') fanatisme aan het meeklussen. En nu dus een deur aan het maken die ik hopelijk nog heel vaak open en dicht mag doen. Heeft ook aardig meegeholpen met leegruimen van mijn oude huis.

O ja waar hij in 2019 al buiten zijn vertrouwde dingen wilde. Heeft hij daarin nog een ding wat hij graag zou willen doen. En dat is achterop de motor een ritje maken. Hopelijk gaat dat dit voorjaar lukken. :D

Verder bakt hij nog steeds voor demente ouderen, al is hij nu langzaam aan ouder dan de meeste bewoners, _O- ging en gaat hij regelmatig mee op pad met de camper los van het klussen dan.

de dame van toen ziet hij nog steeds alleen begint zij langzaam aan wat minder flexibele hersens te krijgen, verdrietig wel dat hij dat nu voor een tweede keer moet meemaken. Al gaat het wel langzaam gelukkig dit keer.