Jouw bruidsjurk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:30

lrm schreef:
Jeetje ik lees al een tijd mee maar over de post van Gloa gaat echt mijn mond open staan.
Dan sta je toch ook raar te kijken. Nog geluk dat je niet te kort van te voren bent wezen kijken en wederom passen, Heftig.

Ik hoop niet dat ik zoiets ga mee maken. Want nog 5.5 week dan ga ik trouwen maar ik heb nog geen bericht dat mijn jurk binnen is. Hopelijk zo snel mogelijk #kannietwachten


En dan moet je nog 2 keer gaan passen????

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:53

Jup dus het wordt krap zat.

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:55

Dat is inderdaad best krap maar ze zullen vast wel weten wat ze doen.

Ik mag woensdag over 14 dagen gaan passen, eindelijk na 9 maanden!!
Dan moet ik gaan beslissen of bepaalde aanpassingen wel of niet gedaan gaan worden... Moeilijk!!

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:21

lrm schreef:
Jup dus het wordt krap zat.


Ik duim voor je, komt vast goed!!

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:58

lrm schreef:
Jup dus het wordt krap zat.


Ik weet niet waar je je jurk hebt gekocht, maar bij die van mij zeggen ze gerust dat als het moet ze de jurk in een avond/middag kunnen vermaken.

Ik moet volgende week vrijdag nog een keer voor doorpassen en dat is twee weken voor mijn trouwen.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:23

_Dribbel schreef:
Matheno schreef:
Waar hebben jullie je jurk verkocht na de tijd, of wat hebben jullie ermee gedaan?
Mijn jurk hangt nu zomaar, en wil hem eigenlijk wel verkopen, maar de enige reacties op Marktplaats zijn van vieze oude mannetjes :')

Was een dure jurk van het merk Pronovias met 3D kant, en hoef er echt geen hoofdprijs voor, maar geen idee waar te beginnen. Via Google vond ik een winkel die tweedehands jurken verkocht, maar na 5 aanvragen hebben ze me nog steeds niet teruggebeld..

[ [url=m/G80tru.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je hebt sinds een half jaartje ongeveer een nieuwe 'marktplaats' maar dan speciaal voor bruidsjurken. Geen idee of dat een beetje verkoopt maar als ik een 2e hands had willen kopen had ik daarop gekeken.
http://Www.yesidid.nl


Oh super, bedankt!

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:28

Olle schreef:
lrm schreef:
Jup dus het wordt krap zat.


Ik weet niet waar je je jurk hebt gekocht, maar bij die van mij zeggen ze gerust dat als het moet ze de jurk in een avond/middag kunnen vermaken.

Ik moet volgende week vrijdag nog een keer voor doorpassen en dat is twee weken voor mijn trouwen.


Ligt er helemaal aan wat ze moeten doen. Mijn jurk zal wat korter moeten en er zit kant op de rand wat er af moet en helemaal opnieuw opgezet moet worden. Dat gaat ze niet in een middag/avond lukken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:31

Bij mij moest er iets aan de buste veranderd worden + mijn torselet erin genaaid en er moest een centimeter van de onderkant af.
We moesten maar ergens iets gaan drinken en over 2 uurtjes terug komen.
Zo gezegd, zo gedaan en toen we na 2 uurtjes terug kwamen was hij helemaal perfect.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:44

Qua vermaken hangt het er natuurlijk geheel vanaf wat ze moeten doen en met hoeveel ze zijn.

De bruidswinkel waar ik geweest ben, heeft 4 coupeuses in dienst. Ze werken normaal niet allemaal als coupeuse en met 4 man aan 1 jurk lijkt me ook niet ideaal, maar bijvoorbeeld met zijn 2en gaat veel sneller dan alleen.

En dan is het ook nog een beetje hoe je jurk is. Mijn jurk heeft blijkbaar een moeilijke zoom om in te korten, omdat er een stukje stof in de zoom moet ivm gewicht. Bij een normale zoom is dat veel sneller gedaan.

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:07

Komt vast helemaal goed hoor, ze hebben een atelier daar zelf en heb er wel vertrouwen in hoor!
Maar heb zo veel zin om hem weer aan te doen, haah vind ik hem nog steeds mooi spannend.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:37

Ik heb net contact gehad met Koonings via facebook messenger, ik wil daar een bepaalde jurk passen maar die is niet op voorraad. :( Hij is te duur voor mij maar wil hem heel graag passen vanwege de pasvorm en silhouet. Ze hebben mij aangeraden even te bellen dus dat ga ik straks maar doen.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:27

Nu ben ik heel nieuwsgierig wat voor bijzondere pasvorm het is Amanda! Heb je een foto misschien?

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:37

Zo, net gebeld naar Weddings! Mijn jurk hangt al een poosje thuis, maar inmiddels duurt het nog maar 5,5 maand voordat ik ga trouwen!

Vrijdag 10 mei ga ik weer voor de eerste keer doorpassen!

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:43

mirriezz schreef:
Nu ben ik heel nieuwsgierig wat voor bijzondere pasvorm het is Amanda! Heb je een foto misschien?


Heel bijzonder is het niet haha maar ik ben bang dat het mij niet staat omdat ik een grote maat heb.

Gaat om deze jurk: https://koonings.com/40569.html

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:04

Zo'n jurk heb ik ook gepast, Amanda.
Kijk vooral of je je armen nog omhoog kunt doen. Ik merkte dat het kant rond de schouders best strak zat en daardoor je bewegingsvrijheid hinderde.
En tijdens dansen etc is dat wel heel vervelend.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:34

Cayenne schreef:
Zo'n jurk heb ik ook gepast, Amanda.
Kijk vooral of je je armen nog omhoog kunt doen. Ik merkte dat het kant rond de schouders best strak zat en daardoor je bewegingsvrijheid hinderde.
En tijdens dansen etc is dat wel heel vervelend.


Dankjewel voor de tip, ga ik onthouden! Daarom wil ik hem ook zo graag passen.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:44

Amandavd schreef:
mirriezz schreef:
Nu ben ik heel nieuwsgierig wat voor bijzondere pasvorm het is Amanda! Heb je een foto misschien?


Heel bijzonder is het niet haha maar ik ben bang dat het mij niet staat omdat ik een grote maat heb.

Gaat om deze jurk: https://koonings.com/40569.html


Nu snap ik wel beter waarom je deze wilt passen. De mouwtjes maken het model bijzonder en ik kan me voorstellen dat je dit soort mouwen op een baljurk verder weinig tegen komt.

Ik dacht eerst namelijk dat je toch overal de verschillende silhouetten wel kunt passen. Maar dat gaat meer op voor een gewone baljurk of een 'gewone' fishtail ed.

Ik zou idd rekening houden met bewegingsvrijheid. En gewoon proberen! Een baljurk kan bij een maatje meer juist heel mooi zijn! En of die mouwtjes dan ook mooi zijn, weet je pas als je het aan hebt.

En dan nog: je weet het nooit. Ik ben toch ook met iets anders naar huis gegaan dan verwacht. Ik heb een jurk met een losse overrok gekocht die er eventueel af kan. Niet dat daaronder dan een minirokje zit (helemaal niet mijn ding), maar ik vond op tv van die overrokken nooit zo mooi. Tsja... Het stond prachtig.

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:49

Heel gaaf amanda ben benieuwd hoe hij zit bij je.

Ik ben juist helemaal met het geen wat ik had verwacht naar huis gegaan.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:59

lrm schreef:
Heel gaaf amanda ben benieuwd hoe hij zit bij je.

Ik ben juist helemaal met het geen wat ik had verwacht naar huis gegaan.


Ja, bij mij is dat dus een beetje twijfelachtig. De basisjurk had ik mogelijk zelfs op mijn Pinterest staan, of het 'zusje' ervan in elk geval. Dus het is niet zo dat ik heb geroepen: geen kant! En dat het dan volledig kant werd. Dat bedoel ik dus ook meer. Kijk wat je tegen komt en laat je verrassen

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:37

Ik sta voor alles open, daarom wil ik deze zo graag passen. Zodat, wanneer het mij niet staat, ik er vanaf kan stappen en voor iets anders kan gaan. Helaas heeft Koonings deze jurk niet op voorraad. Ze hebben mij aangeraden om te bellen dus dat ga ik vandaag of morgen even doen. Hopelijk kunnen ze toch iets regelen. Het heeft zolang geduurd voor ik deze afspraak had, iets met een moeilijke entourage, maar zou echt balen als ik mijn afspraak moet verzetten.

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:41

Amandavd schreef:
mirriezz schreef:
Nu ben ik heel nieuwsgierig wat voor bijzondere pasvorm het is Amanda! Heb je een foto misschien?


Heel bijzonder is het niet haha maar ik ben bang dat het mij niet staat omdat ik een grote maat heb.

Gaat om deze jurk: https://koonings.com/40569.html


Mijn jurk heeft ook dit type bandje, maar ik weet nog niet of ik het zo laat. Dat ga ik de 24e bespreken. Misschien gaan ze over ipv langs schouder.

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:54

Amandavd schreef:
Ik heb net contact gehad met Koonings via facebook messenger, ik wil daar een bepaalde jurk passen maar die is niet op voorraad. :( Hij is te duur voor mij maar wil hem heel graag passen vanwege de pasvorm en silhouet. Ze hebben mij aangeraden even te bellen dus dat ga ik straks maar doen.


Vind je het verstandig om een jurk te passen boven budget? Ik zou echt bang zijn dat ik erna niks meer binnen budget vond.. Ik had ook een jurk waar ik helemaal weg van was boven budget, maar die zou in september pas beschikbaar zijn als pasmodel, dus ben toen express in augustus snel andere jurken gaan passen :)

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:01

Amanda, ze hebben vast meerdere jurken met dit type hals/bandjes. Als je dat bij ze aangeeft dan pakken ze die.

Zoek eens op carmenhals. Dan kom je ze wel tegen.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:27

dondeyne schreef:
Amandavd schreef:
Ik heb net contact gehad met Koonings via facebook messenger, ik wil daar een bepaalde jurk passen maar die is niet op voorraad. :( Hij is te duur voor mij maar wil hem heel graag passen vanwege de pasvorm en silhouet. Ze hebben mij aangeraden even te bellen dus dat ga ik straks maar doen.


Vind je het verstandig om een jurk te passen boven budget? Ik zou echt bang zijn dat ik erna niks meer binnen budget vond.. Ik had ook een jurk waar ik helemaal weg van was boven budget, maar die zou in september pas beschikbaar zijn als pasmodel, dus ben toen express in augustus snel andere jurken gaan passen :)


Yep, ik ga hem toch echt passen. Mocht ik hem namelijk echt heel mooi vinden dan kan ik hem misschien laten namaken met wat mindere duren stoffen etc.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:38

Amandavd: dat namaken weet ik niet of dat slim is... Dan zou ik zelf eerder kiezen om een goedkopere jurk in hetzelfde model te passen.
Goedkopere stof ga je zo ontzettend zien... Dat wordt nooit zoals het origineel.