naar de tandarts geweest, auw auw auw....

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 19:28

Doet boren errug pijn??Ik ben zo bang dat ik een keer een gaatje krijg en dat ze gaan boren.
Ik moet wel trouw gaan nu ik nog thuis woon...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 20:58

Citaat:
Op 2001-09-03 17:02, schreef Sonja:
Tandartsen zijn echte engerds! Ik vraag me altijd af wat iemand bezielt om dat te worden.....



Tja.. Verdient goed he *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 01:11

ik ben trots op je! Heel goed dat je eindelijk gegaan bent, vooral na die martelverhalen van mij.
Als hij eerst geboord heeft en dan stangetjes geplaatst?? Klinkt als een wortelkanaalbehandeling bij mij hoor. (nimber??)

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 01:26

Ik heb niet echt een hekel aan de TA. Ik heb jarenlang beugels gehad, dus ben wel gewend aan dat gewroet in m'n mond.

Nu heb ik alleen het vooruitzicht dat alle 4 m'n verstandskiezen eruit moeten. Toen m'n laatste beugel eruit ging zijn er foto's gemaakt en daarop kon je zien dat m'n 2 onderste verstandskiezen schuin liggen. Dat gaat dus voor verdrukking zorgen en dat kan m'n spalkje niet aan Verdrietig En omdat die 2 getrokken moeten worden moeten de bovenste 2 ook anders krijg ik weer drukplekken Verward

En ik ben als de dood voor naalden *IEKSSSS* Bloos
Dus ik ga mooi naar de kaakchirurg en vraag om een algehele verdoving. Ach wat ook goedkoop kan zijn bij mij: laat mij de verdovingsnaald zien en ik ga vanzelf knock-out Haha! Nee echt geen naald!!! Ik ga wel voor gas-narcose anders doe ik 't niet. Brrr....

Nimber

Berichten: 26558
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 17:46

Klinkt Idd als een wortelkanaalbehandeling of een zenuwbehandeling of een endo (wat een zooi namen voor 1 dingetje *LOL* )
Ik vind het knap vanm je hoor Ten! Nu na de vakantie loopt het bij ons ook weer storm met de nieuwe patienten die jaren niet zijn geweest.
Gister iemand die 3 jaar niet was geweest.
In die 3 jaar heeft ie volgens mij amper gepoetst..
Bah de rottingsgeur kwam je tegemoet toen ie tegen me stond te praten: De Oost is 16 gaatjes en 2 verloren kiezen die helemaal totop de zenuw zijn weggerot.
Daarnaast heeft ie zoveel tandsteen dat zijn tandvlees onwijs ontstoken was.
Iets wat maar weinig mensen weten is dat ontstoken tandvlees net zo erg als ontstoken tanden is.
Alleen je tanden doen pijn je tandvlees niet.
Ontstoken tandvlees tast het tandbot aan wat gaat oplossen vlak voor je tanden los gaan staan en er echt uitvallen krijg je de ene zenuwontsteking naar de ander.
vrijdag hadden we nog zo iemand ruim 7 jaar niet geweest haar mond deed zo zeer van top tot teen ontstoken en aan het wegrotten.
tja daar kun je niets meer mee nou is zij eind 50 maar moet toch aan een algeheel gebit.
Ze zou me vrijdag nog terug bellen voor een afspraak maar ik heb niets meer gehoord.
die wacht dus totdat ze alles zo ontstoken heeft en dat het zo pijn doet dat het echt niet anders kan maar dan heb ik pas een week later plek.
gemeen?
Misschien wel misschien niet. Ik heb de agenda bom vol er zijn bijna geen tandartsen meer die patienten aannemen.
voor iemand die trouw elk half jaar komt wil ik bij kiespijn mijn pauze wel opofferen bij iemand die 10 jaar niet komt en dan ineens spontaan die zelfde dag nog wil ivm kiespijn die ik dat niet ik heb dan toch zoiets van eigen schuld dikke....

Ik snap het wel hoor wij hebben ook iemand in de praktijk die echt doordraaid van angst die gaat gewoon knockout maar komt elk half jaar voor controle ze kan niet praten van angst alleen maar knikken. altijd houd ze mijn hand vast en die van de tandarts en na elke tand met tandsteen verwijderen houden we pauze ik reseveer altijd een half uurtje voor haar voor controle.
Als zij een vulling nodig heeft moet ze naar het ziekenhuis onder volledige narcose anders flipt ze echt maar toch gaat ze elk half jaar... dat is lef hebben niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 18:34

nou, onlangs had ik een kies in tweeen en toen hadden ze geen plaats..balen! Omdat het geen zeer deed (zenuw was al foetsie) mocht ik 4 dagen later komen. Die 4 dagen heb ik dus alleen maar vloeibaar kunnen eten, soep, vla, etc. Toen ik dat zei waren ze wel een beetje beschaamd. Dat gebeurt dus niet meer. De ene helft zat nog maar aan het tandvlees vast enzovoort. een noodkroon werd mijn deel.
Het was wel een bloedbad trouwens.

Nimber

Berichten: 26558
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 21:43

haha als ik de pauze enzo al vol heb gezet verschuif ik iemand ookwel eens na een paar dagen later en tot mijn schaamte moet ik bekennen dat de piepers die erg overdrijven aan de telefoon eerder terecht kunnen dan de mensen die wat stoerder doen maar ik voel me 's avonds soms nog rot als ik iemand met pijn echt niet meer kwijt kon....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 23:30

Nu, ik ben niet zo stoer hoor, maar zeker geen piepkuikentje. het deed geen zeer. Ze zeiden dat ik het moest ontzien met eten, tja wat moet je anders met 2 wiebelende kieshelften aan je tandvlees??? toen zei ik nog dat eten niet ging.... kwam niet helemaal over.
Aangezien ik absoluut niet voor piepmiep uitgemaakt wil worden heb ik er maar niet om gezeurd in de hoop dat er in mijn plaats mensen kwamen die echte pijn hadden ofzo.
Maar ja, als je dan de rekening krijgt...... baal je wel dat je niet geholpen wordt wanneer je dat zelf wilt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 09:51

Ik heb ook een pesthekel aan naalden. Ik wil dus nooit een verdoving want dat vind ik nog enger dan het boren zelf. boren voelt ook niet anders dan ordinaire kiespijn.