Zelfmoord pogingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:58

Eigelijk weet ik niks te zeggen, maar ik wil je toch sterkte wensen. En geef alsjeblieft nooit, maar dan ook nooit, op!!!
Liefs Joleen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:11

Ik heb als kind het ook moeilijk gehad. Ik was extra kwetsbaar. thuis was er een gespannen sfeer. Mijn moeder was overspannen van het feit dat mijn zus niet goed at, en ook dat ze vreselijk tobte met haar gezondheid. Soms waarschuwde mijn zus mij dat ik maar beter niet naar huis kon gaan omdat de sfeer dan op z'n ondraaglijkst was. Maar zij was 10 jaar ouder dan ik en had een auto. Ik kon nergens heen dan naar huis. Op school werd ik gepest en omdat ik nog een echt kind was, was ik in de klas ook bepaald niet de beste leerlinge. Thuis wisten ze uiteraard niet dat ik op school gepest werd. Op school wisten ze niet hoe de situatie thuis was. soms merkten mensen wel dat er iets aan de hand was, zelfs een meisje dat altijd mee naar school liep en mij niet eens zo goed kende vroeg eens aan mij "ben je gelukkig?". Ik wist niet wat ik moest antwoorden. De waarheid maakte me allleen maar kwetsbaarder.
Ik wil alleen maar aangeven dat er veel mensen zijn (ik zeg niet iedereen) die een beroerde periode doormaken op wat voor manier dan ook, op welke leeftijd dan ook. De meesten komen er wel door. Daar hoef je zelf niet altijd iets aan te doen. Dingen veranderen nu eenmaal en de tijd heelt alle wonden. En jij verandert ook, en alles om je heen. Laat alles maar over je heen komen en incasseer het op je eigen manier. Maar geef niet op. Vloek, scheld, huil, reageer je af.
Maar geef niet op.

bokker
Berichten: 3
Geregistreerd: 31-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 23:43

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bokker op 2001-11-28 10:36 ]</font>

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 11:27

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar blijf alsjeblieft volhouden en geef nooit, maar dan ook nooit op!!! Doe alsjeblieft geen domme dingen, daar doe je veel mensen pijn mee, alleen al op Bokt. De mensen die je steunen waarderen je.. Als je dat maar begrijpt! Het lukt je allemaal wel, je komt er wel weer bovenop! Sterkte!!!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 14:00

Probeer die kracht vast te houden, en als je het niet meer ziet zitten, schrijf het op bokt, en iedereen zal je weer steunen.

Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 22:12

denk goed na. je hebt in ieder geval je moeder achter je staan. je gaat hulp zoeken. zelfmoord lost niks hoop. je doet een hoop mensen verdriet. en onthoud achter de donkere wolken komt altijd weer de zon. ook al lijkt het op dit moment er niet op. hou vol

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 09:53

Lieve 'Iemand'. Hier een reactie van iemand die zelf niet depressief is en het ook nog nooit echt is geweest, maar die is opgegroeid met depressieve mensen. Mijn zus heeft zovaak aangegeven er een einde aan te willen maken, mijn nichtje heeft het daadwerkelijk gedaan.
Uit de gesprekken met mijn zus weet ik hoe moeilijk het is voor iemand die depressief is om te aanvaarden dat mensen van hem of haar houden. Ik heb altijd van mijn zus gehouden, maar ik weet nog dat ik haar zei "Al zouden mama en ik een vliegtuig inhuren met daarachter de boodschap 'we houden van je', dan nog zou je ons niet geloven." Ik weet niet wat de mensen in je familie die je de pijn gunt gedaan hebben, maar ik vind het wel een erg grote pijn om iemand toe te wensen. Zoek dus alsjebleift hulp, voor jezelf en je omgeving. Pas als jij je weer positiever voelt en minder in die negatieve spiraal zit, vind je de opening naar de liefde van anderen.
Het zal niet makkelijk zijn, maar het is de moeite waard! Succes!!

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:10

Heee, kop op.
Ik ben zelf ook een hele lange periode depressief geweest en had toen totaal geen eigenwaarde.
Gelukkig heb ik toen mijn vriend (nu mijn man) leren kennen en langzamerhand ben ik er bovenop gekrabbeld.

Achter de wolken schijnt altijd de zon, misschien kun je het je nu niet voorstellen.
Het kan misschien een tijdje duren voordat je er doorheen bent en je eigen weg weer hebt gevonden, maar ik kan je verzekeren, als je doorzet kom je er !!!

Kop op, doe alsjeblieft geen domme dingen, kijk dan eerst even naar dit topic en weet dat je niet alleen bent!! Lachen

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 13:05

hoihoi

Je moet echt blijvenleven hoor!!!
De beste vriendin van mijn moeder, heeft zelfmoord gepleegd, en vertrouw me, het doet de mensen om je heen veel verdriet en pijn.Ze geven veel om je, echt!!!!Veel sterkte!!!!