Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 18:38

Ik heb griep dus eigenlijk lag ik op de bank een boek te lezen toen mijn moeder belde.

He schat heb jij een huis gehuurd in Driebergen? Waar in augustus een hennep plantage opgerold is? Eerst denk ik nog even dat ze een geintje maakt totdat haar toon serieus wordt, ja nou er ligt hier namelijk een brief met een vordering van ruim 5000 euro op de deurmat die binnen 3 dagen betaald moet zijn. Nu ben ik niet snel onder de indruk, maar daar moet zelfs ik even over nadenken. Mijn moeder had al gebeld naar de case werker en die had gevraagd of mijn ID ooit gestolen was? Er was namelijk met mijn ID een huis gehuurd en een contract met Stedin (netwerkbeheerder van Eneco)afgesloten.

Natuurlijk schrik je op zo'n moment en ik heb de brief gekregen en ben gelijk gaan bellen, eerst met Stedin: mevrouw u moet bewijzen dat u het niet geweest bent...(geloof me, je gaat bijna aan jezelf twijfelen en je voelt je een halve misdadiger, want je voelt dat ze je niet geloven) Dus de politie in Driebergen gebeld want als ik daarbij betrokken was dan moet er een PV opgemaakt zijn bij het oprollen van de plantage, en waarom ben ik als huurder dan niet gehoord?
Daarna mijn eigen gemeente, ben ik altijd ingeschreven geweest in mijn eigen woonplaats?
En de politie hier, kan ik aangifte doen voor identiteitsfraude? Ja over 4 dagen.
Toen de makelaar die het betreffende pand verhuurd had, de beste man schrok zich rot en is er gelijk ingedoken. Toen kwamen we er al achter dat de geboorteplaats niet klopte, en de huurder had een loonstrook overlegd van een erotische massagesalon in Leiden :+ Nou ik heb rare werkgevers gehad, maar ik kan niet masseren...
Dus na 2,5 uur bellen de Eneco weer gebeld of ze de betreffende kopie erbij konden pakken om te kijken of het mijn oude paspoort (voor 2008) of mijn nieuwe betrof, en toen kwam eindelijk de aap uit de mouw. O mevrouw er staat een andere voornaam op de kopie ID kaart. Nou waren we er al achter dat de voorletter niet klopte, maar ook het BSN bleek niet overeen te komen, het bleek dus gewoon om een heel ander persoon te gaan en er was dus ook geen kopie van MIJN identiteitsbewijs in het spel. Alleen achternaam en geboortedatum kwamen overeen, en daar hebben ze dus een verkeerde conclusie uit getrokken. Eigenlijk te gek voor woorden dus, want geloof mij, je krijgt echt een hartverzakking als je zoiets onder je neus krijgt!

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:42

Jeetje, hoezo onverantwoord met gegevens omgaan!

Gelukkig ging het niet om jou :=

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:42

Jeetje wat zal je opgelucht zijn.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:46

zou gelijk nog even een declaratie indienen bij ze voor de gemaakte belkosten :+
dit is wel heul erg slordig hoor :=

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:48

Dat is schrikken, fijn dat het opgelost is, hebben wel een grote fout gemaakt zeg.

eslixapie

Berichten: 867
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Almere

Re: Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:12

Pfoe wat slordig! Gelukkig ging het uiteindelijk niet om jou, maar ik snap dat je daarvan schrikt.

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:15

Wat slordig zeg en wat een hoop onrust krijg je zo mee zeg.

Gelukkig heb je er goed achter aan gebeld!

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:17

Zo dat is schrikken! Ik zou helemaal geflipt zijn. Maar dat je bijna aan jezelf gaat twijfelen herken ik wel. Ik heb me ook weleens zo moeten verdedigen waar ik niet werd geloofd. Is heel erg, je voelt je zo onmachtig.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:20

Bizar :=

Domi_94

Berichten: 2047
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:21

Goede service, not.. Gelukkig zijn ze er zelf achter gekomen dat het ID niet klopte.
Zal zeker even stressen zijn geweest. Maar mooi dat ze het zelf ook zien dat jij het niet was.

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 19:26

Maar nu nog even een vraagje? zouden jullie de belkosten (proberen te)verhalen op Eneco? Ik ben ruim 2 uur aan het bellen geweest met mijn mobiel...

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:38

Wat een verhaal zeg, je schrikt je een ongeluk. Ik zeg wie niet waagt wie niet wint en de kosten proberen te verhalen.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:44

Caira schreef:
Maar nu nog even een vraagje? zouden jullie de belkosten (proberen te)verhalen op Eneco? Ik ben ruim 2 uur aan het bellen geweest met mijn mobiel...


Ja, zij zijn nalatig geweest, daar zou ik een mail over sturen en proberen een schadevergoeding te krijgen. Vriendelijk, maar lekker zelfverzekerde toon gebruiken en dan heb je denk ik een redelijke kans dat ze je iig tegemoet willen komen. Ik zou het proberen :j

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:47

Belkosten én een mooie bos bloemen lijkt mij een goede deal
(of een maand gratis stroom/gas :D)

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:48

Zo, dat zal je maar overkomen zeg! Echt heel slordig van Eneco :n

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 19:48

senna21 schreef:
Belkosten én een mooie bos bloemen lijkt mij een goede deal
(of een maand gratis stroom/gas :D)


Ik zit bij de Nuon :+

Albion

Berichten: 873
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:04

Zo he dat is wel schrikken.. Heel slordig van ze.
Als de voorletter niet klopt en bij nader onderzoek zelfs het BSN niet :+ Dan doe je in mijn ogen toch iets niet goed als bedrijf zijnde.. (fouten maken is menselijk, dat begrijp ik.. Maar zó..?)

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:12

Caira schreef:
senna21 schreef:
Belkosten én een mooie bos bloemen lijkt mij een goede deal
(of een maand gratis stroom/gas :D)


Ik zit bij de Nuon :+


Als ze echt iets willen doen, valt dat heus wel te regelen. }>

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:16

Zeker je belkosten terug vragen. Wat een bizar verhaal

BenaLaars
Berichten: 1362
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:19

zo heb ik een deurwaarder aan de deur gehad wegens een vordering van h&m.. hier heb ik echter nooit van mijn leven iets besteld dus ik belde ze op; ze wilde me niet eens te woord staan, ik werd direct doorgestuurd naar een incassobureau. Deze gebeld en het kwam er eigenlijk gewoon op neer dat ik eerst moest betalen, en ze daarna een kopie van het oorspronkelijke factuur zouden opsturen. Nou, heb dr kei en kei hard uitgelachen, denk het ook; beetje betalen.. kreeg na heel veel gezeur toch het factuur opgestuurd; bleek een heel andere vrouw, met alleen dezelfde achternaam, andere geboortedatum en wonend aan de andere kant van het land te zijn. Excuses? welnee, kreeg een slap briefje toegestuurd dat ze de zaak verder lieten zijn voor wat het was... waardeloos bedrijf die H&M!

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:24

Ik zou d'r zeker nog een briefje achteraan doen ja, gewoon terugvragen :) (Niet gedeprimeerd raken als het niet lukt trouwens, maar zeker proberen.)

(Overigens proberen sommige incassobureau's gewoon te intimideren: als zij hun geld maar krijgen. Wie ze daarvoor benadelen kan ze niet altijd veel schelen. En of ze de verkeerde persoon treffen ook niet echt.)

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:27

Dat lijkt me nog best eng _O-
Gelukkig ging het niet om jou :D

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:41

Praat me niet over energie leveranciers, ze schuiven je zo huizehoge rekeningen in de schoenen for no reason :+
Gelukkig is het opgelost, wat zul jij je rotgeschrokken zijn :oo

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:27

Vragen om een vergoeding kun je natuurlijk proberen. Maar ik zou eerder een creditnota, rectificatie whatever vragen. Zodat je niet over 3 weken weer een aanmaning krijgt...

EstherMe

Berichten: 2207
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Ik heb weer een sterk verhaal hoor! Go Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:32

Lekker! Wanneer steken we er weer een op?

Ff zonder gekheid , wat een mafkezen ....