onbezonnenheid van een kind ;)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 18:00

Citaat:
Op 2001-08-24 23:35, schreef Zip:
Oow jaah dat paardje spelen op de fiets, oh gut als ik daar aan denk, hadden we een bak gemaakt op straat en gingen daar figuren inrijden en... naja laat maar anders zak ik zo erg heel erg in niveau hierzo Haha!



haha.. jah.. bij ons voor op de parkeerplaats hadden we met stoepkrijt een bak getekend.. daar deed ik dan met 2 vriendinnetjes "paardrijlesje" 1tje wass de juf en die zei wat je moest doen, da andere 2hobbelden rond op hun fiets met touwen.. mijn eerste fiets was een shetlander en die heette Rakker (heej orrigineel he?) en toen kreeg ik een nieuwe fiets dat is van alles geweest, arabier, fries, haf Haha! maar die heette Moonlight (van m'n vriendinnetjes heetten Starlight en Sunlight Haha! )


Dat keihard rondgalopperen zonder zadel dat deed ik ook (doe ik nog steeds eerlijk gezegd Haha! maar dan wel met hoofdstel en niet in een woonwijk hoor...)
ik hielp toen nog bij de kinderboerderij, 1x ging ik met een vriendinnetje cowboy spelen (met de shetlanders).. met halstertje en zonder zadel.. de geiten waren een kudde koeien en van strotouwtjes hadden we "lasso's" gemaakt.. pff ik ben blij dat die pony's zulke ontzettende braveertjes waren..

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 23:33

Ik vind dit echt lachuh, al die verhaaltjes!
Al die verhalen over het paardje spelen heb ik geloof ik ook allemaal al eens gedaan.
Of dan ging ik met mijn rijlaarsjes aan naar de manege als er een open dag was ofzo en dan dacht ik; kijk, ik zit op paardrijden!! Verward

Of midden in de nacht zei ik tegen m'n zus;
Ik verveel me! Kom we scheuren het behang van de muur!! Zoooooo, ik me daar klappen op mijn kont gehad!!

Of midden in de nacht de doos luiers uit de kast gepakt en alle plakkertjes van de luiers aftrekken!

Of bovenop zo'n geluidsscherm gaan zitten en mensen bekogelen met tennisballen. Bij een meisje op een brommer gooide ik hem een keer heel zachtjes, maar hij kwam tegen d'r voorgevel aan en toen schoot ie keihard recht omhoog! haha

En een jaar of 5 geleden bij het buurthuis de deurkruk helemaal ondergeroggeld en dan w8en tot er iemand naar binnen ging.
Toen kwam er een vrouw uit mijn straat aan die daar naar binnen wilde. Dus die pakt de hendel vast en glijdt met haar hand van de deurkruk af. Ik zag een heel spoor slijm aan haar hand hangen, maar ze greep de hendel gewoon nog een keer vast om de deur open te maken.

Nou ik heb nog wel meer gedaan, maar ik denk dat het zo wel duidelijk is.
Groetjes van Patricia

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 11:06

Citaat:
Op 2001-08-25 07:27, schreef sanderijn:
haha mijn fiets heeft jarenlang de naam van mijn lievelingsmanege pony gedragen........inclusief een zelfgemaakt met touw-manen en staart Haha!



dat klinkt me bekend in de oren mijn fiets die mijn buurmeisje heeft (of heeft ze die al weggegooit?) heeft jarenlang amor geheten. lievelingspony op de manege en me vriendinnetjes zaten nog niet op paardrijden hun fietsen heette robbie en lex volgens mij, sjimmy weet wel waar ik het over heb (die namen btw). enne tja.. grappige verhalen allemaal

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 14:14

Hihih, echt gaaf!
Ik ging vroeger altijd stiekem de weilanden in en de paarden knuffelen. Stond er een ijslander aan een touwtje ging ik er met een vriendin op rijden, kwam net de baas eraan. Rennnneeen, we hebben nog nooit zo hard gegild. Of naar de manege, en dan proberen of je een paard mocht uitstappen, en heel stoer met je paardrij kleding door de stad lopen, zo van kijk ik rij paard!!
Ik bouwde vroeger altijd op mijn bureaustoelen een paard. Met een matras erover heen, en dan een kussen als zadel,en een halster als hoofdstel, met een zweepje. Middden in me kamer. S'avonds moest ik altijd alles weer afbreken Haha! Ja je moet toch ergens op slapen.
Hihihi zo kan ik nog wel even doorgaan!!

Grin
Groetjes Ymke

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 15:21

Hehehe, dat heb ik ook nog gedaan, stiekem op een pony in een wei gaan zitten Knipoog . Zo onbezonnen Knipoog .
En galloperen, niet in de straat (vrij druk zo'n steenweg) maar wel in de wei:
[img]../upload/313/mira2001-6.jpg[/img]

[img]../upload/313/mira2001-7.jpg[/img]

Dromen die goede oude tijd...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 20:46

Ik was vroeger echt gek, ging samen met een vriendinnetje rustig een buitenrit maken van 2 uur op.........onze STOKPAARDEN!! Goh wat waren we moe na afloop, maar ja de stokpaardjes moesten toch beweging krijgen he! We namen ze ook altijd mee naar school en dan gingen we in deluchpauze "dressuurrijden" op het schoolplein. Of we sprongen er mee over de bankjes. Als de les weer begon bonden we ze vast aan onze stoel, want stel je voor dat ze weglopen Haha! Verder was ik altijd heel goed in het hele schoolplein onderkalken met paarden tekeningen. Iedereen die er dan expres over heen ging lopen kreeg een schop van mij. Verder tekende ik overal paarden op waar maar op te tekeingen viel. Op een gegeven moment werd de meester zo schijtziek van mijn paardenverslaving dat ik een paardenteken/denk/praat/speel verbod kreeg. Tja wat moet je dan he? Na school kon ik doen wat ik wou maar tijdens school mocht ik dus niks meer doen wat met paarden te maken. Dus een ander tijdsverdrijf gezocht en snel gevonden. Ik had een mannetjes konijn en een (ook paardengekke) vriendinnetje een vrouwtjes konijn. Dus we gingen ons toespitsen op de konijnenfokkerij! Haha! (We waren 8 of 9 ofzo) Dus allemaal konijnenboeken uit de bieb gehaald enzo. We hadden uitgerekend dat als we nou zoveel konijnen per jaar zouden fokken we over zoveel jaar een pony konden kopen met de opbrengst van de konijnenhandel haha! Helaas mocht het konijn van mijn vriendinnetje geen "fokkonijn" worden van haar ouders dus het plan ging niet door. We waren er toen dus heilig van overtuigd dat als je 2 van die lelijke bastaard konijnen met elkaar kruist, je die nakomelingen nog kon slijten ook *LOL*

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:41

haha.. wij konden nooit wachten tot we les hadden (we hadden les om half 3 en waren al om 9 uur op de manege) maar op de manege hadden we ook van die stokpaarden staan (die worden wel eens gebruikt voor spelletjes ofzo) met een plastic hoofd.. met strotouwtjes maakten we dan hoofdstellen en dan gingen we met z'n allen met onze stokpaarden in de buitenbak rijden (als de binnenbak bezet was, en andersom) en dan gingen we springen of we gingen ze poetsen, of afspuiten Verward de stokpaarden kregen de namen van onze lievelingspaarden in de manege (hmm.. zo had je ook Arno 1, Arno 2, Perhaps 3 omdat er anders ruzie kwam wie welke naam mocht Haha! )

alleen die hoofden waren hardstikke slap, en mijn vriendin speelde een keer dat ze een op een heel wild paard reed, ze trok toen zo hard aan die teugel dat het hoofd afbrak, stond ze daar met dat strotouwtje in d'r handen en een stok tussen d'r benen hahaha..

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 23:00

Echt leuk zijn die verhalen. Iets verschrikkelijks kan ik me van mijn kindertijd noiet herinneren. Ik ging wel altijd met een vriendin met de stokpaardjes spelen. We reden echt het hele dorp door en de paardjes (gemaakt van een oude sok op een bezemsteel) met de namen Robby en Amarens galoppeerden draafden en steigerden *LOL* . We maakten geloof ik ook heke sprinparcoursen bij mijn vriendin in de tuin. Ikzelf had later oiok een bijna echt paard in de tuin. Mijn vader had vier dikke banden achter alkaar gezzet en ook nog iets wat op een hoofd en hals leek eraan. Zo leek het echt of je op een enorm dikke Belg zat Haha! .

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 23:04

ohja.. ik heb ook zo'n bedbank op m'n kamer staan, dan ging ik altijd op de leuning paardjerijden, of met m'n vriendin er op voltigeren!!!!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-01 15:12

Wat grappig Ireentjuh! Dat die vriendin daar met haar strotouwtje stond *LOL* Haha! Clown
hahaha!

Een vriendin heeft eens haar paarden mee naar school genomen voor een spreekbeurt. Ze mochten een hele dag op het voetbalveld grazen *LOL* . Maar 'op het grote moment' konden we ze niet vangen Frusty !


Femke

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 18:36

Ik speelde vroeger altijd op school paardje en ging ook elke week in me paardrijkleding naar school want na school had ik les, hihi
Ik nam ook een keer toen ik klein was snoepjes mee naar huis uit de winkel want ik ahd gezien dat me moeder ook iets in haar tas had gestopt dus ik ook iets in me jasje en toen bleek later dat dat iets gratis was en ik naar de winkel moest om het geld te geven, hahaha

Nou ja....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 19:06

Wij speelden ook altijd paardje met ons buurmeisje. Mijn zus, mijn buurmeisje en ik reden destijds alledrie op een manege en als we niet op de manege waren galoppeerden we naast huis, sprongen en hielden in het weekend zelfs spring- en dressuurwedstrijden *LOL*
We liepen zelfs aan de teugel en heel soms gingen we bij een ander op de rug zodat er ook echte ruiters waren Haha! Dan sloegen we ook echt met de zweep als het 'paard' (zus of buurmeisje }> ) ongehoorzaam was Schijnheilig
Het was zo erg dat onze buurman op een gegeven moment verbood dat we nog paardje speelden omdat er helemaal een volte uit het gras was gesleten Bloos

Ook ik liep toen ik 6 was al in de manege rond omdat mijn zus van 8 al op les zat maar ik mocht nog niet. Toch zat ik trouw altijd in vol ornaat (lees: rijbroek aan, cap op Verward zweep in de hand Verward Verward ) in de hoek van de bak te kijken hoe mijn zus het deed. Toen ik 7 was mocht ik zelf op les Party!!

Verder had ik met een paar klasgenootjes ontdekt dat het erg leuk is om boterhamzakjes gevuld met water te laten vallen op rijdende auto's vanaf een viaduct Bloos (levensgevaarlijk maar okee dat heb je dan niet door Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 13:49

Ik he op de lagere school ook een paarden praat/schrijf/tekenverbod gekregen Boos!
Al mijn knuffels moesten ook aan de teugel lopen. Ik had voor mijn zebra en giraffe knuffels ook hoofdstelletjes en zadel gemaakt en dan moesten ze aan de teugel lopen Verward
Op zaterdag gingen we altijd met een paar meiden van de manege "manege-tje"spelen i het bos. Dat hielden we ook helemaal bij in een schrift. Wie er op welk paard mocht rijden en wie er les gaf enzo.
Met de lego bouwde ik ook alleen maar maneges en mijn troetelbeertjes kregen les op de My little pony's. Haha!

Iets heel anders was dat een vriendinnetje en ik hadden ondekt hoe je met brooddeeg en wat jodium heel enge nepwonden kon maken. dan liepen we met een enorme bloedende nepwond over straat, alsof we waren gevallen met het skatebord. En dan deden we zielig. Soms wilden mensne ons zelfs naar de dokter brengen maar dan renden we brullend van de lach weg Frusty

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 13:57

Haha, die stokpaarden van Pril komen mij héél bekend voor! Ook had ik al onze fietsen thuis een paardennaam gegeven, ik had toen zelf zo'n knalblauw Polly-fietsje dus dat was al makkelijk Haha! . En My Little Pony's, daar kan ik een boek over schrijven maar dat doe ik maar niet. Clown

En verder heb ik net als Zep en Nimber ook een hoop verdrongen. Ik moest alles uitproberen, alles zelf doen en alles zelf ervaren. En ondanks dat nooit iets gebroken of gehecht, of zelfs op het politiebureau gezeten! Dus blijkbaar viel het allemaal nog wel mee... Haha!



_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> It takes a minute to have a crush on someone, an hour to like someone and a day to love someone - but it takes a lifetime to forget someone.</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-03 13:59 ]</font>

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:14

Wij speelde vroeger paardje met onze skippyballen, we konden er wel een meter mee springen over hindernissen die we maakten (veel geoefend) Ze hadden namen en een heus paspoort waarop we dan een anzichtkaart van een paard plakten en de gegevens opschreven. Soms speelden we ook draverijen na. dan moest de ene met een springtouw om rennnen terwijl de ander er op rolschaatsen achterna gleed.

verder maakten we ook paarden van stoelen en kussens enzo met stijgbeugels eraan, en ao speelden we hele trektochten en avonturen in de kamer.

Onze cavia's moesten er ook aan geloven, die kregen barbiezadeltjes omgebonden en een hindernisbaan van mikadostokjes voorgeschoteld.

Echt leuk werd het pas toen we de beschikking kregen over twee verzorgpony's waar we in het bos indiaantje mee speelden. Meestla waren we op de vlucht ergens voor en moesten we eerst roerloos stilstaan om dan keihard weg te galloperen.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:20

Citaat:
Op 2001-08-25 15:21, schreef Haffie:
Toen ik klein was ad ik weleens hondenbrokken en niet eentje maar bijna de helebak Verward Misselijk Had ik een paar jaar terug weer geprobeerd maar toen smaakte ze toch wel anders heeeeel vies Misselijk


Ehm... bedenk net ineens dat ik kattenbrokken at toen ik een jaar of 3 was... Bah! Misselijk