Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:55

Ik schrijf al meer dan 15 jaar met een terdoodveroordeelde Texaan. Dat hij er nog steeds is, mag een wonder heten...

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:56

Jeetje, dat lijkt me echt heel heftig. Neem aan dat je na 15 jaar wel een band hebt opgebouwd. Brutale vraag misschien, maar staat hij nog wel positief in het leven?

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:57

Gezien de omstandigheden waarin hij moet leven en gezien zijn fysieke toestand, vind ik dat hij behoorlijk positief in het leven staat ja. :D

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:58

Ik heb hem overigens ook al driemaal bezocht in Texas. De laatste keer is al wel een jaar of zes geleden inmiddels.

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:01

Wauw bijzonder dit! Heb er nog niet eerder over gehoord.
Ik ga dit zeker even volgen :)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:02

Zijn de omstandigheden voor death row gevangenen anders dan die van gewone gevangenen?
En weet hij ook al wanneer de doodstraf uitgevoerd word? Het lijkt me lastig om het wel te weten, maar ook om het niet te weten.
In ieder geval hopen dat het nog zo lang uitgesteld word tot in Texas de doodstraf ook afgeschaft word!

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:05

Mavelle schreef:
Zijn de omstandigheden voor death row gevangenen anders dan die van gewone gevangenen?
En weet hij ook al wanneer de doodstraf uitgevoerd word? Het lijkt me lastig om het wel te weten, maar ook om het niet te weten.
In ieder geval hopen dat het nog zo lang uitgesteld word tot in Texas de doodstraf ook afgeschaft word!

Texas zal de allerlaatste staat zijn waar de doodstraf wordt afgeschaft, ze zijn er erg dol op.

De omstandigheden zijn schrijnend. 24/7 op cel (2x3), weinig en slecht eten, solitary confinement, geen TV, radio moet je zelf betalen, je mag niet werken. Medische zorg laat zeer te wensen over, 'mijn' gevangene heeft zodanige rugproblemen dat hij zich niet meer zonder looprek kan verplaatsen. De laatste keer dat ik hem bezocht had hij daarnaast een knie zo groot als een galiameloen door de verwaarloosde jicht.

Executiedatum wordt een maand of drie van tevoren meegedeeld. Dus nee, hij weet dat niet.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:07

shilady schreef:
Tallie wat leuk dat je nu getrouwd bent :D

Poeh ik zal is zeggen waarom ik het niet doe !
Tja omdat ik bang ben dat diegene op een goede dag ineens voor me deur staat
dat is de hoofdreden...

En JA het is interesant en ik vind bv gevangenis docu's ook heel boeiend
maar ik kan me erg voorstellen dat die mannen ook best veel fantasie kunnen krijgen van jou brieven en meschien bepaalde dingen kunnen gaan voelen en willen doen ....

maarja iedereen moet het natuurlijk zelf weten en ja het kan heel leuk zijn en nee niet iedere gevangene doet rare voorstellen aan je of komt naar je huis wanneer die vrij is maar het zal je maar gebeuren ....


WJD er ook vrouwen en homoseksuelen vastzitten :j
Het is geen postcrossing, dat je een random iemand aangewezen krijgt waarmee je verplicht moet schrijven :P

Wat raar zeg, dat hij al 15 jaar in DR zit.. maakt hij nog kans om vrij te komen dan? Zo nee dan is dat echt geestelijke mishandeling :\
Op zich vind ik de doodstraf in sommige gevallen goed en terecht (pedofielen en verkrachters hebben een luxe leventje van ons belastinggeld.. ) mits ie goed wordt uitgevoerd. Dat je er 15 jaar op.moet wachten vind ik daar geen voorbeeld van :\

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:09

Pfff wat vreselijk Isegrim. Dat mag je hier in Nederland een paard nog niet eens aandoen! Heel knap, dat hij dan nog relatief positief kan blijven.

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:10

Je kunt toch ook mailen met de gevangenen? Of was dat met iets anders? Voor de mensen die het misschien eng vinden. Sommige gevangenen hebben toegang tot internet. Dan kun je gaan mailen. Al is dat misschien een stuk onpersoonlijker!

Ik ga ook eens rondneuzen! Al eens eerder gedaan, maar toen eigenlijk niet meer van gekomen. Lijkt me onwijs leuk "de andere kant" van dat leven te weten te komen. En de verhalen die die mensen hebben.

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:11

Niemand heeft een 'luxe leventje' van ons belastinggeld. Daar vergis je je sterk in.

De doodstraf is wat mij betreft in geen enkel geval een optie. Mensen maken namelijk vergissingen en iemand onterecht de doodstraf geven is een vergissing die je niet kunt terugdraaien.

Mijn gevangene komt niet vrij. Hij komt sowieso tussen zes plankjes de gevangenis uit, daar maak ik me geen illusies over.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:19

Okee ik bedoel vergeleken met het buitenland dan he. Laten we niet vergeten dat deze mensen een.misdaad hebben begaan.. maar hier hebben ze een tv, privé cel meestal, mogelijkheden tot sporten en scholing.. Het enige verschil is dat ze niet naar buiten mogen. Ik heb een gevangene in NL gekend, dus ik weet waar ik het over heb...
Ik zeg trouwens niet voor niets: als de straf GOED wordt uitgevoerd. Neem Robert M., het moge duidelijk zijn dat hij schuldig is :\

mijn mevrouw zit trouwens ook in Texas. Ze deelt een zaal met daarbij 2 mini tv'tjes, 4 douches en 2 toiletten met 44 andere vrouwen :\ het mag een wonder heten dat daar niet regelmatig mensen met elkaar op de vuist gaan..

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:24

Iemand de vrijheid ontnemen is heel erg heftig, daar kan geen TV of sportschool tegenop. Bovendien is al lang bewezen dat strenge straffen niet werken. De VS heeft de strengste straffen van heel de westerse wereld, maar je kunt niet echt zeggen dat er minder criminaliteit is, laat staan minder recidive. :')

Ook voor Robert M. ben ik geen voorstander van de doodstraf. Principekwestie.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:32

Ja, ik kan me voorstellen dat jij daar anders in staat inderdaad :j
Nogmaals, ik vind het echt niet kunnen dat iemand zo lang moet wachten op de doodstraf. Het zou me.niets verbazen als mensen in de tussentijd al van zichzelf overlijden :\
Ik heb wel eens een docu gezien waarbij je een executieruimte te zien kreeg. Dat was wel creepy.. je zal er maar werken... Dat moet wel echt héél goed betalen, is nou nier echt een baantje waar je trots over vertelt op verjaardagen :\

Ik ga nu slapen, morgenochtend op tijd op om een briefje de deur uit te kunnen doen :)

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 06:33

Isegrim schreef:
Iemand de vrijheid ontnemen is heel erg heftig, daar kan geen TV of sportschool tegenop. Bovendien is al lang bewezen dat strenge straffen niet werken. De VS heeft de strengste straffen van heel de westerse wereld, maar je kunt niet echt zeggen dat er minder criminaliteit is, laat staan minder recidive. :')

Ook voor Robert M. ben ik geen voorstander van de doodstraf. Principekwestie.



Iemand zijn vrijheid ontnemen is helemaal niet heftig, die persoon (niet altijd) heeft zoiets zelf veroorzaakt. Om simpel voorbeeld te nomen Robert M is een type die niet normaal kan functioneren hij heeft meerdere levens kapot gemaakt, hij heeft mee gewerkt aan vergroten van netwerk van pedofolie

Zo iemand verdient geen 2e kans

Om nog even terug te komen op het luxe-leventje.... ik vraag me af of jij wel eens in een nederlands gevaningenis heb gezeten of bezocht.
Ik heb 2 "vriendinnen" die in Breda hebben gezeten voor 1 en 3 jaar moet eerlijk zeggen dat is geen slecht leven :n

De staat van Gevangenis de Bangkwam tov Nederlandse is vreselijk groot, daar mag je spreken van waardeloos gevangenisleven.
Maar in Nederland :n en hier zit het merendeel niet onschuldig vast

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:56

tita schreef:
Isegrim schreef:
Iemand de vrijheid ontnemen is heel erg heftig, daar kan geen TV of sportschool tegenop. Bovendien is al lang bewezen dat strenge straffen niet werken. De VS heeft de strengste straffen van heel de westerse wereld, maar je kunt niet echt zeggen dat er minder criminaliteit is, laat staan minder recidive. :')

Ook voor Robert M. ben ik geen voorstander van de doodstraf. Principekwestie.



Iemand zijn vrijheid ontnemen is helemaal niet heftig, die persoon (niet altijd) heeft zoiets zelf veroorzaakt. Om simpel voorbeeld te nomen Robert M is een type die niet normaal kan functioneren hij heeft meerdere levens kapot gemaakt, hij heeft mee gewerkt aan vergroten van netwerk van pedofolie

Zo iemand verdient geen 2e kans

Om nog even terug te komen op het luxe-leventje.... ik vraag me af of jij wel eens in een nederlands gevaningenis heb gezeten of bezocht.
Ik heb 2 "vriendinnen" die in Breda hebben gezeten voor 1 en 3 jaar moet eerlijk zeggen dat is geen slecht leven :n

De staat van Gevangenis de Bangkwam tov Nederlandse is vreselijk groot, daar mag je spreken van waardeloos gevangenisleven.
Maar in Nederland :n en hier zit het merendeel niet onschuldig vast


Hier wil ik toch even op ingaan.
Op dit moment ,wanneer je gewoon buiten de bak leeft, besef je niet hoeveel jou vrijheid waard is.
Als je in de cel zit, waar velen moeten vragen of ze even in een omheind stuk buiten mogen staan voor frisse lucht , besef je pas hoe vreselijk belanrijk je vrijheid is.


Toch sowieso begin ik niet aan discussie of wat dan ook ivm dat bijna niemand van ons hier weet hoe het daar is als er geen bezoekuur is , of wat dan ook ;)
Lijkt me dat je pas echt echt kan beoordelen als je er zelf voor langere tijd (niet 1 celnachtje om nuchter te worden :+) erin zit.. alleen is dat niet te hopen natuurlijk!

Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:06

Robert M. krijgt waarschijnlijk ook geen tweede kans. Daar hebben we longstay TBS voor. Maar goed, is een beetje offtopic.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:23

Jahoor, ik heb wel eens de gevangenis in Vught bezocht. Ik zei al eerder dat ik niet zomaar wat uit mijn duim zit te zuigen :)

Ik zit me nu ineens te bedenken: in Amerika is er geen tbs toch? :n

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:37

Ik denk er ook al langer over om te gaan schrijven :j
Toch ben ik ook wat terughoudend i.v.m. het geven van je adres.
Er lopen tegenwoordig zo veel (te veel) gekken rond...

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:41

Ik begon met een meisje, zij heeft uiteindelijk de doodstraf gekregen(US)
Daarna met een jongen, die is vrijgekomen :D
En schreef nu weer met een jongen die voorlopig nog vastzit(2030)

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:44

Wat een interessant topic zeg.
Ik heb even een kijkje genomen op writeaprisoner.com maar echt bijna iedereen daar is op zoek naar een relatie volgensmij :')
Ik zou het wel leuk vinden om een keer te schrijven, maar dan het liefst naar iemand die niet op zoek is naar een relatie.

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:46

NiKip schreef:
Wat een interessant topic zeg.
Ik heb even een kijkje genomen op writeaprisoner.com maar echt bijna iedereen daar is op zoek naar een relatie volgensmij :')
Ik zou het wel leuk vinden om een keer te schrijven, maar dan het liefst naar iemand die niet op zoek is naar een relatie.

Bij heel veel zet men dat er wel bij ja :j
Als je gewoon in je eerste brief neerzet dat je daar niet voor openstaat, vragen ze er ook meestal niet meer na :P

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:46

Ik wil ook wel schrijven vooral om mijn engels te oefenen.... Alleen ben ik nog maar 17 jaar, het lijkt mij zo interessant!

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:46

Weissjee schreef:
Ik wil ook wel schrijven vooral om mijn engels te oefenen.... Alleen ben ik nog maar 17 jaar, het lijkt mij zo interessant!

Volgends mijn moet je 18 zijn ,als ik het me goed herriner..

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:48

Isegrim schreef:
Niemand heeft een 'luxe leventje' van ons belastinggeld. Daar vergis je je sterk in.

De doodstraf is wat mij betreft in geen enkel geval een optie. Mensen maken namelijk vergissingen en iemand onterecht de doodstraf geven is een vergissing die je niet kunt terugdraaien.

Mijn gevangene komt niet vrij. Hij komt sowieso tussen zes plankjes de gevangenis uit, daar maak ik me geen illusies over.




Vergissing..... Moord, verkrachting...... Tja, wel een vergissing met een vernietigende uitwerking