Schrijven met iemand uit het buitenland?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21787
Geregistreerd: 21-03-05

Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 20:54

Hallo allemaal,

lijkt me leuk om met iemand uit het buitenland te gaan schrijven, zonder dat er eerst contact is via internet. Brieven maken het boeiender en dan heb je wat om even naar uit te kijken. Buitenom schrijven met gevangenen kan ik verder niks vinden van penpals websites waar echt adressen staan. Lijk me ook leuk een paar willekeurige adressen op internet te zoeken van een paar landen en dan te schrijven en gewoon te zien of ik iets terug krijg. Iemand ervaring? Misschien vinden mensen het wel niks in andere landen maar ik zou het echt super tof vinden als ik onverwachts een brief krijg uit een ander land.

Babsie_Flash

Berichten: 4745
Geregistreerd: 12-06-03

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:57


Boras
Berichten: 9969
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:59


moonsparkle
Berichten: 21787
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 21:10

Bij de tweede link zie ik enkel mensen die willen mailen/chatten, ga wel nadenken of ik me bij yahoo wil aanmelden.

xAmigo

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:18

Ooh dat wil ik ook!

Ik heb een soort van 'vriend' uit zwitserland, waarmee ik vooral via whatsapp en facebook in contact blijf, maar we hebben elkaar ook een keer een ansichtkaart gestuurd. Alleen al de postzegels met Helvetia erop en de stempels vind ik leuk :D en iets handgeschrevens is zoveel leuker om te krijgen :j

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:22

Jaa! Ik wil dat ook! Liefst met een frans iemand, zodat ik mijn frans kan verbeteren!

carineken

Berichten: 693
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:13

wat misschien wel leuk is voor je is www.postcrossing.com dat is postkaartjes naar ergens ter wereld sturen en jij krijgt dan van iemand anders een postkaartje terug, ik persoonlijk vind dit erg leuk.
Ook schrijf ik met 2 Amerikaanse gevangenen ik weet niet of dat iets voor je is, je kan bij die gevangenen ale de site die ik gebruik toch op voorhand zien waarvoor ze in de gevangenis zitten, zo kan je ook specifiek zoeken naar mensen die levenslang zitten of op death row zitten, dit laatste doe ik via www.writeaprisoner.com

Akecheta

Berichten: 7587
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 04:46

Die postcrossing is erg leuk carineken. Ga ik ook aan mee doen :j

Katniss
Berichten: 705
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Groningen

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:44

carineken, ik ken ook mensen die dat doen, schrijven met gevangenen. Maar vind je dat niet moeilijk? Want je weet toch dat ze daar waarschijnlijk zitten omdat ze iets ergs gedaan hebben...

Ik heb een pen-pal in Engeland. Persoonlijk ontmoet ergens en daarna zijn we gaan schrijven. Hij is ongeveer 70, dus via internet kan zowiezo niet :D Al heeft hij wel speciaal voor mij een Facebook aangemaakt, zodat hij een beetje kan lezen wat ik zoal doe, als ik geen tijd heb om te schrijven :D

Jojoju

Berichten: 3795
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:14

Ik schrijf met 2 gevangenen die in de USA zitten.. heb ze gevonden via writeaprisoner.com Ik heb nog nooit zoveel bedankjes voor een brief gehad! Die mensen zijn daar echt mee geholpen en kijken heel erg uit naar je verhalen

xAmigo

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:21

wiebke schreef:
Ik schrijf met 2 gevangenen die in de USA zitten.. heb ze gevonden via writeaprisoner.com Ik heb nog nooit zoveel bedankjes voor een brief gehad! Die mensen zijn daar echt mee geholpen en kijken heel erg uit naar je verhalen


Wat voor dingen schrijf jij dan aan hen?
Het lijkt mij heel interessant om te doen..

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:44

Ook ik schrijf met een gevangene uit Amerika die levenslang heeft, ik schrijf over wat ik doe in het dagelijks leven, wat ik mee maak, hoe het leven daar is.. komt vanzelf op gang :) !
En ja, ik weet wat deze persoon gedaan heeft. Ik heb nog nooit zoveel dankbaarheid gehad voor een brief te sturen!

MarrieLeen

Berichten: 11399
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:12

Dat lijkt me heel bijzonder zeg, schrijven met een gevangene.. Zijn dat in jullie geval dan mannen of vrouwen? :)

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:14

In mijn geval met een 29jarige man :)

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:25

Ik heb bijna 3 jaar geschreven met iemand die in het buitenland zat. Nu is het mijn vriend :)

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:03

Ik schrijf al zes of zeven jaar met een groepje, ik heb ze ontmoet op interpals.net en een aantal ook in het echt ontmoet. Supergaaf!

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:39

Ik heb even op die site gekeken met die mensen in de gevangenis. Hoe hebben jullie iemand geselecteerd daarop om mee te schrijven? Ik vind het nochal moeilijk of ik nou liever iemand zou schrijven die niet meer vrijkomt of iemand die wel vrijkomt. En dan een man of een vrouw.

Ik zat bij een best leuke meid te kijken, en toen ik zag dat ze iemand had vermoord schrok ik toch wel een beetje. Aangezien ze dan ook nog weer vrijkomt, vond ik dat best een eng idee. Klinkt gek, maar toch beetje scary. Toch lijkt het mij best leuk om gewoon iemand te vertellen wat ik meemaak enzo.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:48

Ga er maar niet vanuit dat iemand uit de Amerikaanse gevangenis genoeg geld heeft om jou op te zoeken... En je weet nooit hoe iets gebeurd is... Hoe zo'n moord heeft plaatsgevonden, nooit te snel oordelen!

Er zijn meer websites om te schrijven, zonder gevangenen, ik noemde er net ook al 1.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:04

Ik heb geschreven via epafras (google maar even)

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:04

Ow ja, bij mij hebben hun iemand geselecteerd voor me

moonsparkle
Berichten: 21787
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 18:30

Ik vind de website van write a prisoner er zo cheap uit zien dat ik het niet zo geloof en dan moet je ook nog geld betalen voor je mag gaan schrijven?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:51

Wat leuk corona86!

Je hoeft overigens niet te betalen voor writeaprisoner. Ik heb me zojuist ook aangemeld voor Postcrossing, leuk!

moonsparkle
Berichten: 21787
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 18:52

Mavelle schreef:
Wat leuk corona86!

Je hoeft overigens niet te betalen voor writeaprisoner. Ik heb me zojuist ook aangemeld voor Postcrossing, leuk!


Hoe kan dat op de website zie ik dat je een eenmalige machtiging moet doen bij het aanmelden?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:55

Tsja, ik zie dat niet. Denk dat jij het hebt over donaties, maar die zijn niet verplicht Je hoeft je overigens niet eens aan te melden. Je kan gewoon een gevangene uitzoeken, het adres staat erbij en schrijven maar ;)

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:59

Dat geld als je jezelf wilt inschrijven als gevangene, dan moet je betalen ;) Maar jij kan je helemaal niet inschrijven, alleen iemand 'uitkiezen'.