100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:42

Ik denk dat je nu een complete misvatting maakt van mijn zin ;) Ik, in mijn situatie, ADD persoon (dus enorm chaotisch etc) en vorm van autisme, kan het niet opbrengen om fulltime voor een paard te zorgen, en ik ben niet afgekeurd. Vandaar dat het mij dus verbaasde dat mensen met een WW wel fulltime voor een paard kunnen zorgen én op zichzelf wonen (wat nog meer stress in mijn ogen geeft) ;)

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:42

Extra's heb je hier niet mee.
Enige mazzel die je kan hebben is dat je nog thuis woont en dus een paard kan hebben.
Ik vind het ieders eigen keuze, al zou ik er niet voor kiezen.

Ik vlieg, ik kan dat ook niet betalen als ik uit huis zou gaan, dus leef ik nú.
Maar een voordeel wat ik hier in heb: Ik heb geen onvoorziene kosten hier aan.
Zomers kan ik vliegen, in de winter ligt het stil en het word ook niet ziek.
Ik vind dat je best ook leuke dingen mag doen met een uitkering, als je alles er van kan doen, waarom niet?

En ik heb geen plezier aan een boswandeling, dus mijn plezier kost me toch geld.

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:43

inderdaad Wietsje92, maar ik denk dat mensen dat ook niet in de gaten hebben omdat diegene zelf geen problemen hebben zoals stoornissen enz.. :+

Lifaya: Maar ik denk dat ieder persoon wel anders is en verschilt van elkaar!

Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:43

moonfish13 schreef:
DDDmakkink, ik krijg rond de 400 euro, 18 jaar.

lifaya, zodanig dat ik na een normale vakantie 2 weken uit de running lig.
Nu zijn we dan net met medicijnen bezig wat redelijk gaat.
Normaal was ik niet in staat om ook maar mijn konijnen en andere huisdieren te voeren of schoon te maken.
Als ik mijn verzorgpaard gedaan heb kan ik de rest van de dag niets meer.


Heel herkenbaar voor mij ook.
Kan wel een dag meer doen dan dat ik aan kan (soms vaak ook niet in de gaten) en dan heb ik toch wel een week dat ik moet bijkomen.
Ben dan vaak ook niet te genieten, en kan me nérgens meer voor motiveren.

Ik ben 100% afgekeurd, 20, zit in de oude regeling en krijg 647,- netto.
Begin het onderhand het thuis zitten wel zat te worden, maar de laatste 2 bijna 3 jaar heeft wel bewezen dat ik werk gewoon niet vol kan houden hoe graag ik ook wil.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:44

DDW1190 schreef:
Lifaya: Maar ik denk dat ieder persoon wel anders is en verschilt van elkaar!


dat zal vast wel, maar begrijp je nu mijn standpunt? want daar ging het om ;)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 10-02-11 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:44

DDW1190 schreef:
Hallo ik heb zelf geen Wajong!
Maar Over de kosten wbt een ziek paard, je kan altijd nog een Ziektekosten verzekering afsluiten dan betaal je een keer in de 3 maand voor een verzekering van 2500 euro..

Ik ben ook niet een van de rijkste maar je moet er veel dingen voor aan de kant zetten..
ik heb liever een paard dan dat ik dure merk kleding heb :+ !
En houd liever wat achter voor mijn paard dan voor mijzelf!

Zijn er toevallig ook mensen met ADD? want heb gisteren te horen gekregen dat ik het heb en ben benieuwd hoe anderen het doen met paarden/werken..


en wat denk je dat,dat kost dan??
ik had mijn paard voor 3000 verzekerd en dat koste mij iets van 130 per 3 maanden
dus zeg maar even 43 euro per maand
om even terug te komen op die ongeveer 250 die je dan al overhoud
hou je dan nog maar 200 over om van te eten een hele maand
dat is krap 50 euro per week en dan kan er verder niks meer
zelfs sparen is dan niet meer mogelijk

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:45

lammelanne schreef:
dat bepaalt een ander niet waar jij plezier in hebt!!


Lezen...

Mas schreef:
Het gaat ook niet alleen om je eigen plezier, maar ook om het welzijn van een dier.

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:46

Abiola schreef:
AdnerB schreef:
met een wajong red je het waarschijnlijk niet om een eigen paard erbij te houden..
ik spreek uit ervaring,mijn ex heeft een wajong en we hebben 2.5 jaar samen gewoond,ik moest echt hard werken om een paard erbij te kunnen houden en hij werkte nog wel eens wat zwart om financieel meer ruimte te hebben..


>;) Volgens mij heeft iemand die kan werken geenuitkering nodig, maar goed.

TS, het is bepaald geen vetpot, dus ik zou er niet aan beginnen. Het hebben van een paard is gewoon duur, en met zo'n kleine uitkering zou ik er niet aan moeten denken dat er bijvoorbeeld een nieuw zadel oid aangeschaft moet worden.

oordeel niet als je niet weet hoe het zit ;)
iedereen kan auto's wassen..
wajong is voor geestelijk en lichamelijk..

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:47

oh ja TS heeft paardjes dus meer dan een
dus als je twee paarden moet verzekeren á 40 euro per maand ben je 80 kwijt
hmm 200 min nog eens 40 euro hou je nog 160 over per maand om van te eten
plus eventueel nog een stukje zorg/huurtoeslag
maar dat zal ook geen 200 euro per maand zijn
denk nog niet eens 100 euro per maand??
heb geen idee heb er zelf geen recht op dus weet de bedragen niet
maar dat zou dan nog boven op die 160 komen

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:47

Zorgtoeslag bedraagt ongeveer 60 euro per maand, huurtoeslag is afhankelijk van je inkomen en huurprijs.

loulou87

Berichten: 201
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: Diever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:48

Wietsje92 schreef:
lammelanne schreef:
lifaya schreef:
er was hier eerder al een topic over en het verbaasde me heel erg maar er waren toch een aantal mensen met een wajong uitkeirng die opn zichzelf woonde en een paard hadden...

dit schreef ook iemand
Ergens vind ik het ook niet helemaal kunnen. Daar is een uitkering toch niet voor bedoeld.

ik vind dat je zelf moet weten waar je dat geld aan uitgeeft!!! de één vind het nodig om een iphone en een laptop en die dingen te kopen waarom word daar niets over gezegd. Ik heb zelf ook een uitkering (woon wel thuis, maar betaal wel huur) en ik heb ook een pony, en die komt niets tekort en ik ook niet!! je moet gewoon de prioriteiten goed hebben en het geld wat je over hebt wegleggen om te sparen voor calamiteiten of leuke dingen natuurlijk!!
tevens is er ook veel verschil is stalling prijzen. Kijk maar eens in het westen en in het oosten van het land!!! of dat je je paard/pony op stal zet of lekker in de wei laat.

de mensen die (afgekeurd zijn) een uitkering hebben moeten al zoveel onleveren!!! vaak wil hun geest wel, maar werkt het lichaam niet mee!! moet je deze mensen nog meer onthouden>???!!!! laat ze ook in hun waarde! en gelukkig zijn!!!!


Hier ben ik het helemaal mee eens! :j



En ik ook! ik ervaar het zelf! maar je word gauw in een plekje gedrukt als die kan niet werken en teerd maar op belasting centen....
Hoe graag je ook wilt, maar er is niets minder dan dat je lichaam je in de steek laat, en dat je geest alles wel aankan.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:48

adner:maar als je lichamelijk iets mankeerd ga je toch geen auto"s wassen?? >;)

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:48

Yellowcab schreef:
Ja op zich wel maar het is toch voornamelijk bedoelt voor je eerste levensbehoefte dus huis, voedsel, verzekeringen etc. een paard houden kost lichamelijk toch ook behoorlijk wat energie, dat zou je dan toch ook in een paar uur werken kunnen steken? Er zijn mensen die keihard werken die kunnen ook geen paard betalen dus waarom zou een ander dat wel van jouw belasting centen moeten doen?


Yellowcab schreef:
Ja precies. Ik snap jouw punt ook hoor maar in veel gevallen is het inderdaad behoorlijk krom en oneerlijk.
Tja dat het mogelijk is vind ik eigenlijk al vreemd, lijkt mij dat die uitkeringen dan wat aan de hoge kant zijn hoor. Het is niet de bedoeling dat je daar even lekker van op vakantie gaat lijkt mij!


Verschil met een wajong vind ik wel dat iemand niet kán werken en dus in veel gevallen ook geen toekomst heeft op een beter betaalde baan of dus hogere uitkering. Het in leven met een minimaal inkomen is niet echt iets waar je jaloers op moet zijn.

Persoonlijk denk ik niet dat het mogelijk is onder normale omstandigheden en zonder hulp (!), want het is echt geen vetpot of zelfs maar te vergelijken met vakantie. :n Daarbij zijn het voornamelijk de tegenslagen die niet op te brengen zijn, denk zonder paard al moeilijk...
Krijg je wel hulp, dan kan het hebben van een paard zelf zorgen voor minder ziektekosten. Psychisch kunnen veel mensen er baat bij hebben namelijk.
(gevoel van nodig/gewenst zijn, ontspanning, geen tijdsdruk)

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:48

Mas schreef:
Zorgtoeslag bedraagt ongeveer 60 euro per maand, huurtoeslag is afhankelijk van je inkomen en huurprijs.

ah oke kan ik mijn sommetje afmaken dat is dan 160 plus 60 maakt weer 220 per maand om van te eten
als ik even de bedragen van mijn eerdere lijstje aanhou

lammelanne
Berichten: 124
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:49

weet je wat ik vind mensen laat elkaar in de waarde. Als mensen met een uitkering een paard hebben nou so be it!! er zijn ook genoeg mensen die wel werken en geld verdienen en die hun paard verwaarlozen!! staat vaak genoeg op bokt!
en hou op om over andermans inkomen uit te pluizen of ze het wel of niet kunnen...je kan niet in andermans portomenee kijken
en dat heeft privacy!! :(

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:50

DDDmakkink, mijn lijf wil wel, maar mijn hoofd niet.
Dan kan ik nog geen auto's wassen, sjips. }:0

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:50

lammelanne schreef:
weet je wat ik vind mensen laat elkaar in de waarde. Als mensen met een uitkering een paard hebben nou so be it!! er zijn ook genoeg mensen die wel werken en geld verdienen en die hun paard verwaarlozen!! staat vaak genoeg op bokt!
en hou op om over andermans inkomen uit te pluizen of ze het wel of niet kunnen...je kan niet in andermans portomenee kijken
en dat heeft privacy!! :(


is gewoon even een rekensommetje om te kijken wat je ongeveer over zou houden
heeft niks met privacy te maken

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:51

Lifaya: Ik kan er inkomen, als je het niet probeert weet je het natuurlijk ook niet, maar als het niet lukt dan natuurlijk niet :+

DDDMakink: Ja dat klopt inderdaad, maar hoezo boven de 2500 euro? ik geloof niet zo snel dat je paard 'dood' gaat maar meer om de ziektekosten..
ik heb gelukkig een goedkope stal dus ben daarmee niet veel kwijt! voor meerdere paarden ben je inderdaad meer kwijt, maar dat is ook je eigen keus!

Mas: Dat snap ik helemaal, maar er zijn mensen die ook niks aan hun paard doen, en geen stoornis of wat dan ook hebben..

lammelanne: Helemaal mee eens! en achter je PC kun je ook niet oordelen!

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:51

moonfish13 schreef:
DDDmakkink, mijn lijf wil wel, maar mijn hoofd niet.
Dan kan ik nog geen auto's wassen, sjips. }:0


als je lijf wel kan dan is het anders
dat is het met wajong het is of geestelijk of lichamelijk

lammelanne
Berichten: 124
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:51

tuurlijk wel, dan maak jij dus uit wat iemand per maand met ze geld doet..en gaat dit voor een ander uitrekenen, slaat nergens op!

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:52

Ik denk dat gezonde mensen niet eens begrijpen waarom mensen een Wajong krijgen. En dan denken dat het vetpot is. Waarom mag je niet van je uitkering op vakantie gaan? Omdat je een uitkering hebt? Nou mensen als jullie zo denken, ga je dan maar eens verdiepen in de Wajong. Mensen die een Wajong nodig hebben en er afhankelijk van moeten zijn, hebben het vaak al moeilijk genoeg. Want uiteindelijk wilt een mens met gezond verstand, totaal niet afhankelijk zijn van een uitkeringsinstantie :n

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:53

DDW1190 schreef:
Lifaya: Ik kan er inkomen, als je het niet probeert weet je het natuurlijk ook niet, maar als het niet lukt dan natuurlijk niet :+

DDDMakink: Ja dat klopt inderdaad, maar hoezo boven de 2500 euro? ik geloof niet zo snel dat je paard 'dood' gaat maar meer om de ziektekosten..
ik heb gelukkig een goedkope stal dus ben daarmee niet veel kwijt! voor meerdere paarden ben je inderdaad meer kwijt, maar dat is ook je eigen keus!

Mas: Dat snap ik helemaal, maar er zijn mensen die ook niks aan hun paard doen, en geen stoornis of wat dan ook hebben..

lammelanne: Helemaal mee eens! en achter je PC kun je ook niet oordelen!


nou alles kan natuurlijk ;)
ik heb even mijn ex-paard als voorbeeld genomen en die was voor 3000 verzekerd
ging mij meer om een plaatje van vaste lasten
en dan moet je aan alles denken
dus als je paarden heb moet je ook een potje maken voor het geval ze ziek worden
doe je dat niet en er gebeurd dan wat dan heb je een groot probleem met een zeer gering budget

lammelanne
Berichten: 124
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:54

helemaal mee eens wietsje92
ik denk dat dit een onderwerp s waar de discussie nooit stopt.

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:55

Nee zeker niet, en als mensen nu al zo oordelen over de Wajong, die dus in het leven is geroepen voor Jonge mensen met een handicap. Sorry, maar begin dan eerst over de Sociale Dienst als je het over belastingcenten hebt! ;)

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:55

lammelanne schreef:
tuurlijk wel, dan maak jij dus uit wat iemand per maand met ze geld doet..en gaat dit voor een ander uitrekenen, slaat nergens op!

misschien moet je mijn eerdere post eens terug lezen!!!
heb gewoon een opsomming gemaakt van iemand met 1000 euro inkomsten en daar de vaste lasten vanaf gehaald met een ongeveertje
en dan kom je dus uiteindelijk op dat bedrag en daar zou je dan nog eventueel de dierenarts van moeten betalen als je paarden ziek worden
is meer om een beeld te krijgen
je kan wel naief denken dat het jou niet gebeurd maar stel je heb maar 300 max per maand om te vreten voor jezelf en je krijgt een dierenarts rekening van 200 euro hoe ga je het dan doen????