Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:52

beauty1love schreef:
Ik wil hier toch ook graag even mijn verhaal delen.
Afgelopen vrijdag is mijn zusje op veel te jonge leeftijd (19) geheel onverwachts overleden. helaas heeft mijn moeder door geld problemen afgelopen zomer de uitvaartverzekering opgezegd -O-
Ik voel me zo gezegend bij alle mensen die aanbieden om een steentje bij te dragen zodat we haar toch iets moois kunnen bieden!

Aaah wat verdrietig.
Gecondoleerd.
Als je een tikkielink wil sturen, wil ik ook wel wat overmaken. :)
Heel erg veel sterkte toegewenst.

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:00

Mooie berichten komen hier langs!

Begin dit jaar was ik samen met mijn vriend in Spanje toen we met de bus richting het vliegveld moesten, we kwamen 1 euro tekort voor een kaartje... De buschauffeur snapte ons niet toen wij vroegen waar een pinautomaat stond, een Spaanse jongen vroeg wat wij wilden weten, zonder erover na te denken zei hij: ik geef jullie 1 euro! Het gaat dan maar om 1 euro, maar het gebaar vond ik zo ontzettend mooi! Toen ik in de bus zat heb ik mijn tas nog een keer helemaal overhoop gehaald, ik vond 2 euro en ben terug gegaan naar de jongen die ons geld gegeven had... Wilde hij nog wisselgeld pakken ook voor die euro :') Ik wilde die euro natuurlijk niet terug.

luuntje

Berichten: 14014
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:05

Beauty1love, gecondoleerd.
Wat een mooi gebaar van mensen om te willen helpen.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:07

Ik had geld geleend om een dure opleiding te betalen.
Na paar jaar regelmatig terugbetalen hoefde ik de laatste 3000 niet meer te betalen van vriendin.

Stond bij friettent en had geen geld meer in mijn portemenee, maar friet en frikandel speciaal lag al klaar, een vrouw naast mij betaalde voor mij.

Ik kwam een keer met de laatste trein naar huis, iemand vroeg me waar de bussen naar Zeist stopten, maar de laatste bleek al weg te zijn. Ik heb de jongen eerst achterop genomen naar mijn huis en hem vervolgens mijn fiets geleend, die de volgende dag keurig terug kwam met een lief cadeau.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:13

Misschien niet helemaal zoals de anderen hier, maar een jaar geleden deed ik mee aan een like and share via Facebook, wat ik eigenlijk nooit doe, maar dit was echt iets gaafs. Kaartjes rang 1+ voor het concert van een fantastische violiste met voorafgaand een luxe diner van het Concertgebouw. Ik deed mee, maar zag nergens de trekkingsdatum staan. Ik berichtte de organisatie dat ik zo enthousiast was dat ik graag wilde weten op welke datum ik het platform moest checken en kreeg een datum. Op de datum greep ik mis: iemand kreeg de kaartjes toebedeeld. Balen, maar zo is het leven. Nietsvermoedend opende ik twee dagen voor het concert mijn berichteninbox en zag ik tot mijn verbazing dat ik toch wel de tickets en het diner kreeg, omdat ze niet in contact konden komen met de winnaar. Ik was zó ongelofelijk blij en dankbaar! Dit soort concerten zijn een jaar van tevoren al wel uitverkocht, dus dit was fantastisch. Ik vond het met name erg gul, omdat ze er ook voor hadden kunnen kiezen om geen andere winnaar te kiezen. Mijn moeder en ik heb een fantastisch uitje gehad en zijn tot in de afgrond verwend door het Concertgebouw en LIER. Dat was echt te gek, ben er nog steeds vol van. :D

MizzMontana

Berichten: 5696
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:03

Na een lange dag ben ik laat boodschappen gaan doen. 10 minuten voor sluitingstijd stond ik in aan de kassa, om er daar met een kar vol boodschappen achter te komen dat ik mijn portemonnee vergeten was.
Mijn huis is met de auto 20 minuten rijden dus snel ophalen was geen optie. De jonge man die na mij kwam heeft aangeboden om de ruim 60 euro te betalen. Zo lief!!
Ik wilde hem nog mijn telefoonnummer geven of op een andere manier gegevens uitwisselen maar dat vond hij niet nodig. Ik heb een foto gemaakt van zijn bankpas en bij thuiskomst gelijk betaald.
Hij was echt mijn held die dag en ik denk er nog vaak aan terug, dat is nou een gulle actie met vertrouwen in de mede mens.

Alja

Berichten: 25677
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:32

Dat is echt een super aardige actie
Betaal je die man dan precies het geleende geld terug of ook nog iets extra’s?

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:37

Ik zou iets extra’s doen als t mij zou gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:51

Mijn ouders die me op de wereld hebben gezet en me een prachtige jeugd hebben gegeven en me altijd hebben gesteund. Dat is het meest gulle wat iemand maar kan doen naar mijn mening, en daar ben ik ze ontzettend dankbaar voor.

MizzMontana

Berichten: 5696
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:59

Alja schreef:
Dat is echt een super aardige actie
Betaal je die man dan precies het geleende geld terug of ook nog iets extra’s?


Naar boven afgerond.
Verder niet iets extra’s, zou ook niet zo goed weten hoeveel zo iets dan waard is. Behalve het positieve gevoeld dat er dus mensen zijn die je in zo’n situatie te hulp schieten. Het belangrijkste vond ik zelf om hem meteen bij thuiskomst terug te betalen zodat hij geen dag hoefde te twijfelen hij het wel aan een eerlijk persoon had voorgeschoten.

Divers

Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:00

Heb alleen de OP nog gelezen, maar waarom moest jij 2x betalen voor je eten? Het was niet goed, dat is
het restaurant z'n fout toch? Rare gang van zaken.

Alja

Berichten: 25677
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:06

Es_ther schreef:
Ik zou iets extra’s doen als t mij zou gebeuren.

Ik heb dus bij een benzine pomp gewerkt en betaalde ook wel eens voor (vaste) klanten als ze hun portemonnee waren vergeten dat ze het dan naar mij konden overmaken ipv terug naar de pomp moeten rijden om te komen betalen.

Maar ik verbaasde mij erover dat mensen dan altijd het precieze bedrag overmaakten
Maar dat is natuurlijk ook hun goed recht maar persoonlijk zou ik het altijd naar boven afronden omdat het tijd scheelt en ook benzine kosten ;)
En persoonlijk zou ik het ook heel tof als iemand dat vertrouwen in mij zou hebben dat ik dat ook wel een klein bedragje waard vind :)

Maddy_Paola

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:29

Hier een gulle actie omg, we hebben sinds een paar maanden een plus zitten, hebben ze vannacht van die winkel aan elke deur een tasje met ontbijt gehangen in t dorp, omdat ze zo goed ontvangen zijn, supermarkt 5 in t dorp maar heel fijne winkel dusja liever daarnaartoe dan naar dirk 8)7 en nee we zijn geen heel klein dorp, ze zijn 3.45u begonnen en moesten om 7 uur de flatgebouwen nog :oo

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:35

Dat is marketing geen vrijgevigheid.

Maddy_Paola

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:47

Zal vast wel stuk marketing zijn, maar denk dat ze er ook wel stuk op verliezen, mensen van de andere kant van t dorp gaan geen kwartier fietsen om hier hun boodschappen te komen doen, en waren zeer goed gevulde tasjes, ik heb t iig nog nooit gezien zo'n actie van een winkel...

Anoniem

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:57

Het is toch gewoon een mooi en leuk gebaar? Waarom zou je dat niet mogen benoemen omdat het een bedrijf is?

Jolliegirl

Berichten: 33025
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:05

Maddy_Paola schreef:
Zal vast wel stuk marketing zijn, maar denk dat ze er ook wel stuk op verliezen, mensen van de andere kant van t dorp gaan geen kwartier fietsen om hier hun boodschappen te komen doen, en waren zeer goed gevulde tasjes, ik heb t iig nog nooit gezien zo'n actie van een winkel...



Wij hebben heeeeeerlijk ontbeten!! *\o/*

Was een super actie!!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:15

Het is zeker een mooi gebaar maar denken dat dit puur vrijgevigheid is vind ik onzin :) geloof best dat het een combinatie is van marketing en goodwill.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:26

Deed de plus hier ook toen ze nieuw waren, idd marketing. Maar wel heel leuk!

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 16:49

poes schreef:
Dat is marketing geen vrijgevigheid.

Dat klopt maar blijft sympathiek! Ze hadden het ook níet kunnen doen. ;) Of iets anders wat ze minder geld kost.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 16:58

Ik moest wat vragen met betrekking tot de internationale treinen dienstregeling op het München Hbf. Was er toevallig net een ICE naar Berlijn gecancelled dus iedereen wilde zijn ticket omboeken natuurlijk en een drukte van jewelste. Ik had in de goede hoop dat ik max. 45 min moest wachten toch maar een nummertje getrokken. Ik had echter al vrij snel door dat ik niet op tijd aan de beurt zou zijn terwijl ik wel gewoon mijn overstap moest halen. Ik was blijkbaar niet de enige want vlak daarna kreeg ik een nummertje in mijn hand gedrukt van een vriendelijke Australiër die er vandoor moest maar nog niet aan de beurt was geweest. Zo kon ik mij alsnog laten informeren door het eveneens erg vriendelijke personeel aan de info balie van de Deutsche Bahn. En dat met al die drukte en stress aan de info balie. :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 17:03

Ik wou last minute naar het concert van Metallica. Zoeken op fb en veel mensen een pm gestuurd. Was net in onderhandeling met een jongen voor twee tickets toen ik allemaal horrorverhalen van oplichting begon te lezen. En dus besloot ik het niet te wagen via deze weg en bedankte ik de jongen vriendelijk. Het was inmiddels 16u en het concert was die avond.

Hij begreep het niet dus legde ik eerlijk uit dat ik bang was om mijn geld kwijt te zijn. Hij wou graag dat iemand toch plezier zou hebben aan zijn kaartjes dus hij stelde erna eer schappelijke prijs voor en ik hoefde pas te betalen als ik binnen was!

Dus hij de kaartjes gemaild, wij naar daar en ja hoor konden zo naar binnen. Ik heb toen nog tijdens het concert het geld overgemaakt.

Faith in humanity restored :)

Isabel_k

Berichten: 4773
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 17:18

Ik heb vorig jaar een paard gekregen wat ik in bruikleen had. Zijn eigenaresse was overleden en liet hem mij na. Ik moest er voor krom liggen, maar ik wilde het wel ontzettend graag doen. Omdat de man van de eigenaresse niet wilde dat ik extra zou moeten lenen voor mijn studie betaald hij tot mijn studie voorbij is nog een gedeelte mee. Daar ben ik echt heel erg blij mee. Dat had zeker niet gehoeven (en ik wilde het eerst ook niet) maar nu ben ik er echt echt heel blij mee.

(En ja, zonder hulp kan ik het óók betalen ;) )

nimbletje
Berichten: 788
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vrijgevige/Gulle acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 17:36

Ik had toen ik net gescheiden was een huisje gekocht. Helaas in die week een aanrijding gehad en auto totaal loss, was niet mijn fout, maar een oudje dus kon op dat moment zo snel geen andere aanschaffen. Ik heb toen heel lief de auto van onze staleigenaresse mogen gebruiken, tot ik zelf wat anders kon kopen. Daar was ik zo blij mee!

Vorige week had ik de boompjes in mijn tuin gesnoeid, kwam ik thuis na het werk heeft mijn lieve buurman het voor mij met zijn aanhanger naar de milieustraat gebracht. Ook zo lief, ik heb maar taart voor hem gebakken.

Gem

Berichten: 17549
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:38

Ik kan eigenlijk heel veel bedenken ... de meeste eer gaat naar mijn ouders en schoonmoeder die tot nu toe elk studiejaar op de uni van onze zoons hebben betaald. En er ligt ook al een voorschot voor onze dochter klaar dat ze na het vwo mag inzetten voor een studie. Beiden zeggen "we geven liever met een warme hand dan met een koude hand" (behoeft geen uitleg, denk ik ;) )

Maar ook een ander mooi voorbeeld: ik verzamel hardloopschoenen en sportkleding voor het AZC in Middelburg, waar een kennis van mij met asielzoekers gaat hardlopen. Zo mooi om te zien hoe vrijgevig iedereen om me heen is met het uitspitten van hun kledingkasten! Behalve schoenen en kleding zitten er soms zelfs sporthorloges, hartslagmeters, reflecterende hesjes tussen, maar ook kleine cadeautjes voor de AZC - kinderen, prentenboekjes, Hollandse lekkernijen etc. etc. En af en toe biedt er iemand aan om mijn verzendkosten (ik verzamel tot ik een doos van 10 kg vol heb) te betalen. Zo leuk!