Partner met psychische problemen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 17:47

Ik heb daar ook geen enkele behoefte aan hoor! Die is net zo koekwaus! Iemand met een enorme controledwang, ik heb zelfs het idee dat ze bijna erger is dan hij! Schrijft hem volgens mij precies voor wat hij moet communiceren, want hij heeft allerlei dingen ingebracht die hij zelf helemaal nooit zou willen of bedacht zou hebben qua afspraken.

Met dat ik het opschrijf denk ik weer "joh, je zit dit toch niet gewoon te verzinnen he? *\%/* "
Maar het gebeurt gewoon écht :x

Hoe bedenk je nou in hemelsnaam dat je de scheiding van je nieuwe vriendje wel even gaat regelen :o?

Hannanas
Berichten: 13039
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:05

Mán ik zou achteraf echt een Nederlandse filmproducent benaderen! ( |( het is echt om te huilen)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:06

Ik vermoed dat hij zich dermate als hulpeloos slachtoffer opstelt bij haar dat zij hem wel gaat redden/helpen/onder de vleugels denkt te nemen ...

Edit ; dat klapt vanzelf ook wel weer een keer
Helaas zit jij nu met deze hele idioterie opgescheept

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 18:11

Ja dat zal het wel zijn, hij kan namelijk erg goed en overtuigend de schuld van al zijn problemen bij andere neerleggen, dus hij is hier het grote slachtoffer van een hele nare ex en haar kwaadaardige familie... Is ook heel sneu natuurlijk :roll:

Maar idd, straks ben ik en mijn familie uit beeld en dan zijn anderen de sjaak, waaronder zij waarschijnlijk...

Hannanas, haha ja, die tip krijg ik vaker ja :')

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30281
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:47

Bloempje13 schreef:
Ah, ik wou net ff updaten! Ik heb nu dus een advocaat ingeschakeld en voorlopige voorzieningen zijn aangevraagd. Kost echt een klap geld %) maar anders kom ik er ook niet normaal af volgens mij...

We zijn nu verder op het niveau aanbeland dat "de nieuwe" mij apps heeft gestuurd onder zijn app-account. Hij zelf doet helemaal niks }:0 Aangezien ik heus het verschil wel kan zien tussen zijn en haar taalgebruik (ik heb er de hele mediation aan kunnen wennen 8)7 ) heb ik nu aangegeven dat ik nergens meer op reageer behalve real life communicatie.

Ik probeer steeds artikelen te vinden over nieuwe partners die zich extreem met een scheiding bemoeien, maar ik vind gewoon niks :'). Ik ga echt een slechte film maken hierna _O-


Ik vind dat het het alle kans hebt gegeven, op een gegeven moment moet er ook een keer duidelijkheid komen. Daar is de rechterlijke macht voor aangenomen. Heeft hij nog steeds behandeling of is hij daar mee opgehouden? En hoe gaat het met je kinderen, in deze alweer best wel lang durende onzekerheid?

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 20:55

Nee dat is allemaal gestopt, hij vindt ook dat ie weer helemaal ok is momenteel. Nou ja, zo zal hij zich bij haar ook best voelen, maar ik heb toch een andere mening...

Mijn kinderen vinden het wel lastig, vooral het onaangekondigd weggaan en weer thuiskomen en het is natuurlijk nog steeds een onzekere situatie... Ze hebben er wel last van merk ik, snel de "koppies vol" zeg maar... Maar hopelijk dan nu snel rust idd vanuit de rechterlijke macht...

Linnie050

Berichten: 11821
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 02:05

Hoop het voor jullie al ben ik bang dat het wel allemaal even gaat duren:(

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 10:54

Ja de hele scheiding zal nog wel een tijd duren, maar ik hoop dat die voorlopige voorzieningen toegewezen worden, dan hoef ik in huis niet meer zo op mijn tenen te lopen...

Linnie050

Berichten: 11821
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 07:41

Hoe gaat het?

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 07:13

Ja ik zal even updaten. Helaas zijn dingen niet altijd zo logisch als je zou denken...
Ik kan het hele verhaal niet uitgebreid toelichten, maar uiteindelijk zijn we tot onderlinge overeenstemming voor een tijdelijke regeling gekomen. Alleen tot mijn grote ellende heeft hij hierbij een voor mij te ruime omgang geeist en gekregen (onder dreiging van erger zeg maar), waarbij de drijfveer vooral geld was.

Ik ben echt op een nare manier klemgezet... deze periode is tijdelijk en dan moet maar blijken of het voor de kinderen werkt. Dus ze worden gewoon in een experiment gegooid, vreselijk. Ik had overal aan mee willen werken als bleek dat het goed ging, maar dit ervaar ik als heel erg akelig.

Uiteraard heeft ie zichzelf neergezet als iemand die altijd heel goed voor de kinderen zorgde en betrokken was en voor de relatie wilde vechten, maar ja, met zon heks van een vrouw die niks wilde loslaten en alles bepaalde...

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:21

Klinkt bekend. Wat naar voor je. Praat goed met je kinderen. Hoe oud zijn ze? Ik kan er hier ook niet over uit wijden maar ze geven zelf ook aan bij jou als ze het niet leuk hebben. Dan vertonen ze ook raar gedrag en gaan ze zich overdreven uiten bij degene waar ze zich veilig voelen.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 07:44

Ze zijn idd oud genoeg om zelf aan te geven wat ze er van vinden en het is dan nu een kwestie van zelf een goede ouder zijn het het ze zelf laten ervaren en dat goed in de gaten houden.

Ik begrijp nu ook wel dat er scheidingen zijn waarbij ouders kinderen weg willen houden bij de ander zeg maar, ik heb nu ook wel eens dat ik eigenlijk hoop dat ze hem net zo akelig vinden als ik. Maar zo werkt het niet en dat kan je je kinderen ook niet aandoen dus ik zal hem nooit zwart maken oid, nooit gedaan ook. Maar ik snap wel dat het soms gebeurt, het is toch wel heel heftig allemaal.

Maar er komt in ieder geval rust. Ik heb nu al ruzie als ik ademhaal als we samen thuis zijn, pfff.

Otti1977

Berichten: 3052
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:37

Wat vreselijk zeg. Is die nu al bij jou uit huis? En met je huis al rond?

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 08:51

We gaan die tijdelijke periode nog om en om in het huis... en in die tijd afspraken maken over de overname.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:13

Poeh TS, wat ontzettend pittig en rot allemaal. Sterkte!!

Otti1977

Berichten: 3052
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:39

Mm als jij er niet bent en hij zit in het huis. Is die vriendin er dan ook?

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 11:34

Nee daar zijn wel duidelijke afspraken over.

Maflinger_S
Berichten: 12179
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:44

Jeetje, het wordt maar niet beter.

Ik lees en leef met je mee TS.

fleurtjeuh
Berichten: 10420
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:57

Bloempje13 schreef:
Nee daar zijn wel duidelijke afspraken over.

Maar gaat hij zich daar ook aan houden?
Want wie gaat dat controleren of ze er is of niet?

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:14

Wat vreselijk TS, had zo gehoopt dat de situatie wat positiever zou worden voor jouw.
Houd vol, dikke knuffel!

Linnie050

Berichten: 11821
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:51

Moeilijk zeg:(
Vindt het ook te gek voor woorden dat jij zo klem gezet kan worden enndat ze dus niet naar jou luisteren....
Ik kan daar niet bij met mijn hoofd.

Hoop dat alles goed verloopt.
Hele dikke knuffel

Otti1977

Berichten: 3052
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:52

Neem aan dat de kinderen dat wel melden als ze er is. Is voor hun ook niet leuk

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 13:53

Thanks allemaal :-)

Nou id, de kinderen gaan dat wel melden en verder is het huis zodanig geplaatst dat alle bezoekers wel opgemerkt worden.

Inderdaad linnie, ik dacht alles heel goed onderbouwd te hebben, maar dat gaat met name om de problemen bij hem persoonlijk en tussen ons, niet zozeer om hoe hij met de kinderen is. Dus dat moet dan "gewoon" tzt blijken of het werkt of niet...

Maar goed, nu kan ik dus alleen maar mijn eigen beste versie voor ze zijn en hopen dat het hoe dan ook goed komt voor ze...

Linnie050

Berichten: 11821
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:02

Hoe gaat het?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:26

Ik lees al een tijd je topic, ik zie je langzaam opschuiven naar reactionair, wat je vaak ziek gebeuren bij partners van mensen met narscisme, verslavingsproblematiek etc.

Jammer, voor jou, je schiet er namelijk niks mee op, integendeel.

Ik zou hulp gaan zoeken voor jezelf om gewoon in de feiten te blijven, laat hem maar gek doen, die rangeert zichzelf vanzelf uit.
Misschien wordt het stappenplan van de AA ook ergens gebruikt voor naasten van mensen in de psychiatrie, daar zou je veel baat bij hebben.

Uiteindelijk is het niet verboden om een persoonlijkheidsstoornis te hebben, net zo min, om een beetje afstandelijk te zijn.
Dus last hebben van de ander, is altijd je eigen pakkie an.