Ergernis in het verkeer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:14

Oeh die picanto rijd lekker. Heb alles kunnen doen. Nu maar hopen dat het door kan gaan

hagelslag
Berichten: 9161
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:46

Helaas heb ik ook niet het gehele kenteken.
Weet alleen het begin stuk.
Maar ik was vanmorgen goed van m'n apropos

pien_2010

Berichten: 43729
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:52

Jeetje wat een banketstaaf de behanger! Sterkte met bij komen. Echt niet grappig dat.

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 09:39

Even benieuwd of anderen hier ook wel eens last van hebben.

Zeer recent reed ik in de auto en ben ik (opnieuw) lastig gevallen. Dit keer niet alsin langdurig achtervolgen, deze rit in vorm van klemrijden en proberen van de weg af te rijden, vieze seksuele gebaren, filmen en toch een stukje omrijden om meer aandacht te krijgen. En dit bovenstaande in mindere maten door 2 andere bestuurders in 1 autorit.

Ervaren jullie dit ook wel eens? Ik voele er zelf niet heel prettig bij, maar tegelijkertijd kun je ook zo weinig. -O-

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:13

Lijkt me een prima reden om de politie te bellen tbh

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 10:46

Nee echt nooit meegemaakt gelukkig. Daar zou ik absoluut zelfs 112 voor bellen.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 11:39

Nayomie ik zou daar 112 voor bellen. En kenteken noteren.
Lijkt mij heel beangstigend.

FrNo
Berichten: 3678
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:23

Nee, in gelukkig nooit mee gemaakt.

Dashcam aanschaffen? Voor extra bewijs.

En het is levensgevaarlijk. Jij kunt op dat moment niet alle aandacht bij het verkeer houden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26594
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:54

Nayomie, zou geen seconde twijfelen en op dat moment meteen 112 bellen. Wat een gekken die dat doen zeg. En inderdaad wat FrNo zegt: dashcam voor- en achterin je auto voor extra bewijsmateriaal.

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 15:13

Ik weet trouwens helemaal niet hoe ik in zo'n situatie makkelijk zou kunnen bellen. Meestal laat ik mijn telefoon in mijn tas, en met 1 hand kan ik die ook niet bedienen...

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 15:19

Carkit helpt daar wel bij of verbinding met bleu tooth in de auto

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:27

Dashcam heb ik, alleen zijaanzicht zie je er helaas niet op. Misschien toch volgende keer 112 bellen (heb een fijn scherm in de auto met Android auto), vind het alleen lastig omdat de politie niet binnen 5 minuten er bij is. Dan voelt het vervolgens een beetje mosterd na de maaltijd. Dan ga ik zelf twijfelen uiteindelijk, niet handig dus.

Siggislief

Berichten: 14064
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:33

Vanmiddag iemand die 30-40 ging rijden op een 80 weg.. _-:( :x
Had bijna de neiging achter aan te rijden om te vragen waar ze had leren auto rijden. 8)7

Kidde
Berichten: 3476
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:45

Nayomie schreef:
Dashcam heb ik, alleen zijaanzicht zie je er helaas niet op. Misschien toch volgende keer 112 bellen (heb een fijn scherm in de auto met Android auto), vind het alleen lastig omdat de politie niet binnen 5 minuten er bij is. Dan voelt het vervolgens een beetje mosterd na de maaltijd. Dan ga ik zelf twijfelen uiteindelijk, niet handig dus.

Ik zou alsnog zeker bellen hoor in zo'n situatie :j De politie redt het misschien niet om hem op heterdaad te betrappen, maar er kan zo wel ook een dossier gevormd worden om een beeld van een persoon te krijgen. Als je het kenteken nog weet zou je nog kunnen overwegen om alsnog een melding te maken. Dat hoeft niet gelijk een aangifte te zijn, ook meldingen registreren ze

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:13

Nayomie schreef:
Misschien toch volgende keer 112 bellen (heb een fijn scherm in de auto met Android auto), vind het alleen lastig omdat de politie niet binnen 5 minuten er bij is. Dan voelt het vervolgens een beetje mosterd na de maaltijd. Dan ga ik zelf twijfelen uiteindelijk, niet handig dus.


Als je kunt bellen, bellen! Je weet helemaal niet of er toevallig een auto in de buurt is of niet, en het kan nog steeds uitmaken als ze iets later komen als dingen anders lopen, en er is alvast een duidelijke melding met kenteken. (Ik heb ooit eens 's nachts gebeld voor inbraak, en daar stond de auto al in de straat voor ik het gesprek met de centrale had afgerond.)

Als je twijfelt, bellen en dan bepaal je met de centrale wel wat het beste is. "Ik word klemgereden" is een prima reden.

MyWishMax

Berichten: 25469
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 09:31

Ineke2 schreef:
Carkit helpt daar wel bij of verbinding met bleu tooth in de auto


Moet je wel een auto hebben waarbij dat kan. := mijne is te oud en ook geen mogelijkheid om andere soort carkit aan te sluiten.

Maar als je kan bellen zeker bellen!

ista
Berichten: 1138
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:24

Mijn auto komt uit 2006 en daar gebruik ik een AUX bluetooth adapter. Dus ook bij oudjes kun je handsfree bellen hoor!

MyWishMax

Berichten: 25469
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 15:41

Mijne uit 2003 en nee, dat kan daarbij niet. :+ Heb alle opties bekeken en het is bij deze niet mogelijk. Lekker rustig ook, telefoon in de tas en ik zie hem op de bestemming wel weer

Siggislief

Berichten: 14064
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 17:37

Ugh ik heb mij zo zitten irriteren op een Pool die voor mij reed vanmiddag.. pfff

De hele weg iedere 5 meter afremmen,
en dan ook echt random op een plek dat ik denk rij gewoon door gast.

En dan op de snelweg wel het gaspedaal kunnen vinden :x

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:18

Siggislief fijn zulke bestuurders.

Ik zag gisteren een filmpje van Dumpert op tv voorbijkomen van Nieuw-Vennep.
Asociale taxibus chauffeur die het leven moe was en inhaalde bij doorgetrokken strepen.

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:26

MyWishMax schreef:
Mijne uit 2003 en nee, dat kan daarbij niet. :+ Heb alle opties bekeken en het is bij deze niet mogelijk. Lekker rustig ook, telefoon in de tas en ik zie hem op de bestemming wel weer

Mijne komt ook uit 2003 en dacht dat dit niet kon, maar mijn partner heeft het frontje vd radio vervangen. (En de gehele radio eruit trouwens)

Nu kan ik spotify luisteren via Bluetooth..

Zelf was ik overtuigd dat dit niet kon, maar hij is automonteur geweest dus had dit binnen 10 minuten gefixt.. (zou dus eens langs een garage rijden)

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 18:51

Hoeft niet perse toch? Dan maar niet telefonisch bereikbaar onder het rijden. Ik neem de telefoon ook niet op onder het autorijden.
Als ik hulp wil van de hulpdiensten, dan bel ik. Voor de rest dus niet tijdens het rijden.

Of je nu handsfree belt of niet, je bent hoe dan ook afgeleid.

Ik had een irritante medeweggebruiker vanmorgen… Ik kwam van een ander stuk snelweg en had net een vrachtwagen ingehaald dus reed op de meest linkerbaan. Er kwam van de meest rechtse baan naar de middelste baan een auto en die bleef zo naast mij hangen, zodat ik niet terug naar rechts kon.
Prima gast dan blijf ik gewoon links rijden hoor… Uiteindelijk haalde hij maar rechts in. En kon ik naar rechts :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26594
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:59

Blij te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt in het verkeer. Hier zit de telefoon tijdens het rijden ook in de tas (of ik moet hem toevallig nodig hebben als navigatiesysteem), en pas op bestemming komt hij er weer uit, tenzij ik hulpdiensten moet hebben. Als iemand mij écht nodig heeft en meerdere keren kort achter elkaar belt, dan zoek ik wel even een parkeerplaats onderweg op.

Aparte bestuurder Ineke2... Waarom haalt hij dan niet even poot van het gas en laat jou ervoor? Dan kon hij jou daarna inhalen. Je vraagt je echt af waar zo iemand het rijbewijs heeft gehaald.

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:32

Ja klopt helemaal! Ik bel idd niet onder het rijden, maar heb de foon wel opgehangen. Maar doelde dus op dat het mogelijk is de radio om te bouwen. Maar dat heb ik zelf puur gedaan voor spotify.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:48

Onze nieuwe auto kan je ook je mobiel op aansluiten.
Nou ik laat hem wel in mijn tas zitten.
Bel wel terug als ik op plaats van bestemming ben.