Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9497
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:13

alice0cullen schreef:
xPabloBokt schreef:
Gewoon uit de lootjes laten en allemaal een kleinigheidje voor haar aanschaffen. Kan ze toch meedoen met de uitpakpret maar zit er niet zometeen iemand zonder lootje.


Dat was ook de bedoeling maar laten we zeggen dan ze bij voorbaat iedereen al geappt heeft. Dat we zeker niks van haar hoeven te verwachten, ze betaald ook niet mee aan het eten, maar wil wel dat we naar een andere cateraar gaan omdat daar het eten wel lekker is, plus 25 euro per persoon duurder. :+
Gaan we natuurlijk niet doen


Lekker schaamteloos :') prima dat ze niet meedoet maar dan moet ze zich ook niet bemoeien met de kosten.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:17

Ik ben zelf van mening dat een personeels pot vrijblijvend moet zijn. Ik heb iedere maand braaf 5 euro overgemaakt voor die pot maar als ik dan een keer niet mee kon dan kreeg ik dat geld niet terug. Voor mijn gevoel heb ik dat geld dus eigenlijk gewoon weggegooid.

En mijn werkgevers hadden het al ontzettend breed dus het is niet dat ze het nodig hadden. :+

Sansevieria
Berichten: 4227
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:36

alice0cullen schreef:
Dat was ook de bedoeling maar laten we zeggen dan ze bij voorbaat iedereen al geappt heeft. Dat we zeker niks van haar hoeven te verwachten, ze betaald ook niet mee aan het eten, maar wil wel dat we naar een andere cateraar gaan omdat daar het eten wel lekker is, plus 25 euro per persoon duurder. :+
Gaan we natuurlijk niet doen

Zo dan, ook lekker.
Geloof niet dat ik daar aan tafel nog lekker gezellig tegen zou kunnen doen ;(

Hier laatst ook zoiets leuks, willen we voor een familielid die het niet zo breed heeft wat goeds doen, aangeboden een nieuwe matras, dekbed, kussens en beddengoed e.d. te kopen omdat dat nodig is, afgesproken dat wij dat halen, en het oude spul meteen naar het mileupark brengen met onze auto en aanhanger, ook aangeboden dat als er die dag nog meer opgeruimd of schoongemaakt moet worden dat we daar mee helpen.

Zegt diegene toch doodleuk, o ja, ik heb al geinformeerd, het afgeven van een oude matras kost bij het mileu park 15 euro...say whut???
Wij kopen voor een paar honderd euro spullen voor jou, en die 15 euro zelf betalen is er te veel aan?

Daar had ik dan ook een gepast antwoord op: vriend, voor 15 euro koop je anders nergens een heel nieuwe matras en toebehoor...

Zo slecht heeft hij het financieel nu ook weer niet dat ie dat kleine bedrag niet heeft.
Ik heb het nu al beloofd, maar dat was de laatste keer heb ik me voorgenomen.

Personeels pot hebben we hier niet, en zou ik ook niet aan meedoen gezien de eerdere ervaringen.
Hier werd voor bepaalde collega's wel steeds iets gedaan vanwege 10 jaar in dienst o.d, en dan was je zelf aan de beurt en dan kreeg je (weer) niks.
De eerstvolgende keer dat er weer om een bijdrage gevraagd werd heb ik dan ook gezegd van mij krijg je niks meer, of je doet iets voor iedereen...of niemand. Hier doe ik niet meer aan mee.
Heel eenvoudig.

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:00

lshannah schreef:
Het is dat m’n vriendin er niet van af weet, maar net wordt er als cadeausuggestie een draagdoek a 268eu gegeven, het wordt steeds gekker hahaha. Ik ga er wel braaf heen en doe met mijn clubje vriendinnen een ander cadeau. De groeten.


Wat overigens totaal geen gekke prijs is voor een draagdoek er zijn artipoppes of osha’s die 4x zoveel kosten

beert
Berichten: 2444
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:44

litilaura schreef:
lshannah schreef:
Het is dat m’n vriendin er niet van af weet, maar net wordt er als cadeausuggestie een draagdoek a 268eu gegeven, het wordt steeds gekker hahaha. Ik ga er wel braaf heen en doe met mijn clubje vriendinnen een ander cadeau. De groeten.


Wat overigens totaal geen gekke prijs is voor een draagdoek er zijn artipoppes of osha’s die 4x zoveel kosten

Ehm is dat sarcastisch bedoeld? Draagdoeken heb je ook voor 50 euro. Ik had gelukkig een goedkope gehaald voor mijn eerste kind, want hij bleek het een superstom idee te vinden als ik hem in een doek meenam. En ik denk niet dat mijn kind de enige is die niet gedragen wil worden?

Cadeaus voor babies moeten altijd maar duur en hip zijn, heb ik het idee. Terwijl het kind in kwestie het echt niet interesseert. Dus ja, lekker een ander cadeau doen waar de baby straks echt iets aan heeft.

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:00

Nja... je hebt draagdoeken voor €1500 en nog duurder.

Een draagdoek van €268 is op zich niet duur, maar wel als het je opgedrongen wordt om te geven en je verplicht bent om mee te betalen :+

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:06

Nee dat is serieus en zeker als
je ziet wat voor bizarre bedragen mensen aan een gloednieuwe kinderwagen uitgevend is 200-300 euro voor een draagdoek (die sommige mensen veel meer gebruiken dan een kinderwagen) echt een koopje. En niet aanvallend bedoeld maar informatief het zit in een baby’s blauwdruk om gedragen te willen worden, wil een baby dit niet zit er vaak wat vast in zijn lijf en is een bezoek aan een osteopaat geen overbodige luxe.
Er zijn ook ‘goedkope’ draagdoeken 70-100 euro en die zijn ook helemaal prima kind merkt het verschil niet. Maar ik wil alleen aangeven dat een draagdoek van 200+ Totaal geen raar bedrag is voor een draagdoek. En om in de gierigheid te blijven ik had echt geen €30 ingelegd voor een cadeau voor een babyshower dat vind ik dan wel weer belachelijk.

Niobe

Berichten: 7995
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:51

verootjoo schreef:
Nja... je hebt draagdoeken voor €1500 en nog duurder.

Een draagdoek van €268 is op zich niet duur, maar wel als het je opgedrongen wordt om te geven en je verplicht bent om mee te betalen :+



Waarom zo duur?? :oo

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:55

Niobe schreef:
verootjoo schreef:
Nja... je hebt draagdoeken voor €1500 en nog duurder.

Een draagdoek van €268 is op zich niet duur, maar wel als het je opgedrongen wordt om te geven en je verplicht bent om mee te betalen :+



Waarom zo duur?? :oo


Exclusieve blends en fijnere stoffen enzo. Kind wordt er niet beter door gedragen :P of ja, verschil tussen €50 en €200 merk je nog wel, maar boven een bepaalde grens betaal je alleen voor exclusiviteit en niet voor extra kwaliteit vind ik :+

Niobe

Berichten: 7995
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:58

Oh ja net als met in principe alle paardrijspullen, er zit kwaliteitsverschil tussen 5 en 50 euro, maar je hebt ook dingen voor 2000 euro, gewoon omdat er mensen zijn die dat best kwijt willen :')

beert
Berichten: 2444
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:07

litilaura schreef:
Nee dat is serieus en zeker als
je ziet wat voor bizarre bedragen mensen aan een gloednieuwe kinderwagen uitgevend is 200-300 euro voor een draagdoek (die sommige mensen veel meer gebruiken dan een kinderwagen) echt een koopje. En niet aanvallend bedoeld maar informatief het zit in een baby’s blauwdruk om gedragen te willen worden, wil een baby dit niet zit er vaak wat vast in zijn lijf en is een bezoek aan een osteopaat geen overbodige luxe.
Er zijn ook ‘goedkope’ draagdoeken 70-100 euro en die zijn ook helemaal prima kind merkt het verschil niet. Maar ik wil alleen aangeven dat een draagdoek van 200+ Totaal geen raar bedrag is voor een draagdoek. En om in de gierigheid te blijven ik had echt geen €30 ingelegd voor een cadeau voor een babyshower dat vind ik dan wel weer belachelijk.

Off topic. Zoon is inmiddels 4, maar ook mijn jongste zoon hield er niet echt van. Beide hadden liever dat ik ze zonder doek droeg... Dus misschien heb ik wel een heel bottig lijf :-). Beide hebben overigens (om andere reden) een osteopaat bezocht.

On topic vind ik echt dat zulke bedragen iets is om als ouders zelf maar te kopen. Je gaat toch ook geen kinderwagen vragen aan je vrienden? Daarover gesproken. Deze toekomstige bruid is toch wel het toppunt van gierige acties..

https://www.thebestsocial.media/nl/brui ... bare-soap/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:11


cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:17

Whut??? Echt waar??
Djeezzz die durft....

Wij doen op het werk niet echt aan cadeautjes, de baas echter wel, we krijgen als vast personeel allemaal met onze verjaardag een diner of cadeaubon. We kopen dus onderling voor hem ook wat met zijn verjaardag
Laatst bijgewerkt door cissy op 17-11-19 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:18

Omg die link van die bruid. Like what :wow:

Niobe

Berichten: 7995
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:28

beert schreef:
litilaura schreef:
Nee dat is serieus en zeker als
je ziet wat voor bizarre bedragen mensen aan een gloednieuwe kinderwagen uitgevend is 200-300 euro voor een draagdoek (die sommige mensen veel meer gebruiken dan een kinderwagen) echt een koopje. En niet aanvallend bedoeld maar informatief het zit in een baby’s blauwdruk om gedragen te willen worden, wil een baby dit niet zit er vaak wat vast in zijn lijf en is een bezoek aan een osteopaat geen overbodige luxe.
Er zijn ook ‘goedkope’ draagdoeken 70-100 euro en die zijn ook helemaal prima kind merkt het verschil niet. Maar ik wil alleen aangeven dat een draagdoek van 200+ Totaal geen raar bedrag is voor een draagdoek. En om in de gierigheid te blijven ik had echt geen €30 ingelegd voor een cadeau voor een babyshower dat vind ik dan wel weer belachelijk.

Off topic. Zoon is inmiddels 4, maar ook mijn jongste zoon hield er niet echt van. Beide hadden liever dat ik ze zonder doek droeg... Dus misschien heb ik wel een heel bottig lijf :-). Beide hebben overigens (om andere reden) een osteopaat bezocht.

On topic vind ik echt dat zulke bedragen iets is om als ouders zelf maar te kopen. Je gaat toch ook geen kinderwagen vragen aan je vrienden? Daarover gesproken. Deze toekomstige bruid is toch wel het toppunt van gierige acties..

https://www.thebestsocial.media/nl/brui ... bare-soap/



Waaaauw daar is zoveel mis mee, dat ik niet eens weet waar te beginnen.

Telpeva

Berichten: 14829
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 00:03

Jeetje, die bruiloft...

Kmbrly

Berichten: 1848
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 00:07

Telpeva schreef:
Jeetje, die bruiloft...

Denk dat ik ook maar eens moet gaan trouwen op die manier.
En dan een vliegticket zonder retour... }:0
Je durft je familie dan toch niet meer onder ogen te komen.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 00:36

wow die bruiloft....nu vraag ik me af; die rijke oom gaf tot de 13de van deze maand om terug te betalen. Zal die onder tussen al naar een advocaat gestapt zijn?
Als iemand het verdiend om door dr eigen familie voor het gerecht gesleept te worden dan is deze het wel. Een ander familielid gaf ruim 3000 dollar.
Die zal weinig familie overhouden denk ik zo.
Die tweede bruiloft wordt spotgoedkoop; daar komt toch niemand meer naar toe na deze stunt. Al betwijfel ik of ze die sowieso van plan waren te houden. Klinkt meer alsof de familie en vrienden flink zijn opgelicht zodat het stel flink op vakantie kan.

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 03:01

litilaura schreef:
Nee dat is serieus en zeker als
je ziet wat voor bizarre bedragen mensen aan een gloednieuwe kinderwagen uitgevend is 200-300 euro voor een draagdoek (die sommige mensen veel meer gebruiken dan een kinderwagen) echt een koopje. En niet aanvallend bedoeld maar informatief het zit in een baby’s blauwdruk om gedragen te willen worden, wil een baby dit niet zit er vaak wat vast in zijn lijf en is een bezoek aan een osteopaat geen overbodige luxe.
Er zijn ook ‘goedkope’ draagdoeken 70-100 euro en die zijn ook helemaal prima kind merkt het verschil niet. Maar ik wil alleen aangeven dat een draagdoek van 200+ Totaal geen raar bedrag is voor een draagdoek. En om in de gierigheid te blijven ik had echt geen €30 ingelegd voor een cadeau voor een babyshower dat vind ik dan wel weer belachelijk.


Haha laat ik voorop stellen dat ik nul kaas heb gegeten van baby’s, laat staan draagdoeken, dus ik schrok er wel van. Niet veroordelend, maar uit interesse: hoe lang gebruik je zo’n ding? Die 30eu is dus alleen voor de babyshower (Lees: volgens die grietjes voor de hapjes/drankjes en versiering), kosten voor cadeau komen daar nog bovenop ;-). Ik denk dat we zelf als groepje een ander cadeau geven, gezien ik ná de geboorte meestal ook al wat geef.

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 03:03

Ik had trouwens ook nog nooit van personeelspotten gehoord. Wij doen met verjaardagen niks, wanneer iemand vertrekt leggen we allemaal een schappelijk bedrag in.

Maar wél een kerstcadeau willen en zelf niks inleggen? Bijzonder. Zelf zou ik dan voorgesteld hebben helemaal niet mee te doen of het inlegbedrag voor iedereen te verlagen.

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 05:00

Ishannah: dat hangt van moeder en kind af ;) maar je kan in principe blijven dragen zolang moeder en kind dat leuk vinden. Na een jaar of 2-3 wordt het wel vaak minder. Ik merk zelf dat ik nu weer meer ga dragen (baby is 1) na een tijd minder dragen.

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 06:21


Marjo

Berichten: 37304
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:45

Wij krijgen helemaal niks met onze verjaardag op het werk. Met kerst krijgen we een kerstpakket (lees, een bon van Bol.com) en als er iemand weggaat wordt er een pakketje gemaakt met dingen uit de winkel (AH) op kosten van de zaak.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:23

Ik geef les op een school die onder Ons Middelbaar Onderwijs valt. Daar betaal je iedere maand een paar euro van je brutoloon aan personeelskas. Hiervan worden lief en leed betaald, de personeelsdag, kerstpakket en nog wat dingetjes.
Alleen de personeelsdag (ik organiseer deze met een andere collega) kost pp al rond de 75 euro. Je haal het er dus makkelijk uit.

Toch zijn er een aantal collega's die er eigenlijk niet aan mee willen betalen maar wel mee op personeeldag willen, toch wel een bloemetje verwachten wanneer ze langdurig ziek zijn etc.

Wij gaan ook regelmatig met collega's een avond naar theater, uit eten etc. Dit dan geheel op eigen kosten. We doen ook wanneer er een baby geboren is nog een extra cadeautje, kosten 2 euro pp. Ook hier doet niet iedereen aan mee en dat is ook prima.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:44

w8 wut? Jullie betalen zelf je kerstpakket??
Nou lekkere waardering vanuit je werkgever dan; je personeel zelf laten betalen voor het kerstpakket. Wauw, dat is wel erg gierig van je werkgever.

Kijk personeelsfeestje vind ik wat anders; logisch dat je daar een bijdrage voor betaald, maar je kerstpakket???


overigens, om terug te komen op verjaardagen; wij geven alleen wat aan elkaar omdat we toch maar een heel klein groepje zijn en de bijdrage maar klein is. Bij een groot bedrijf met meerdere afdelingen etc heb ik ook nooit mee gedaan ( is overigens ook maar 1 keer voorgekomen dat bij zo'n bedrijf er om gevraagd werd)
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 18-11-19 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt